Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Ufrivillig sølibat er ikke et valg de fleste menn tar. Men samtidig fremstiller media at alle har tilgang til en partner

Gjest b1a0e...c2e

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enkle realiteten: Ikkje bruk dating apper hvis du slit. Dei fleste du snakker med er ikkje ekte kvinner ein gong... eller menn. Dei er rett og slett falske profiler. Det er morsomt som ein meme å sjå på dei, men det tilhører sjeldenheten at du vil finne noko vettugt der.

Gro ein interesse for noko anna enn kor trist og fæl det er, kor fælt det er at damer ikkje ser på deg, osv, men heller noko i banen av sosiale aktiviteter. Helst stader der kvinner er dugelig normalt; heilt greit å like Warhammer, men ser du etter å møte motsatt kjønn i det heila tatt så bør du finne ein interesse du like som ikkje har pushet damet ut i stor grad.

Då meine eg ikkje å late som om du lik noko. Finn noko du lik å gjere. Finn noko som gjer deg lykkelig å gjøre. Sosialt lag er også bra for å fylle mykje av kva du sannsynligvis ser etter hos damer - dvs samvær med andre. Hvis du er dugelig renslig og tar vare på deg og har litt sjarm så finn du nok venner, og kanskje til og med av motsatt kjønn.

Men altså heilt ærlig - fokuser på å finna ting som gjer deg lykkelig først og fremst. Verdien din er ikkje målt i kor mykje du klare stappe pikken i.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Drunkenvalley skrev (29 minutter siden):

Fantastisk eksempel var jo når dei var på tinder og blei matcha med nokon me kaller "breastmilk cheeseman" om me skal fnise litt. Det var ein kar som driv med doomsday prepping, og såg etter ei tradwife som han skulle ha flere barn med, og skulle også melke ho og lage ost av melken. 🤣

Huffameg, det er mye rart der ute... 😵‍💫

Drunkenvalley skrev (30 minutter siden):

Men gjenganger er dårlig hygiene blant menn som var helt overbevist om at å vaske eller stelle seg skikkelig var ein eller anna form av homofili visst.

Har heldigvis aldri vært borti slike menn 😅

• Liker 3
Skrevet
Griever skrev (24 minutter siden):

Dette er noe av det mest virkelighetsfjerne jeg har lest... Dette er IKKE hvordan dating fungerer.

Det er her snakk om SEX, ikke om forhold. Damer flest opererer med vidt forskjellige kriterier for pulevenn vs det å binde seg til én mann.

Skrevet
barfoo skrev (48 minutter siden):

Du har fått med deg at det ikkje lenger er femten hundre før kristus?

Du tror milliarder av år med evolusjon på magisk vis er visket ut?

Skrevet (endret)

Trur nokon har misforstått korleis ting funker. Det er ikkje "konkurranse," kvinner treng deg ikkje. Dei velje fordi dei har lyst. Så ver nokon dei har lyst på.

Overfladiske svar som trene muskler er virkelig ikkje løsninga i seg sjølv, men det er jo sjølvsagt ein del ting det kan hjelpe på:

• Ta vare på deg sjølv betre.
  • Finne interesse i nokon form av trening.
  • Møte andre som du lik sosialisere med.
Endret av Drunkenvalley
  • Liker 1
Skrevet
Satan666 skrev (32 minutter siden):

Det er her snakk om SEX, ikke om forhold. Damer flest opererer med vidt forskjellige kriterier for pulevenn vs det å binde seg til én mann.

Egentlig ikke. 

• Liker 1
Skrevet
39 minutes ago, Satan666 said:

Du tror milliarder av år med evolusjon på magisk vis er visket ut?

Nei, men eg trur oppriktig at det er andre kriterier enn det du ser ut til å tru som dominerer.

• Liker 3
Skrevet

Naiviteten her er total. Å si, slutt å bruk apper når du sliter, som om det er appene i seg selv som er problemet, er bare den totale BS. Apper er en god måte å komme i kontakt med de som ønsker kontakt med deg, så lenge man utvider søkefeltet og ikke sveiper utelukkende i et område kjent for statusjag. 

Og alltid i disse diskusjonene, så insinueres det at man ikke har gjort nok, eller kan gjøre mer. Man har seg selv å skylde på hvis man ikke lykkes osv.

Skrevet

Ser folk slenge rundt seg med begrepet "incel" for tida. En gang i tiden hadde det kanskje en bestemt betydning, men i dag virker det som om det bare er et ord folk tror de kan poste for å automatisk vinne diskusjonen når de er tomme for argumenter.

• Liker 4
Skrevet
16 minutes ago, Colin. said:

Å si, slutt å bruk apper når du sliter, som om det er appene i seg selv som er problemet, er bare den totale BS. 

Kanskje du bør lese kva folk skriv før du kjem med drittsnakk da. 💖

Hvis du har suksess på dei appene så er det flott. Hvis du slit med å finne nokon på appen så bør du avinstallere den. Det er rett ut sannheten at dei er søppel - i den forstand at dei jukser enormt. Ein skrekkelig andel kvinner på platformen er bokstavlig talt ikkje reelle personer, og ein anna skrekkelig andel er menn som fisker. 

Så om du ikkje har napp så bør du avinstallere den. Om ikkje anna så er det rett og slett openbart deprimerende for brukeren å drive og surfe og ikkje finna noko. Ikkje akkurat ein særdeles kontroversiell ting å sei egentlig.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Jeg synes det er interessant at menn som åpenlyst sliter med å skaffe seg relasjoner til kvinner, for natten eller for livet, har veldig sterke meninger om hva som er avgjørende for å skaffe nettopp de relasjonene. Og gudene forby at man skal høre på menn som ikke sliter med dette.

Satan666 skrev (1 time siden):

Og da er stor biceps det som gjelder 🙄 Lykke til med det. Med unntak av de siste årene har jeg vært svært godt trent hele livet. De aller aller fleste bryr seg lite om store muskler.

Dessuten, hva har evolusjon å gjøre med pulevenn? De færreste vil vel ha barn med pulevennen? Så hvis din teori stemmer så burde jo naturlig utvalg slå inn når det er tid for forhold, ikke ved one night stands. Sånn siden du påstår at evolusjon ligger til grunn, men kriteriene er annerledes ved sex kontra forhold.

Endret av Griever
  • Liker 4
Skrevet (endret)
Colin. skrev (28 minutter siden):

Naiviteten her er total. Å si, slutt å bruk apper når du sliter, som om det er appene i seg selv som er problemet, er bare den totale BS. Apper er en god måte å komme i kontakt med de som ønsker kontakt med deg, så lenge man utvider søkefeltet og ikke sveiper utelukkende i et område kjent for statusjag. 

Og alltid i disse diskusjonene, så insinueres det at man ikke har gjort nok, eller kan gjøre mer. Man har seg selv å skylde på hvis man ikke lykkes osv.

Dessverre har man bare seg selv å skylde på når ting ikke går den riktige veien, i den betydningen at det er en selv som har problemet. Men det er ingen skam å ikke lykkes. Jeg tror det er en for alle der ute, men at det for noen kan ta litt lengre tid enn for andre.

Man kan ikke tvinge andre til å like en, så derfor må endringen skje hos en selv. Og det kan være alt fra overfladiske ting, til å bygge opp sin egen selvtillitt. Alle kan nemlig skru på sjarmen om de ikke har utseendet med seg, men det forutsetter at man er trygg nok i seg selv til å gjøre det.

Endret av Subara
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
Kjøleskap skrev (40 minutter siden):

Ser folk slenge rundt seg med begrepet "incel" for tida. En gang i tiden hadde det kanskje en bestemt betydning, men i dag virker det som om det bare er et ord folk tror de kan poste for å automatisk vinne diskusjonen når de er tomme for argumenter.

Tja.. Ordet er brukt hele 3 ganger i denne tråden, kun en gang i en rettning som kan vurderes som personangrep, og da som en oppstart til debatt. Ikke avsluttning. 👌

Endret av Duriello
  • Liker 3
Skrevet
23 minutes ago, Drunkenvalley said:

Hvis du slit med å finne nokon på appen så bør du avinstallere den. Det er rett ut sannheten at dei er søppel - i den forstand at dei jukser enormt. Ein skrekkelig andel kvinner på platformen er bokstavlig talt ikkje reelle personer, og ein anna skrekkelig andel er menn som fisker. 

Så om du ikkje har napp så bør du avinstallere den. Om ikkje anna så er det rett og slett openbart deprimerende for brukeren å drive og surfe og ikkje finna noko. Ikkje akkurat ein særdeles kontroversiell ting å sei egentlig.

Høres mer ut som du ønsker at man ikke skal innse realiteten, over hvordan de med dating-makten velger. Ute av syne, ute av sinn? Det er først når man innser hvordan realiteten er, at man kan ta nødvendige grep som man kanskje ikke har tenkt på. Det er også bra å se personene man omgås med i samfunnet, for de dem er. En falsk profil gjennomskuer de aller fleste, og jeg kan ikke si jeg har lagt spesielt merke til at det finnes så mange av dem som det gis uttrykk for.

Men hyggelig at du endelig svarer meg igjen, du fikk jo helt fnatt av min mening om at ekteskapet hører en mann og kvinne til. 😄

25 minutes ago, Subara said:

Dessverre har man bare seg selv å skylde på når ting ikke går den riktige veien, i den betydningen at det er en selv som har problemet. Men det er ingen skam å ikke lykkes. Jeg tror det er en for alle der ute, men at det for noen kan ta litt lengre tid enn for andre.

Man kan ikke tvinge andre til å like en, så derfor må endringen skje hos en selv. Og det kan være alt fra overfladiske ting, til å bygge opp sin egen selvtillitt. Alle kan nemlig skru på sjarmen om de ikke har utseendet med seg, men det forutsetter at man er trygg nok i seg selv til å gjøre det.

Så lenge du har den samme mening om alle som ikke lykkes, fair. Men hvis sympatien tyter mer over for noen enn andre, så er det ikke fair.

Men man kan jobbe for en holdningsendring i kulturen, der personlighet vektlegges mer enn status i sine "beste år." Se på fødselstallene og hvor mange aleneforeldre det er rundt om. Tenker du det er holdbart i et samfunn i lengden? Finnes mangfoldige som blir regelrett oversett uten å ha gjort en eneste dum ting og som kunne blitt fantastiske ektefeller.

Jeg er enig i at det er bra å jobbe med seg selv, men det er ikke alltid nok i et kravstort miljø. Tenker det bør inn i undervisningen, hvordan velge partner for å ha høyest sjanse til et livslangt forhold, enn å bli en i rekken som ender opp alene når dating-makten er borte vekk. Dessverre virker det å være tabu å påpeke at de med dating-makten, sitter med nøkkelen.

Skrevet
Griever skrev (1 time siden):

Jeg synes det er interessant at menn som åpenlyst sliter med å skaffe seg relasjoner til kvinner, for natten eller for livet, har veldig sterke meninger om hva som er avgjørende for å skaffe nettopp de relasjonene. Og gudene forby at man skal høre på menn som ikke sliter med dette.

Eller på kvinner som forteller hvordan type menn de absolutt ikke er interessert i å stifte bekjentskap med. 

Jeg syns det blir litt rart (for de det måtte gjelde) som slik jeg ser det åpenbart har et kvinnefiendtlig verdenssyn. Hvorfor er de så desperate etter å få en kvinne når de omtrent ikke har en eneste fin ting å si om kvinner og kvinners selvstendige frihet. 

(Jeg sikter ikke til deg her trådstarter  bare så det er avklart). 

• Liker 5
Skrevet
10 minutes ago, leticia said:

...

Fremstår veldig som dei ser personen som eit hinder frå å få tilgang til sex. Det er sex dei er desperate for, ikkje eit forhold. Personen kjønnsdelene er montert på er ikkje berre lavt prioritert, men ein aktiv hindring for dei.

Kanskje dei heller bør kjøpe seg ein såkalt fleshlight då, men dei vil jo heller kalle det onani.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Colin. skrev (52 minutter siden):

Dessverre virker det å være tabu å påpeke at de med dating-makten, sitter med nøkkelen.

Hva mener du egentlig med dating-makt?

• Liker 3
Skrevet
leticia skrev (27 minutter siden):

Eller på kvinner som forteller hvordan type menn de absolutt ikke er interessert i å stifte bekjentskap med. 

100%

• Liker 3
Skrevet (endret)
leticia skrev (28 minutter siden):

Jeg syns det blir litt rart (for de det måtte gjelde) som slik jeg ser det åpenbart har et kvinnefiendtlig verdenssyn. Hvorfor er de så desperate etter å få en kvinne når de omtrent ikke har en eneste fin ting å si om kvinner og kvinners selvstendige frihet. 

Godt poeng.

EDIT: Var ikke meningen at det skulle bli to innlegg. Litt usikker på hvordan det gikk til 😅

Endret av Griever
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...