Femtekolonne Skrevet mandag kl 18:44 Skrevet mandag kl 18:44 Fikk elbil- leiebil av jobben til jobbreise. Det ble mye rot med lading og måtte bla betale med kortet. Problemet er at da får man ingen kvittering så får ikke refundert. Det var på recharge. På mer gikk det med vips så da fikk jeg kvittering ihvertfall. Og det tok 15 min å få igang hver lader. Neste gang får de ordne med en bensinbil.. 1
kremt Skrevet mandag kl 18:47 Skrevet mandag kl 18:47 Du burde lagt kort inn i app og betalt med rfid. Da får du pdf kvittering. 2
barfoo Skrevet mandag kl 18:51 Skrevet mandag kl 18:51 https://rechargeinfra.com/no/hvordan-lade-elbilen/#Kortbetaling Kanskje greit å sjekke nettsidene før du klager? 1
Salvesen. Skrevet mandag kl 18:52 Skrevet mandag kl 18:52 En oppegående bedrift aksepterer utskrift fra konto... 1
Femtekolonne Skrevet mandag kl 19:17 Forfatter Skrevet mandag kl 19:17 26 minutes ago, barfoo said: https://rechargeinfra.com/no/hvordan-lade-elbilen/#Kortbetaling Kanskje greit å sjekke nettsidene før du klager? He he, nå slapp jeg jo det.
Femtekolonne Skrevet mandag kl 19:21 Forfatter Skrevet mandag kl 19:21 8 minutes ago, HF- said: 15 minutt å få igang lading, wtf? Ja, det kan man si. På den siste ladestasjonen sto de andre med nesa i mobilen også. Og byttet frem og tilbake mellom laderne. Jeg prøvde ikke å bytte lader, men heller å starte ladeprosessen flere ganger. Var litt skeptisk når det ble reservert nye 450kr på konto hver gang, men så i dag at alle reservasjonene var kansellert. Det var ryddig. 1
Femtekolonne Skrevet mandag kl 19:25 Forfatter Skrevet mandag kl 19:25 (endret) Allt var ikke ræva, for å si det sånn. Mengden av ladere langs ruta nordover var bra og det var også muligheten til å finne disse i appen og på bilens skjerm. Hadde utleier også lagt ved en brikke til lading hadde det vært helt optimalt. Vurderer å skaffe meg min egen også. Har nå appene så det er vel det som mangler. Vi hadde også sluppet minst en lading om ikke han som kjørte hadde kjørt så fort og i rykk og napp. Forbruket lå langt over det Bjørn Nyland fikk på delvis samme strekning. Dette blir kanskje ikke så galt neste gang likevel når man møter forberedt. Nå skulle vi hente en bensinbil og fikk en elbil med 70% og hadde allerede dårlig tid. Endret mandag kl 19:36 av Femtekolonne
Femtekolonne Skrevet mandag kl 19:28 Forfatter Skrevet mandag kl 19:28 33 minutes ago, Salvesen. said: En oppegående bedrift aksepterer utskrift fra konto... Trodde det jeg også, men den gang ei. Er visst himla nøye det der. Sist jeg la ut noe så var det for noe byggevarer til kontoret (pusset opp på dugnad). Og da ble det så mye krøll med regnskapsavdelingen at det til slutt ble tilbakebetalt som en reiseregning.
Femtekolonne Skrevet mandag kl 19:43 Forfatter Skrevet mandag kl 19:43 51 minutes ago, kremt said: Du burde lagt kort inn i app og betalt med rfid. Da får du pdf kvittering. Tro meg det ble gjort, men av en eller annen grunn gikk det ikke. Det ble kort og vips. Når jeg nå fikk direktelink til hvordan få ut kvittering så er jo det løst. Hadde det vært privatbruk så hadde det ikke spilt noen rolle. Det hjalp selvfølgelig ikke at man blir mast på om å dra videre når man sysler med en ny app og lader.
Salvesen. Skrevet mandag kl 19:52 Skrevet mandag kl 19:52 Femtekolonne skrev (22 minutter siden): Trodde det jeg også, men den gang ei. Er visst himla nøye det der. Sist jeg la ut noe så var det for noe byggevarer til kontoret (pusset opp på dugnad). Og da ble det så mye krøll med regnskapsavdelingen at det til slutt ble tilbakebetalt som en reiseregning. Så lenge det ikke skjer ofte er det problemfritt. Har gjort det mye selv hvor kvitteringer har forsvunnet etc.
Femtekolonne Skrevet mandag kl 20:22 Forfatter Skrevet mandag kl 20:22 26 minutes ago, Salvesen. said: Så lenge det ikke skjer ofte er det problemfritt. Har gjort det mye selv hvor kvitteringer har forsvunnet etc. Du jobber sikkert i ett litt mer smidig firma. Hos oss er det tungrodd og regelstyrt samt at det finnes en og annen i ledende stilling som verken er løsningsorientert eller villig til å yte minimum på jobb.
toralfb Skrevet mandag kl 22:04 Skrevet mandag kl 22:04 Elton for bedrifter kan være en enklere måte for bedrifter og ansatte å betale for arbeidsrelatert lading. Se https://elton.app/no/bedrift Elton støtter mange operatører: https://elton.app/no/operators
Abigor Skrevet mandag kl 22:13 Skrevet mandag kl 22:13 (endret) 3 hours ago, HF- said: 15 minutt å få igang lading, wtf? Sånn har jeg det hele tiden. Må gjerne innom 2-3 ladestasjoner for å finne en som funker. Om man går et sted å spise i mellomtiden er det fort gjort at ladingen avbryter uanmeldt mens man er borte. Bli med på tur en gang så skal du få se hvor mye rart det er der ute. For eksempel en gang en nedsnødd bil sto parkert på den eneste ledige plassen, uten å være koblet i. Ladeselskapene bryr seg ikke og det er opp til hver enkelt å søke opp reg nr og kontakte eier av kjøretøy. Effektivt sett gratis parkering på ladestasjoner. Eller så stopper man et sted der det er beskjed om at det er en ledig plass igjen, kun for å finne ut at den ene er ute av drift... Når jeg kjører bensin er det et tapp med kort, 4-sifret pin også full tank på et par minutter. Med eller uten kvitering. Ikke noe pdf, rfid, app eller telefon. Ferdig snakka. Endret mandag kl 22:14 av Abigor
Hanhijnn Skrevet tirsdag kl 05:45 Skrevet tirsdag kl 05:45 Abigor skrev (7 timer siden): Sånn har jeg det hele tiden. Må gjerne innom 2-3 ladestasjoner for å finne en som funker. Prøv en Tesla ladestasjon neste gang. Problem solved. Og sannsynligvis billigst... 1
Femtekolonne Skrevet tirsdag kl 07:31 Forfatter Skrevet tirsdag kl 07:31 9 hours ago, Abigor said: Sånn har jeg det hele tiden. Må gjerne innom 2-3 ladestasjoner for å finne en som funker. Om man går et sted å spise i mellomtiden er det fort gjort at ladingen avbryter uanmeldt mens man er borte. Bli med på tur en gang så skal du få se hvor mye rart det er der ute. For eksempel en gang en nedsnødd bil sto parkert på den eneste ledige plassen, uten å være koblet i. Ladeselskapene bryr seg ikke og det er opp til hver enkelt å søke opp reg nr og kontakte eier av kjøretøy. Effektivt sett gratis parkering på ladestasjoner. Eller så stopper man et sted der det er beskjed om at det er en ledig plass igjen, kun for å finne ut at den ene er ute av drift... Når jeg kjører bensin er det et tapp med kort, 4-sifret pin også full tank på et par minutter. Med eller uten kvitering. Ikke noe pdf, rfid, app eller telefon. Ferdig snakka. Jeg var bare litt tøysete i utgangspunktet i min post og fikk det jeg egentlig ville med en link til det jeg ville ha uten å bruke tid på det selv. Ladingen er ikke akkurat knirkefritt nå heller, men sammenlignet med når jeg kjøpte elbil (med laber rekkevidde) og skulle pendle langt for 9-10år siden, så er det en helt ny verden. Ikke bare har laderen mye mer effekt, men bilen kan ta i mot mye mer også. Og jøss,.så mange ladere. Og mulighet for vips og bankkort er jo en drøm vi vi hadde der vi desperat forøkte å presse en ladebrikke igjennom en lader som ikke hadde lyst til å lese av. Hele opplevelsen gjorde at litt av elbil-aversjonen min ble mindre.
HF- Skrevet tirsdag kl 10:36 Skrevet tirsdag kl 10:36 Abigor skrev (12 timer siden): Sånn har jeg det hele tiden. Må gjerne innom 2-3 ladestasjoner for å finne en som funker. Om man går et sted å spise i mellomtiden er det fort gjort at ladingen avbryter uanmeldt mens man er borte. Bli med på tur en gang så skal du få se hvor mye rart det er der ute. For eksempel en gang en nedsnødd bil sto parkert på den eneste ledige plassen, uten å være koblet i. Ladeselskapene bryr seg ikke og det er opp til hver enkelt å søke opp reg nr og kontakte eier av kjøretøy. Effektivt sett gratis parkering på ladestasjoner. Eller så stopper man et sted der det er beskjed om at det er en ledig plass igjen, kun for å finne ut at den ene er ute av drift... Når jeg kjører bensin er det et tapp med kort, 4-sifret pin også full tank på et par minutter. Med eller uten kvitering. Ikke noe pdf, rfid, app eller telefon. Ferdig snakka. Dette hadde ikkje eg orka, då ville det evt blitt fossilbil igjen. Er det mulig at du har problemer med "handshake" på bilen din? I so fall har eg fått tips om at en kan løfte litt/ presse inn litt på ladekontakta når en kobler til. 1
sverreb Skrevet tirsdag kl 10:40 Skrevet tirsdag kl 10:40 12 hours ago, Abigor said: Sånn har jeg det hele tiden. Må gjerne innom 2-3 ladestasjoner for å finne en som funker. Om man går et sted å spise i mellomtiden er det fort gjort at ladingen avbryter uanmeldt mens man er borte. Bli med på tur en gang så skal du få se hvor mye rart det er der ute. For eksempel en gang en nedsnødd bil sto parkert på den eneste ledige plassen, uten å være koblet i. Ladeselskapene bryr seg ikke og det er opp til hver enkelt å søke opp reg nr og kontakte eier av kjøretøy. Effektivt sett gratis parkering på ladestasjoner. Eller så stopper man et sted der det er beskjed om at det er en ledig plass igjen, kun for å finne ut at den ene er ute av drift... Når jeg kjører bensin er det et tapp med kort, 4-sifret pin også full tank på et par minutter. Med eller uten kvitering. Ikke noe pdf, rfid, app eller telefon. Ferdig snakka. Enten er det veldig dårlig stilt der du holder til og kjører eller så er det noe problemer med bilen din. Jeg har ikke hatt nevneverdige problemer med å lade. Hvis ladestasjonen viste ledige plasser i kartet i bilen har det alltid vært riktig. Kanskje er det fortsatt ladestasjoner der ute som ikke rapporterer status, men det er neppe så mange. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå