Boing_80 Skrevet 22 timer siden Forfatter Skrevet 22 timer siden (endret) herzeleid skrev (12 minutter siden): Jeg synes det er veldig vanskelig å forstå hva du ønsker å diskutere, men det du har klippet ut høres ut som retningen vi absolutt ikke ønsker å gå; Om ulike etniske grupper ikke kan trene sammen men segregerer seg i egne tilpassede grupper for ‘sine egne’ tenker jeg vi feiler i integreringen, og å trekke det frem som noe positivt høres ut som en falitterklæring. Jeg tror du misforstår. Hun startet opp prosjektet for å få få med seg flere innvandrerkvinner ut på trening. Det føles kanskje tryggere for kvinner som enda ikke snakker godt norsk. Der er nordmenn også velkomne. Tror ikke du har sett nøye på linkene. De har også engasjert seg i DNT og det går riktig så bra. Hvordan dere kan få det til å høres ut som segresjon er for meg en gåte. Det jeg prøvde å fremheve er at det er folk der ute som jobber på grasrotnivå med integrering. Disse nyhetene deles stort sett ikke på nettforaene. Her på Diskusjon har jeg til gode å se artikler som nettopp tar for seg samfunnet på et mikronivå med positive undertoner. Tvert imot er det kun svartmaling som er normen. Endret 22 timer siden av Boing_80 1 2
fredrik2 Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden (endret) 3 minutes ago, Boing_80 said: Jeg tror du misforstår. Hun startet opp prosjektet for å få få med seg flere innvandrerkvinner ut på trening. Der er nordmenn også velkomne. Tror ikke du har sett nøye på linkene. De har også engasjert seg i DNT og det går riktig så bra. Jag fant ikke et ord om att alla var välkomna. edit: står uppenbart också att det er forskjelliga grupper baserat på etnisitet angående London. Endret 22 timer siden av fredrik2 2
herzeleid Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden Boing_80 skrev (5 minutter siden): Jeg tror du misforstår. Hun startet opp prosjektet for å få få med seg flere innvandrerkvinner ut på trening. Der er nordmenn også velkomne. Tror ikke du har sett nøye på linkene. De har også engasjert seg i DNT og det går riktig så bra. Nei jeg har nok ikke finlest alle seks linkene i en tråd med svært uklar problemstilling (jeg skummet den første) Jeg kommenterer sitatet du valgte å trekke ut som jeg mener staker ut en uheldig kurs; at muslimer, tamiler eller ‘sør asiater’ trenger spesialtilpassede grupper hver for seg. Så er jeg positiv til tiltak som bidrar til å inkludere og integrere i det norske samfunnet, og ser at noen vil trenge litt mer drahjelp. Men la oss likevel ikke normalisere segregering og et bilde av at hver ‘gruppe’ trenger å være/trene for seg selv. 4
Boing_80 Skrevet 22 timer siden Forfatter Skrevet 22 timer siden (endret) herzeleid skrev (6 minutter siden): Nei jeg har nok ikke finlest alle seks linkene i en tråd med svært uklar problemstilling (jeg skummet den første) Jeg kommenterer sitatet du valgte å trekke ut som jeg mener staker ut en uheldig kurs; at muslimer, tamiler eller ‘sør asiater’ trenger spesialtilpassede grupper hver for seg. Så er jeg positiv til tiltak som bidrar til å inkludere og integrere i det norske samfunnet, og ser at noen vil trenge litt mer drahjelp. Men la oss likevel ikke normalisere segregering og et bilde av at hver ‘gruppe’ trenger å være/trene for seg selv. Enkelte medlemmer av dette forumet har fått for seg at dette forumet er høyakademisk der alt må gjennom finlesing, gjerne over flere dager før ting blir postet. Problemstilling? Seriøst? Så da skal det være med abstract på engelsk, forord, innholdsliste, innledning, diskusjon og konklusjon før poster blir godkjent og anses som gode nok for å bli postet? Problemstilling... Alt ligger i overskriften. Endret 22 timer siden av Boing_80 1
Duncan Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden Fint at folk trener, men er dette noe man trenger å fronte politisk fra Frp og ND sin side ? Vel man kan godt fronte at folks skal trene, det er egentlig ganske viktig. Det tror jeg man kan være enig i over hele spekteret av partier. 4
fredrik2 Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden 5 minutes ago, Boing_80 said: Enkelte medlemmer av dette forumet har fått for seg at dette forumet er høyakademisk der alt må gjennom finlesing, gjerne over flere dager før ting blir postet. Problemstilling? Seriøst? Så da skal det være med abstract på engelsk, forord, innholdsliste, innledning, diskusjon og konklusjon før poster blir godkjent og anses som gode nok for å bli postet? Problemstilling... Alt ligger i overskriften. Tvivlar på at det er många som ens förstår vad du vill fram till i de flesta av dina inlägg ... Överskriften är ju i det närmaste meningslös. Hvorfor ska frp eller noe annat parti fronte disse kvinnene? 5
Boing_80 Skrevet 22 timer siden Forfatter Skrevet 22 timer siden (endret) Duncan skrev (2 minutter siden): Fint at folk trener, men er dette noe man trenger å fronte politisk fra Frp og ND sin side ? Vel man kan godt fronte at folks skal trene, det er egentlig ganske viktig. Det tror jeg man kan være enig i over hele spekteret av partier. Du skjønte det heller ikke? La meg si det igjen: Frp vil gjøre det klokt å ta for seg det som funker av integrering og ikke bare svartmale ting. Eller ønsker vi en ny Breivik på drapstokt igjen? Endret 22 timer siden av Boing_80 1
scuderia Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden 1 hour ago, Boing_80 said: Vet du hva? Gaslighting begynner å bli en gammel og kjent metode. Du lager en hel tråd om en ikke eksisterende greie.. hva prøver du egentlig å komme frem til her? 5
Boing_80 Skrevet 20 timer siden Forfatter Skrevet 20 timer siden scuderia skrev (12 minutter siden): Du lager en hel tråd om en ikke eksisterende greie.. hva prøver du egentlig å komme frem til her? Jeg har sagt det tidligere i denne tråden. 1
herzeleid Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden (endret) Boing_80 skrev (1 time siden): Enkelte medlemmer av dette forumet har fått for seg at dette forumet er høyakademisk der alt må gjennom finlesing, gjerne over flere dager før ting blir postet. Problemstilling? Seriøst? Så da skal det være med abstract på engelsk, forord, innholdsliste, innledning, diskusjon og konklusjon før poster blir godkjent og anses som gode nok for å bli postet? Problemstilling... Alt ligger i overskriften. Gitt at det du klippet ut fra en av artiklene og inn i åpningsposten åpenbart var noe helt annet enn det du egentlig ønsket å diskutere, og det ikke virker som noen andre enn du selv får helt taket på hva du egentlig ønsker å diskutere, fremstår det rart å trassig late som om det eneste alternativet til en forferdelig rotete tekst er en «høyakademisk» en. Du kan fortsette med disse barnslighetene eller så kan du ta innover deg at dette ble ganske rotete og forsøke å rydde opp i åpningsposten og tydeliggjøre hva du ønsker å diskutere. Slik den står nå blir jeg ikke overrasket om den stenges da åpningsposten og tittelen sannsynligvis strider med forumets krav til ryddighet, som jeg ikke synes er å kreve mye: Sitat Emnetittelen skal beskrive trådens innhold og eventuelle problemstilling godt og det skal komme klart frem av førsteinnlegget hva temaet for tråden er. Er du i tvil når du skal lage tittel, kontakt en forumveileder. Unngå overdreven bruk av store bokstaver og tegn. https://www.diskusjon.no/guidelines/ Endret 20 timer siden av herzeleid 4
Duncan Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden Boing_80 skrev (2 timer siden): Du skjønte det heller ikke? La meg si det igjen: Frp vil gjøre det klokt å ta for seg det som funker av integrering og ikke bare svartmale ting. Eller ønsker vi en ny Breivik på drapstokt igjen? Vel.. det er ikke så rart, du har ikke kommet med et godt poeng for hva du egentlig mener med den første posten din. 6
Boing_80 Skrevet 18 timer siden Forfatter Skrevet 18 timer siden (endret) Duncan skrev (24 minutter siden): Vel.. det er ikke så rart, du har ikke kommet med et godt poeng for hva du egentlig mener med den første posten din. Poenget mitt er godt belyst. Men så er det jo en del Frp-velgere her også da. Endret 18 timer siden av Boing_80 1
torbjornen Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden (endret) Boing_80 skrev (3 timer siden): Jeg tror du misforstår. Hun startet opp prosjektet for å få få med seg flere innvandrerkvinner ut på trening. Det føles kanskje tryggere for kvinner som enda ikke snakker godt norsk. Der er nordmenn også velkomne. Tror ikke du har sett nøye på linkene. De har også engasjert seg i DNT og det går riktig så bra. Hvordan dere kan få det til å høres ut som segresjon er for meg en gåte. Det jeg prøvde å fremheve er at det er folk der ute som jobber på grasrotnivå med integrering. Disse nyhetene deles stort sett ikke på nettforaene. Her på Diskusjon har jeg til gode å se artikler som nettopp tar for seg samfunnet på et mikronivå med positive undertoner. Tvert imot er det kun svartmaling som er normen. Dette er slikt som lokalaviser skriv om. Eg las nyleg ei ytring ein eller annan stad som framheva lokalavisa si rolle som limet i samfunnet, og som hindrar den polariseringa som ein ser i mange land som f.eks. USA. Etter litt leiting og googling fann eg artikkelen her: https://www.nrk.no/kultur/xl/lokalaviser_-frivillighet-og-bibliotek-er-viktig-for-demokratiet-og-god-medisin-mot-tyranni-1.17452402 Endret 18 timer siden av torbjornen 2
Sovna Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden Boing_80 skrev (8 timer siden): I mine øyne er det integrering. Ville tenkt det motsatte.. 3
scuderia Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden 2 hours ago, Boing_80 said: Jeg har sagt det tidligere i denne tråden. Har du? uansett.. lykke til videre i din ukjente ferd 5
torbjornen Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden herzeleid skrev (3 timer siden): Nei jeg har nok ikke finlest alle seks linkene i en tråd med svært uklar problemstilling (jeg skummet den første) Jeg kommenterer sitatet du valgte å trekke ut som jeg mener staker ut en uheldig kurs; at muslimer, tamiler eller ‘sør asiater’ trenger spesialtilpassede grupper hver for seg. Så er jeg positiv til tiltak som bidrar til å inkludere og integrere i det norske samfunnet, og ser at noen vil trenge litt mer drahjelp. Men la oss likevel ikke normalisere segregering og et bilde av at hver ‘gruppe’ trenger å være/trene for seg selv. Det eine treng ikkje utelukke det andre. Min bestefar (som eg aldri fekk møtt) var i si tid aktiv i noko som heitte Sunnfjordlaget i Oslo. Eg reknar med at han var godt integrert Oslo-borgar, sjølv om han visste kvar han kom frå. Om det blir oppretta ulike grupper for-/med- eller av innvandrarar/folk frå/med andre kulturar treng ikkje dette å vere negativt. Og dersom det kan senke terskelen til å delta i aktivitetar i andre samanhengar vil det virke positivt på integrering. Tiltak som får innvandrarkvinner ut som elles ville sitje heime vil vere positivt for integrering. 4
torbjornen Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden Boing_80 skrev (3 timer siden): Enkelte medlemmer av dette forumet har fått for seg at dette forumet er høyakademisk der alt må gjennom finlesing, gjerne over flere dager før ting blir postet. Problemstilling? Seriøst? Så da skal det være med abstract på engelsk, forord, innholdsliste, innledning, diskusjon og konklusjon før poster blir godkjent og anses som gode nok for å bli postet? Problemstilling... Alt ligger i overskriften. For min del likar eg ikkje å måtte klikke på lenker i hytt og pine og lese lange artiklar for å forstå kva ein vil diskutere. Det er mykje betre å (også) skrive kort om kva problemstilling ein ynskjer å duskutere. Så blir det opp til kvar og ein kor stor tid til- eller interesse ein har av å lese det som blir lenka til. 2
torbjornen Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden (endret) Boing_80 skrev (3 timer siden): Du skjønte det heller ikke? La meg si det igjen: Frp vil gjøre det klokt å ta for seg det som funker av integrering og ikke bare svartmale ting. Dette er eg heilt einig i. Dersom ein tenkjer heilskap stemmer ein ikkje på populistar på ytterfløyane. Endret 18 timer siden av torbjornen 4
Boing_80 Skrevet 8 timer siden Forfatter Skrevet 8 timer siden (endret) torbjornen skrev (9 timer siden): For min del likar eg ikkje å måtte klikke på lenker i hytt og pine og lese lange artiklar for å forstå kva ein vil diskutere. Det er mykje betre å (også) skrive kort om kva problemstilling ein ynskjer å duskutere. Så blir det opp til kvar og ein kor stor tid til- eller interesse ein har av å lese det som blir lenka til. Alternativt at en avstår fra å engasjere seg i tråden? Det er ikke slik at det er tvang om å svare på alle tråder. Det er tråder på dette forumet som er en samling av lange tekster og ingen tldr;. Tråder som ikke interesserer meg avstår jeg fra å kommentere på. Nei, saken er trolig at det er en del velgere fra Frp og Norgesdemokratene på dette forumet som ikke liker vinklingen på hovedinnlegget. Og disse etterlyser nå plutselig høyakademisk struktur. Men dette er et diskusjonsforum der grunnleggende språklig oppsett på innlegg er mer enn nok. Dessuten hadde moderatorene stengt tråden for lengst om den brøt med alle retningslinjene for forumet. Vi har patrioter og nasjonalister på dette forumet som oppretter i mine øyne særdeles provoserende innlegg og det vil i så måte være hyklersk av moderatorene å slette/stenge denne tråden sånn helt uten videre. Vedr. problemstilling: dette er ikke et innlegg på subforaene Data, Bil, Hus etc. Da har man typisk spørsmål om noe konkret. Innlegget mitt er en oppfordring til to politiske partier om å utvide det politiske blikket deres med basis i noe jeg ser på som et godt integreringstiltak. Sikkert til stor ergrelse for noen. Endret 8 timer siden av Boing_80 2
sk0yern Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden scuderia skrev (10 timer siden): Har du? uansett.. lykke til videre i din ukjente ferd Dette lukter litt som et godt gammelt yogi berra sitat: Sitat If you don't know where you are going, you'll end up someplace else Treffer nok OP godt 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå