DukeNukem3d Skrevet tirsdag kl 17:42 Skrevet tirsdag kl 17:42 freedomseeker skrev (17 minutter siden): Østeuropeere, afrikanere, arabere og noen få nordmenn i perfekt harmoni, velkommen til Norge anno 2025. https://www.aftenposten.no/oslo/i/PdraXz/innsatsleder-sjokkert-over-filming-av-skadet-pasient-i-oslo Det er veldig mye muslimsk ungdom som henger rundt Oslo S. Og utifra måten å oppføre seg på så er jeg på ingen måte overrasket utifra hva jeg har selv har opplevd der. De har 0 respekt for alle som er hvite i huden, her er det egentlig miljøet selv som må ta tak... men de sutrer bare om "rasisme" om noen ber de om å gjøre det. 2 2 1
Duncan Skrevet tirsdag kl 18:15 Skrevet tirsdag kl 18:15 kremt skrev (På 24.11.2025 den 15.21): Kanskje sør-norsk burde blitt et nytt uttrykk. Sydhavsnorsk ?
Neptun1 Skrevet tirsdag kl 18:18 Skrevet tirsdag kl 18:18 freedomseeker skrev (55 minutter siden): Østeuropeere, afrikanere, arabere og noen få nordmenn i perfekt harmoni, velkommen til Norge anno 2025. https://www.aftenposten.no/oslo/i/PdraXz/innsatsleder-sjokkert-over-filming-av-skadet-pasient-i-oslo Tragisk at ingen ville høre på Carl I Hagen. Nå tror jeg skaden er uopprettelig. 4
kremt Skrevet tirsdag kl 18:26 Skrevet tirsdag kl 18:26 43 minutes ago, DukeNukem3d said: muslimsk ungdom som henger rundt Oslo S De har vel enten ikke noe hjem, vokser opp nærmest på gata, eller driver med langing. 1
Crooked Cracker Skrevet tirsdag kl 18:30 Skrevet tirsdag kl 18:30 Neptun1 skrev (8 minutter siden): Tragisk at ingen ville høre på Carl I Hagen. Nå tror jeg skaden er uopprettelig. Som det snakkes om her er det politiske tiltak som kan reversere utviklingen, det vil dog neppe være mange nok som stemmer på partier som vil innføre de. 3 1
DukeNukem3d Skrevet tirsdag kl 19:18 Skrevet tirsdag kl 19:18 (endret) kremt skrev (52 minutter siden): De har vel enten ikke noe hjem, vokser opp nærmest på gata, eller driver med langing. Ingen aning. Da jeg var ung så var det stort sett noen stusselige narkomane (tragiske skjebner) som hang utenfor en kiosk et kort stykke unna Oslo S. Men jeg tenkte aldri at de var noe farlige. De senere år har det blitt beryktet, spesielt på kveldstid. Endret tirsdag kl 19:18 av DukeNukem3d 2
frohmage Skrevet tirsdag kl 20:47 Skrevet tirsdag kl 20:47 DukeNukem3d skrev (1 time siden): De senere år har det blitt beryktet, spesielt på kveldstid. Hva da? 1
freedomseeker Skrevet tirsdag kl 22:57 Forfatter Skrevet tirsdag kl 22:57 Neptun1 skrev (4 timer siden): Tragisk at ingen ville høre på Carl I Hagen. Nå tror jeg skaden er uopprettelig. Det er en kulturell katastrofe, men det største problemet er det økonomiske. Norge fører en innvandringspolitikk som totalt ignorerer de sosiale kostnadene og konsekvensene for norske lønns- og arbeidsvilkår. Det er i praksis fritt fram uten reelle reguleringer eller kontrollmekanismer. Hele politikken fremstår som absurd. 4
Hugo_Hardnuts Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden Neptun1 skrev (17 timer siden): Tragisk at ingen ville høre på Carl I Hagen. Nå tror jeg skaden er uopprettelig. Hadde Carl I Hagen bare hatt rett så, men det hadde han jo ikke. 1 1
Crooked Cracker Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden Hugo_Hardnuts skrev (6 timer siden): Hadde Carl I Hagen bare hatt rett så, men det hadde han jo ikke. Hagen snakket om integrasjonsproblemer, parallelsamfunn, demografi og kriminalitet allrede på 70-tallet, dessverre fikk han rett i dette. 4 1
freedomseeker Skrevet 10 timer siden Forfatter Skrevet 10 timer siden Hugo_Hardnuts skrev (6 timer siden): Hadde Carl I Hagen bare hatt rett så, men det hadde han jo ikke. Nei, ting ble enda verre. 3 1 1
Hugo_Hardnuts Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden Crooked Cracker skrev (32 minutter siden): Hagen snakket om integrasjonsproblemer, parallelsamfunn, demografi og kriminalitet allrede på 70-tallet, dessverre fikk han rett i dette. freedomseeker skrev (3 minutter siden): Nei, ting ble enda verre. Hagen advarte mot grupper av asylsøkere som endte opp med å bli godt integrert og et netto ressurs i samfunnet, nærmere bestemt irakiske og iranske flyktninger på 80-tallet og flyktninger fra Balkan på 90- og 2000-tallet. Påstandene hans om disse viste seg altså å bli direkte feil. Så har asylpolitikken gitt problemer med andre grupper som ankom senere, men Hagens "fortjeneste" i så måte var at han hadde medvirket til å sabotere den debatten man burde hatt, fordi FrP med han ved roret hadde stått og ropt "ulv, ulv!" de foregående tiårene slik at all legitim skepsis kunne avfeies som det samme. Hagens tilnærming til innvandring er litt som hvis jeg på 90-tallet hadde spådd at alt som hadde med internett å gjøre ville føre til at samfunnet kollapset, for deretter nå å påstå at jeg hadde rett fordi SoMe har vist seg å ha noen betydelige skyggesider. 1
MrL Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden Hugo_Hardnuts skrev (2 minutter siden): Hagen advarte mot grupper av asylsøkere som endte opp med å bli godt integrert og et netto ressurs i samfunnet, nærmere bestemt irakiske og iranske flyktninger på 80-tallet og flyktninger fra Balkan på 90- og 2000-tallet. Påstandene hans om disse viste seg altså å bli direkte feil. Så har asylpolitikken gitt problemer med andre grupper som ankom senere, men Hagens "fortjeneste" i så måte var at han hadde medvirket til å sabotere den debatten man burde hatt, fordi FrP med han ved roret hadde stått og ropt "ulv, ulv!" de foregående tiårene slik at all legitim skepsis kunne avfeies som det samme. Hagens tilnærming til innvandring er litt som hvis jeg på 90-tallet hadde spådd at alt som hadde med internett å gjøre ville føre til at samfunnet kollapset, for deretter nå å påstå at jeg hadde rett fordi SoMe har vist seg å ha noen betydelige skyggesider. Det er ingen statestikk (meg bekjent ) som indelte kriminalitet etter etnisitet på 80/90 tallet, så og si at disse ble godt integrert vet jeg ikke hvor du har fra. Derimot, A-gjengen, B-gjengen og Young Guns oppsto på 80 og 90 tallet. Trenger man å si mer? Ulv Ulv var ganske berettiget.. 2 2
Hugo_Hardnuts Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden (endret) MrL skrev (10 minutter siden): Det er ingen statestikk (meg bekjent ) som indelte kriminalitet etter etnisitet på 80/90 tallet, så og si at disse ble godt integrert vet jeg ikke hvor du har fra. Derimot, A-gjengen, B-gjengen og Young Guns oppsto på 80 og 90 tallet. Trenger man å si mer? Ulv Ulv var ganske berettiget.. Det føres statistikk over utdanningsnivå og sysselsettingsgrad. Den viser at flyktningene fra disse gruppene og deres etterkommere er på linje med den etnisk norske befolkningen. Edit: Samtlige av de tre gjengene du nevner ble for øvrig etablert av personer med pakistansk opphav. Endret 10 timer siden av Hugo_Hardnuts
freedomseeker Skrevet 9 timer siden Forfatter Skrevet 9 timer siden NRK har faktisk skrevet en god og faktabasert artikkel om den uregulerte masseinnvandringspolitikken i Norge, og den illustrerer hvor raskt innvandrerbefolkningen øker. Det er likevel viktig å merke seg at de kun teller første- og annengenerasjons innvandrere, noe som etter min mening ikke gir et fullstendig bilde. Likevel viser tallene en ekstremt rask vekst, på bare få år har innvandrerandelen blitt svært høy. https://www.nrk.no/norge/xl/slik-har-norge-endret-seg-pa-15-ar-1.17665007 2 1
MrL Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden (endret) Hugo_Hardnuts skrev (12 minutter siden): Det føres statistikk over utdanningsnivå og sysselsettingsgrad. Den viser at flyktningene fra disse gruppene og deres etterkommere er på linje med den etnisk norske befolkningen. " I 1988 hevdet et medlem i Young Guns at gjengen bestod av 40–50 ungdommer i 16–23-årsalderen" Første gjengdrap ble begått samme år. Altså.. de få innvandrerne som kom på 70 tallet klarte knapt å poppe ut et par unger før det gikk til helvete, det er resultatet av "etterkommerne". Mange vokser av seg gjenglivet, men de samme problemene som startet da har man hatt til i dag - til det verre. Selv ikke i dag klarer man å integrere innvandrerbarn, som utelukkende står for nærmest all av kriminaliteten i Oslo by - og rasert nabolandet vårt ned til en krigssone. Endret 9 timer siden av MrL 1 1
MrL Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden Hugo_Hardnuts skrev (18 minutter siden): Edit: Samtlige av de tre gjengene du nevner ble for øvrig etablert av personer med pakistansk opphav. Uavhengig om i iranske og balkan flykninger var velykket, som jeg ikke vet er en valid påstand - kom de uannsett samtidig med andre innvandrer grupper som pakistanske. Så at det har lagt lokk på asyldebatten blir vanskelig å argumentere for, problemene kom ikke "senere" slik du påstår.
Crooked Cracker Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Hugo_Hardnuts skrev (2 timer siden): Hagen advarte mot grupper av asylsøkere som endte opp med å bli godt integrert og et netto ressurs i samfunnet, nærmere bestemt irakiske og iranske flyktninger på 80-tallet og flyktninger fra Balkan på 90- og 2000-tallet. Påstandene hans om disse viste seg altså å bli direkte feil. Så har asylpolitikken gitt problemer med andre grupper som ankom senere, men Hagens "fortjeneste" i så måte var at han hadde medvirket til å sabotere den debatten man burde hatt, fordi FrP med han ved roret hadde stått og ropt "ulv, ulv!" de foregående tiårene slik at all legitim skepsis kunne avfeies som det samme. Hagens tilnærming til innvandring er litt som hvis jeg på 90-tallet hadde spådd at alt som hadde med internett å gjøre ville føre til at samfunnet kollapset, for deretter nå å påstå at jeg hadde rett fordi SoMe har vist seg å ha noen betydelige skyggesider. Hagen snakket om innvandring. Det er forøvrig de som i årevis har prøvd å avfeie argumenter\bekymringer med rasismeanklager og andre ufine metoder som har sabotert hele debatten. 2
Hugo_Hardnuts Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden freedomseeker skrev (1 time siden): NRK har faktisk skrevet en god og faktabasert artikkel om den uregulerte masseinnvandringspolitikken i Norge, og den illustrerer hvor raskt innvandrerbefolkningen øker. Det er likevel viktig å merke seg at de kun teller første- og annengenerasjons innvandrere, noe som etter min mening ikke gir et fullstendig bilde. Likevel viser tallene en ekstremt rask vekst, på bare få år har innvandrerandelen blitt svært høy. https://www.nrk.no/norge/xl/slik-har-norge-endret-seg-pa-15-ar-1.17665007 Hvorfor mener du det ikke gir et fullstendig bilde? Finnes det grupper med innvandrere i Norge som er på 3. generasjon? De første kom jo på 70-tallet.
fredrik2 Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Har svårt att se at FRP har varit problemet i Norge med tanke på debatt klimat etc. Er vel snarare så att man haft liknande debatt klimat i de flesta länderna och att FRP er ett bättre alternativ än diverse yttre höger partier i andra länder hvis man ser på dagens situation. FRP skulle jag si er mest ett populist parti medans for eksempel Sverige demokraterna i Sverige har en ny nazistisk bakgrund (för ett eller två år sen var det faktiskt en person i deras riksdagsgrupp som bjöd in til kake för att fira att Tyskland gick in i Polen ...) 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå