Gå til innhold

Akseptere/ta i mot Jesus som sin frelser?!?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Griever skrev (9 timer siden):

Og så har man jo den store stygge ulven som venter på oss all. Kristendommen gjør jo døden til en dør til evig liv

Vel, jeg vil påstå at selve kristendommen (og endel andre religioner) er den største styggeste ulven her. Med all sine trusler, hat og diskriminering mot enkelte grupperinger i samfunnet.  

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
cuberen skrev (8 timer siden):

Ok :)

"Liker", basert på hva vi tok opp tidligere ja. Basert på sine gjerninger utfra sine omstendigheter.

Reglene er verre jo mer du kan og vet. Dermed er nok den verste straffen for kristne som velger å leve ondt når en vet mer enn nok at det er feil. Feks ledere osv som misbruker Guds vilje for egen vinning, og nytelse. Litt som Jesus gikk veldig hardt mot Fariserene og deres hykkleri osv da de skulle vite bedre.

Samtidig kan man få tilgivelse for alt sammen gjennom troen. Derfor har det vært viktig å sende bud på en prest rett før noen dør for å bli «renset for all synd». 
St. Peter må vite hvem han skal låse inn i paradiset.

Men spørs om det hjelper med prest hvis man ikke tror på budskapet eller ikke blir omvendt i siste minutt.

Men det er det bare Gud som vet. Ikke en selv og heller ikke presten.

Så da får man bare håpe på at man valgte riktig Gud…eller er en rettroende😉

Endret av Subara
  • Liker 1
Skrevet (endret)
Gouldfan skrev (57 minutter siden):

Tråden ble statrtet av en som søker og spurte om hvordan man tar imot Jesus…

Altså er det en kristen tråd som elleville Ateister har kommet inn i. Som alltid.. Slik var det også på jesu tid og der de første kristne talte. Bare at de talte på torg osv, mens nå har vi internett.

"There is no hate like christian love "... 

Du kan faktisk kke forvente at alt det våset enkelte lirer av seg skal bli stående uimotsagt. Da må det isåfall spesifiseres "kun kristne får svare". Ellers hadde det vært greit at man da isåfall la seg på et pedagogisk riktig nivå, og unnlot å sitere bibelvers. Det er  noe med å tilpasse nivået til utenforstående (her en som tydeligvis ikke var kristen) som ikke tar del i deres eget miljø, men som bare trenger en kjapp innføring i hva det betyr. 

Endret av leticia
  • Liker 1
Skrevet
skaftetryne32 skrev (44 minutter siden):

faktisk er jeg temmelig sikker på at det var en ateist som spurte spørsmålet, så det er nok helle en ateistisk tråd som elleville religiøse har forvillet seg inn i, de startet nesten med engang å spre løgner og udokumenterte påstander, høres det noenlunde kjent ut? Er du nå villig til å dokumentere dine påstander? 

Debatt mellom ateister og religiøse er mulig, men ikke så lenge dere religiøse nekter å anerkjenne naturvitenskapen, eller så lenge dere nekter å dokumentere deres påstander, det er også langt på vei dere religiøse sitt ansvar å faktisk lære seg normal debattskikk å normal folkeskikk, for det er noe som nesten alltid mangler hos den religiøse debattanten, jeg vet ikke hvorfor, men det er noe jeg har registrert over lang tid.

Jeg tror det er noe dere er blitt opplært til, det er spesielt mange gale amerikanske misjonærer/prester/apologeter som har sine "bash an atheist" serier, de alle av dem lærer bort tvilsomme debatt metoder, og egentlig rent sekterisk hat mot ikketroende, disse hatefulle misjonærene tilfører ingenting godt til kristne, gjør dem bare svartere og svartere til sinns, noe vi ser i troende sin argumentasjon, syder av hat. 

De spredde løgner den gangen også. 

Jeg tenker di sprer ordet løgn litt lettvint her. At DU mener det er løgn, betyr ikke at den som sier det mener det samme,.ergo er det heller ikke løgn i utgangspunktet. Løgn er å Intensjonelt si noe man selv vet er usant

Skrevet
Tussi skrev (10 minutter siden):

Jeg tenker di sprer ordet løgn litt lettvint her. At DU mener det er løgn, betyr ikke at den som sier det mener det samme,.ergo er det heller ikke løgn i utgangspunktet.

Så bare jeg virkelig tror det så er det greit å juge? Er det du sier? Om jeg er så hjernevasket at jeg tror at lyse mennesker er verdt langt mer enn mørke mennesker så er ikke det en løgn, fordi jeg faktisk er så ignorant at jeg tror det? 

Det er klart da ignorerer vi det faktum, at jeg aka "naziper" faktisk er blitt informert om min feilinformasjon tusen ganger, men jeg sprer altså ikke løgner, fordi jeg tror det selv, er det logikken? Så lenge jeg virkelig tror det så er det ikke løgn, til tross for min stakkars lærer som gang på gang viser meg sannheten? 

Sorry azz, men på et eller annet tidspunkt så må dere religiøse ta ansvar for dere selv, og se på den fanatiske voldelige dritten dere faktisk sprer til helt uskyldige, uskyldige som blir som dere selv å sprer hatet videre til neste generasjon, det er et reelt problem.  

Tussi skrev (17 minutter siden):

Løgn er å Intensjonelt si noe man selv vet er usant

Religion i et nøtteskall, man kan ikke for evig og alltid skylde på selvpåført ignoranse. Løgn er løgn. 

• Innsiktsfullt 3
Skrevet
skaftetryne32 skrev (21 minutter siden):

Så bare jeg virkelig tror det så er det greit å juge? Er det du sier? Om jeg er så hjernevasket at jeg tror at lyse mennesker er verdt langt mer enn mørke mennesker så er ikke det en løgn, fordi jeg faktisk er så ignorant at jeg tror det? 

Det er klart da ignorerer vi det faktum, at jeg aka "naziper" faktisk er blitt informert om min feilinformasjon tusen ganger, men jeg sprer altså ikke løgner, fordi jeg tror det selv, er det logikken? Så lenge jeg virkelig tror det så er det ikke løgn, til tross for min stakkars lærer som gang på gang viser meg sannheten? 

Sorry azz, men på et eller annet tidspunkt så må dere religiøse ta ansvar for dere selv, og se på den fanatiske voldelige dritten dere faktisk sprer til helt uskyldige, uskyldige som blir som dere selv å sprer hatet videre til neste generasjon, det er et reelt problem.  

Religion i et nøtteskall, man kan ikke for evig og alltid skylde på selvpåført ignoranse. Løgn er løgn. 

Vi får være enig om å være uenig

Skrevet (endret)
skaftetryne32 skrev (5 minutter siden):

Er det virkelig så lett for deg å ignorere idiotien å ondskapen som aktivt spres via religiøse løgner? 

Jeg er uenig i at min tro er ignorant og ondskapsfull

Jeg ser du mener det, men jeg er altså uenig 

Endret av Tussi
Skrevet
skaftetryne32 skrev (28 minutter siden):

Så bare jeg virkelig tror det så er det greit å juge? Er det du sier?

Herr er jeg faktisk enig med @Tussi, jeg synes også at du bruker "løgn" alt for lettvint. 

SNL sier: "Løgn er et utsagn avsenderen vet at ikke er sant.", og NAOB: "(bevisst) usannferdig utsagn". og @Tussi indikerte da ikke at det er greit å juge hvis man tror det, så dette er en stråmann.

For egen del synes jeg det er forunderlig og forstemmende hvor mange som selv regner seg som kristne, helt uten å forholde seg til hva som faktisk står i Bibelen, og i hvilken grad det stemmer med virkeligheten. Det er kun noen få her, som @PÃ¥inter som i det hele tatt indikerer at de bryr seg om Bibelen, og selv @PÃ¥inter forholder seg jo ikke til det faktum at Jesus ikke oppfylte en eneste profeti om Messias, verken de i GT eller de Jesus selv kom med.

• Liker 2
Skrevet
Gouldfan skrev (1 time siden):

Altså er det en kristen tråd som elleville Ateister har kommet inn i. Som alltid..

Ja, snakk om å kaste bort dyrebar tid.  
Men jeg tror nok det ligger et desperat motiv i bunn.

Skrevet
PÃ¥inter skrev (2 minutter siden):

Ja, snakk om å kaste bort dyrebar tid.  
Men jeg tror nok det ligger et desperat motiv i bunn.

Som vanlig er ikke du i stand til å føre en redelig diskusjon, men angriper en usann intensjon du finner på hos motstanderen i stedet. 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet

Jeg kan gi deg trådens eneste unbiased svar på dette...

Å ta imot Gud vil si å bli kristen. Om du setter deg ned og tenker over kristendommen, og hvor komfortabel du er med å tro på det, og dette resulterer i at du vil tro på Gud, da er du kristen. Du er kristen om du velger å tro på han, spør han om tilgivelse for dine synder, forsøker å leve et liv på kristne verdier.

Takk mine damer og herrer

Skrevet
Karltorbj skrev (1 time siden):

Skal vi vaere saa dristige aa spoerre om, Korinterne 13, har noe aa gjoere, oppi dette her?

Leser vi den, saa kommer vi jo alle, til aa gaa paa gullbrostein.

Kan du spesifisere hvor i korinterne dette står?

1. korinter 13 sier bla. Annet dette:

Kjærligheten er tålmodig, kjærligheten er velvillig,
den misunner ikke, [kjærligheten] skryter ikke, er ikke hovmodig. 5 Kjærligheten krenker ikke, søker ikke sitt eget,
er ikke oppfarende og gjemmer ikke på det onde. 6 Den gleder seg ikke over urett,
men har sin glede i sannheten. 7 Kjærligheten utholder alt, tror alt, håper alt, tåler alt. 8 Kjærligheten tar aldri slutt.

Skrevet
1 hour ago, Subara said:

Samtidig kan man få tilgivelse for alt sammen gjennom troen.

Omvendelse (også i handling) og tro hører sammen og det klarer ikke alle å utføre etter et slikt liv, samt så har vi stoltheten som ofte hindrer det å ydmyke seg som er grunnlaget for å få nåde. 

Skrevet
Capitan Fracassa skrev (8 minutter siden):

SNL sier: "Løgn er et utsagn avsenderen vet at ikke er sant.", og NAOB: "(bevisst) usannferdig utsagn". og @Tussi indikerte da ikke at det er greit å juge hvis man tror det, så dette er en stråmann.

På et eller annet tidspunkt må man innse at man er lurt, bli voksen, om man da fremdeles holder på en tro, så gjør man ikke det nødvendigvis for trua sin skyld, men kanskje heller for egen del? Tviholder man på og sprer løgner når man er konfrontert med fakta opptil flere ganger, da er det virkelig ikke noe annet å kalle det, selvpåført ignoranse er en elendig unnskyldning for å tviholde på disse løgnene, som gode gamle Fox Mulder sa i sin tid, the truth is out there, hva med å benytte seg av det? 

Tussi skrev (21 minutter siden):

Jeg er uenig i at min tro er ignorant og ondskapsfull

Jeg ser du mener det, men jeg er altså uenig 

Slaveri er greit? Slaveri er ikke ondskapsfullt i dine øyne? Hva med kjønnslemlesting, er det greit? Hva med å utføre folkemord, er det noe som ikke er ondskapsfullt i dine øyne? Hva er det egentlig som er greit med folkemord? Jeg greier virkelig ikke å se et eneste positivt aspekt ved kristendommen, og ondskapen den står for er så veldig åpenbar.

• Liker 2
Skrevet
skaftetryne32 skrev (31 minutter siden):

På et eller annet tidspunkt må man innse at man er lurt,

Hvis du tror sterkt på noe, så er det ingen merkbar forskjell mellom å ha rett og ta feil. Så lenge man tror på det, har man ingen grunn til å innse at man er lurt heller.

Vi mennesker er forskjellige, det er mange som er fornøyd med en tro som føles bra, uten å bruke tid og krefter på å finne ut om det er grunn til å tro at den er sann, eller ikke.

Dette har aldri holdt for meg, noe som naturlig nok førte meg ut av kristendommen, da jeg ikke ville tro på en så urettferdig og umoralsk gud som Bibelens gud, og ikke kunne tro på noe med så mange beviselige feil som det Bibelen har.

Men jeg er ganske sikker på at mennesker som @Tussi aldri har satt seg godt inn i hva Bibelen faktisk sier, men er helt fornøyd med sin personlige oppfatning.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Gouldfan skrev (2 timer siden):

Det står jo at det er løver og lam på en paradisisk ny jord men dyra spiser ikke hverandre.. om det er bokstavelig talt og ikke en metafor for menneskelig løve og lam.

Så du mener at alle rovdyr/kjøttetere kommer til å bli veganere ? Da ville verdens fauna blitt interessant.

Religionen din blir mer og mer latterlig og virkelighetsfjern…..

• Liker 2
Skrevet
PÃ¥inter skrev (43 minutter siden):

Kan du spesifisere hvor i korinterne dette står?

1. korinter 13 sier bla. Annet dette:

Kjærligheten er tålmodig, kjærligheten er velvillig,
den misunner ikke, [kjærligheten] skryter ikke, er ikke hovmodig. 5 Kjærligheten krenker ikke, søker ikke sitt eget,
er ikke oppfarende og gjemmer ikke på det onde. 6 Den gleder seg ikke over urett,
men har sin glede i sannheten. 7 Kjærligheten utholder alt, tror alt, håper alt, tåler alt. 8 Kjærligheten tar aldri slutt.

Selve essensen i budskapet, som Paulus, vel har i fra gud, sier det.

Her er jo  kjaerligheten stoerst og taaler jo alt.

Gud maa vel foelge sine egne regler?

Skrevet
Karltorbj skrev (9 minutter siden):

Selve essensen i budskapet, som Paulus, vel har i fra gud, sier det.

Hvilken grunn har noen for å mene at Paulus sitt budskap kommer fra Gud? Paulus motsier jo ganske konsekvent både Jesus sitt budskap fra evangeliene, og Guds klare lover fra Mosebøkene.

Karltorbj skrev (11 minutter siden):

Gud maa vel foelge sine egne regler?

Åpenbart ikke, hvis du leser GT. Gud bryter jo sine egne regler helt tiden der, og befaler også mennesker å bryte dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...