Gå til innhold

Vinter OL 2026

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Wheeljack skrev (14 minutter siden):

Flatterende bilde 😂

image.png.f57ea36a93b6ee7008ca7b6d92fd63cc.png

Kult.....for en start...og så ender det i gull...den der blir noe for historiebøkene

• Innsiktsfullt 3
Skrevet
5 minutes ago, Mr.Duklain said:

Fantastisk med to gull i dag, og det lenge igjen av OL :D

Jeg tipper 4 gull på herrelangrenn. 2 gull på skiskyting. 1 gull kombinert. 2 gull skøyting. 1 gull hopp. Og så ett overraskelsesgull. 11 gull totalt.

• Liker 2
Skrevet

Overraskelsen har vi vel allerede fått i hopp. Fire Klæbo-gull må være minimum, 11 må de klare, tror ikke man vinner statistikken med 11.

• Liker 1
Skrevet

Til Norges Ski-Forbund: 

NRK avslører rekordtall 

Statskanalen har nemlig satt en ny rekord på NRK TV, som er kanalens streamingtjeneste.

Aldri før har vårt publikum konsumert så mye innhold digitalt i løpet av et døgn, sier TV-sjef Jan Egil Ådland.

Det har dessuten vært veldig mange innom TV-tilbudet vårt i helgen. I går var det 2,8 millioner i aldersgruppen 10-79 år som så på NRK, og godt over halvparten av dem var innom NRK TV.

Se hvor mange som har lyst til å se på vinteridrett når det ikke er gjemt bak reklame og dyre abonnement. Eksponering er godt for rekruttering som igjen er godt for idretten og sponsorene av den. 

https://www.nettavisen.no/sport/nrk-avslorer-rekordtall-i-ol/s/5-95-2871059

Ha dette litt i bakhodet ved neste forhandlingsmøte. For det om Viaplay og TV2 overbyr, så er dette kortsiktige penger. 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Wheeljack skrev (24 minutter siden):

Ha dette litt i bakhodet ved neste forhandlingsmøte.

frykter de ikke hører "deg" men lokkes av kortsiktig pengegevinst, fremover å tenke i lange perspektiv.

en gang i tiden var jo omtrent ethvert større idrettsarrangement folkefest både på tribunene og foran tv i tusen hjem. f.eks. skøyteløp med store navn "alle" kjente, altså også inkludert folk som ikke var fanatisk sportsinteresserte.

jo mer "innviklet" det har blitt å få sett, jo mer av "det brede publikum " faller av over tid.

mulig det går an å redde da, hvis staten (?) prioriterer det. Kan vel ikke bli som "før" (tidene og folk har tross alt forandret seg, på mange områder i samfunnet) men noe kan sikkert forbedres.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
Just now, Wheeljack said:

Se hvor mange som har lyst til å se på vinteridrett når det ikke er gjemt bak reklame og dyre abonnement. Eksponering er godt for rekruttering som igjen er godt for idretten og sponsorene av den. 

https://www.nettavisen.no/sport/nrk-avslorer-rekordtall-i-ol/s/5-95-2871059

Ha dette litt i bakhodet ved neste forhandlingsmøte. For det om Viaplay og TV2 overbyr, så er dette kortsiktige penger. 

TV2 funker, selv om det er litt reklamer. Tror folk fortsatt ser på TV2 selv om det er noen abvrudd.
At Viaplay derimot kun sender det på noen dyre kanaler som kun noen få har tilgang til må være en langsiktig død for sporten, både for interessen, rekruttering og merkevaren. Hvor interessant er det egentlig for sponsorene å fortsette å spytte inn penger når det blir sett av så få seere?

Viaplay er på egenhånd, sakte men sikkert, i ferd med å ta livet av norsk langrenn.

Håper Viaplay aldri får kloa i skiskyting og ødelegger det også.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
5 minutes ago, jallajall said:

TV2 funker, selv om det er litt reklamer. Tror folk fortsatt ser på TV2 selv om det er noen abvrudd.
At Viaplay derimot kun sender det på noen dyre kanaler som kun noen få har tilgang til må være en langsiktig død for sporten, både for interessen, rekruttering og merkevaren. Hvor interessant er det egentlig for sponsorene å fortsette å spytte inn penger når det blir sett av så få seere?

Viaplay er på egenhånd, sakte men sikkert, i ferd med å ta livet av norsk langrenn.

Håper Viaplay aldri får kloa i skiskyting og ødelegger det også.

Godt sagt. 

Dette blir bittelitt off-topic, men jeg mener TV2 er minst like delaktig i å ødelegge folks interesse og engasjement. Det er færre og færre som engang har lineær TV. Sjølv jeg som er godt på feil side av 40 har ikke et vanlig TV-abonnement lengre. Dum og naiv som jeg var en gang så ville jeg se et hopprenn som den parasitten hadde rettighetene til og kjøpte dermed et av deres "uten reklame" abonnement som ikke 10 minutter ut i rennet avbrøyt for å vise nettopp reklame. Da jeg gravde i villkårene sto det at det ikke gjelder live-sport...

Deretter, så presterte dem å dytte andreomgang av samme renn over på en av sportkanalene deres. Den var jo såklart ikke inkludert i den allerede dyre pakka jeg hadde kjøpt kun for å se det hopprennet. 

Det toppa seg virkelig for meg et år da hoppuka var delt mellom begge parasittene. Å se første halvdel ville ha kosta meg 400kr, andre halvdel ville også ha kosta meg 400kr siden svinepelsene i TV2 presterte å gjøre akkurat det samme med finalerennet som tidligere erfart - sende andreomgang på ekstra-kanalene sine. 

De mest entusiastiske vil nok fortsette å betale, men disse er jo en døende rase (nesten bokstavelig talt). 

Jeg har gjenoppdaga gleden ved å se på vinteridrett. Hele NRK sendingen går og surrer i bakgrunnen både på jobb og hjemme som gjør at jeg tilogmed ser på øvelser jeg kanskje vanligvis ikke ville ha brydd meg med. Siste eksemplet må vel være skøyter som jeg ikke har sett på siden Håvard Bøkko og Sven Kramer holdt på. 

Dette var min lille rant, beklager for off-topic, er sjeleglad for at NRK sender Vinter-OL igjen for første gang siden 2010. Det har vært et enormt savn. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Ikke Norges dag i dag 0 medaljer, men ny dag i morgen. 

Men flott for Jutta og Nederland med gull på 1000 meter. Tror jeg aldri har sett Logan Paul gråte så mye. 

Skrevet

Jeg er kanskje litt over middels hoppinteressert, men det normalbakkerennet er kanskje noe av det beste jeg har sett. Ikke nødvendigvis resultatmessig for Norge sin del, men det var jevnt, spennende og ikke noe værlotteri. Alle gjorde sitt absolutt ytterste og siden det er liten bakke så var det mange andre som fikk anledning til å skinne skikkelig. 

Lenge sida jeg har sett så mye pur glede fra så mange. Uhyre smittsomt. 

Skrevet

Forferdelig at Leerdam vant, hopp har jeg gitt opp for lenge siden. Men om noe positivt skal sies så er det at normalbakke er bedre en storbakke. Synd at det tilnærmet aldri hoppes i normalbakke utenom mesterskap, syns egentlig det er rart at den ikke er fjernet.

• Liker 1
Skrevet

Da var Skistad gjennom prologen...enda godt det er OL der det er færre gode til start.

Jeg tviler på Skistad i dag..hun kan lett hektes av dersom de kjører hardt i noen heat..men det er jo spennende i seg selv..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...