Gå til innhold

PETA anklager Mario Kart World for dyreplageri

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det virker litt rart å antyde at det er kun dyrene på slakteriet og meieriet som benytter seg av disse. Det er en innretning for å ivareta sikkerheten dersom dyrene har atferdsproblemer som gjør at bøndene og resten av verdikjeden kan få alvorlige skader på jobb ved å håndtere dyrene.

Hvis man skal problematisere Nintendo for dette, så kunne like greit journalisten som klippet og limte på plass denne saken med en enormt grundig gjennomgang av fakta og forankring til vårt eget land,som blant annet unnlater å presisere hvorfor dyrene har nesering opprinnelig, ta en liten telefon til Orkla også. De har jo en maskot for Toro med samme «problem».

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet

Måtte le litt av denne. Skjønner ikke sånne folk at de gjør seg selv til latter og dermed svekker sin egen sak;

Sitat

Det er langt ifra første gang dyrevernorganisasjonen går etter spill for påstått dyreplageri, og heller ikke Nintendos første runddans. Blant annet har PETA anklaget Animal Crossing: New Horizons for mishandling av fisk og innsekter.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Sitat

Det er langt ifra første gang dyrevernorganisasjonen går etter spill for påstått dyreplageri, og heller ikke Nintendos første runddans. Blant annet har PETA anklaget Animal Crossing: New Horizons for mishandling av fisk og innsekter.

Å dang. Da ligger Guild Wars 2 tynt an, for der kan du drepe uskyldige insekter med de våpnene du skulle ønske. Samme med uskyldige hjortedyr og småvilt. Enn at et spill oppfordrer til drap av uskyldige dyr på det viset der!

/ironi

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
Maskinfører skrev (2 timer siden):

Tja rart de ikke går løs på Red Dead Redemtion 2 der har jeg mistet mange hester nå sist i møte med Damplokmotiv 🐎😀

Eller har du sett Game of Thrones?? Litt mer brutalt der…

• Liker 1
Skrevet
2 hours ago, Maskinfører said:

Tja rart de ikke går løs på Red Dead Redemtion 2 der har jeg mistet mange hester nå sist i møte med Damplokmotiv 🐎😀

Syke syke mann 🤣

• Liker 1
Skrevet

Dette er ikke første gang de verdiløse lassaronene har gått etter videospill.
Dette går langt tilbake. Jeg husker jeg leste det i Gamereactor i 2009(?).
Da de ville kjempe for rettighetene til Pokemons.

Som de sier på engelsk: all bark and no bite

Skrevet

-Kyr kan ikke smile

-I virkeligheten, vil øvrige kyr bli glade for at plageånden som patter på dem får nesering

-Siden når var peta relevante? 

People Euthanizing Treatable Animals 😂

Skrevet (endret)

PETA bør helst ikke lese Hitchhikers Guide to the Galaxy, hvis de ikke eier humor eller evne til å skille fiksjon fra virkelighet 😅

The Ameglian Major Cow (also referred to as the Dish of the Day) was one example of a race of artificially created, sentient creatures which were bred to want to be eaten.

In the second book, the Cow was the Dish of the Day at Milliways, which arrived when Zaphod Beeblebrox (accompanied by Arthur, Ford, and Trillian) requested to 'meet the meat'. It was described as a large dairy animal, a "large fat meaty quadruped of the bovine type." It was said to have large watery eyes, as well as small horns and what might have been an ingratiating smile on its lips. The creature seems peaceful and at ease, and at one point is described to have "mooed."

The creature offers Zaphod and his party his shoulder, braised in a white wine sauce, then goes on to offer other parts of its body, having worked hard to fatten itself up through force-feeding itself for months. Eventually, after Arthur and Trillian have expressed their shock and Ford has expressed his disinterest, Zaphod requests four rare steaks and the Dish of the Day goes off to shoot himself, telling Arthur not to worry, as he says "I'll be very humane."

Endret av 1Dr.E
  • Hjerte 1
Skrevet

Uffda... PETA er en nødvendig organisasjon og jeg støtter sakene deres 100%. Dessverre har de en lei tendens til å skape avstand til folk flest med slike merkelige saker som dette. På den andre siden hadde jeg blitt oppriktig glad om Nintendo tok dette på alvor og redesignet kua uten nesering. 

• Liker 1
Skrevet

Det er mulig all PR er god PR, men eg kan ærlig talt ikkje huske at PETA har gjort noko positivt for dyrevelferden i det siste, alt eg har lest om i nyare tid handler om korleis PETA avliver dyr, slike tullete søksmål, og ein og annan offentleg protest med blod og nakenheit som virkemiddel. 

Dei gjer sikkert mykje bra også, men det forsvinner litt i usaklegheitene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...