Gå til innhold

Hinter til «remake» av GTA IV

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ja enda en "remake" og melke ku for Rockstar! Ser ut som det er en trend nå til å resirkulere spill ca 2-3 ganger for å selge disse til full pris igjen!

Endret av Tåka
Skrevet

Jeg slenger ut en brannfakkel her og sier at GTA4 er ekstremt oppskrytt.

Det har sine positive sider, men jeg følte mye av det var rett og slett kjedeligere enn de andre spillene i serien. Bilfysikken var til tider frustrerende, skytingen var kjedelig enkel, hidden objects (duene) var dørgende langtekkelig, og byen var nitrist og ensformig å bevege seg i. Selve historien var god, men rett og slett deprimerende, og den der h*lvetes telefonen som ringer konstant gikk meg på nervene.

Det er det eneste GTA-spillet til nå jeg kun har spilt gjennom én gang og aldri fikk 100%.

Skrevet

Kan kanskje være interessert i ein remake av GTA 4 om dei også endrer gameplayet.

Det hadde vært fint med ein GTA 4 versjon dei ein går vekk frå den "realistiske" bilfysikken til fordel for meir arkade-aktig bilkøyring. Heile bilfysikken var eit mislykka forsøk som Rockstar heldigvis gjekk vekk frå i GTA 5.

Skrevet
Gringorilla skrev (48 minutter siden):

Jeg slenger ut en brannfakkel her og sier at GTA4 er ekstremt oppskrytt.

Det har sine positive sider, men jeg følte mye av det var rett og slett kjedeligere enn de andre spillene i serien. Bilfysikken var til tider frustrerende, skytingen var kjedelig enkel, hidden objects (duene) var dørgende langtekkelig, og byen var nitrist og ensformig å bevege seg i. Selve historien var god, men rett og slett deprimerende, og den der h*lvetes telefonen som ringer konstant gikk meg på nervene.

Det er det eneste GTA-spillet til nå jeg kun har spilt gjennom én gang og aldri fikk 100%.

GTA 4 er vel et av de mest kritiserte spillene i serien, så oppskrytt er nok feil ord. 

Skrevet

Tenk om Rockstar hadde gitt denne remaken med på kjøpet, eller til og med gjort det mulig å spille GTA IV "inni" GTA VI. Det hadde vært kult.

Men med det enorme budsjettet på GTA VI, og Rockstars historikk er nok det ikke så veldig sannsynlig.

Skrevet (endret)
VifteKopp skrev (4 timer siden):

GTA 4 er vel et av de mest kritiserte spillene i serien, så oppskrytt er nok feil ord. 

GTA4 er GTA-spillet med høyest score på Metacritic (98/100), og er det nest høyest rangerte spillet noensinne på Metacritic. Omtrent samtlige av spillnettsteder rangerer det, om ikke aller best, så i alle fall blant toppen av GTA-spill. Nettet er også stappfullt av folk som mener det er det beste i serien.

Så jo, jeg føler ordet "oppskrytt" er på sin plass.

Endret av Gringorilla
Skrevet
Tåka skrev (5 timer siden):

Ja enda en "remake" og melke ku for Rockstar! Ser ut som det er en trend nå til å resirkulere spill ca 2-3 ganger for å selge disse til full pris igjen!

Hadde aldri forekommet om det ikke var for at folk kjøpte remake-spill. Skal ikke ta fra deg retten din til å hytte neven mot skyene, men jeg ser ikke noen tapere her.

Gringorilla skrev (17 minutter siden):

GTA4 er GTA-spillet med høyest score på Metacritic (98/100), og er det nest høyest rangerte spillet noensinne på Metacritic. Omtrent samtlige av spillnettsteder rangerer det, om ikke aller best, så i alle fall blant toppen av GTA-spill. Nettet er også stappfullt av folk som mener det er det beste i serien.

Vil heller kalle det en svakhet med metacritic og anmeldelser generelt. Det er et ganske bredt konsensus at GTA 4 sin drifting mot alvor og realisme var et steg i feil retning, og derfor ikke kan ansees som lettspiselig for fans av andre spill i serien.

• Liker 1
Skrevet

GTA IV er et helstøp spill, men hadde høye krav når det kom, og DRM i Windows spiste i tillegg en god del ytelse. Jeg kastet ut Games for Windows og la inn crack på originalen jeg hadde kjøpt og installerte ENB og redigerte litt i .ini filen, så ble det greit spillbart på en bra laptop med GTX 1070. Fysikken i spillet var temmelig krevende når det kom.

• Liker 1
Skrevet
Gringorilla skrev (1 time siden):

Enorme spill som GTA IV får nesten alltid god mottakelse blant kritikere i starten. Det er en svakhet i spillkritikk-bransjen, hvor kritikere blir overveldet av hypen og fyrverkeriet, og ikke får tid til å sette seg skikkelig inn i spillet. 

Skal man virkelig vurdere et spills anseelse må man nesten la det marinere noen år, og se hva fanbasen og kritikerne sier når de første sensasjonene har lagt seg. Mitt inntrykk er at 4-ern står seg mye svakere nå enn ved lansering, og at 3-ern, 5-ern, Vice og ikke minst San Andreas er de store favorittene i serien. 

Det er også talende at Rockstar siden har vendt seg vekk fra den dystre tonen og realismen. De fanget nok opp det samme.

Skrevet

Synes IV var svært bra når det kom jeg. Har fortsatt bankboksen, baggen og nøkkelringen som kom med samleutgaven til Xbox360. Jeg har vært fan av absolutt all GTA spill som har kommet ut fra GTA 1 og fram til V. Jeg er en av de som synes GTA IV sin bilfysikk var kul. Det føles som om bilene faktisk har vekt og oppfører seg mer som biler skal. En remake kan bli bra om det er gjort på rett måte, det er mange som ikke har fått prøvd GTA IV som kommer til å gi det en sjanse med en remake.

Skrevet

Bilfysikken var førsteklasses i IV, men var også svært kostbar å produsere, noe som nok var grunnen til at den stort sett var fjernet i V. Selv om konsoller er noe svakere rent teknisk, så får programmerere veldig god tilgang til å programmere «rett på metallet» noe du ikke får lov til på f.eks Windows.

Skrevet (endret)

Jeg kommer nok aldri til å slutte å være gretten over at Rockstar ikke gjorde en remake av RDR1 og lanserte den som DLC til RDR2. Beste dem klarte å gjøre var å omsider porte den til PC, 15 år etter lansering, og ta nesten like mye betalt for den som helt nye titler.

Det, i tillegg til dem ekstremt dårlige remasterene av GTA III, VC og SA, gjør at jeg ikke har mye trua på en eventuell remake av GTA IV heller.

Endret av Wheeljack

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...