Gå til innhold

Stortingsvalget 8.september 2025

Anbefalte innlegg

Skrevet
Salvesen. skrev (8 minutter siden):

Som sagt, jeg venter enda på påstandene dine skal slå inn. Ventet i 20 år og regner med jeg skal vente i minst 20 til.

Det kommer. Vi er heldige som har olje, gass og fisk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Imaginacíon skrev (21 minutter siden):

I grunnen umulig å si sikkert da de to tingene kom samtidig.

Det kan også være en kombinasjon, men nå er jo AP avhengige av SP igjen. Dermed heller jeg mot Jens.

Skrevet
gurka skrev (2 minutter siden):

Det kommer. Vi er heldige som har olje, gass og fisk.

Ja jeg venter som sagt, har jobbet i alle de bransjene men forlot de fort. Ikke noe for meg.

Skrevet
Salvesen. skrev (1 minutt siden):

Hvorfor har du ikke 100 OL medaljer og er du kun god om du har det? Les du er ikke god?

Svarer du noen andre? Dette ga lite mening.

• Liker 1
Skrevet
Camlon skrev (6 minutter siden):

Den norske økonomien vil klare seg fint til olje og gassinntektene faller kraftig.

Om det skjer om 5 eller 30 år er vanskelig å si, men når det skjer har Norge ingen alternativ industri.

Om vi ikke gjør noe med det innen den tid.. som jeg er 100% for. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
3 minutes ago, Salvesen. said:

Om vi ikke gjør noe med det innen den tid.. som jeg er 100% for. 

Jeg tviler sterkt på at vi gjør noe med det. Ingen partier snakker om det og konkurransen vil bare bli tøffere de neste 10 årene på grunn av KI og konkurranse fra Kina.

Endret av Camlon
Skrevet
6 minutes ago, gurka said:

Det kan også være en kombinasjon, men nå er jo AP avhengige av SP igjen. Dermed heller jeg mot Jens.

Ap har hele tiden vært avhengige av SP. Det som skjedde for et halvår siden er at SP gikk ut av regjeringen. Det var en lettelse som jeg følte selv.

• Liker 2
Skrevet
Camlon skrev (2 minutter siden):

Jeg tviler sterkt på at vi gjør noe med det. Ingen partier snakker om det og konkurransen vil bare bli tøffere de neste 10 årene på grunn av KI og konkurranse fra Kina.

Ja jeg er ikke uenig! Vi må bruke tid og ressurser for å bygge opp nye industrier som gir mening for lokasjonen vår. 

vi er dog heldig som har en enorm pengebinge som pr nå drar inn langt mer penger en olje og gass.

• Liker 1
Skrevet
Salvesen. skrev (13 minutter siden):

Jeg svarer de fleste som skriver til meg? Gir like mye mening som ditt spørsmål…

Da kan du være litt mer sakelig i ditt spørsmål. Jeg refererer til noe. Du snakker om noe helt annet.

Skrevet
gurka skrev (Akkurat nå):

Da kan du være litt mer sakelig i ditt spørsmål. Jeg refererer til noe. Du snakker om noe helt annet.

Ja du refererer til helt banale ting, du får i samme bane. Det er ingen tvil om at noen av de som har flyttet er flinke folk. Men det er flinke folk igjen, mange ikke rike også.

• Liker 1
Skrevet
Salvesen. skrev (1 minutt siden):

Ja du refererer til helt banale ting, du får i samme bane. Det er ingen tvil om at noen av de som har flyttet er flinke folk. Men det er flinke folk igjen, mange ikke rike også.

Jeg fikk et banalt svar på et oppriktig spørsmål. Skjerpings.

Skrevet (endret)
Snikpellik skrev (9 timer siden):

Å miste besinnelsen og lange ut med personkarakteristikker som «notorisk løgner» er ikke å kalle en spade for en spade.

Tja, FRP's sitt partiprogram er krystallklart

"Fremskrittspartiet støtter den enkeltes rett til full organisasjons- og avtalefrihet"

Så å hevde at FRP er i mot fagforeninger er selvfølgelig løgn
Hvorvidt Gaute Skjervø kommer med slike uttalelser ofte, og er en notorisk løgner, vet ikke jeg, men det er ingen tvil om at han kom med åpenbare løgner under debatten

Endret av 0laf
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Skrevet
leticia skrev (3 timer siden):

Problemet er at man har en forskjellig oppfatning av hva som er tull og tøys. Flere hundretusener i året i statsstøtte til sekter i bibelbeltet syns jeg er tull og tøys. (eller sponsing av all religion for den saks skyld). Medlemmene av sekten er nok ikke enige med meg der ;) 

Vel, jeg mener også menigheter ac alle slag skal finansiere seg selv. Gjerne ved at den aktuelle summen per hode gis i skattelette. MEN da må også staten la være å blande seg opp i hva ulike menigheter lærer, med mindre det er snakk om skade på barn eller andre. 

• Liker 1
Skrevet
Tussi skrev (6 minutter siden):

Vel, jeg mener også menigheter ac alle slag skal finansiere seg selv. Gjerne ved at den aktuelle summen per hode gis i skattelette. MEN da må også staten la være å blande seg opp i hva ulike menigheter lærer, med mindre det er snakk om skade på barn eller andre. 

Ogsaa kan disse menighetene, slutte med aa blande seg opp i, hva vi ikketroende, holder paa med.

Skrevet
Karltorbj skrev (1 minutt siden):

Ogsaa kan disse menighetene, slutte med aa blande seg opp i, hva vi ikketroende, holder paa med.

Så lenge det du gjør ikke skader andre så er jeg helt enig

• Liker 1
Skrevet
0laf skrev (29 minutter siden):

Tja, FRP's sitt partiprogram er krystallklart

"Fremskrittspartiet støtter den enkeltes rett til full organisasjons- og avtalefrihet"

Så å hevde at FRP er i mot fagforeninger er selvfølgelig løgn
Hvorvidt Gaute Skjervø kommer med slike uttalelser ofte, og er en notorisk løgner, vet ikke jeg, men det er ingen tvil om at han kom med åpenbare løgner under debatten

Frp er vel ikke mot at fagforeninger eksisterer, det er det ingen som har sagt.

Frp vil fjerne fagforeningsfradraget. Et direkte angrep på fagorganisering, nettopp fordi det gjør det dyrere å være medlem i en fagforening. De er også kritiske til tariffavtaler.

De fleste vil nok si at når man fører en politikk som vil svekke det fagorganiserte arbeidslivet betydelig, og jobber for det motsatte av hva det organiserte arbeidslivet ønsker, så er det å være mot fagforeninger.

• Liker 3
Skrevet
Kone skrev (5 timer siden):

Folk har tydeligvis ikke fått nok av Støre. 

Bare det er faktisk helt utrolig.

Men nå er det jo #OlaDunk det er snakk om, så det er vel kanskje ikke så rart.

Trump har skylda?

kanskje det "ubevisst" får folk å søke det trauste/solide, ledet av etablerte figurer som Støre/Stoltenberg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...