Gå til innhold

Attentatet på Charlie Kirk

Sir

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Rundt 17–20% av gamingmiljøet identifiserer seg som LGBTQ+, ifølge ferske rapporter – og tallet er enda høyere blant unge under 35, der 23–28% oppgir LHBT-identitet. Dette er altså langt høyere enn i befolkningen ellers, og viser at mangfoldet er stort i gamingmiljøet.

Nøkkeltall fra 2024–2025
17% av aktive gamere identifiserer seg som LHBTQ+

23–28% blant de under 35 år

Bare rundt 2% av spilltitler har LHBTQ-karakterer eller tematiske innslag

Kilder og merknader
Tallene kommer fra store internasjonale undersøkelser, blant annet fra GLAAD og Nielsen.

Jeg er ikke i det hele tatt opptatt av om spillet jeg spiller har en fyr som tilsvarer meg. Jeg spiller som underholdning og er mest opptatt av om spillet gir den innlevelsen jeg ønsker. Eks. vil ikke romvesen som vikinger gi meg særlig innlevelse. 
"Bare rundt 2% av spilltitler har LHBTQ-karakterer eller tematiske innslag"

Endret av Theo343
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Imaginacíon skrev (35 minutter siden):

Det burde være straffbart men enn så lenge er det svar på tiltale. Det er tydeligvis fritt frem for å lage slike lister. Snart vil det være umulig å mene noe kontroversielt uten at du er grundig anonymisert.

Slike lister er på vei til å bli en stueren form for angiveri. Som når TPUS sin webside har en funksjon der student-medlemmer kan rapportere lærere som uttrykker "gale" meninger. Og så kan man jo spørre om dette gjelder like mye uansett hvilken politisk side man tilhører, altså er det like 'farlig' å mene noe "kontroversielt" offentlig hvis det treffer noen godt utpå venstresiden ?

Det opplagte resultatet er at man begynner å holde kontroversielle meninger for seg selv eller i en snever krets  av likesinnede. Om dette er så mye bedre er jeg ikke sikker på, siden det vil føre til en skjult radikal bevegelse som man ikke har oversikt over og som kan føre til eksplosjoner lenger frem i tid.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Sjørøver skrev (30 minutter siden):

Fantasi. Hvor stor andel av gaming miljøet er lgbt? 

De opererer bare med binære tall.

Skrevet (endret)
SilverShaded skrev (4 minutter siden):

Slike lister er på vei til å bli en stueren form for angiveri. Som når TPUS sin webside har en funksjon der student-medlemmer kan rapportere lærere som uttrykker "gale" meninger. Og så kan man jo spørre om dette gjelder like mye uansett hvilken politisk side man tilhører, altså er det like 'farlig' å mene noe "kontroversielt" offentlig hvis det treffer noen godt utpå venstresiden ?

Det opplagte resultatet er at man begynner å holde kontroversielle meninger for seg selv eller i en snever krets  av likesinnede. Om dette er så mye bedre er jeg ikke sikker på, siden det vil føre til en skjult radikal bevegelse som man ikke har oversikt over og som kan føre til eksplosjoner lenger frem i tid.

Det spiller ingen rolle hvilken side av politikken det er på. Det er farlig. Vi så det med The Nuremberg Files, som var en liste over folk som på ulikt vis bidro til abort. Det var ingen direkte oppfordring til vold, men det kom. Det samme er det med disse listene. Man håper, tror jeg, at noen tyr til vold. Jeg er imot alle slike lister med vond intensjon

Det er ikke greit, heller ikke når det rammer dem man er uenig med

Endret av Tussi
la til siste setning
  • Liker 1
Skrevet
3 minutes ago, Sir said:

Sa hun faktisk dette, eller er det oppspinn?

Hun repostet en video som sa det. Det er en nesten tre minutters lang video. Enda en av disse som påstår CK basically kan skylde seg selv for å bli skutt og drept. Den sparer ikke på kruttet.

image.png.50de6cea72d4cfb2a87335cf41f887cf.png

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
jallajall skrev (2 minutter siden):

Hun repostet en video som sa det. Det er en nesten tre minutters lang video. Enda en av disse som påstår CK basically kan skylde seg selv for å bli skutt og drept. Den sparer ikke på kruttet.

image.png.50de6cea72d4cfb2a87335cf41f887cf.png

Ok, fant ingen saker om det, men da er det vel bare et tidsspørsmål før det plukkes opp og hun må gå.

Skrevet
Rhabagatz skrev (1 time siden):

Stokastisk terrorist. Det er noen som indirekte oppfordrer til terror. Stokastisk spiller på sannsynligheter og tilfeldigheter. Altså, hvis du sier noe, hvor sannsynlig er det at andre skap gjøre en bestemt ting. 

Kan best sammenlignes med ytringsansvar-debatten vi hadde etter 22. juli og ABB.

Vidunderlig logikk. Karl utøver stokastisk terror. Vi vet han utøver stokastisk terror fordi skøyt han fordi ordene hans var  stokastisk terror. Å skyte noen for ordene dems er terror. Ergo medførte ordene hans mer terror, som er stokastisk terror. QED. Ergo skøyt han seg selv.

Skrevet
Ballalaika skrev (18 minutter siden):

Vidunderlig logikk. Karl utøver stokastisk terror. Vi vet han utøver stokastisk terror fordi skøyt han fordi ordene hans var  stokastisk terror. Å skyte noen for ordene dems er terror. Ergo medførte ordene hans mer terror, som er stokastisk terror. QED. Ergo skøyt han seg selv.

Er nok heller ment om en person som oppfordrer følgerne sine til å gjøre noe, ikke en som gjør andre så sinte at de gjør noe.

Selv om begge var tilfelle her.

• Liker 4
Skrevet
Iki skrev (Akkurat nå):

Er nok heller ment om en person som oppfordrer følgerne sine til å gjøre noe, ikke en som gjør andre så sinte at de gjør noe.

Selv om begge var tilfelle her.

Jeg vet det. Det er ikke sånn hun Omar bruker det. Hun gir han skylden for sitt eget drap. Dvs hun er en politiker som validerer politisk vold. Når skal det sies at hun er en smule koko, er litt sånn man forventer derfra.

• Liker 1
Skrevet
Theo343 skrev (55 minutter siden):

Jeg er ikke i det hele tatt opptatt av om spillet jeg spiller har en fyr som tilsvarer meg. Jeg spiller som underholdning og er mest opptatt av om spillet gir den innlevelsen jeg ønsker. Eks. vil ikke romvesen som vikinger gi meg særlig innlevelse. 
"Bare rundt 2% av spilltitler har LHBTQ-karakterer eller tematiske innslag"

Det er veldig viktig for meg å styre en karakter jeg føler jeg kan se meg selv i og identifisere meg med. Derfor jeg setter stor pris på spill som God of War, The Witcher og Metal Gear Solid.

• Liker 1
Skrevet
Ballalaika skrev (15 minutter siden):

Siden det ikke lov med memes: jeg anser ikke dette som et meme men en visuell fremstilling av stokastisk terrorisme

En bipolar fascist som klager over at han blir kalt nazi. Spennede.

• Liker 6
Skrevet
Red Frostraven skrev (2 minutter siden):

Hei, hei, hei. Kirk møtte bare folk til ærlig og fredelig debatt. Han ville aldri sagt at Biden var en tyrann som burde henrettes.

• Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Red Frostraven skrev (4 minutter siden):

Ingen kommentarer til Kirk sine ønsker om livstid eller dødsstraff for Joe Biden..?

Jeg vet ikke hva du tror poenget er, og hvordan det forholder seg til det jeg har sagt 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...