Ankor Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden (endret) 37 minutes ago, Revie said: Det sier du etter ditt første tilsvar? Du kom jo med noe helt annet selv. Fint om jeg kan forholde meg tol avsporingen du kom med? Det blir for dumt. Ja, "noe helt annet" som dokumenterte at det langt fra er bare de som kommer med ekstreme utsagn som blir forfulgt av MAGA-kulten. At du oppfatter det som en avsporing å dokumentere at påstanden din var feil sier nok mest om deg, men det er jo typisk for MAGA. "You Guys Weren’t Going To Fact Check", som Vance sa. Endret 19 timer siden av Ankor 2
Duriello Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden Sir skrev (3 minutter siden): Hvem tror du startet tråden? Spiller det noen rolle hvem som startet tråden?
Duriello Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden (endret) Kone skrev (5 minutter siden): Kan du nevne spesifikt hvem du mener PST burde følge med på og hvorfor? Mener du Red Frostraven, AtterEnBruker eller noen andre? Jeg trenger vel strengt talt ikke nevne hvem, men begge sider er godt representert. Tenker man seg om 2 ganger så burde man se det selv. Dersom ikke? Ja da trengs det hvertfall.. Endret 19 timer siden av Duriello 1
Folkflesk Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden (endret) BadCat skrev (6 minutter siden): Nå har NRK strammet inn. "Høyre-aktivisten" er byttet ut med "ytre høyre-aktivisten". Det er synd at i NRK leser skjermtrollene tanketomt fra telepromteren til det står "slutten av skriptet". Derfor kan de komme unna med hva som helst. Bra at NRK har rettet opp. "Høyre-aktivist" høres ut som et litt vel ivrig Minerva-fyr. Når de sier "ytre høyre-aktivist" fra USA så skjønner langt flere at det er en fyr til høyre for FrP. Det er dette som er folkeopplysning. Endret 19 timer siden av Folkflesk 4 1 2
Revie Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden Ankor skrev (2 minutter siden): Ja, "noe helt annet" som dokumenterte at det langt fra er bare de som kommer med ekstreme utsagn som blir forfulgt av MAGA-kulten. At du oppfatter det som en avsporing å dokumentere at påstanden din var feil sier nok mest om deg. Søt du er. Vi sier det sånn da. 1
jallajall Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden 16 minutes ago, Duriello said: Right.. Skjermdumper tatt.. Bruker du prt scr tasten, shift-win-s eller addon? 2
FrihetensRegn Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden Folkflesk skrev (9 minutter siden): Du er en tilhenger av et pinlig lite parti med 0,7% oppslutning. Og nå skal du trolle på full guff som en terapi mot valgnederlaget og at alt du støtter for andre valg på rad er uten reell makt over landets politikk i årene fremover. "Bare vent til neste gang". Ja, skummelt. Men hvem vet? Kanskje det blir 1,2%. Om du tror konservative stemmer i Norge bare utgjør .7%, så tar du nok naivt nok feil. Man finner konservative stemmer i SP, i KrF, i FrP, i H og blant de som ikke bryr seg om å stemme kanskje fordi de ikke føler det har noe å si, fordi de aller fleste partiene på Stortinget består av mye den samme, sosialdemokratiske politikken. Det vil mest sannsynlig endre seg med tiden da vi ikke lenger lever i en tid der NRK gjennom radio og fjernsyn har enevelde på politisk dekning. 2
Sir Skrevet 19 timer siden Forfatter Skrevet 19 timer siden Duriello skrev (4 minutter siden): Spiller det noen rolle hvem som startet tråden? Ehm… PST
Folkflesk Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden (endret) FrihetensRegn skrev (6 minutter siden): Om du tror konservative stemmer i Norge bare utgjør .7%, så tar du nok naivt nok feil. Jeg har hele tiden snakket om ytre høyre, ikke dette fåreskinnet kalt "konservative". Hele Trump-bevegelsen og alt til høyre for FrP et per definisjon ytre høyre. Bl.a disse amøbene Norgesdemokratene, SIAN, Hvit Valgallianse og det som verre er. Endret 19 timer siden av Folkflesk 4 1
Theo343 Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden 11 hours ago, SilverShaded said: Jeg ser på denne tråden litt fra 'utsiden', men må gi kudos til dem på venstresiden her som evner å føre en rolig debatt uten masse skarpladde, polariserende ord og masse utropstegn og bannord. Det virker vanskelig for enkelte å diskutere fakta fakta fakta. Det er også klart (for meg) at jo lengre ut på en av fløyene man er, jo lettere er det å kalle dem på motsatt fløy for radikaliserte. Ga du nettop ros til deg selv? såvidt jeg kan se så er dette noe begge sider holder på med. 3
FrihetensRegn Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden Folkflesk skrev (1 minutt siden): Jeg har hele tiden snakket om ytre høyre, ikke dette fåreskinnet "konservative". Svært mange, og jeg tipper også deg, er forvirret om hva konservative er. Bare man er mot abort og masseinnvandring så blir man automatisk kalt for fascist og nazist, det er egentlig ingen grunn til å forsøke å forklare noe til de som har schizofrene politiske holdninger. Folkflesk skrev (8 minutter siden): Det er dette som er folkeopplysning. Det er dette som er propaganda. Jeg gleder meg til den dagen NRK blir nedlagt. Skattepenger spart. 3
Theo343 Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden 11 hours ago, Red Frostraven said: ...du ser ikke problemet med at en majoritet av dommere i høyesterett setter grunnloven sekundært et autoritært parti sine ønsker, setter følelser og religion over grunnloven og rettferdighet? Hvor gjemmer du dette argumentet når man har diskutert det samme problemet i skandinavia og europa? 1
FrihetensRegn Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden jallajall skrev (9 minutter siden): Bruker du prt scr tasten, shift-win-s eller addon? I DDR brukte de håndskrevne brev. Om man var heldig, fikk man belønning fra Stasi om man anga naboen for å støtte demokrati, kapitalisme eller reaksjonisme. 1
Folkflesk Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden FrihetensRegn skrev (2 minutter siden): Svært mange, og jeg tipper også deg, er forvirret om hva konservative er. Bare man er mot abort og masseinnvandring så blir man automatisk kalt for fascist og nazist "Bare" man støtter Trump og Apartheid også, forresten. Og jeg har ikke sagt nazist, men ytre høyre. 3
Sir Skrevet 19 timer siden Forfatter Skrevet 19 timer siden Theo343 skrev (7 minutter siden): Ga du nettop ros til deg selv? såvidt jeg kan se så er dette noe begge sider holder på med. Begge sider? Vi er på side 52 allerede. 1
BadCat Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden 4 minutes ago, Folkflesk said: Bra at NRK har rettet opp. "Høyre-aktivist" høres ut som et litt vel ivrig Minerva-fyr. Når de sier "ytre høyre-aktivist" fra USA så skjønner langt flere at det er en fyr til høyre for FrP. Det er dette som er folkeopplysning. Det ikke mye til for å være til høyre for FrP. De har ikke et eneste kontroversielt mål i partiprogrammet og medlemmene har moderert seg i forhold til tidligere utsagn. Det skarpeste i årets valgkamp var at Listhaug kalte motstanderen for notorisk løgner. Det er mildt i forhold til tidligere kruttsalver. Poenget ditt har vitret bort med tida. 1
Theo343 Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden 11 hours ago, Boing_80 said: Kirk - tilhørte den privilgerte hvite klassen som undertrykte afroamerikanerne. Har du noen troverdige kilder på dette? Mener du at man undertrykker noen fordi man er født med en spesifik hudfarge? 3
jallajall Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden (endret) ‘Get married’ — Charlie Kirk’s most important advice to young men and women In many ways, Kirk was an anomaly: brilliant, charismatic and already the bold leader of an immensely powerful political movement by the time he’d turned 30. He never went to college. He’d earned the ear of political strategists, presidents and — perhaps most impressive — Generation Z. His events on college campuses — informal debates under a canvas tent — were about as low-tech as they were wildly popular. Just two days before he was killed, Kirk spoke about falling marriage and fertility rates on Laura Ingraham’s show on Fox News. Young women, he said, are prioritizing “careerism and consumerism” at the expense of more meaningful pursuits. “Having children is more important than having a good career … my kids matter more than how many social media followers I have,” Kirk said. Kirk was speaking primarily of young women on Ingraham’s show, highlighting a new survey in which progressive women ranked their career, making money and home ownership as higher goals than marriage and having children. Litt forskjellen på CK og andre. CK's største råd i livet var å gifte seg og starte familie. Andre vil kanskje råde deg til å leve livet, reise rundt, slå ut håret. Ingen fasit, bare forskjellig syn og verdier. Endret 19 timer siden av jallajall 2
BadCat Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden (endret) 3 hours ago, Snikpellik said: Det er stor forskjell på å være for litt mer restriktive abortlover og å hevde abort er verre enn Holocaust, slik Kirk gjorde. Tar du det litt for bokstavelig, kanskje. Har du hørt om språklige virkemidler i norsktimene, at man overdriver for å understreke poenget. Quote Overdrivelse, også kjent som hyperbol, er et språklig virkemiddel der man bevisst overdriver en sannhet for å skape en forsterkende, dramatisk eller humoristisk effekt. Formålet er å fremheve et budskap, skape spenning eller få frem en følelse. Man tar sannheten «ekstra hardt i» for å gjøre noe mer levende eller effektivt. Det forventes ikke at mottakeren tar uttalelsen bokstavelig, men at de forstår den som en billedlig fremstilling. Tekstboka nevner din tolkning. Holocaust er sett på som en av de mørkeste kapitlene i menneskehetens historie. Selvsagt er det en overdrivelse at abort er verre. Endret 18 timer siden av BadCat 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå