Gå til innhold

Er dere hundemennesker eller kattemenneske?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Donkey Kong skrev (4 timer siden):

Katteavføring er til mindre sjenanse (eneste unntak er sandkasser). Man ser ikke katteavføring på fortau.  Katter gjør typisk fra seg i busker og kratt, og graver ofte ned avføringen instinktivt for å ikke tiltrekke seg rovdyr.

Uenig at den er til mindre sjenanse. De går ofte inn i hagene til folk og legger fra seg i blomsterbed o.l.

Hunder gjør også typisk fra seg i busker og kratt, og dekker til avføringen sin hvis de har muligheten. Det blir såklart vanskeligere med hunder som kun får gå tur i byene hvor det er færre busker og kratt.

Vi bor 5 - 10 minutter fra skogen. Hunder trives bedre der enn på asfalt. Da er vi tilbake til det jeg skreiv tidligere,  at ikke alle burde ha hund og katt. (Vi har også stor hage på 1000 m2 han kan boltre seg i).

Og som nevnt, vi plukker opp, tar hensyn til mulig angst og allergi hos folk. Jeg bare syns det er merkelig forskjellsbehandling hund versus katt...

• Liker 2
Skrevet

Som dyr liker jeg stort sett begge to, men kunne aldri eid en hund. For mye styr. 

Så jeg kjøpte katt for en 13 år siden, Bengal. Men det blir med den ene.

Skrevet
Salvesen. skrev (18 timer siden):

Som dyr liker jeg stort sett begge to, men kunne aldri eid en hund. For mye styr. 

Så jeg kjøpte katt for en 13 år siden, Bengal. Men det blir med den ene.

Er ikke det, en halvvill rase. Hvilken generasjon?

Skrevet
Karltorbj skrev (28 minutter siden):

Er ikke det, en halvvill rase. Hvilken generasjon?

Jo han er helvill 😅😂 derfor blir det ikke flere katter på meg, armer er fulle av arr og jeg har ikke sovet skikkelig siden han flyttet inn😅

Usikker på generasjon, men lovlig iallefall 

• Hjerte 1
Skrevet
Salvesen. skrev (4 minutter siden):

Jo han er helvill 😅😂 derfor blir det ikke flere katter på meg, armer er fulle av arr og jeg har ikke sovet skikkelig siden han flyttet inn😅

Usikker på generasjon, men lovlig iallefall 

Hos oss ( jeg og min venninne, hennes katter. ), har de to savanna hunn kattene blitt eldre ( ogsaa halvville, samme ulla ), saa de har roet seg litt. Det har blitt noen skraper og noen bitt og de kan det enda, men er vel for det meste lek da. De maa laere seg aa trekke inn kloerne. 😁

Skrevet

"The more I learn about people, the more I like my dog."

"If you pick up a starving dog and make him prosperous, he will not bite you. This is the principal difference between a dog and a man."

-Mark Twain 

Mark Twain var en klok mann.

• Liker 1
  • 5 uker senere...
Skrevet
Woff skrev (På 25.5.2025 den 16.32):

Nå har vi to katter og en hund.

Og i dag ble eldste katten DYR... Den var i en slåsskamp med nabokatta tidlig i uka og fikk seg et par saftige bitt i høre bak-lår.. 
La merke til at det ble en skikkelig kul der i går, og i dag gikk det hull på en verkebyll av dimensjoner.. IKKE GØY!
Bestilte dyrlegetime og kom inn veldig fort. Dyrlegen barberte rundt bittet og renska ut mer verk. Så måtte pus få narkose sånn at dyrlegen kunne jobbe uavbrutt.. Var og hentet pus nå, de skulle BARE ha 7.500,- for jobben og satte opp en time om ei uke (da går det 1.500,- til) for etterkontroll. Fikk et kort kurs i sårstell, skylle sår da hun har dren i beinet nå..
Men dette er FØRSTE utgift på pusen siden  vi fikk henne! Så det blir ikke veldig dyrt i året da, Pus er vel 9 år gammel. 

Skrevet

Definitivt et hundemenneske, men katter er også greie. Bryr meg ikke nevneverdig om katter når jeg er hos folk som har det, men kattene bryr seg veldig mye om meg, så da får de kos :)

• Liker 1
Skrevet

Er mest kattemenneske, har hatt 3, men har hund nå ( på grunn av en hunderase som jeg liker så godt). Liker å gå turer med bikkja, den har nylig fyllt ett år og jeg ser frem til mange fine år og turer med hunden min🥰 

Skal ha katt igjen når/hvis jeg blir gammel og ikke lenger orker å gå tur med hund. Katter er enklere å ha selv om de krever litt de også.

• 3 uker senere...
Skrevet

Må si hundemenneske. Stadig vekk kommer en svart katt innom å har lyst til å banke opp bikkja. Synes nesten jeg får stå på hundens side her..

Skrevet
Woff skrev (På 27.6.2025 den 17.08):

Men dette er FØRSTE utgift på pusen siden  vi fikk henne! Så det blir ikke veldig dyrt i året da, Pus er vel 9 år gammel. 

Og pusen forsvant for to uker siden.. Sikkert låst inne i en garasje til noen som har dratt på ferie..

Men jeg var og hentet en ny i går faktisk! 😊 Det var en familie som hadde tre kattunger og skulle dra på ferietus til helga og som skulle selge to av de. Så da bor det en nydelig liten trefarget pus her! 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...