Morromann Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden halnes1 skrev (8 timer siden): Problemet er at deres hat mot de rike så tar dere hele det norske private næringslivet og om 20 år så har dere fått deres Sovjetunionen som er deres store lyst. Nå vil jeg ikke gå med på den der om at den norske vestresiden er Sovjetunionen akkurat. Norge har også under AP-styre hatt en sunn blandingsøkonomi. Men de siste årene virker det som om de gjør alle de gale valgene på absolutt alle områder. Jeg vet ikke helt hvorfor; det kan være stolthet, som "det grønne skiftet" som er et fatalt tapsprosjekt som koster Norge skjorta og egentlig et pengevaskinsprosjekt for store multinasjonale selskaper som vet å legge beslag på andre nasjoners skattepenger. Samt formueskatten som er i ferd med å bli noe særnorsk og sender oss på jumboplass når det gjelder verdiskapning. Og så er det jo strømpolitikken som er et kapittel for seg selv i total feislått politikk som ødelegger for norsk industri og norske husholdninger. Jeg kan virkelig ikke se noe positivt om det blir nok 4 nye år med "vanlige folks tur"(til å stå i matkø). Det er ikke de rikeste som har fått lide mest under Støre-regjeringen de siste 4 årene. Og kjernevelgerne til "arbeider"-partiet ser ut til å være kvinner mellom 50 og 80 som har/har hatt høytlønnede stillinger i offentlig sektor og nedbetalt gjeld og bolig, ikke slitere. Er dette "de vanlige folkene"? De fleste i Norge støtter selvsagt opp om velferdsstaten(med unntakt av noen libertarianske fringepartier med 200 velgere)men man kan IKKE ha velferdsstat UTEN verdiskapning. Det er det det virker som om det er deler av venstresiden; SV og også deler av AP som har veldig veldig vanskelig for å forstå. Man kan gjerne ØNSKE at det var slik men slik er ikke virkeligheten. Man kan mislike og hate de rike og gründere så mye man bare vil men det forandrer ikke slike banale realiteter. En usunn økonomi gir ingen god velferdsstat. Ikke i lengden. Men nå er det jo en gang sånn at karrierepolitikere sjelden tenker langsiktig og ofte kun for de neste 4 årene og etter det får noen annen rydde opp. Desverre. halnes1 skrev (8 timer siden): Er hele håpløst hvor lite venstre siden vet om økonomi, er jo bare kariere politikere som ikke vet hva en spade er. SKREMMENDE. Hva lærer man egentlig om økonomi på skolene nå til dags lurer jeg på. Det blir heller ikke bedre av at Norge har de dårligst utdannede politikerne i verden. halnes1 skrev (8 timer siden): Og jeg som ufør tar heller 500 kroner økning i egenandelen som kommer uansett hvem som styrer enn 50 000 i økte utgifter med denne regjeringen. Støre presterte jo å si at kutting i matmomsen "bare ville gagne de rike". Hvordan i h*lvete er det mulig å prestere å komme med noe så inni h*lvetes dumt. Men matvarepriser har vel aldri vært noe problem for en mangemillionær fra Holmenkollåsen som bare kjøper organisk mat fra byens beste delikatessebutikker? Penger er nok aldri noe denne "arbeideren" har måttet bry seg om. Han presterte jo å si for noen år siden at minstepensjonistene kom til å "juble" over at de fikk - hold for pusten - HELE 200 kroner mer å leve for i måneden.. Kanskje han bør plusse litt på der nå som matvareprisene øker ytterligere. Bare slike utspill fra denne livsfjerne mangemillionæren viser hvor lite begrep han har om penger. Regner med at han har hatt andre til å ta seg av både regninger og matinnkjøp hele livet siden han kan si noe så inni helsikkes dumt. Kan aldri tenke meg at han har noen høy stjerne hos minstepensjonister og de som står i matkø. Jeg ser jo på Facebook-profilen til han og AP hvem heiagjengen hans er. Og det er IKKE samfunnets minsteborgere for å si det slik. halnes1 skrev (8 timer siden): Hva sa de at nå er det folkets tur , også bedrog de alle som vanlig. Store løgner er AP. Var ikke nødvendigvis løgn. De sa bare "nå er det vanlige folks tur". De sa ikke hva det var vanlige folks tur til. Det ble vanlige folks tur til å slite mer med å få hjulene til å gå rundt; det vet vi. Men de påstod aldri at det var vanlige folks tur til å få bedre levestandard. Så de har vel egentlig sitt på det rene. 1
agvg Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Vokteren skrev (På 10.8.2025 den 8.11): Hvilken relevans har det med Konkurransetilsynets tafatte holdning rundt Norgesgruppens tilnærmede monopolsituasjon? SV forsvarer i mitt innlegg fri konkurranse og forbrukernes rettigheter. Vel, du kan ha det hardeste konkuransetilsynet i verden uten at det hjelper, gang på gang har vedtak gjort av de blitt overkjørt av regjering og Stortinget, det er ett samrøre mellom pengemakt og politisk makt i Norge, toppen av samfunnet beveger i de samme sosiale kretsene og noen snakker sammen som det ofte blir kalt.
Lagabøter Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Er det bare meg, eller var debatten i går en re-make av 2005 og 2009-versjonen 1
agvg Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Kjetil Lura skrev (13 timer siden): Stemme blankt? Hjelper det? Det er vel den eneste måten man kan vise sin forakt for de eksisterende partiene og deres representanter, hvis man ikke stemmer blir man jo avskrevet som en lat soffavelger. Og det er viktig og delta i valget, uansett om man stemmer blank eller på ett parti.
obygda Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden agvg skrev (14 minutter siden): Det er vel den eneste måten man kan vise sin forakt for de eksisterende partiene og deres representanter, hvis man ikke stemmer blir man jo avskrevet som en lat soffavelger. Og det er viktig og delta i valget, uansett om man stemmer blank eller på ett parti. Jeg vil gjerne delta - og jeg har ETT kriterie jeg ikke kan gå på akkord med - og det er ærlighet. Jeg vil kunne stemme på et parti som består av 100% ærlige mennesker. Jeg finner dessverre ingen slike. Overalt er det uærlige mennesker....
agvg Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden obygda skrev (29 minutter siden): Jeg vil gjerne delta - og jeg har ETT kriterie jeg ikke kan gå på akkord med - og det er ærlighet. Jeg vil kunne stemme på et parti som består av 100% ærlige mennesker. Jeg finner dessverre ingen slike. Overalt er det uærlige mennesker.... Tja, spørs hva du legger i begrepet ærlighet, politikk er jo en samling kompromisser og hva som er mulig og få til, samt hva som selger ovenfor velgerne.
obygda Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden agvg skrev (Akkurat nå): Tja, spørs hva du legger i begrepet ærlighet, politikk er jo en samling kompromisser og hva som er mulig og få til, samt hva som selger ovenfor velgerne. Ærlighet er vel enkelt. Det er å gjøre det man sier - ikke 80%, men 100%. Og så skriver man reiseregninger korrekt - man stjeler ikke fra Taxfree eller stikker fra fra kollisjoner.....osv osv....Hvor vanskelig er det egentlig?
agvg Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden obygda skrev (6 minutter siden): Ærlighet er vel enkelt. Det er å gjøre det man sier - ikke 80%, men 100%. Og så skriver man reiseregninger korrekt - man stjeler ikke fra Taxfree eller stikker fra fra kollisjoner.....osv osv....Hvor vanskelig er det egentlig? Vel, personlig ærlighet er jo en ting, jeg tenkte mest på politisk ærlighet.
Imaginacíon Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 6 minutes ago, obygda said: Ærlighet er vel enkelt. Det er å gjøre det man sier - ikke 80%, men 100%. Og så skriver man reiseregninger korrekt - man stjeler ikke fra Taxfree eller stikker fra fra kollisjoner.....osv osv....Hvor vanskelig er det egentlig? Mennesker har lyter. Slik er det bare. Jeg tror ikke du finner 100% ærlighet noe sted.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå