Gå til innhold

sunt brød

Anbefalte innlegg

Skrevet

det er ikke lett og spise sunt når det for eks er helt umulig å finne sunt brød med fire kakestykker, her hvor vi bor så er det groveste med bare to

• Innsiktsfullt 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen forslag:
1. Snakk med din lokale kjøpemann og be h*n bestille brød til deg.
2. Spis rugbrød. 
3. Spis knekkebrød.
4. Bak ditt eget brød.
5. Bestill brød på nett.
6. Unngå å spise brød (det er ikke så sunt som folk skal ha det til..)
7. Besøk nabobygda, eventuelt ta deg en bytur. Sykler du dit - det er sunt det!
8. Spør om noen kan bake til deg på bestilling via Facebook-grupper og andre.
9. Spør mamma om hun kan bake til deg.
10. Alle gode lister ender med ti. Så helt til slutt... ehhh - hmm. Hei hei. ;P 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Milhouse85 skrev (6 minutter siden):

Noen forslag:
1. Snakk med din lokale kjøpemann og be h*n bestille brød til deg.
2. Spis rugbrød. 
3. Spis knekkebrød.
4. Bak ditt eget brød.
5. Bestill brød på nett.
6. Unngå å spise brød (det er ikke så sunt som folk skal ha det til..)
7. Besøk nabobygda, eventuelt ta deg en bytur. Sykler du dit - det er sunt det!
8. Spør om noen kan bake til deg på bestilling via Facebook-grupper og andre.
9. Spør mamma om hun kan bake til deg.
10. Alle gode lister ender med ti. Så helt til slutt... ehhh - hmm. Hei hei. 😜

bake brød har jeg ikke rygg til om dagen, skal man bestille fra oda så må man bestille mye annet også, jeg kan ikke drive og fly rundt om king og lete etter sunt brød og det kan ikke mannen heller, mor) kan vært fall ikke bake med alle helse plagene hun har

Skrevet
7 minutes ago, kittycat said:

bake brød har jeg ikke rygg til om dagen, skal man bestille fra oda så må man bestille mye annet også, jeg kan ikke drive og fly rundt om king og lete etter sunt brød og det kan ikke mannen heller, mor) kan vært fall ikke bake med alle helse plagene hun har

Det finst eltefrie brøddeiger som blir ganske gode brød, og krever nøyaktig null av ryggen din.

• Liker 1
Skrevet
kittycat skrev (24 minutter siden):

det er ikke lett og spise sunt når det for eks er helt umulig å finne sunt brød med fire kakestykker, her hvor vi bor så er det groveste med bare to

Kjenner ikke til "kakestykkene" du snakker om, men jeg liker dette som selges hos Rema 1000.

PROTEINBRØD 700 GRM

Vi baker fortsatt det originale Proteinbrødet som ble solgt på Ica. Brødet inneholder hele 25g protein pr 100g vare og har kun 8g karbohydrat! Brødet er velegnet for de som ønsker et lavere inntak av karbohydrater.

PROTEINBRØD - Nærbakst - Nærbakst AS - Matinfo

Skrevet

Klarer du å gå på do uten hjelpemidler, ta en dusj etc.?

Hvis svaret er ja, da klarer du å bake brød.

Hva er spørsmålet egentlig? Det er opptil flere tråder som dette burde vært postet i, unødvendig med en ny tråd.

• Liker 1
Skrevet

Beste rådet er vel å shoppe en brødbakemaskin. Da bestemmer du selv hva du skal ha i og du kan lage dem akkurat som du vil. Ofte inneholder butikkbrød malt for å få dem mørke for å få folk til å tro dem er grovere enn de er, men det er som sagt bare lureri. Butikkbrød inneholder ofte ekstra gluten og gluten er kjent for å lage hull tarmenslimhinnen (*et* cellelag tykt)

Personlig kuttet jeg brødprodukter fast for over 10 år siden.

Skal du lage selv så baser det på surdeig. Dette er superenkelt med en brødbakemaskin.

Skrevet
^fmj skrev (8 timer siden):

Klarer du å gå på do uten hjelpemidler, ta en dusj etc.?

Hvis svaret er ja, da klarer du å bake brød.

Hva er spørsmålet egentlig? Det er opptil flere tråder som dette burde vært postet i, unødvendig med en ny tråd.

ja jeg klarer det og jeg har vondt i ryggen etter sist jeg lagde gryte brød, jeg vet selv hva ryggen min tåler eller ikke 

Skrevet
kittycat skrev (13 timer siden):

Sier du at du ikke har tilgang til en dagligvarebutikk? For det du skriver gir liten mening, det er så ekstremt enkelt å finne sunt grovt brød på nesten enhver av landets 4000 dagligvarebutikker, enhver av de butikkene finner du flere typer brød som er både sunt og grovt, problemstillingen din eksisterer ikke. 

Skrevet
vidor skrev (5 timer siden):

Beste rådet er vel å shoppe en brødbakemaskin. Da bestemmer du selv hva du skal ha i og du kan lage dem akkurat som du vil. Ofte inneholder butikkbrød malt for å få dem mørke for å få folk til å tro dem er grovere enn de er, men det er som sagt bare lureri. Butikkbrød inneholder ofte ekstra gluten og gluten er kjent for å lage hull tarmenslimhinnen (*et* cellelag tykt)

Personlig kuttet jeg brødprodukter fast for over 10 år siden.

Skal du lage selv så baser det på surdeig. Dette er superenkelt med en brødbakemaskin.

poenget er jo det at det burde være lettere å få tak i sunn mat

Skrevet
skaftetryne32 skrev (3 minutter siden):

Sier du at du ikke har tilgang til en dagligvarebutikk? For det du skriver gir liten mening, det er så ekstremt enkelt å finne sunt grovt brød på nesten enhver av landets 4000 dagligvarebutikker, enhver av de butikkene finner du flere typer brød som er både sunt og grovt, problemstillingen din eksisterer ikke. 

matbutikken her hvor vi bor så er det ikke sunt brød, drar man på di andre matbutikkene etter jobb så er alt av di sunne brødene tatt 

Skrevet
skaftetryne32 skrev (3 minutter siden):

Hva mener du med kakestykker? Hvorfor må det være flere?

det ligger et bilde av det lenger opp her om det kake stykkene viser vor grovt brødet er 

Skrevet
kittycat skrev (Akkurat nå):

matbutikken her hvor vi bor så er det ikke sunt brød, drar man på di andre matbutikkene etter jobb så er alt av di sunne brødene tatt 

Altså så lenge man velger noe som merkes grovt eller grovere så er det langt på vei sunt, at du har en butikk uten sunt brød er ganske enkelt ikke realistisk, om du ikke har noen normalt sett merkelige krav til hva som gjør brødet sunt, så ser jeg fremdeles ikke hva som er problemet, du beskriver butikker som ikke har sunt brød, det er for meg helt umulig, de aller fleste brød er sunne, akkurat som de er. 

kittycat skrev (7 minutter siden):

kittycat skrev (2 minutter siden):

det ligger et bilde av det lenger opp her om det kake stykkene viser vor grovt brødet er 

Du skjønner det at det ikke må være fire kakestykker for å være sunt? 2 eller 3 gjør susen en dag eller to, og variasjon er enda sunnere ikke glem det. 

Skrevet
skaftetryne32 skrev (1 minutt siden):

Altså så lenge man velger noe som merkes grovt eller grovere så er det langt på vei sunt, at du har en butikk uten sunt brød er ganske enkelt ikke realistisk, om du ikke har noen normalt sett merkelige krav til hva som gjør brødet sunt, så ser jeg fremdeles ikke hva som er problemet, du beskriver butikker som ikke har sunt brød, det er for meg helt umulig, de aller fleste brød er sunne, akkurat som de er. 

Du skjønner det at det ikke må være fire kakestykker for å være sunt? 2 eller 3 gjør susen en dag eller to, og variasjon er enda sunnere ikke glem det. 

du får tro hva du vil. jeg vet godt at det er viktig med variasjon men som sakt så bor jeg ikke alene så da er det greit og ha brød hjemme hele tiden 

Skrevet (endret)
13 hours ago, Jalla21 said:

Kjenner ikke til "kakestykkene" du snakker om, men jeg liker dette som selges hos Rema 1000.

PROTEINBRØD 700 GRM

Vi baker fortsatt det originale Proteinbrødet som ble solgt på Ica. Brødet inneholder hele 25g protein pr 100g vare og har kun 8g karbohydrat! Brødet er velegnet for de som ønsker et lavere inntak av karbohydrater.

PROTEINBRØD - Nærbakst - Nærbakst AS - Matinfo

Kanskje "sunnere", men ikke sunt. Sliter man med helsen ville jeg vært skeptisk til matvarer med solsikkeolje og rapsolje. Det er bedre enn "palmeolje" men ikke spesielt godt egnet for menneskelig konsum når man sliter med helsen.

Ingredienser

Vann, HVETEGLUTEN, SOYABØNNER, HVETEKIM, sammalt HVETE, gule linfrø, solsikkekjerner, brune linfrø, salt, tørket surdeig (av RUG), SOYAMEL, vegetabilsk olje (solsikke), gjær og enzymer. Dekor: SESAMFRØ Kan inneholde spor av: Melk, egg, nøtter.

Endret av Theo343
  • Liker 2
Skrevet
kittycat skrev (4 minutter siden):

du får tro hva du vil.

Vel når det kommer til kosthold så vet jeg, jeg tror ikke, jeg vet, men dine problemer virker nesten å være med butikken, og de er nok lokale, aldri hatt dette problemet noe sted, og jeg hadde tatt det med butikken, ellers er det jo alltids mulig å kjøpe inn å fryse ned mår muligheten byr seg, ikke optimalt, men bedre enn å ikke ha brød i huset.

Theo343 skrev (6 minutter siden):

Sliter man med helsen ville jeg holdt meg langt unna matvarer med solsikkeolje og rapsolje. Det er bedre enn "palmeolje" men ikke spesielt godt egnet for menneskelig konsum.

Basert på hva?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...