Gå til innhold

Jeg orker ikke NRK lenger

Inntrykk av NRK  

196 stemmer

1. 1. Har ditt inntrykk av NRK blitt svekket de siste få årene?

• Nei
      103
    • Ja
      92

Anbefalte innlegg

Skrevet
halnes1 skrev (52 minutter siden):

Når hodet ditt er fylt av hat mot noen så slipper det nok ikke.

Bitch please.

Er du så virkelighetsfjern at du behøver at noen holder hånden din mens vi forklarer deg helt åpenbare ting, som motivet bak hendelser i historien og hvordan det var koordinert og avtalt -- som i flere år har vært lett tilgjengelig og kjent informasjon?

Noen av oss kjenner til lett tilgjengelig og kjent informasjon.
Og det er regelrett flaut å dele statsborgerskap med folk som genuint mangler den mentale kapasiteten til å forstå at de blir lurt av lett gjennomskuelig følelsedrevet populistisk misinformasjon som den høyrepopulismen står for.

Trump kept march to the Capitol under wraps

The committee shared evidence that Trump planned to tell his supporters to march on the Capitol, but instead kept it under wraps until the day of his speech.

The committee shared a draft tweet that wasn't sent, urging attendees to arrive early and march to the Capitol afterwards. The committee also shared a Jan. 4 text message from rally organizer Kylie Kremer, in which she told election conspiracy theorist Mike Lindell that Trump would "call for [the march] unexpectedly" but they didn't want word to get out in advance to avoid a countermarch.

The panel noted that despite the intention to keep the march plan largely quiet, people connected to far-right groups did have advance knowledge of it.

"Ellipse then US Capitol. Trump is supposed to order us to Capitol at the end of his speech but we will see," read a text displayed by the committee from "Stop the Steal" founder Ali Alexander, whom Rep. Stephanie Murphy called an "activist known for his violent political rhetoric.

https://www.nbcnews.com/think/opinion/january-6-hearings-oath-keepers-testimony-revealed-dangerous-pivot-rcna38130

Man who organized buses for 200 people to travel to DC pleads guilty in US Capitol riot probe
https://edition.cnn.com/2021/09/08/politics/frank-scavo-capitol-riot

https://www.bbc.com/news/articles/c33r4kjez6no

Nå må jeg trene av meg annenhånds-flauheten jeg får av å være på forumet her igjen, noe det har blitt mye av i det siste. Det er så fordømt mange folk her som gjør meg regelrett flau over å være her, som å gå blant barn i en fordømt barnehage -- og folk mangler evnen til å faktisk vokse opp og ta ansvarlige valg for kildene de hører på uansett hvor åpenbart det er at kildene som har ledet dem til lavere kunnskapsnivå enn barnehagebarn forventes å ha om politikk, etikk og kjønn er religiøse skrullinger ingen burde tatt seriøst.

Jeg skal prøve å få inn litt tid til å hjelpe folk som sliter med kildekritikk og selvinnsikt litt igjen på lørdag.

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Red Frostraven skrev (22 minutter siden):

Bitch please.

Er du så virkelighetsfjern at du behøver at noen holder hånden din mens vi forklarer deg helt åpenbare ting, som motivet bak hendelser i historien og hvordan det var koordinert og avtalt -- som i flere år har vært lett tilgjengelig og kjent informasjon?

Noen av oss kjenner til lett tilgjengelig og kjent informasjon.
Og det er regelrett flaut å dele statsborgerskap med folk som genuint mangler den mentale kapasiteten til å forstå at de blir lurt av lett gjennomskuelig følelsedrevet populistisk misinformasjon som den høyrepopulismen står for.

Trump kept march to the Capitol under wraps

The committee shared evidence that Trump planned to tell his supporters to march on the Capitol, but instead kept it under wraps until the day of his speech.

The committee shared a draft tweet that wasn't sent, urging attendees to arrive early and march to the Capitol afterwards. The committee also shared a Jan. 4 text message from rally organizer Kylie Kremer, in which she told election conspiracy theorist Mike Lindell that Trump would "call for [the march] unexpectedly" but they didn't want word to get out in advance to avoid a countermarch.

The panel noted that despite the intention to keep the march plan largely quiet, people connected to far-right groups did have advance knowledge of it.

"Ellipse then US Capitol. Trump is supposed to order us to Capitol at the end of his speech but we will see," read a text displayed by the committee from "Stop the Steal" founder Ali Alexander, whom Rep. Stephanie Murphy called an "activist known for his violent political rhetoric.

https://www.nbcnews.com/think/opinion/january-6-hearings-oath-keepers-testimony-revealed-dangerous-pivot-rcna38130

Man who organized buses for 200 people to travel to DC pleads guilty in US Capitol riot probe
https://edition.cnn.com/2021/09/08/politics/frank-scavo-capitol-riot

https://www.bbc.com/news/articles/c33r4kjez6no

Nå må jeg trene av meg annenhånds-flauheten jeg får av å være på forumet her igjen, noe det har blitt mye av i det siste. Det er så fordømt mange folk her som gjør meg regelrett flau over å være her, som å gå blant barn i en fordømt barnehage -- og folk mangler evnen til å faktisk vokse opp og ta ansvarlige valg for kildene de hører på uansett hvor åpenbart det er at kildene som har ledet dem til lavere kunnskapsnivå enn barnehagebarn forventes å ha om politikk, etikk og kjønn er religiøse skrullinger ingen burde tatt seriøst.

Jeg skal prøve å få inn litt tid til å hjelpe folk som sliter med kildekritikk og selvinnsikt litt igjen på lørdag.

Dere er så lett å manipulere at dere vet det ikke selv.

Hvorfor støtter dere noen som lyver hele tiden.
California er ødelagt av Guvenøren.

Chicago vel nå øker han eiendomstaksen med 200-440% for de vanlige for å betale for  ulovlige innvandrere.
2 år fri bolig, chicago betaler
free heltcare chicago betaler
1000 dollar på debet card hver måned chicago betaler
Free school , free heltcare og alt skal de som bor der betale

Med mer eiendomskatt som folk ikke klarer.
Demokratene importerer stemmer og tror at alle lker det.
Når Biden startet var der 17 millioner på SNAP når Biden gikk av var der 42 milionert på SNAP.

Hvor mange er ulovlige innvandrere.
Brandon Johnson ordfører i Chicago siert at kaller du noen ulovlige innvandrere så er du rasistisk og det er slave prat.
Demokratene er rett og slett blitt sinnsyke

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
halnes1 skrev (På 19.11.2025 den 19.40):

Når Biden startet var der 17 millioner på SNAP når Biden gikk av var der 42 milionert på SNAP.

Du er sannelig ikke vanskelig å manipulere selv. For det du skriver er fullstendig oppspinn.

Under Trump sin første presidentperiode, gikk antallet SNAP-mottakere i USA fra 42,3 millioner i 2017 til 41,6 millioner i 2021.
Under Biden sin presidentperiode, gikk antallet fra 41,2 millioner i 2022 til 41,7 i 2024.

Hvor du har 17 millioner når Biden startet fra, skjønner jeg ikke.

Chicago vel nå øker han eiendomstaksen med 200-440% for de vanlige for å betale for  ulovlige innvandrere.

Dette er ekstreme enkelttilfeller, og ikke på noen som helst måte representativt for hele Chicago. Men det har vært en økning for de fleste. Det er derimot en mye mer sammensatt grunn til økningene enn at de må betale for ulovlige innvandrere. Om du bare søker på litt mer nøytrale sider enn de høyre-ekstreme, finner du lett ut hva disse grunnene består av.

2 år fri bolig, chicago betaler
free heltcare chicago betaler
1000 dollar på debet card hver måned chicago betaler
Free school , free heltcare og alt skal de som bor der betale

Det er mange overdrivelser og generaliseringer fra høyre-ekstreme angående disse godene. Mange migranter sliter faktisk med å få disse godene, da det er lange ventelister og strenge krav.

• Liker 6
Skrevet (endret)

Palestinakomiteen og andre venstreorienterte som ikke bryr seg noe om andre konflikter enn akkurat palestinernes/arabernes angrepskriger mot Israel er også lei av NRK.

Først og fremst fordi de selv ikke forstår forskjellen på Russland sin uprovoserte angrepskrig på Ukraina og Israel sin forsvarskrig mot Hamas...

"- Når det gjelder Israel i Eurovision, er det helt meningsløst. Russland ble kastet ut så fort de gikk til krig mot Ukraina. Likevel, selv om alle sier dette er det samme, får Israel fortsatt være med. Det er nesten umulig å forstå. Derfor må vi ut på gata, skrike, rope og si ifra - for det går ikke an."

- Det er helt meningsløst

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
On 11/19/2025 at 7:40 PM, halnes1 said:

Hvorfor støtter dere noen som lyver hele tiden.
California er ødelagt av Guvenøren.

California er staten med høyest bnp. Og røde stater har mer kriminalitet. Det du kommer med er rene vrangforestillinger. 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
fredrik2 skrev (47 minutter siden):

Blev rätt mye mer skeptisk til NRK når jag fick med mig detta.

https://www.dagbladet.no/kjendis/legger-ned-ni-programmer/83888229

https://www.vg.no/nyheter/i/xrA948/egon-holstad-nrks-aktive-doedshjelp-til-forfallet

De ska alltså lägga ned nästan alla radio program som handlar om och spelar lite forskjellig populär musik (eller vad man ska kalla det), framför allt för oss över 20. 

Det er faktisk krise.. De fjerner og strammer inn på de eneste programmene jeg har interesse av å lytte til. Med de eneste progamlederene som har hatt frie tøyler til å formidle musikk og musikkhistorie på en grundig og genuin måte, med enorm faglig tyngde.

Nå har jeg ikke satt meg helt inn i hva/hvem som kommer til å fortsette og hvor. Men P3 kommer jeg aldri til å sette på, for der er det 90+% hjerneråte.

Om dette er trenden fremover så bikker jeg mere over mot Nrk skepsis selv.

• Liker 1
Skrevet

Med fare for å fortelle andre hva de skal føle, tenker jeg det at NRK legger ned programmer man liker, innebærer skuffelse, snarere enn skepsis, særlig den type skepsis trådstarter fisker etter.

Jeg skulle også ønske NRK ikke følte behov for å kutte og effektivisere (eller selge hele eiendommen på marienlyst for å leie et annet sted), men kritikken her er jo ikke at NRK forsøker slanke seg.

Skrevet
mandodiao skrev (27 minutter siden):

Det er faktisk krise.. De fjerner og strammer inn på de eneste programmene jeg har interesse av å lytte til. Med de eneste progamlederene som har hatt frie tøyler til å formidle musikk og musikkhistorie på en grundig og genuin måte, med enorm faglig tyngde.

Når man har fått det for seg at man må "konkurrere" med hjernedøde, kommersielle kanaler så blir det slik.

Fordummingen av samfunnet ser ut til og være prioriteringer nr 1.

Skrevet
21 minutes ago, Atib Azzad said:

Med fare for å fortelle andre hva de skal føle, tenker jeg det at NRK legger ned programmer man liker, innebærer skuffelse, snarere enn skepsis, særlig den type skepsis trådstarter fisker etter.

Jeg skulle også ønske NRK ikke følte behov for å kutte og effektivisere (eller selge hele eiendommen på marienlyst for å leie et annet sted), men kritikken her er jo ikke at NRK forsøker slanke seg.

Antagligen ikke enligt det som trådstartaren var ute efter men tycker denna saken er noe annat en skuffelse över noen program.

Man lägger alltså ned en rätt stor del av musik radio programmen som inte bara spelar generiska play lister med list musik.

Hvis man ska ha en rikskringkaster som får penger via skatter och ska vara publik service så tycker jag man ska göra noe annat än att spela generisk list musik och visa reallity tv. 

NRK P13 marknadsfördes tidigare som en musik kanal för 40+ eller noe sånt. Nu verkar det som att man har gått ifra det vilket jag tycker er lite rart då det vel er en grupp som ändå lyssnar en del på radio. 

Skrevet

Jeg har vært fast lytter av NRK P13 i mange år. 

Når de varslet om navnebytte til NRK P3 Musikk, så tenkte jeg umiddelbart "faen". Men i dagene og ukene som fulgte, kom det stadig nye vignetter med type melding: "Slapp av, alt blir som før." Dette er vignetter som kom direkte fra programmene som nå skal avvikles. Noe som tydeligvis ikke viste seg å stemme. 

Ikke bare har NRK løyet til de ansatte i P13 - men direkte ført lytterne sine bak ryggen. 

Det kan umulig koste så mye å drifte disse programmene. Dette er programmer som ikke er levekraftig hos kommersielle aktører - samtidig som de, etter mitt syn, har latterlig høy kvalitet innenfor sin kategori. Det er rett å slett en fryd å høre på. 

Men nå skal altså "alt" av slikt fases ut, til fordel for klisjepop, hit-lister, Maskorama-sirkus (som jeg aldri har forstått meg på), og kjendiser som "gjør ting". Eller hjernedød lavmål underholdning.

Det er nesten, (bare nesten), jeg får sympati med Tore Strømøy også. Når jeg ser hvordan ledelsen i NRK holder på her.

Veldig trist det som skjer med P13 nå.

• Liker 1
Skrevet (endret)
On 11/25/2025 at 1:20 PM, Milhouse85 said:

Det kan umulig koste så mye å drifte disse programmene. Dette er programmer som ikke er levekraftig hos kommersielle aktører - samtidig som de, etter mitt syn, har latterlig høy kvalitet innenfor sin kategori. Det er rett å slett en fryd å høre på.

Før i tiden så var det jo slik at nasjonen ble holdt sammen av NRK, Kirken og Politiet. Når man kom på jobb så hadde alle sammen sett de samme TV programmene på NRK, og så kunne kringkastningsjefen bestemme hva hele nasjonen skulle snakke om og tenke på.

Slik er det jo ikke lengre nå, med kanaler og tilbud på alle bauer og kanter, så det er vanskelig å se hva man kan oppnå med å betale 7 milliarder i en rikskringkaster, som for det meste produsere det som man kanskje kan kalle for tull og tøys.

Her kunne det nok ha fungert vesentlig bedre å sponse mindre lokale kringkastere, som for eksempel kunne få tildelt økonomiske midler ut i fra en avstemning mellom de som bor i kommunen, slik at man kan få noe som "folket" vil ha.

On 11/25/2025 at 1:20 PM, Milhouse85 said:

Det er nesten, (bare nesten), jeg får sympati med Tore Strømøy også. Når jeg ser hvordan ledelsen i NRK holder på her.

Tore Strømøy må vel være et eksempel på det gamle ideologiske maktapparatet til NRK, som nå heldigvis ser til å være på retur.

I programmet omkring denne "Bamsegutt" så presenterte han en usannhet som han fikk store deler av nasjonen til å tro på, og han deltok i initiativet til en innsamling av et millionbeløp, som var basert på en usann og manipulert utgave av virkeligheten. Jeg mener at man godt kan snakke om en form for bedrageri.

For de som enten bor nede på Filippinene, eller kjenner landet godt, så vet man at en gjennomsnittlig lønn for en heltidsstilling ligger på ca 4.000,- NOK pr mnd, eller 20.000 Pesos. Samtidig så er det også slik at den lokale kjøpekraften til en Pesos er omtrent som for en krone i Norge, slik at lokal kjøpekraft er ca tilsvarende ca 20.000 kr. Derfor så lever folk flest rimelig greit på en slik inntekt.

En norsk minstepensjon er på 23.300.- pr mnd som tilsvarer ca 120.000 Pesos. Altså har man kjøpekraft tilsvarende ca 120.000,- NOK pr mnd i Norge. Det ble nevnt et sted at denne Bamsegutten skulle ha hatt 17.000,- utbetalt. Ikke godt å si om det er sant, men det blir jo uansett mer enn 4 ganger gjennomsnitt månedslønn.

Hvis man da har et forbruk som er det dobbelte av naboen, så kan man fremdeles spare halvparten av inntekten til billetter.

En annen side ved virkeligheten, det er jo at det også viste seg at denne stakkaren man samlet inn millionbeløp til også viste seg å være dømt for seksuallovbrudd.

Hele situasjonsbeskrivelsen rundt denne "Bamsegutten", med påfølgende innsamling av millionbeløp hadde jo egentlig ikke karakter av å våre noe annet enn en nokså manipulert og usann beskrivelse av virkeligheten, i regi av Tore Strømøy og statskringkasteren.

Da programmene om "Bamsegutt" ble sendt så satt jeg nede på Filippinene med mine gode og særdeles trivelige naboer, og så på dette vemmelige sammensuriet av fremmedfiendlighet og usannheter som ble presentert av Tore Strømøy. Hutte tu og fy og føy!

Endret av arne22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...