Spillredaksjonen Skrevet 8. mai Skrevet 8. mai GTA-traileren besto av like deler spilling og filmsekvenser, melder Rockstar Tatt opp på en vanlig PlayStation 5. Les hele saken på Gamer.no» 1
DeathXV88 Skrevet 8. mai Skrevet 8. mai etter som jeg har fått høre er fps'en låst til 30 fps hvis det er tilfelle venter jeg heller på en pc release for og være ærlig 1
Comma Chameleon Skrevet 8. mai Skrevet 8. mai Utrolig imponerende hva Rockstar klarer å skvise ut av en base PS5. Håpet mitt er at de klarer å lage en 60-fps modus til PS5 Pro, selv om de må ofre litt på grafikken. Å spille spill som inkluderer bilkjøring og skyting under 60fps er en helt jævlig opplevelse. 1
PosteMonopolet Skrevet 8. mai Skrevet 8. mai DeathXV88 skrev (21 minutter siden): etter som jeg har fått høre er fps'en låst til 30 fps hvis det er tilfelle venter jeg heller på en pc release for og være ærlig Om noen år så kommer jeg til å kjøpe ny PC, så jeg venter til da.🙂 1
1Dr.E Skrevet 8. mai Skrevet 8. mai For en "casual" gamer som meg, som ikke har kjøpt ny PC siden 2012: Når folk sier at å spille under 60 fps er helt uholdbart, er det som audiofile som ikke klarer å nyte musikk i komprimert format? Er det virkelig sånn at GTA6 er fullstendig uaktuelt å spille, selv om det ser SÅ rått ut? 1
AndersT2 Skrevet 8. mai Skrevet 8. mai 1Dr.E skrev (9 minutter siden): For en "casual" gamer som meg, som ikke har kjøpt ny PC siden 2012: Når folk sier at å spille under 60 fps er helt uholdbart, er det som audiofile som ikke klarer å nyte musikk i komprimert format? Er det virkelig sånn at GTA6 er fullstendig uaktuelt å spille, selv om det ser SÅ rått ut? Jeg hadde ikke noe problem før i tiden å spille denne type spill i 25-30fps på PC, og heller med penere grafikk. Det greier jeg ikke lenger, har heller ofret litt grafikk for å få opp til minst 80 fps. Tror nok det har mer med at grafikken i dag er mye mer virkelighetstro enn den var for 15-20år siden, som kanskje kan ha en forskjell å si. Hver gang jeg ser PS5 grafikk, så blir jeg imponert over hvor bra det faktisk er, og hvor lite forskjell det er til PC. Hadde det ikke vært for at jeg ikke takler å bruke kontroller på den type spill, så hadde det vært langt billigere å kjøpe det en PC. Det eneste jeg ikke helt likte med grafikken i traileren, er hvordan enkelte går. Der er det ikke veldig nær naturlig ennå. Men får se om det er noe som fikses til slipp.
RRhoads Skrevet 8. mai Skrevet 8. mai 1Dr.E skrev (28 minutter siden): For en "casual" gamer som meg, som ikke har kjøpt ny PC siden 2012: Når folk sier at å spille under 60 fps er helt uholdbart, er det som audiofile som ikke klarer å nyte musikk i komprimert format? Er det virkelig sånn at GTA6 er fullstendig uaktuelt å spille, selv om det ser SÅ rått ut? Hvis man har vendt seg til 60fps, så er det veldig vondt å gå tilbake til 30fps. Det oppleves hakkete, selv om det ikke gjør det for en som er vandt til 30fps. 1
Comma Chameleon Skrevet 8. mai Skrevet 8. mai (endret) 1Dr.E skrev (40 minutter siden): For en "casual" gamer som meg, som ikke har kjøpt ny PC siden 2012: Når folk sier at å spille under 60 fps er helt uholdbart, er det som audiofile som ikke klarer å nyte musikk i komprimert format? Er det virkelig sånn at GTA6 er fullstendig uaktuelt å spille, selv om det ser SÅ rått ut? Det er ikke uholdbart, det er bare ekstremt kjip opplevelse når man er vant til noe mye bedre. Litt som å se favorittfilmen din første gang, men det er en piratkopiert cam-versjon filmet inne i kinoen. Eller som en komprimert YouTube-video fra telefonen din. Ja man får det til om man er desperat nok, men det ødelegger opplevelsen. Jeg spilte begge Zelda spillene på switch til tross for at det er tragisk dårlig ytelse, så jeg får det til når jeg må, men opplevelsen hadde vært mye bedre om det ikke hakket så mye. Det er vanskelig å kjøre bil i GTA på 30fps. Det er vanskelig å sikte skikkelig. Alt ser ut som en powerpoint-presentasjon når man er vant til 120+ fps. Men jeg blir å kjøpe GTA til dag 1 til PS5 Pro. Håper på noe som gir rundt 50-60 fps, men om begge versjonene er låst til 30 så skal jeg spille det uansett. Heller det enn å bli spoilet for alt i spillet. Og så blir jeg i så fall å spille det på nytt når en ordentlig 60+ fps versjon kommer. Jeg hadde samme opplevelse med GTA:V og Red Dead Redemption 2. Endret 8. mai av Comma Chameleon
siDDis Skrevet 8. mai Skrevet 8. mai Med dagens lynraske paneler som OLED, så oppleves 30 fps som helt grusomt. Overgangen fra Plasma TV til OLED var helt ekstraordinær på akkurat dette. Jeg vil selv heller ha dette til PC.
Noiz Skrevet 8. mai Skrevet 8. mai (endret) 2 hours ago, 1Dr.E said: For en "casual" gamer som meg, som ikke har kjøpt ny PC siden 2012: Når folk sier at å spille under 60 fps er helt uholdbart, er det som audiofile som ikke klarer å nyte musikk i komprimert format? Er det virkelig sånn at GTA6 er fullstendig uaktuelt å spille, selv om det ser SÅ rått ut? Det er ganske stor fosjell. Til sammenligning viss vi skal på eit audiofile nivå så er vi på 400FPS+ Forsjellen kan på 30-60 er meir sammenlinbart med å høre musikk i komprimert format med billige iems eller høre musikk som døv via vibrasjoner og tegnespråk. Med andre ord, 60 FPS er ikkje optimalt i det heile tatt, men 30FPS er totalt uaktuelt for ein frisk person i eit spill med bilkjøring og skyting. Endret 8. mai av Noiz
Runis Skrevet 8. mai Skrevet 8. mai 2 hours ago, 1Dr.E said: For en "casual" gamer som meg, som ikke har kjøpt ny PC siden 2012: Når folk sier at å spille under 60 fps er helt uholdbart, er det som audiofile som ikke klarer å nyte musikk i komprimert format? Er det virkelig sånn at GTA6 er fullstendig uaktuelt å spille, selv om det ser SÅ rått ut? 30 FPS på en nyere TV er ganske enkelt et forbanna mareritt. 40FPS kan til nøds gå i spill som Assassin's Creed, men et spill som GTA hvor det er mye rask bevegelse i biler o.l? Umulig.
Fabian MarquisToken Skrevet 8. mai Skrevet 8. mai (endret) 1Dr.E skrev (3 timer siden): For en "casual" gamer som meg, som ikke har kjøpt ny PC siden 2012: Når folk sier at å spille under 60 fps er helt uholdbart, er det som audiofile som ikke klarer å nyte musikk i komprimert format? Er det virkelig sånn at GTA6 er fullstendig uaktuelt å spille, selv om det ser SÅ rått ut? Jeg blir gjerne svimmel, kvalm og anstrengt i øynene av for lav eller ugjevn bildefrekvens. Ghosting, headbobing, kunstig motion blur, weapon sway, lav FOV og lignende ting kan påvirke det også. Det er hovedsakelig derfor jeg legger en del penger i PC og skjerm. 100+ FPS gjør det mye mer komfortabelt å sitte lenge å spille, både på TVen og pulten. Konsoll er ikke aktuelt, da det er mye spill der jeg ikke klarer å sitte med en hel kveld. Endret 8. mai av Fabian MarquisToken
Auto Asmodeus Skrevet 8. mai Skrevet 8. mai Klarer å tilpasse meg lett. Ofte så blir jeg så oppslukt i spillet at jeg ikke tenker så mye på om det er 30/60 eller 1440 eller 4k. Kan tenkes at GTAVI er det som skal til for at det blir en PS5 Pro i hus. Kjøper uansett GTAVI så fort anmeldelser etc sier at det ikke er noe alvorlig galt med det, og når det kommer på pc seinere så kjøper jeg det nok en gang til for å få den ultimate opplevelsen med 4k og 60 eller kanskje 120 fps.
GnilreG Skrevet 8. mai Skrevet 8. mai Runis skrev: 2 hours ago, 1Dr.E said: For en "casual" gamer som meg, som ikke har kjøpt ny PC siden 2012: Når folk sier at å spille under 60 fps er helt uholdbart, er det som audiofile som ikke klarer å nyte musikk i komprimert format? Er det virkelig sånn at GTA6 er fullstendig uaktuelt å spille, selv om det ser SÅ rått ut? 30 FPS på en nyere TV er ganske enkelt et forbanna mareritt. 40FPS kan til nøds gå i spill som Assassin's Creed, men et spill som GTA hvor det er mye rask bevegelse i biler o.l? Umulig. Er supergod jeg da, for jeg klarer det helt fint :)
Dellers Skrevet 8. mai Skrevet 8. mai 10 hours ago, 1Dr.E said: For en "casual" gamer som meg, som ikke har kjøpt ny PC siden 2012: Når folk sier at å spille under 60 fps er helt uholdbart, er det som audiofile som ikke klarer å nyte musikk i komprimert format? Er det virkelig sånn at GTA6 er fullstendig uaktuelt å spille, selv om det ser SÅ rått ut? Det er mye verre. Jeg hører nesten kun på musikk i full kvalitet, men forskjellen er bare så vidt hørbar i de fleste tilfeller. Spill under 70-75 FPS synes jeg er forferdelig. Regner for så vidt med at GTA VI vil måtte spilles med oppskalering for å kjøre brukbart nesten uavhengig av oppløsning slik det har blitt om dagen, og personlig ville jeg foretrukket noe daffere grafikk. Synes det er noe patetisk over dagens grafikkort som koster 15-30000+ og likevel ikke kan kjøre spill skikkelig i samme oppløsning som var null problem for få år siden.
Sersjant SEGA Skrevet 9. mai Skrevet 9. mai Comma Chameleon skrev: Utrolig imponerende hva Rockstar klarer å skvise ut av en base PS5. Håpet mitt er at de klarer å lage en 60-fps modus til PS5 Pro, selv om de må ofre litt på grafikken. Å spille spill som inkluderer bilkjøring og skyting under 60fps er en helt jævlig opplevelse. bare tenk på hva de fikk ut av en ps3 med gta 5
Comma Chameleon Skrevet 9. mai Skrevet 9. mai Sersjant SEGA skrev (4 timer siden): Comma Chameleon skrev (På 8.5.2025 den 11.29): Utrolig imponerende hva Rockstar klarer å skvise ut av en base PS5. Håpet mitt er at de klarer å lage en 60-fps modus til PS5 Pro, selv om de må ofre litt på grafikken. Å spille spill som inkluderer bilkjøring og skyting under 60fps er en helt jævlig opplevelse. bare tenk på hva de fikk ut av en ps3 med gta 5 Ja. Absolutt imponerende å skvise så mye ut av den, spesielt med den rare arkitekturen den hadde. Det som også er imponerende er jo hvor mye bedre spillet ble seende ut etterhvert som årene gikk. Traileren til GTA:V er der spillet ser "verst" ut. Det ble alltid bare bedre og bedre med nye versjoner. Gleder meg til å se det samme skje med GTA:6 også.
Duriello Skrevet 9. mai Skrevet 9. mai Fabian MarquisToken skrev (På 8.5.2025 den 15.08): Jeg blir gjerne svimmel, kvalm og anstrengt i øynene av for lav eller ugjevn bildefrekvens. Ghosting, headbobing, kunstig motion blur, weapon sway, lav FOV og lignende ting kan påvirke det også. Da skal du være glad du ikke prøvde å spille world of warships på gammel-pc'n min. Konstant under 8 fps, med alt satt til minimum (m extra tweaks utenom settings). 👍😁 Jeg var såpass vandt at jeg spilte bra med det, ble plutselig rævva da jeg fikk skaffet ny pc. 😅
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå