Gå til innhold

Høyre-FRP tapte valget, en katastrofe avverget.

Anbefalte innlegg

Skrevet
obygda skrev (2 timer siden):

LO lederen er jo en skattehykler. Sitter med bolig i Nordland samt hytte på Hedmark..fri bolig i Oslo og gratis jobbreise mellom LO og hjemmet i Nordland..og 1.6 mill i lønn..og null formueskatt. Reellt sett er man mye rikerere enn egne skattetall forteller..Her sylter man bort verdier fra beskatning..samtidig som forbundet hyler etter rikingene..

Og de er buddies med Ap som lirer av seg løgn i valgkampen. Nei,minner meg mer og mer om Trumps måte å se verden på dette

Løgnene er drøye. Og fra Statsministeren.  I et normalt anstendig og ansvarlig samfunn er en slik løgn nok til å sende en politikere ut av politikken. I Norge aksepterer vi det, at løgn skal lønne seg. Hele nasjonen er blitt en skam. Det gir et innblikk i hvor desperat viktig det er for Ap å komme til makta. Utrolig pinlig for vanlige folk, uproblematisk selvsagt for venstresiden.

Hvordan skal Støre prate seg bort fra dette:

– Slik skaper man politikerforakt

– Jonas Gahr Støre lovet så sent som 3. september at «gratis ferje skal det fortsette å være», selv om regjeringen hadde avholdt sin siste budsjettkonferanse og bestemt det motsatte to uker tidligere. Slik bygger man ned tilliten, og slik skaper man politikerforakt, skriver Solberg.

Solberg om Støre: – Løgn er riktig ord

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Klote skrev (2 minutter siden):

Løgnene er drøye. Og fra Statsministeren.  I et normalt anstendig og ansvarlig samfunn er en slik løgn nok til å sende en politikere ut av politikken. I Norge aksepterer vi det, at løgn skal lønne seg. Hele nasjonen er blitt en skam. Det gir et innblikk i hvor desperat viktig det er for Ap å komme til makta. Utrolig pinlig for vanlige folk, uproblematisk selvsagt for venstresiden.

Hvordan skal Støre prate seg bort fra dette:

– Slik skaper man politikerforakt

– Jonas Gahr Støre lovet så sent som 3. september at «gratis ferje skal det fortsette å være», selv om regjeringen hadde avholdt sin siste budsjettkonferanse og bestemt det motsatte to uker tidligere. Slik bygger man ned tilliten, og slik skaper man politikerforakt, skriver Solberg.

Solberg om Støre: – Løgn er riktig ord

Støre lyver..Jens har løyet...ja det er noe Trump over det hele...

• Liker 1
Skrevet
obygda skrev (15 minutter siden):

Støre lyver..Jens har løyet...ja det er noe Trump over det hele...

Politikerforakten er vel begrunnet. Det er på tide å vingeklippe den politiske makten som er blitt alt for stor. Rikspolitikere burde avskaffes og fordeles ut over i kommunene. Staten burde krympes til et minimum, og vår nasjonale formue overføres til kommunene. Så kan vi ha en enkel nasjonal enhet som forvalter utenrikspolitikk, helst upolitisk, og sammensatt av kunnskapsrike uavhengige personligheter, ikke politiker-broilere. Som eksempel.

• Liker 1
Skrevet
Snikpellik skrev (På 9.10.2025 den 12.20):

Du har tydeligvis ikke barn selv. Barn er oppmerksomme og nysgjerrige på dette allerede tidlig i tiden i barnehagen. Å lære barna at noen liker jenter og noen liker gutter, og at det er helt greit og normalt er viktig. Dette er ikke "woke-hjernevask" eller "politiske meninger", det er virkeligheten.

Tja, eller når min 6 åring kommer hjem og sier at han ikkje skjønner hvordan barn blir laget når læreren hadde sagt at 2 menn kan få barn. 
Eg er helt enig at dette med at alle kan få være som de er må inn tidlig i barnealder, men er hvordan det blir lagt frem som er essensen. 

Om læreren skal si at to menn kan få barn må læreren også si måten de får ett barn på. De er for små til å forstå hva en transe er og hvordan kroppen virker, eventuell adopsjon o.l.

• Liker 3
Skrevet
freedomseeker skrev (22 minutter siden):

Støre er 1000 ganger verre enn Trump 

Det vil jeg ikke si..men dette med å lyve går dessverre igjen. Det er ikke slik vi vil ha det. Å være uenig er en ting,men å lyve er overtramp. 

• Liker 3
Skrevet
Villfaren skrev (22 minutter siden):

Om læreren skal si at to menn kan få barn må læreren også si måten de får ett barn på. De er for små til å forstå hva en transe er og hvordan kroppen virker, eventuell adopsjon o.l.

Hvorfor skulle ikke barn forstå adopsjon? Det er jo helt vanlig å ha adopterte barn i klassen/barnehagen som ikke ser ut som foreldrene sine.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
26 minutes ago, Villfaren said:

Tja, eller når min 6 åring kommer hjem og sier at han ikkje skjønner hvordan barn blir laget når læreren hadde sagt at 2 menn kan få barn. 

Barn blir laget ved at en sædcelle befrukter en eggcelle. Siden menn kun kan bidra med sædceller, er det biologisk umulig for to menn å få et barn sammen. To menn kan adoptere et barn og bli foresatte, men de kan aldri bli foreldrene.

Dette er bestemt av biologi. Man kan stå på ett bein og rope kykkeliky så mye man vil - dette vil ikke endres.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
rozon skrev (18 minutter siden):

Barn blir laget ved at en sædcelle befrukter en eggcelle. Siden menn kun kan bidra med sædceller, er det biologisk umulig for to menn å få et barn sammen. To menn kan adoptere et barn og bli foresatte, men de kan aldri bli foreldrene.

Dette er bestemt av biologi. Man kan stå på ett bein og rope kykkeliky så mye man vil - dette vil ikke endres.

Her var det mye nyttig informasjon. Jeg har jo vært dum og kalt noen for "adoptivforeldre" eller bare "foreldre" når du sier det heter "foresattte".

• Liker 3
Skrevet
3 minutes ago, frohmage said:

Her var det mye nyttig informasjon. Jeg har jo vært dum og kalt noen for "adoptivforeldre" eller bare "foreldre" når du sier det heter "foresattte".

Nehei, Jonas, De er ikke foreldrene dine, de er dine foresatte.

• Liker 3
Skrevet
Atib Azzad skrev (2 minutter siden):

Nehei, Jonas, De er ikke foreldrene dine, de er dine foresatte.

Jepp, det er slik @rozon ble oppdratt til å forklare. Altså av sine foresatte.

• Liker 3
Skrevet
:utakt skrev (6 minutter siden):

Skulle bare mangle at de la seg så flate de kan nå. "Det ble feil". 🙄 

Dette hadde gått helt under radaren min, fergepriser er ikke relevant for meg, men veldig skuffende å se at de gikk ut med en blank løgn i valgkampen.

De "stjal" jo velgere fra SP ved dette stuntet. Man kan være uenig i SP eller Ap politikk..men det er åpenbart at Ap stjal stemmer fra SP her. At vi har synket så lavt i norsk politikk vitner om et demokrati på vei rett i dass for å si det på den måten. Det er dessverre ikke overraskende. Når jeg skulle stemme for egen del i høst så jeg etter partier med kandidater som jeg mente var ærlige..Jeg har skjønt lenge at mange lyver eller holder tilbake fakta...For slik har politikken blitt...

• Liker 2
Skrevet
obygda skrev (2 minutter siden):

De "stjal" jo velgere fra SP ved dette stuntet. Man kan være uenig i SP eller Ap politikk..men det er åpenbart at Ap stjal stemmer fra SP her. At vi har synket så lavt i norsk politikk vitner om et demokrati på vei rett i dass for å si det på den måten. Det er dessverre ikke overraskende. Når jeg skulle stemme for egen del i høst så jeg etter partier med kandidater som jeg mente var ærlige..Jeg har skjønt lenge at mange lyver eller holder tilbake fakta...For slik har politikken blitt...

https://www.nettavisen.no/nyheter/nettavisen-avslorer-jonas-gahr-store-garanterte-direkte-til-trygve-slagsvold-vedum-sa-kom-statsbudsjettet/s/5-95-2677684

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
:utakt skrev (16 minutter siden):

Skulle bare mangle at de la seg så flate de kan nå. "Det ble feil". 🙄 

Dette hadde gått helt under radaren min, fergepriser er ikke relevant for meg, men veldig skuffende å se at de gikk ut med en blank løgn i valgkampen.

Det har helt sikkert gått under radaren for veldig mange. Det er konstant mye som ikke slår inn på radaren til folk, fordi det er umulig å følge med, og det er så mange feilkilder som formidler. Politikk er blitt useriøs populisme, og vi har uansvarlige politikere som ikke er verdige å sitte og forvalte 80% av den totale formuen til nasjonen. Skatteinnkrevingen må kraftig ned, budsjettene må kraftig ned. Folk må få tilbake sine rettigheter, og sine egne penger. Vi kan ikke stole på slike mennesker, løgnere og bløffmakere:

Samme uken publiserte Ap en valgkampvideo på Facebook hvor Jan Christian Vestre kommuniserer til velgerne at Høyre og Frp ville fjerne ordninger som gratis ferge og nedskriving av studielån i norske utkantkommuner, og at dette står på spill i valget.

De gjorde dette selv om de visste at regjeringen i statsbudsjettet som ble lagt fram denne uken, ville fjerne gratisfergene og drastisk redusere ordningen med gjeldslette på studielån fra nyttår.

• Innsiktsfullt 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...