Trulss Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden BadCat skrev (5 minutter siden): 😮 "Ladies night" er ulovlig diskriminering og hva vet stedet om hva slags kjønn man identifiserer som. Man får kjenne etter? Ellers synes jeg det er veldig mye alderdiskriminering blant banker og mobiloperatører.
BadCat Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden 5 minutes ago, Trulss said: Man får kjenne etter? Ellers synes jeg det er veldig mye alderdiskriminering blant banker og mobiloperatører. Kanskje det blir "ball check" som i "Fight Club"? Jeg hadde trekt på skuldrene hvis noen jeg kjenner publiserte at de skal på M2M-konsert. Kvinner som menn. Det er vel hva jeg kan si om saken fra mitt ståsted.
AtterEnBruker Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden BadCat skrev (29 minutter siden): Hvis man har høy sosial status er det fryktelig rart å dra på noe som er mainstream. Mennesker med høy status har følgere, de følger ikke strømmen selv. Du beskrev nettopp en narsissist. Jeg kom til å tenke på back in the student-days, da jeg hørte en mannlig medstudent nynne "My Humps" av Black Eyed Peas. På den tiden var jeg dypt, dypt, inne i den tankegangen om at popmusikk er "soft ass shit" som kun er for jenter og pysete mammagutter. Tøffe gutter hører på rap og metal (og iblant techno). Og hvis det iblant skulle lyttes til popmusikk, måtte det kun være fra 80-tallet, rett og slett fordi gammalt = kult, og at man kunne nostalgi-runke litt med kompisgjengen. Uansett, den mannlige medstudenten som mimret på "My Humps", jeg husker jeg var litt i vantro over det jeg hørte. Der og da hadde jeg lyst til å rope ut "Du er MANN, for faen. Du må'kke høre på sånn derre soft ass shit!". Jeg gjorde det heldigvis ikke, fordi jeg visste innerst inne at folk rundt meg ville synes at jeg var en utrivelig tosk. Dette var år før jeg læret om begrepet "Gate-keeping", og ja, det var nøyaktig det jeg hadde utøvd om jeg hadde skreket den frasen til den personen. Jammen bra jeg ikke gjorde det. En ting er jeg kastet bort mye tid av livet på å stenge meg selv inne i en boks der visse forventinger til meg som en tøff mannemann måtte opprettholdes, men det hadde vært verre om jeg presset andre til å gjøre det også... 1 1 1
BadCat Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden (endret) Mannen er ikke høy på seg selv, de andre setter ham høyt i status. Endret 18 timer siden av BadCat
Baranladion Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden Tycho Urke skrev (22 timer siden): Er det rart og gå på M2M konsert som mann? Hvis du liker M2M og har lyst til å oppleve de live, så drar du på konsert. Ikkeno rart ved det. Ikke kommer du til å angre heller, hvis du likte musikken deres. Krig og fred skrev (22 timer siden): Det vil kanskje virke rart når man ser en mann i et hav av fjortiser? Fjortiser har ingen forutsetning for å vite hvem M2M er, og de har sikkert ikke hørt musikken deres en gang. de som var fjortiser i år 2000, er i førtiåra nå. Blir som å tenke at det sikkert var masse fjortiser på en tenkt ABBA eller Pink Floyd reunion konsert i 2000, siden de var store i 1975. 4
Martelè Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden BadCat skrev (47 minutter siden): 😮 "Ladies night" er ulovlig diskriminering Om dette ikke er en spøk, så har du severdige issues 2
wil Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden Hei. Som flere sier så er det ikke flaut eller teit og dra på en konsert med et band som man liker. Man må huske på at det er jo vakter der også vil jeg tro. Man skal ikke se bort i fra at flere der faktisk er menn. Hadde det vært rart om en dame/jente hadde gått alene på en Dimmu Borgirkonsert eller Satyriconkonsert? Nei. Bare dra på konsert du. Ikke noe og beskymre seg for. 2
BadCat Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden (endret) Man kan høre den musikken man ønsker, men det er ikke uten risiko for tap av status. Hvis det ikke var et konsept, hadde ikke reklamen eksistert. Quote Tap av sosial verdi kan ha alvorlige konsekvenser for enkeltpersoner, som følelser av ensomhet, skam, angst og depresjon. Det kan også påvirke samfunnet som helhet, ved at det reduserer tilliten til institusjoner og svekker sosiale bånd. Før brukte folk deltakerlista til Facebook-hendelser til å avgjøre om et arrangement hadde høy nok status til at man kunne gå. Dette har blitt endret etter nye retningslinjer. Man kan kun se planene til folk man er venn med. Resultatet er at sosialiseringa er bingo. Det er for vanskelig og tilfeldig å unngå mennesker man ikke vil assosieres med. Enhver handling har en reaksjon/konsekvens. Hvis det ikke føles problematisk å gå på en slik konsert, hvorfor stille spørsmålet i utganspunktet? Muligheten er selvsagt at TS er ute etter folks reaksjoner uten å lure på dette fra et privat ståsted. Sånn sett tror jeg at vi kan ha blitt lurt. Den universelle regelen er at svaret er åpenbart hvis man må spørre om noe er greit. Endret 17 timer siden av BadCat
Mr.Duklain Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden (endret) Synes M2M musikk er behagelig å høre på, og nostalgisk for en mann som vokste opp i storhetstiden deres. Har sett på kommentarfeltet til flere av sangene, og det er både menn og kvinner som skriver at de liker musikken. Må jo i hvert fall legge ut en av sangene deres her Endret 17 timer siden av Mr.Duklain 2 1
fredrik2 Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden Er vel bara att gå. Det verste som i kan ske er att du føler dig annorlunda än de flesta på konserten (hvis det nu mest er kvinner der) men de andra bryr sig knappast. Hvis du bryr dig om vad andra tycker är det vel bara att hålla tyst. (har ingen alls förhold till M2M och trengte google för att veta vilka de var).
Trulss Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden Vi snakker om to flinke artister. Jeg forstår egentlig ikke hvorfor spørsmålet blir stilles.
Wheeljack Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden 4 hours ago, Trulss said: Vi snakker om to flinke artister. Jeg forstår egentlig ikke hvorfor spørsmålet blir stilles. Spørsmålet stilles fordi tilogmed i denne tråden her så impliseres det at å dra på M2M-konsert går utover statusen. Synd at folk skal fordømme og mene at en type musikk gir høyere status å høre på en en annen. Det er sånne mennesker som gjør OP usikker på om musikken han liker er "riktig" å like.
ilpostino Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Gå på konsertene du vil gå på og drit i hva folk måtte synes om det.
fredrik2 Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden 9 hours ago, Wheeljack said: Spørsmålet stilles fordi tilogmed i denne tråden her så impliseres det at å dra på M2M-konsert går utover statusen. Synd at folk skal fordømme og mene at en type musikk gir høyere status å høre på en en annen. Det er sånne mennesker som gjør OP usikker på om musikken han liker er "riktig" å like. Är ju ända så att musik har varit och antagligen fortfarande är till viss del en stor och viktig del i diverse sociala grupperingar. Så så väldigt konstigt är det inte att folk inte vill gå ut med att de liker en del som som inte passar in.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå