GuJoDy Skrevet 3. mai Skrevet 3. mai Vær obs på at ikke alle 4WD-kjøretøy har fungerende firehjulstrekk i revers.
Føniks Skrevet 3. mai Skrevet 3. mai (endret) GuJoDy skrev (15 minutter siden): Vær obs på at ikke alle 4WD-kjøretøy har fungerende firehjulstrekk i revers. Gjelder ikke dette bare MG? Det er også å regne som en vesentlig mangel som gir grunnlag for å heve kjøpet om det ikke har blitt opplyst om under kjøpet. https://www.tv2.no/broom/far-heve-kjopet-av-helt-spesiell-grunn/17455057/ Endret 3. mai av Føniks
Ayrton Skrevet 3. mai Skrevet 3. mai Noen som har testet om nye BMW iX3 har fungerende firehjulstrekk i revers?
obygda Skrevet 3. mai Skrevet 3. mai (endret) Ayrton skrev (45 minutter siden): Noen som har testet om nye BMW iX3 har fungerende firehjulstrekk i revers? Godt poeng. Det var mye frem og tilbake der..men det endte til slutt med man sa det var. Men ingen har jo testet. Det hadde jeg forventet at noen tok tak i fort. Er vel bare å kjøre på noen ruller så ser man jo det fort Endret 3. mai av obygda 1
Complexity Skrevet 3. mai Skrevet 3. mai 1 hour ago, obygda said: Godt poeng. Det var mye frem og tilbake der..men det endte til slutt med man sa det var. Men ingen har jo testet. Det hadde jeg forventet at noen tok tak i fort. Er vel bare å kjøre på noen ruller så ser man jo det fort IX3 har jo en PM motor bak og en Induksjonsmotor forran permanent tilkoblet, slik som f.eks Tesla og VW. Den har garantert firehjulstrekk i revers. Kinabiler som mangler dette har gjerne to PM motorer og bruker enveislager for slippe at begge er på hele tiden. Men da kan man ikke snurre det baklengs. 1
obygda Skrevet 3. mai Skrevet 3. mai Complexity skrev (4 minutter siden): IX3 har jo en PM motor bak og en Induksjonsmotor forran permanent tilkoblet, slik som f.eks Tesla og VW. Den har garantert firehjulstrekk i revers. Kinabiler som mangler dette har gjerne to PM motorer og bruker enveislager for slippe at begge er på hele tiden. Men da kan man ikke snurre det baklengs. Det ble sagt så etter at det ble litt baluba om dette en periode da det verserte 2 versjoner mhp dette med AWD og rygging med neue klasse. Men noen burde jo teste dette skikkelig slik at all tvil blir borte og vi kan få fasit med 2 streker under. 1
Ayrton Skrevet 3. mai Skrevet 3. mai obygda skrev (1 time siden): Godt poeng. Det var mye frem og tilbake der..men det endte til slutt med man sa det var. Men ingen har jo testet. Det hadde jeg forventet at noen tok tak i fort. Er vel bare å kjøre på noen ruller så ser man jo det fort Siden det var så mye frem og tilbake, så synes jeg det er veldig merkelig at ingen som har prøvekjørt bilen har testet dette
obygda Skrevet 3. mai Skrevet 3. mai Ayrton skrev (10 minutter siden): Siden det var så mye frem og tilbake, så synes jeg det er veldig merkelig at ingen som har prøvekjørt bilen har testet dette Enig. Elbilforeningen har jo ofte tester på disse rullene. Er det EN bil de burde teste var det nettopp neue klasse.. 1
obygda Skrevet 3. mai Skrevet 3. mai Complexity skrev (28 minutter siden): IX3 har jo en PM motor bak og en Induksjonsmotor forran permanent tilkoblet, slik som f.eks Tesla og VW Bare så det er nevnt..VW sin awd fungerer kun tilfredsstillende mhp rygging om man setter på auto hold. Sklir du bakover fra stillstand slik at hjulene foran beveger seg bakover og du trykker inn gass for fremdrift i dette scenariet..så kobles faktisk AWD systemet seg ut. Derfor bør auto hold være aktivert ved glatt føre. Jeg har testet dette omfattende tidligere og er sikker i min sak. AWD systemet til VW er ikke godt,men middels vil jeg si. 1
Lenvar Skrevet 3. mai Skrevet 3. mai Mykesider skrev (19 timer siden): Audi Q6 e-tron, god rekkevidde, stasjonsvogn. Jeg føler jeg hører så sjelden til Audi, er det kvalitet fortsatt? Både Audi E-tron og Q4 E-tron har toppet salgslistene til tider, men det snakkes ikke så mye om de på diverse forum. Kanskje fordi Audi ses på som litt mer "gammeldags" og traust i forhold til mer "hippe" merker som Tesla, Polestar og diverse andre litt mer spennende kina-merker som er fullspekket med frekk design, elektronikk, prompelyder og status. Audi har vel aldri vært ansett som en ren ungdomsbil, og på elbilene er de heller ikke de som prioriterer eksplosiv akselerasjon fremfor komfort og andre kvaliteter. I tillegg, i forhold til mange andre "gammeldagse" bilmerker, ligger den i et litt høyere prissjikte. Hvis vi ser det i forhold til at de som frekventerer bilforum gjerne vil ha en "hipp" eller rimelig bil, så hører vi ikke så mye om Audi der. Men det betyr ikke at prisen ikke kan forsvares. Jeg har en Q4 E-tron og er veldig fornøyd med den. Lavt forbruk, god rekkevidde, god plass, mer fysiske knapper enn mange av de mer "hippe" merkene der alt skal være glatt og minimalistisk. Og etter 3 år en problemfri bilhverdag. Jeg mener derfor at Q6 er et godt valg, men at den kanskje faller litt tilbake om du ønsker spennende elektronikk eller kraftig akselerasjon (akselerasjonen er likevel mer enn god nok til alt annet enn billøp eller som skrytefaktor).
obygda Skrevet 3. mai Skrevet 3. mai Lenvar skrev (30 minutter siden): Både Audi E-tron og Q4 E-tron har toppet salgslistene til tider, men det snakkes ikke så mye om de på diverse forum. Kanskje fordi Audi ses på som litt mer "gammeldags" og traust i forhold til mer "hippe" merker som Tesla, Polestar og diverse andre litt mer spennende kina-merker som er fullspekket med frekk design, elektronikk, prompelyder og status. Audi har vel aldri vært ansett som en ren ungdomsbil, og på elbilene er de heller ikke de som prioriterer eksplosiv akselerasjon fremfor komfort og andre kvaliteter. I tillegg, i forhold til mange andre "gammeldagse" bilmerker, ligger den i et litt høyere prissjikte. Hvis vi ser det i forhold til at de som frekventerer bilforum gjerne vil ha en "hipp" eller rimelig bil, så hører vi ikke så mye om Audi der. Men det betyr ikke at prisen ikke kan forsvares. Jeg har en Q4 E-tron og er veldig fornøyd med den. Lavt forbruk, god rekkevidde, god plass, mer fysiske knapper enn mange av de mer "hippe" merkene der alt skal være glatt og minimalistisk. Og etter 3 år en problemfri bilhverdag. Jeg mener derfor at Q6 er et godt valg, men at den kanskje faller litt tilbake om du ønsker spennende elektronikk eller kraftig akselerasjon (akselerasjonen er likevel mer enn god nok til alt annet enn billøp eller som skrytefaktor). Q4 og VW Id.4 er samme tekniske bil. Om man vil forsvare prisforskjellen ut fra design så for all del. Selv service er dyrere på Audi selv om punktene er like på samme tekniske plattform. Kommer ny facelift Q4 nå. Den bør egentlig prises lavt sett opp mot konkurransen,men jeg tror ikke VW konsernet tør eller har råd. Er mye å velge i der ute. Nesten alle velger Tesla..og det synes jeg blir ennå kjedeligere enn Audi. En ting jeg ikke liker med Tesla er hvordan de rævkjøres fra toppen når du får problemer. Er feilen ikke kjent i systemet så er det som å snakke med en vegg. Møller var jo viden kjent for den type kundebehandling..men Tesla kan opptre ennå mer firkantet om du er uheldig. Ellers er det jo mye hjelp å få mhp Tesla problemer der ute. 1
Lenvar Skrevet 3. mai Skrevet 3. mai obygda skrev (14 minutter siden): 4 og VW Id.4 er samme tekniske bil. Om man vil forsvare prisforskjellen ut fra design så for all del. Interiør kan ha mye å si. Jeg synes interiøret på Q4 tiltaler meg mye mer enn interiøret på Id4. Skjermen bak rattet på Id4 virker puslete i forhold til Q4. Jeg mener også å huske at Id4 også var mer touch/skjermbasert på en del funksjoner, der Q4 har fysiske knapper. Jeg følte meg rett og slett ikke hjemme i bilen. I tillegg syntes jeg Q4 var mye bedre å sitte i, og det er verdt mye å sitte godt, spesielt om man skal kjøre litt lengre strekninger innimellom. Men det er helt sikkert en smakssak, så viktig å prøvekjøre bilene man vurderer.
Trestein Skrevet 3. mai Skrevet 3. mai Lenvar skrev (3 timer siden): Interiør kan ha mye å si. Jeg synes interiøret på Q4 tiltaler meg mye mer enn interiøret på Id4. Skjermen bak rattet på Id4 virker puslete i forhold til Q4. Jeg mener også å huske at Id4 også var mer touch/skjermbasert på en del funksjoner, der Q4 har fysiske knapper. Jeg følte meg rett og slett ikke hjemme i bilen. I tillegg syntes jeg Q4 var mye bedre å sitte i, og det er verdt mye å sitte godt, spesielt om man skal kjøre litt lengre strekninger innimellom. Men det er helt sikkert en smakssak, så viktig å prøvekjøre bilene man vurderer. Jeg hold på å kjøpe en Q4 pga interiør og instrumentering. Men kona ville noe annet
Hanhijnn Skrevet 4. mai Skrevet 4. mai Mykesider skrev (På 2.5.2026 den 18.11): Jeg ser Kia har noe som heter EV 6, og stor bagasjeplass bak. Skoda Enyaq Coupé. Volkswagen ID.7 Volvo Ec40 Hyundai Ioniq 9 O.s.v. o.s.v. Skrivekløe?
Fazam Skrevet 4. mai Skrevet 4. mai Powertrainer skrev (18 timer siden): Jeg leste nylig at polestar 2 har fått mye skryt Svensk/kinesisk bil uten bakvindu og bakspeilet erstattet av et kamera?
obygda Skrevet 4. mai Skrevet 4. mai Fazam skrev (1 minutt siden): Svensk/kinesisk bil uten bakvindu og bakspeilet erstattet av et kamera? Det er polestar 4. Og den får bakvindu i neste versjon. Polestar 2 har bakvindu
Fazam Skrevet 4. mai Skrevet 4. mai obygda skrev (Akkurat nå): Det er polestar 4. Og den får bakvindu i neste versjon. Polestar 2 har bakvindu Ok. Da var det noe som kundene ikke ville ha. Antar dog at det finnes mange som ikke vil ha kinesisk produserte biler.
obygda Skrevet 4. mai Skrevet 4. mai Fazam skrev (Akkurat nå): Ok. Da var det noe som kundene ikke ville ha. Antar dog at det finnes mange som ikke vil ha kinesisk produserte biler. Ja,en del kunder i Norge vil ikke ha kina merker. I Europa ellers er det Tesla folk har aversjon mot. Men Kina merker kommer man ikke bort fra i fremtiden. Det er bare innse at bilbransjen kjenner ingen grenser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå