aklla Skrevet 21. april Del Skrevet 21. april Kanskje ikke optimalt, men det er jo en løsning, sparer deg for 10k også Høres uansett merkelig ut at en 14-dagers utsettelse er alt som står mellom salg og ikke salg for utleier, antagelig blir det salg snart uansett hva du gjør.. 4 Lenke til kommentar
Striker2411 Skrevet 21. april Forfatter Del Skrevet 21. april Jo jeg må skaffe til veie 25 000 kr. Det løser saken. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 21. april Del Skrevet 21. april (endret) Striker2411 skrev (3 minutter siden): Jo jeg må skaffe til veie 25 000 kr. Det løser saken. Neppe mtp boligen. Du kan vente så flytte senere en gang, gitt at det blir salg. Det er en av bakdelene med å leie, man kan ikke regne med å bo der evig. Ett salg er en ganske stor avgjørelse, en 14-dagers utsettelse er kanskje utslagsgivende men tvilsomt at det er hele årsaken. Du har god tid til å finne en ny bolig. Du må ikke skaffe 25k, du kan vente så heller betale senere med pengene som kommer. Ellers, høre med NAV? Mulig de kan gi ut lån av noe slag. Endret 21. april av aklla 4 Lenke til kommentar
Striker2411 Skrevet 21. april Forfatter Del Skrevet 21. april Om jeg synes 10k er en akseptabel pris å betale for en løsning på problemet, så kan andre gjerne være uenige i det. Men sakens kjerne er liksom mer hvordan jeg på en relativt trygg måte kommer i kontakt med en person som ville vært villig til noe sånt. Og nok en gang så kan jeg presisere at jeg ikke vil ha penger fra noen her inne. Bare så ikke noen anklager meg for å prøve å svindle noen. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 21. april Del Skrevet 21. april Striker2411 skrev (Akkurat nå): Om jeg synes 10k er en akseptabel pris å betale for en løsning på problemet, så kan andre gjerne være uenige i det. Men sakens kjerne er liksom mer hvordan jeg på en relativt trygg måte kommer i kontakt med en person som ville vært villig til noe sånt. Og nok en gang så kan jeg presisere at jeg ikke vil ha penger fra noen her inne. Bare så ikke noen anklager meg for å prøve å svindle noen. 10k er ca 40% økning. Du tror virkelig ikke at huseier kan være interessert i dette tilbudet så fremt dere skriver en juridisk bindende kontrakt på dette beløpet mot utsettelse? Lenke til kommentar
Striker2411 Skrevet 21. april Forfatter Del Skrevet 21. april Jeg har snakket med huseier. Han hadde ikke tatt 100k engang. Han skal ha det han skyldes, verken en krone mer eller mindre. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 21. april Del Skrevet 21. april (endret) Prøv NAV? Å låne ut 25k med håp om å få det tilbake er idiotisk selv med venner og familie. Enda verre med en eller annen fremmed på nett. Endret 21. april av aklla 3 Lenke til kommentar
Striker2411 Skrevet 21. april Forfatter Del Skrevet 21. april Nav har vært forsøkt. De vil ikke bidra med noe som helst da jeg har egen inntekt og burde være selvforsørget. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 21. april Del Skrevet 21. april Da har du ett problem. Virker som om du har sperret deg selv ute fra alle muligheter her. Når verken banker, venner, kollegaer, familie, NAV osv vil hjelpe med ett kortvarig lån så har du egentlig ikke så mye valg.. 2 Lenke til kommentar
Striker2411 Skrevet 21. april Forfatter Del Skrevet 21. april Ja jeg har et problem. Men jeg ser mange av svarene handler om å spare meg for ti tusen ved forskjellige fremgangsmåter. Men greia er det at jeg har ryddet opp i økonomisk rot for nesten 300k takket være min eks. Nå er jeg på en måte ved målstreken og kan bli ferdig med dette og endelig leve livet igjen. Da driter jeg faktisk i 10 tusen. Lenke til kommentar
toppsecret Skrevet 22. april Del Skrevet 22. april Striker2411 skrev (2 timer siden): Ja jeg har et problem. Men jeg ser mange av svarene handler om å spare meg for ti tusen ved forskjellige fremgangsmåter. Men greia er det at jeg har ryddet opp i økonomisk rot for nesten 300k takket være min eks. Nå er jeg på en måte ved målstreken og kan bli ferdig med dette og endelig leve livet igjen. Da driter jeg faktisk i 10 tusen. Meld deg på luksusfellen, underholding for oss😂 2 1 Lenke til kommentar
sureup Skrevet 22. april Del Skrevet 22. april Spør arbeidsgiver om forskudd på lønn? 1 1 Lenke til kommentar
Cascada81 Skrevet 22. april Del Skrevet 22. april sureup skrev (1 time siden): Spør arbeidsgiver om forskudd på lønn? Eventuelt forskudd på feriepenger. Det er sikkert mulig å tjene 25000 på et par-tre dager, men man må ha tid og kompetanse til formålet, og skal jo ha litt flaks for å komme over riktig oppdrag til riktig pris (tenker type flyttehjelp eller oppussing). Med mentaliteten at det er greit å betale 10000 for å låne 25000 i en kortere periode er jo til hinder for personlig kapitalbygging. Hadde man fått 50 000 og vært fri og frank, kunne man ha plassert deler av summen et sted hvor det gir avkastning, om ikke annet en bufferkonto. 3 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 22. april Del Skrevet 22. april Det høres helt usannsynlig ut at huseier liksom skal selge boligen fordi hen får husleien 2 uker for sent. Og at hen liksom skal droppe et salg pga en mnd husleie kommer på tiden? Det er en helt ekstrem overreaksjon. Gamle skolen eller ikke, dette høres mer ut som utpressing og tomme trusler enn en reell situasjon. Jeg skjønner du har bestemt deg for å lytte på denne huseieren, men prøv og tenke deg om en ekstra gang. 6 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 22. april Del Skrevet 22. april Nimrad skrev (45 minutter siden): Det høres helt usannsynlig ut at huseier liksom skal selge boligen fordi hen får husleien 2 uker for sent. Og at hen liksom skal droppe et salg pga en mnd husleie kommer på tiden? Det er en helt ekstrem overreaksjon. Gamle skolen eller ikke, dette høres mer ut som utpressing og tomme trusler enn en reell situasjon. Jeg skjønner du har bestemt deg for å lytte på denne huseieren, men prøv og tenke deg om en ekstra gang. Syns hele historien høres litt usannsynlig ut. Men om den skulle være reell så er jeg uansett enig med deg angående huseier. Det er bedre e å utsette en regning enn å komme opp med desperate, kreative løsninger som ikke man ser de mulige konsekvensene av. 2 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 22. april Del Skrevet 22. april Først er det veterinærregning og utgifter ved samlivsbrudd, og så er det utestående husleie, og husleier kommer til å selge hvis du ikke betaler. Høres ikke helt sannsynlig ut. 4 1 Lenke til kommentar
Smule8o Skrevet 22. april Del Skrevet 22. april https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/privatpersoner-som-laner-ut-penger-pa-facebook_-finanstilsynets-advarsel-1.17328169 Quote Finanstilsynet advarer folk mot å ta opp lån av private gjennom sosiale medier, men får ikke stoppet de ulovlige lånegruppene. 1 Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 22. april Del Skrevet 22. april Huseier kan ikke bare kaste deg ut uansett. Så om du varsler om forsinket husleie, og så betaler den inn ved nevnte dato så er du innafor. Ville sendt skriftlig varsel og begrunnelse, og så dato for betaling. Så får du se om han bløffer eller ikke med salg. 3 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 22. april Del Skrevet 22. april (endret) Kan prøve noe slikt? https://www.lanekontoret.no/ Endret 22. april av Espen Hugaas Andersen Lenke til kommentar
Kakkelfant Skrevet 22. april Del Skrevet 22. april (endret) 1 hour ago, leticia said: Syns hele historien høres litt usannsynlig ut. Men om den skulle være reell så er jeg uansett enig med deg angående huseier. Det er bedre e å utsette en regning enn å komme opp med desperate, kreative løsninger som ikke man ser de mulige konsekvensene av. Jeg lukter også en bullshit historie her, kanskje han skal bruke pengene til å betale for baderoms døren på hotell Ladoga? Endret 22. april av Kakkelfant 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg