Red Frostraven Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden (endret) Sir skrev (2 minutter siden): Er ikke det rasistisk å automatisk tenke på rase når du hører «gang violence»? Jeg vet hvor han ville med setningen. Du vet hvor han ville med setningen. Fordi det er et av circa 4 talking points i 1488-leiren. Ballalaika skrev (3 minutter siden): Tror fort dere to hadde blitt bestevenner Jeg ville vært bestevenner med mannen i profilbildet ditt -- som ville hatet Kirk og Trump. Endret 2 timer siden av Red Frostraven 3
AtterEnBruker Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Folkflesk skrev (26 minutter siden): "Et land der den enkelte er sjef" høres ut som en naiv skjønnmaling av en dysfunksjonell bananrepublikk der institusjonene blir demontert fra toppen. "There's a reason why they call it the American Dream. 'Cause you have to be asleep to believe in it" -George Carlin. Dessuten, noen nevnte noe om at det er urimelig å kritisere utsagnene til CK fordi han ikke lenger er i live til å forsvare seg. I seg selv forståelig. Men det handler ikke kun om ham. Det gjorde det ikke før, og i enda mindre grad nå. Det handler om alle menneskene han preacha om å innføre hierarki over. De som allerede har fått livene sine fucka av MAGA-bevegelsen. Og de som kommer til å få livene sine fucka av MAGA-bevegelsen. Det handler om hvordan det kan forebygges. Og hvordan vesten kan hindre at det sprer seg. Hvordan vi kan hindre at den reaksjonære, hyperkonservative hjerneråten gjør for stor skade på det norske samfunnet. 4 1
Griever Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden (endret) Imaginacíon skrev (39 minutter siden): Vance lover å gå etter liberale institusjoner i kjølvannet av drapet. Jepp. Der kom det. Fascismen som kryper inn. https://www.washingtonpost.com/politics/2025/09/15/vance-charlie-kirk-podcast-episode/ Djeeesus. Jeg håper fortsatt på at vi ikke kommer dit at jeg synes fascisme blir et passende ord å bruke om hva de driver med, men de begynner å gjøre det vanskelig. Føler jeg begynner å bli ganske fortroelig med å kalle CK en ekstremist da, selv om jeg var skeptisk til det for et par dager siden. Tenk å være i hans posisjon og si at du mener at Biden burde henrettes. Da er du faen meg langt ute. På det tidspunktet hadde du mistet meg, uansett hvem du er og hvor blodfan jeg var. Hvordan kan folk overse det, liksom? Eller forsvare det? Endret 2 timer siden av Griever 4
SilverShaded Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Imaginacíon skrev (27 minutter siden): Vance lover å gå etter liberale institusjoner i kjølvannet av drapet. Jepp. Der kom det. Fascismen som kryper inn. https://www.washingtonpost.com/politics/2025/09/15/vance-charlie-kirk-podcast-episode/ Charlie Kirk's død blir for USA's ledere en krysning av hva riksdagsbrannen og Horst Wessel's død var for nazistene. M.a.o en hendelse som gripes med begge hender og melkes til siste dråpe i den hensikt å sikre og utvide egen makt og kvitte seg med motstandere. I en sak der man fordømmer hatet som førte til drapet, ramper man opp hatet tifold. Det er kvalmt å være vitne til. 7
Ballalaika Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Red Frostraven skrev (6 minutter siden): Jeg vet hvor han ville med setningen. Du vet hvor han ville med setningen. Fordi det er et av circa 4 talking points i 1488-leiren. Hvor ville han?
Folkflesk Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Imaginacíon skrev (9 minutter siden): George Soros’ Open Society Foundations og Ford Foundation. Jeg kjenner ikke til disse, men det er et alvorlig angrep på organisasjonsfriheten. Og hva i all verden har de med Tyler Robinson å gjøre? Kunne vært artig å høre skjeggtrollet forsøke seg på en rasjonell forklaring på dette. 1
Ballalaika Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Red Frostraven skrev (7 minutter siden): Jeg ville vært bestevenner med mannen i profilbildet ditt -- som ville hatet Kirk og Trump. Du ville stått og dumpet 5000 Wikipedia -linker på han. 1 1
Sir Skrevet 2 timer siden Forfatter Skrevet 2 timer siden Red Frostraven skrev (7 minutter siden): Jeg vet hvor han ville med setningen. Du vet hvor han ville med setningen. Du har rett i det første ihvertfall.
BadCat Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 1 hour ago, Tussi said: Men jeg synes ikke det er riktig at en flyvertinne eller en kontoransatt skal miste jobben pga ufyselige uttalelser. Et respektabelt selskap kan ikke en gang ha slike til å jobbe på lageret eller til å vaske gulvet. 1
AtterEnBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Griever skrev (15 minutter siden): Djeeesus. Jeg håper fortsatt på at vi ikke kommer dit at jeg synes fascisme blir et passende ord å bruke om hva de driver med, men de begynner å gjøre det vanskelig. Føler jeg begynner å bli ganske fortroelig med å kalle CK en ekstremist da, selv om jeg var skeptisk til det for et par dager siden. Tenk å være i hans posisjon og si at du mener at Biden burde henrettes. Da er du faen meg langt ute. På det tidspunktet hadde du mistet meg, uansett hvem du er og hvor blodfan jeg var. Hvordan kan folk overse det, liksom? Eller forsvare det? Vel, en ting jeg kom på, er at han gjorde seg mer optisk moderat i forhold til f.eks Matt Walsh og Greg Locke. Når internett og algoritmen flommer over av disse skrullingene, blir CK mer og mer som en moderat å regne for normies og folk som er politisk ferske. Optisk sett, må påpekes. 2
Red Frostraven Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Ballalaika skrev (17 minutter siden): Du ville stått og dumpet 5000 Wikipedia -linker på han. Han var fascist, men ble anti-fascist. Du bør forsøke å forstå valget han tok, for akkurat nå er du på autoritære høyre sin side i en rekke saker -- og vanærer August Landmesser. 2
Griever Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) AtterEnBruker skrev (5 minutter siden): Vel, en ting jeg kom på, er at han gjorde seg mer optisk moderat i forhold til f.eks Matt Walsh og Greg Locke. Når internett og algoritmen flommer over av disse skrullingene, blir CK mer og mer som en moderat å regne for normies og folk som er politisk ferske. Optisk sett, må påpekes. Jeg vet ikke hvem de to er, og kjenner meg godt fornøyd med det =P Men hadde jeg visst det hadde jeg sikkert vært enig. Jeg hadde øyeblikkelig trodd på det, om noen hadde fortalt meg at han hadde sagt det han sa om Biden. Jeg har ikke fått følelsen av at han var der, til tross for at jeg har vært svært kritisk til han. Endret 1 time siden av Griever
Feynman Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 11 minutes ago, BadCat said: Et respektabelt selskap kan ikke en gang ha slike til å jobbe på lageret eller til å vaske gulvet. Da bør vi være enig om at Fox News er ganske langt fra et respektabelt selskap: https://www.cbsnews.com/news/fox-news-brian-kilmeade-apologizes-mentally-ill-homeless-people-executed/ Så lenge Brian Kilmer fortsatt jobber der da. 4
Ballalaika Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) Red Frostraven skrev (10 minutter siden): Han var fascist, men ble anti-fascist. Du bør forsøke å forstå valget han tok, for akkurat nå er du på autoritære høyre sin side i en rekke saker -- og vanærer August Landmesser. Jeg bryr meg ikke om det er autoritære høyre eller venstre. Det er det autoritære jeg har utfordringer med. Bildet representerer for meg noen som ikke lar seg bøye av at alle er intenst enig, men følger det logiske og sin egen integritet. Det er det jeg har valgt det som profilbilde utfrd. Jeg kjenner ikke Landmesser men ser for meg at du ikke hadde fått han til å bøye opp armen noe mer ved å dumpe 5000 Wikipedia -artikler og rope følelsestyrt retorikk mot han. Just a bunch. Endret 1 time siden av Ballalaika 1
Folkflesk Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden "You know, Don said to me, ‘He’s sort of like a son to you,’" Trump said, quoting his son Donald Trump Jr.’s description of the president and Kirk’s relationship. ‐‐‐----------------------- "TMZ is now reporting that Trump did not attend Charlie Kirk’s Washington DC vigil because he was golfing at his country club in New Jersey instead". 1 2
Sir Skrevet 49 minutter siden Forfatter Skrevet 49 minutter siden Griever skrev (23 minutter siden): Tenk å være i hans posisjon og si at du mener at Biden burde henrettes. Da er du faen meg langt ute. På det tidspunktet hadde du mistet meg, uansett hvem du er og hvor blodfan jeg var. Hvordan kan folk overse det, liksom? Eller forsvare det? Jeg er ikke enig i at Biden burde henrettes, eller at det i det hele tatt burde vært sagt. Det var galt. Jeg liker Biden. Men jeg kan forsvare det. Så vidt jeg vet har Kirk kun sagt det den ene gangen på showet sitt under en live-sending. Han har ikke brukt det igjen, noe som tyder på at det var en slip-up under en rant om Bidens påståtte korrupsjon på den tiden. Det ble tidligere nevnt i tråden her av en annen at Trump fortjener livstid i fengsel, ikke så langt unna Kirks «Joe Biden is a bumbling dementia filled Alzheimer's corrupt tyrant who should honestly be put in prison and/or given the death penalty for his crimes against America.»
jallajall Skrevet 23 minutter siden Skrevet 23 minutter siden (endret) En av demokratenes ledere (according to voters), Jasmine Crockett, sier hun ikke føler seg "safe" etter det som skjedde med CK. Endret 15 minutter siden av jallajall 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå