Gå til innhold

PlayStation 6 kan ta lenger tid

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Tipper "syvårssyklusen" utvides denne gang til minst åtte år, noe som tilsier lansering i 2028. Delvis fordi PS5 fortsatt selger, delvis fordi det antakelig fortsatt vil være ram-krise om et år. Men også fordi det ikke er så stor sult blant kundene etter en ny generasjon.

Ny konsollgenerasjon har ikke den samme hypen som tidligere. Ja, du får bedre specs og bedre ytelse. Men de samme spillene slippes jo på nyeste og tidligere konsoll i flere år etter lansering. Og spillutvikling er nå så tidkrevende at du ikke får et skikkelig "nestegenerasjonsspill" før det er gått fire-fem år.

Det var noe annet å gå fra PS1 til PS2 /SNES til N64 enn det var å gå fra PS4 til PS5.

Endret av Donkey Kong
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Mumitrollet1337 skrev (2 timer siden):

Har jo enda ikke fått et skikkelig «next generation» spill til ps5 enda, så den kan leve noen år til uten problemer. 

En liten anbefaling før du legger deg i kveld. Ghost of Yotei 🖼️ Helst pro versjonen.

Skrevet
Mumitrollet1337 skrev (2 timer siden):

Har jo enda ikke fått et skikkelig «next generation» spill til ps5 enda, så den kan leve noen år til uten problemer. 

Tipper det er GTA 6 som blir det første skikkelige spillet. Og det holder nok generasjonen gående fram til PS6

Skrevet

Tenker salget av ps5pro ikke har vært godt nok så de utsetter for å lure flere over på den når gta6 kommer.

Vurderte selv å vente med gta til ps6 da den 1. Generasjons ps5en eg har er for gammal. Aldri greid stabil fps i Elden ring i performance mode en gang... Blir dritt å spille gta på den, 30fps blir bare sykt uaktuelt online da de andre får fordeler.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet

PS5 har PSVR2 som, for meg, er mer Next-Gen enn penere bilder og større verdener. Er ikke imot større og penere spill og bedre KI osv., langt i fra, men VR er en skikkelig game-changer. Kommer PS6 uten VR blir det nok grunn til jeg føyer meg til PC Master Race gruppen xD

Må sies det er masse fete ikke-VR spill der ute og. Stellar Blade er en gediger favoritt, og godkoser meg med Death Stranding 2 for tiden.

Skrevet
Chaos_Niddhogg skrev (59 minutter siden):

Kommer PS6 uten VR blir det nok grunn til jeg føyer meg til PC Master Race gruppen xD

Jeg vil tippe PS6 blir bakoverkompatibel med PSVR2, samt at det kommer en oppgradert PSVR2 med bedre linser og bedre FOV. Jeg tror også at økosystemet generelt på PS6 vil være betydelig bedre etablert ved launch, slik at det vil være esktremt mange spill tilgjengelig allerede fra launch, og da forhåpentligvis noe i VR. Selve maskinvaren er de nok langt inn i å utvikle, men det er produksjonen som kommer til å ta tid dersom de må vente på at priser på RAM faller.

Skrevet
Gringorilla skrev:
Chaos_Niddhogg skrev (59 minutter siden):

Kommer PS6 uten VR blir det nok grunn til jeg føyer meg til PC Master Race gruppen xD

Jeg vil tippe PS6 blir bakoverkompatibel med PSVR2, samt at det kommer en oppgradert PSVR2 med bedre linser og bedre FOV. Jeg tror også at økosystemet generelt på PS6 vil være betydelig bedre etablert ved launch, slik at det vil være esktremt mange spill tilgjengelig allerede fra launch, og da forhåpentligvis noe i VR. Selve maskinvaren er de nok langt inn i å utvikle, men det er produksjonen som kommer til å ta tid dersom de må vente på at priser på RAM faller.

At den blir BC med PSVR2 er vel ikke noe tenke på. Det blir den nok. Men ny konsoll kan gjerne ha oppgradert VR. Men kan hende de bare lar PSVR2 være "greia" og dropper støtten selv ,noe de nesten har gjort for mye det siste, men hey! De maste på MS om å ha Fligth Simulator til PSVR2... Kunne ha fått med Forza og. Og DOOM =D Jaja. Vi for nå se hva det blir til. Kan hende RAM priser ikke faller på lang tim om i det hele tatt.
Skrevet
Chaos_Niddhogg skrev (33 minutter siden):

De maste på MS om å ha Fligth Simulator til PSVR2... Kunne ha fått med Forza og. Og DOOM =D Jaja. Vi for nå se hva det blir til. Kan hende RAM priser ikke faller på lang tim om i det hele tatt.

Vet kun om ett stk. racingspill til PSVR2. GT7. wtf.. Det virker som spillutviklere har ignorert Sony en lang vei..

Skrevet
Sovna skrev:
Chaos_Niddhogg skrev (33 minutter siden):

De maste på MS om å ha Fligth Simulator til PSVR2... Kunne ha fått med Forza og. Og DOOM =D Jaja. Vi for nå se hva det blir til. Kan hende RAM priser ikke faller på lang tim om i det hele tatt.

Vet kun om ett stk. racingspill til PSVR2. GT7. wtf.. Det virker som spillutviklere har ignorert Sony en lang vei..

Er vel noen racinngspill der men..JA.. Problemet er at Sony selv såvidt støtter PSVR2. Beste eksempelet er faen meg WipeOut de hadde til PSVR1, som hadde blitt gull på VR2. GT7 er forresten helt knall da, og jeg liker generelt ikke slike bilspill, men i VR digger GT7. SKal helelr ikke ha RE9 siden VR ikke ble med på leken. Kan ikke få alt jeg vil ha heller, gitt. xD
Skrevet
Chaos_Niddhogg skrev (4 timer siden):

Er vel noen racinngspill der men..JA.. Problemet er at Sony selv såvidt støtter PSVR2. Beste eksempelet er faen meg WipeOut de hadde til PSVR1, som hadde blitt gull på VR2. GT7 er forresten helt knall da, og jeg liker generelt ikke slike bilspill, men i VR digger GT7. SKal helelr ikke ha RE9 siden VR ikke ble med på leken. Kan ikke få alt jeg vil ha heller, gitt. xD

Javisst, GT7 er helt rått det. Men nei, det er ikke andre alternativ. Ikke som jeg vet i alle fall.

Har drevet med simulator kvalitet racing spill i mange år. Men jeg vil bare ikke over til pc der alternativene er mange. Det er for mye hazzle og tidsbruk på det operative.

Skrevet
Chaos_Niddhogg skrev (På 28.1.2026 den 23.45):

Kan hende RAM priser ikke faller på lang tim om i det hele tatt.

Tror nok ikke prisene på NY RAM vil falle, men om konsollgenerasjonene blir utsatt noen år vil det nok være "gammel" RAM som kommer i nye konsoller, og de vil nok være billigere. Eller i det minste noenlunde lik pris av hva ny RAM har vært priset til nå.

Skrevet (endret)
Sovna skrev (På 29.1.2026 den 0.20):

Er vel strengt tatt mange, avhengig av hvor løst man definerer racing, og hvor god kvalitet man krever.

image.png.fe3a079a32d60eec33d6b78139dcdab0.pngimage.png.d059a239fd0b695eb736214a9a98970c.pngimage.png.40c50c814a39c8fc5642cfa5d987a391.pngimage.png.56b5287430af26cb9d8d01c1cef926b5.pngimage.png.e37ffc55e1959cfa878fac1ea6127d7f.pngimage.png.e74871c0ed64217bcdcfd0629639ed51.pngimage.png.7528c548cf76467d0fe04d9df6e9d632.pngimage.png.8d02021a9ae7c40e6029b7ca2d4ce9ab.pngimage.png.d23ce656c9dd31ad2590d2628ac63671.pngimage.png.96deadb3d927dd6f023db44e8ab9284a.pngimage.png.2d536745beddaefdd203aea9ed19b5e2.pngimage.png.7688f452762da818e22a2c6db778df6a.png

image.png.5cac86e51f81d17010bc3f5d0feab82f.png

Seff, mange av disse oser jo shovelware, men det er noen hidden gems inni der, selv om det ikke er de største navnene. VRider og Exocars er gøy, og mange sverger til GalaxyKart og Rush. Både Omega Pilot og VRacers virker å være kvalitet også. Og Flatout VR er jo annonsert for en stund siden, og det ryktes Assetto Corsa og Project Motor Racing. Men jeg skulle selvfølgelig likt å se Forza Horizon og Wipeout i tillegg, og kanskje Destruction Derby og litt andre varierte titler.

Endret av Gringorilla
Skrevet

Denne generasjonen med PS5 er jo basically oppussede PS4-titler og litt nytt som på ingen måte er verdig hardware. Av taktiske grunner er det ikke verdt å skippe ny konsoll så veldig tidlig, da en har PS5 Pro på markedet.

På mange måter har denne konsollgenerasjonen til Sony vært et stort gjesp i forhold til PS4 som var inner-tier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...