Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kvinner og menn som ikke er påkoblet sosiale medier; det er helt ok :)

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ja, det er ok uansett hva andre enn måtte mene. Noen kvinner ser på slikt som røde flagg. Noen ser på slike mennesker som introverte. Psykologien bak alt dette er helt normal og sunn og uansett hva andre enn måtte mene, rett for den det gjelder.

In a culture obsessed with sharing, some people choose silence. This talk explores the psychology behind those who don’t post their photos—revealing their quiet strength, confidence, and emotional depth. It uncovers why mystery often creates stronger attraction than visibility, and how privacy becomes a form of power. A profound look at the connection between digital restraint, self-respect, and the courage to live authentically without the need for external validation or approval. Why We Watch This Video (60 words): We watch to understand why some people choose mystery over exposure. This conversation breaks the myth that visibility equals value. It reveals the inner calm and confidence behind staying unseen, showing how silence can be a language of power. For anyone questioning the constant need to post, this video brings clarity, strength, and perspective.

Endret av Boing_80
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
RookieNO skrev (8 minutter siden):

Hva er poenget ditt? Du slår inn vidåpne dører!

Har du lest teksten og sett videoen? Der har du svaret ditt. Og du trenger ikke å svare på alle innlegg.

Endret av Boing_80
Skrevet (endret)
RookieNO skrev (3 minutter siden):

Akkurat... Så mine 590 innlegg på 12 år fremstår som hyperaktivt i forhold til dine 3000 på 3 år? Den er god!

Og jeg registrerer at du fremdeles ikke har snakket om selve temaet annet enn barnslig oppgulp. Faktisk har jeg svart deg for mye mtp. det intetsigende bidraget ditt. Kos deg med videre monolog for jeg er ute av dette nå.

Endret av Boing_80
Skrevet

Interessant video. Men jeg tenker det er feil å generalisere folk som velger å ikke delta i saue-løpet på sosiale medier. 
Men at vi er mer trygge på oss selv, emosjonelt stabile og "roligere" - er jeg enig i. 

Jeg har også erfart at enkelte ser på det som et rødt flagg, kvinner som menn. Fordi man velger å distansere seg fra noe majoriteten av befolkningen gjør daglig. Da er det mange som tenker man har noe å skjule, og det oppleves mindre "trygt" å omgås en slik person; fordi man ikke har et gjennomsiktig nettverk man kan sjekke på forhånd (les: dømme). 

Søker man på jobber i enkelte land, er det også vanlig med bakgrunnssjekk av sosiale medier i forbindelse med søknadsprosessen. Til og med i forhold til visum-søknader. Så der går man også i minus; selv om jeg er overbevist at vi som velger å avstå fra saue-løpet i sosiale medier totalt sett har flere fordeler enn ulemper. 

At enkelte kvinner (og menn) ser på det som et rødt flagg. Bryr jeg meg ikke om. Jeg tenker at hovedfordelen min, ved at jeg ikke bruker de mest vanlige sosiale mediene. Er at jeg heller ikke lar meg påvirke av "konkurransen" der ute; og (kanskje) er meg selv i større grad, uten å bry meg så mye om hva andre gjør/driver med. Det gjør i grunn livet enklere totalt sett.

Men så er jo Diskusjon.no og lignende kanaler også et sosialt medium. Selv om dette skjer med et forholdsvis anonymt pseudonym uten alt for mye shit som gjør at du blir identifisert. 

Videoen har sine poenger. Men den blir alt for generaliserende. Jeg er ikke fan av å putte en større gruppe i en "bås".

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)

For min del kjennest det rett å delta i eit forum der ein diskuterer med folk med alle slags meiningar, framfor å bruke tid på å vere til stades på plattformer prega av algoritmer, ekkokammer, svindel og grafsing etter-/overvaking av det ein legg ut eller det ein ser på.

Endret av torbjornen
  • Liker 3
Skrevet (endret)

Eneste sosiale medier jeg bruker er et par forum og YouTube, men jeg kommenterer aldri på YouTube videoer.

Har aldri brukt Instagram, Facebook, Twitter, Reddit, Myspace, TikTok eller noen av de andre sosiale medier.

Har aldri postet et bilde som jeg har tatt på nette.

Endret av Tycho Urke
  • Liker 2
Skrevet

Aldri publisert ett eneste bilde tatt av meg selv noen steder...og har ingen konto på noen av disse sosiale nettstedene..Aldri sett noe behov for dette. Jeg elsker å holde en lav profil i offentlige settinger og det eneste stedet jeg kommenterer offentlig er via plattformer som dette der man ikke opptrer med eget navn. Jeg forstår rett og slett ikke hvorfor noen ønsker søkelys på seg selv. 

• Liker 4
  • Hjerte 2
Skrevet
Boing_80 skrev (10 timer siden):

Ja, det er ok uansett hva andre enn måtte mene. Noen kvinner ser på slikt som røde flagg. Noen ser på slike mennesker som introverte. Psykologien bak alt dette er helt normal og sunn og uansett hva andre enn måtte mene, rett for den det gjelder.

Du får det til å høyrest ut som at det å vere introvert er eit problem.

Skrevet
Zeph skrev (2 minutter siden):

Det er jo leit for det er ikke meningen. Men det er nå slik at stille og rolige personer blir som oftest ikke forstått av en verden som aldri holder kjeft.

Skrevet
obygda skrev (4 timer siden):

Aldri publisert ett eneste bilde tatt av meg selv noen steder...og har ingen konto på noen av disse sosiale nettstedene..Aldri sett noe behov for dette. Jeg elsker å holde en lav profil i offentlige settinger og det eneste stedet jeg kommenterer offentlig er via plattformer som dette der man ikke opptrer med eget navn. Jeg forstår rett og slett ikke hvorfor noen ønsker søkelys på seg selv. 

Enig!

Skrevet
Zeph skrev (12 minutter siden):

Uenig. Da tror jeg heller det er du som følte deg truffet; og tolker det i negativ forstand basert på egne følelser kanskje?

Introvert vs ekstrovert. Ingen av delene er noe bedre enn det andre.  

Skrevet
Boing_80 skrev (1 time siden):

Det er jo leit for det er ikke meningen. Men det er nå slik at stille og rolige personer blir som oftest ikke forstått av en verden som aldri holder kjeft.

Det høres ut som "verden sitt problem". 👍😉

• Liker 2
Skrevet
DukeNukem3d skrev (1 time siden):

Jeg misliker både sosiale medier og de menneskene som lykkes der, såkalte influensere.

Pardon my french, men Amen! 👍

Skrevet (endret)
Duriello skrev (39 minutter siden):

Det høres ut som "verden sitt problem". 👍😉

Og det er det også :D Eller sosiale medier og alt forsøket på å påvirke. Influencer - for en ubrukelig tittel. 

Endret av Boing_80
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Det er litt pussig dette med sosiale medier og skjerntid. Jeg har vært aktiv på en mengde digitale medier i 20 år, delt bilder og pratet. Men det har vært forum eller programmer for fildeling osv. Men det er liksom ikke sosialt før besteforeldrene er på samme platform? Eller er det at det ikke er anonymt? Og skjermtid, har holdt på med utstrakt skjermtid før mobiler hadde fargeskjern. Men da ikke på mobil.

Endret av Abigor

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...