Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kan det påvirke menn mentale helser når de ikke har et aktivt sexliv?

Gjest 1900b...fda

Anbefalte innlegg

Skrevet
Bata skrev (1 time siden):

Jeg mener genuint at datingmarkedet er et manneproblem som forverres av menn selv. Spesielt mange desperate pisser i brønnen for sine brødre med måten de behandler damer og forventer ting de overhodet ikke har noe med å forvente ut av relasjoner.  Gjerne fordi de konsumerer sosiale medier som overhodet ikke hjelper ensomme menn.

Nei, det er todelt. Menn og kvinner har forskjellige grenser for "comittment".
Dvs menn har gjerne sex om dama ikke er konemateriale, men kvinner holder gjerne igjen sex til de finner ektemannsmateriale.

Det vil si at det er mange kvinner som legger seg etter en som de ser på som ektemannsmateriale, men der han ikke ser på henne som konemateriale. Dette gir en falsk høyere datingverdi til kvinner, som gjør at kvinner overser menn som de egentlig er på samme nivå med. Og menn som prøver å ta opp dette får kjeft fordi de vil at kvinner skal "settle for less". <

Problemet kan vell oppsummeres til at langt over halvparten av damer tror de er over snittet attraktive.

(men ja, det er problemer andre veien også, men det tar jeg ikke opp her da jeg primørt vil svare mot påstanden at datingmarkedet er utelukkende et manneproblem, det er det ikke)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Morsomt man begynner å snakke om darwinisme, gener og holdninger som ikke er ønsket av naturen, mens man per nå har et av verdens mest feministiske samfunn der fødselstallene ligger på 1,4. Hva forteller det? 

Og, mon tro om denne leksen blir lest opp for modige og sterke individer som sløste bort sin viktige tid på Chads. 🥹

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
Zepticon skrev (39 minutter siden):

Nei, det er todelt. Menn og kvinner har forskjellige grenser for "comittment".
Dvs menn har gjerne sex om dama ikke er konemateriale, men kvinner holder gjerne igjen sex til de finner ektemannsmateriale.

Det vil si at det er mange kvinner som legger seg etter en som de ser på som ektemannsmateriale, men der han ikke ser på henne som konemateriale. Dette gir en falsk høyere datingverdi til kvinner, som gjør at kvinner overser menn som de egentlig er på samme nivå med. Og menn som prøver å ta opp dette får kjeft fordi de vil at kvinner skal "settle for less". <

Problemet kan vell oppsummeres til at langt over halvparten av damer tror de er over snittet attraktive.

(men ja, det er problemer andre veien også, men det tar jeg ikke opp her da jeg primørt vil svare mot påstanden at datingmarkedet er utelukkende et manneproblem, det er det ikke)

Du har et poeng der. Før jeg ble jelt klar over min aseksuelle legning var jeg innom tinder. Jeg var ute etter å bli kjent og kanskje noe mer, den første jeg matcha med var kun ute etter en sommerflørt 

Anekdotisk men ja

Skrevet
Bata skrev (56 minutter siden):

Der har du jo et kjempeutgangspunkt.
Aner du ikke hvor utrolig god valuta i datingverden det huset er?

Så snubler du totalt og går mot alt jeg har sagt ved å skylde på kvinner som helhet som kilden til problemet.
Hvis det alltid er damene som er problemet, er det ikke verdt det å vurdere i det minste og ta en titt på en selv?

Går du ut i verden og lar fordommene dine farge adferden din og ikke minst kommunikasjonen, så er det jo ikke så veldig pussig at du har lite lykke med dating.

Og jeg er nysgjerrig hva du legger i god kontra dårlig "kvalitet" på  kvinner, de er mennesker og ikke en vare som skal handles. Du må være villig til å tilpasse deg, du er jo tydelig på at du forventer noe fra dem, kvaliteten kan du få om du gir kvalitet.

Jeg garanterer deg at det er noen som har lyst til å være med deg og huset ditt om du bare er villig til å gjøre det som må til.
Evner du ikke dette, så er det rett og slett Darwinisme, dine gener og holdninger er av naturen ikke ønsket videreført. 
Det høres hardt ut, men det er jo sannheten, vår indre sosiale kontroll gjør dette.

Du kan rope så mye du vil om ytringsfrihet eller hvilken som helst knagg du vil putte de "kvalitetene" dine som gjør deg u-datebar, men er de anti-sosiale, så er din eneste vei tvang. Det vil vi ikke ha.

Ja der har jeg alt som trengs derfor skygger jeg banen de er vel mere interresert i huset enn i meg fordommer og fordommer jeg tror min avdøde far hadde sine konklusjoner og fikk rett i disse min oldemor født 1870 var av god kvalitet kunne lage god mat fra bunnen av servere ribbe på juleaften ikke dette Pizzagreie på juleaften mine gener trenger ikke å føres videre i en kynisk og manipulerende verden verden skulle nok blitt ett bedre sted før jeg ville bli far alt er en fasade som er viktig og holde sannheten skjult selv syns jeg det er artig når fasaden sprekker eneste jeg kan er å gjøre alt selv kjøre gravemaskin og skru bil 🙂

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Maskinfører skrev (38 minutter siden):

oldemor født 1870 var av god kvalitet kunne lage god mat fra bunnen av servere ribbe på juleaften ikke dette Pizzagreie på juleaften

Vel, her i huset er det mannen født cirka 100 år etter din oldemor som lager ribba og det meste annen mat da han er flinkere enn meg til å lage middager (men  jeg lager pinnekjøttet), og vi har aldri hatt pizza (grandiosa) på julaften. Tror de færreste har det, i såfall må det være til lunsj mens de venter på selve julemiddagen. 

Det høres ut som du har innstillingen til  eselet Tussi i Ole brum kombinert med gammeldagse holdninger om hva kvinner og menn skal gjøre i et samliv. Det blir sannsynligvis ikke et kjæresteforhold ut av noe sånt (men det vil du kanskje heller ikke ha)? 

Det er fint at du kan gjøre alt selv, jeg liker at folk er selvstendige, men da lager du kanskje julemiddag selv også da? 

• Liker 3
Skrevet
Duriello skrev (3 timer siden):

Kondom er fine greier vettu..

Nei. Tar heller sjansen uten. Det ødelegger alt. #yolo

Men on topic: tror dere Breivik hsdde gjort som han gjorde om han hsdde følt seg elsket av en vakker kvinne? Det er lite sannsynlig. Det er virkelig ikke bra at så mange er single og har gitt opp. 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Bata skrev (3 timer siden):

Jeg mener genuint at datingmarkedet er et manneproblem som forverres av menn selv. Spesielt mange desperate pisser i brønnen for sine brødre med måten de behandler damer og forventer ting de overhodet ikke har noe med å forvente ut av relasjoner.  Gjerne fordi de konsumerer sosiale medier som overhodet ikke hjelper ensomme menn.

"Vi menn" må hjelpe hverandre. Ikke skylde på damer fordi en bjørn er mindre skremmende å møte i skogen, men skyld på mennene som er skumlere enn bjørner. De er det mange av.

Dette mener jeg er generelt tullprat, at det er rasshøl blant menn er like sant som at det er rasshøl blant kvinner, det er mange mennesker som er rasshøl, og behandler andre som rasshøl inkludert kvinner, tro det eller ei. Og om du virkelig tror at kvinner generaliserer på dette viset så tror jeg ikke det er kvinner noen er interessert i uansett. Kvinner er ikke bedre enn menn, kvinner er voldelige, kvinner voldtar, kvinner starter slåsskamper de har intet fysisk grunnlag for å vinne, spesielt menn må slutte å tro at kvinner er så mye bedre enn dem selv.

• Liker 3
Skrevet (endret)

"Vi menn" er våres verste fiende.Samme med damene. Ingen er styggere mot damer en damer selv. Det er sjalusi og rivalisering helt fra barneben av. Ingenting forandres i voksen alder,selv om enkelte mener det. Så at menn må alliere seg sammen kommer aldri til å skje. Se hvem som kommenterer på utseendet til helt tilfeldige menn på TikTok som et eksempel. Det er nesten utelukkende andre menn - fra alle mulige nasjonaliteter og alder.

At det påvirker menn å bli ensomme ja,så absolutt. At utelukkende mangel på sex medfører helseproblemer tror jeg ikke så mye på. Men det ene bringer det andre. Er man ensom blir det ikke noe sex osv.

Endret av Shoxx
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
skaftetryne32 skrev (31 minutter siden):

Kvinner er ikke bedre enn menn, kvinner er voldelige, kvinner voldtar, kvinner starter slåsskamper de har intet fysisk grunnlag for å vinne, spesielt menn må slutte å tro at kvinner er så mye bedre enn dem selv.

Ja det skjer, men vi må likevel være ærlige på hvor ofte ting skjer. 9 av 10 partnerdrap er begått av en mann mot en kvinne. Kvinner voldtas oftere enn menn.  https://www.bufdir.no/statistikk-og-analyse/kjonnslikestilling/vold-kjonn/

T.o.m vold som menn opplever er oftest gjort av en mann. 

Vel uansett, hvis man har lyst på et forhold som mann så bør man oppføre seg på en måte slik at damene får lyst til å inngå i et forhold med deg. 

1. Ikke var en misogynist

2. Ikke sett kvinner i bås (me Tarzan, you  Jane, uggabugga)

3. Ikke gjem deg i "hula"di og skyld på kvinner for dine egne mangler.

4. Kom deg ut, treff kvinner i virkeligheten, logg deg av datingapper

5. Bare vær en hyggelig mann som ser på kvinner som likeverdig deg selv. (Se punkt 2). 

Ellers enig med deg Skaftetryne32  i at vi finner drittsekker i begge leire, men nå spurte TS ut i fra at han er mann. 

Til TS: Ja, man kan bli påvirket helsemessig, ikke bare mentalt pga mangel på sex og nærhet, men også ved at man kommer seg seinere til lege. Menn som bor sammen med en dame kommer seg oftere tidligere til lege enn single menn, og får tidligere avdekket helseproblemer, som f.eks kreft. Man vet at dette redder liv. 

Egentlig det beste rådet jeg kan gi er at man må lære seg å elske seg selv før man kan forvente / håpe på at noen andre vil elske deg. 

Lykke til med kjærligheten 🦋🩷

• Liker 3
Skrevet

Det er en grunn til at kvinner heller vil møte en vill bjørn enn en fremmed mann alene. Menn topper alt som er av statistikker på drap, vold, voldtekt, trafikkforeseelser etc. Med god margin. Flere uattraktive menn burde bare la kvinnene være i fred i stedet for å plage, trakkasere og skremme dem.

Menn har gravd sin egen grav lenge og nå må de endelig betale prisen. Det er overhodet ikke synd på oss.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Skrevet
sedsberg skrev (17 minutter siden):

Det er en grunn til at kvinner heller vil møte en vill bjørn enn en fremmed mann alene. Menn topper alt som er av statistikker på drap, vold, voldtekt, trafikkforeseelser etc. Med god margin. Flere uattraktive menn burde bare la kvinnene være i fred i stedet for å plage, trakkasere og skremme dem.

Menn har gravd sin egen grav lenge og nå må de endelig betale prisen. Det er overhodet ikke synd på oss.

Det sagt, så ville jeg heller ha møtt en fremmed mann enn en bjørn. De fleste tilfeller av drap, vold og voldtekt skjer i nære relasjoner, så jeg syns at frykten for å møte en fremmed mann er litt overdrevet, mens menn du har i din nære krets bør du kanskje være mer forsiktige rundt, (dessverre)... 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
1 hour ago, Sjørøver said:

Men on topic: tror dere Breivik hsdde gjort som han gjorde om han hsdde følt seg elsket av en vakker kvinne? Det er lite sannsynlig. Det er virkelig ikke bra at så mange er single og har gitt opp. 

Med utgangspunkt i boken til Åsne Seierstad, tror jeg Anders var vanskelig å elske lenge før han fikk massedrapsplaner.

Men i et hypotetisk tilfelle kan det godt hende det kunne hjulpet, gitt ham mer følelser av mestring og kanskje andre perspektiver enn å finne forklaringsmodeller for hvordan han ikke ble hyllet i den graden han følte seg fortjent til, samtidig som det kanskje er mer sannsynlig at denne vakre kvinnen hadde blitt offer for hans asosiale oppførsel.

Edit: Hvis jeg husker riktig hadde var det noen muligheter for forhold da han drev med salg av falske vitnemål, men at han ikke lot disse potensielle partnerne slippe inn, samtidig som han skal ha vært veldig slitsom og intens når det kom til diskusjoner om etikk, politikk, og religion.
Han skal også blitt kjæreste med en dame fra Hviterussland over internett, hvor de besøkte hverandre, uten at det utviklet seg til noe forhold.

Endret av Atib Azzad
  • Innsiktsfullt 3
Skrevet
6 hours ago, Guest 1900b...fda said:

Hvis det er menn der ute som ikke har hatt sex i flere år eller aldri hatt sex i det hele tatt, kan det påvirke den mentale helsen, selvbildet og selvtillit? 

Anonymous poster hash: 1900b...fda

Munker lever i sølibat, og de klarer seg helt fint. At det er noen krise at man ikke har sex er bare incel-propaganda. Og det er mange som bruker det som en unnskyldning for å være rasstapp. 

• Liker 3
Skrevet
31 minutes ago, sedsberg said:

Som Johan Golden sa, voldtektsmenn kan velge fra øverste hylle. 

• Liker 2
Skrevet
Krig og fred skrev (6 minutter siden):

Munker lever i sølibat, og de klarer seg helt fint. At det er noen krise at man ikke har sex er bare incel-propaganda. Og det er mange som bruker det som en unnskyldning for å være rasstapp. 

Da de ikke fant kvinner, vendte de seg til små gutter. Guds ord har en begrenset bindende kraft.

s-l1200.thumb.jpg.da00f2552e8f8e276afb751126eebaf7.jpg

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
7 minutes ago, Krig og fred said:

Munker velger dette selv, av eget valg, ofte utifra sin egen personlige tro. Ikke sammenlignbart med noen som har ønske om nærhet, men ikke får det til i en kultur som oppmuntrer til promiskuøsitet.

Forsåvidt, hva legger du i "klarer seg helt fint"? Det har vel aldri vært mer mental uhelse blant folk her på berget enn det er nå.

Skrevet
1 minute ago, Colin. said:

Munker velger dette selv, av eget valg, ofte utifra sin egen personlige tro. Ikke sammenlignbart med noen som har ønske om nærhet, men ikke får det til i en kultur som oppmuntrer til promiskuøsitet.

Men her er tema sex. Ikke kjærlighet.

Forsåvidt, hva legger du i "klarer seg helt fint"? Det har vel aldri vært mer mental uhelse blant folk her på berget enn det er nå.

Jeg mener at man ikke dør. Og som buddhismen sier: livet er lidelse. Mental uhelse blant unge kommer av sosiale medier, og moderne barneoppdragelse. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...