Gå til innhold

Jeg hater den norske innvandringspolitikken!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er vel kravet A2 som kunskap, noe som er bare helt enkelt grunnleggende. Siden "kravene" er enkle, burde man heller sette opp dem. Så da får man ta til takke med disse valgbrosjyrene.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

https://no.wikipedia.org/wiki/Det_felles_europeiske_rammeverket_for_språk

https://www.udi.no/ord-og-begreper/prove-i-norsk-muntlig-for-a-fa-norsk-statsborgerskap/

Leseferdighet B1: "Jeg kan forstå tekster der språket i stor grad er preget av vanlige, dagligdagse ord og uttrykk eller vanlige ord knyttet til arbeidet mitt. Jeg kan forstå personlige brev med beskrivelser av hendelser, følelser og ønsker."

Alternativ leseferdighet A2: "Jeg kan lese svært korte, enkle tekster. Jeg kan finne spesifikke, forutsigbare opplysninger i enkel, dagligdags informasjon som reklame, brosjyrer, menyer og rutetabeller. Jeg kan forstå korte, enkle, personlige brev."

Politiske partier som vil formidle skriftlige budskap som er mer komplekst enn ovenstående tillater til norske statsborgere med et annet morsmål, har altså et potensial for å få flere stemmer ved å henvende seg til dem på morsmålet. :) 

Skrevet (endret)
Neptun1 skrev (På 3.8.2025 den 21.53):

Det stilles krav om norskkunnskaper for å få statsborgerskap.

Krav til norskkunnskaper ble skjerpet i 2022, men unntakene er svært mange.

https://www.udi.no/viktige-meldinger/endrede-krav-til-norskkunnskaper-for-a-fa-norsk-statsborgerskap/

Dersom du ikke kan bestå norskprøve grunnet "personlige forutsetninger" får man for eksempel unntak. Jeg aner ikke hva som ligger i vilkåret "personlige forutsetninger". Jeg vil anta (men vet ikke) at personer som kommer fra u-land uten grunnskole fort oppfyller kravet.

Edit: Litt mer opplysninger her: https://www.udi.no/ord-og-begreper/unntak-fra-prove-i-norsk-muntlig-og-statsborgerproven-ved-soknad-om-norsk-statsborgerskap/

Som jeg antok " Dette kan for eksempel være at du har lese- og skrivevansker, eller lite eller ingen skolebakgrunn fra hjemlandet ditt og kom til Norge som voksen (se lenke til skjema nederst)."

Endret av Donkey Kong
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet (endret)

Denne radikale møkkaregjeringen har fjernet vilkåret for å bestå samfunnskunnskapsprøven for å få statsborgerskap, og språktesten er kun muntlig.

De har også sørget for at folk som jukser til seg flyktningstatus får permanent oppholdstillatelse etter bare 3 år, på lik linje med alle andre flyktninger. Unnskyldningen for å gjennomføre dette er presset kapasitet hos udi.

De har også sørget for at juksemakere med barn får opphold, da barn kan tydeligvis ikke sendes tilbake med sine foreldre til sine respektive trygge hjemland.

I Danmark så sier det at alle flyktninger skal hjem igjen, så med andre ord to forskjellige verdener.

Endret av freedomseeker
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet

Vi må kanskje ta lærdom av USA. Det er billigere å ha kontroll med innvandringen på grensen enn å bruke ICE-agenter for å få dem ut igjen.

Etter noen år med null kontroll kan det hende at vi får et regjeringsskifte som ønsker restriktiv politikk, og de har en jobb å gjøre med stort etterslep.

• Liker 2
Skrevet
Donkey Kong skrev (3 timer siden):

Krav til norskkunnskaper ble skjerpet i 2022, men unntakene er svært mange.

https://www.udi.no/viktige-meldinger/endrede-krav-til-norskkunnskaper-for-a-fa-norsk-statsborgerskap/

Dersom du ikke kan bestå norskprøve grunnet "personlige forutsetninger" får man for eksempel unntak. Jeg aner ikke hva som ligger i vilkåret "personlige forutsetninger". Jeg vil anta (men vet ikke) at personer som kommer fra u-land uten grunnskole fort oppfyller kravet.

Edit: Litt mer opplysninger her: https://www.udi.no/ord-og-begreper/unntak-fra-prove-i-norsk-muntlig-og-statsborgerproven-ved-soknad-om-norsk-statsborgerskap/

Som jeg antok " Dette kan for eksempel være at du har lese- og skrivevansker, eller lite eller ingen skolebakgrunn fra hjemlandet ditt og kom til Norge som voksen (se lenke til skjema nederst)."

Jeg kjenner godt til de offisielle kravene til UDI - like godt som at jeg kjenner at kravene i praksis kun er anbefalinger.
De deler ut norsk statsborgerskap til alle verdens folk som om det er sukkertøy.

Det som imidlertid er viktig er etter min mening at når man ikke kan norsk godt nok til å skjønne hva som står på valgbrosjyren/stemmeseddelen så er det heller ingen grunn til at en slik unyttig person skal være med på å bestemme hvem som skal styre landet.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Man kan trygt si at sosialisten i danmark og sosialistene i norge lever på to vidt forskjellige planeter

Mens norske politikere ikke evner å beklage at de tok feil om innvandringens konsekvenser, har danskene krøpet til korset. Det danske folk ville ha sagt «absolutt nei» hvis de hadde blitt fortalt – da man lempet for innvandringen – at det ville være nesten en million innvandrere og etterkommere i dag i Danmark. I Norge har vi godt over en million, med en mindre befolkning. Innvandringen er et resultat av mange dårlige avgjørelser, hevder den sosialdemokratiske innvandrings- og integreringsministeren Kaare Dybvad Bek. Han trekker spesifikt frem en lov som det «verste lovforslaget noensinne».

https://www.rights.no/2025/08/om-innvandring-ikke-en-avgjorelse-vi-har-tatt-med-apne-oyne/

Mens danmark har strammet til så blir norsk innvandringspoltikk stadig mer radikal, AP gir bort like mange norske statsborgerskap i måneden som det danmark gjør på et helt år.

Endret av freedomseeker
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet

https://inyheter.no/25/07/2025/snakket-russisk-ble-utsatt-for-blind-vold-av-ukrainere/

"En mann i 40-årene er pågrepet etter et voldelig angrep i Drammen torsdag kveld. Ifølge en av de fornærmede ble han og et familiemedlem utsatt for blind vold av to ukrainske menn fordi de snakket russisk.

– Jeg er født og oppvokst i Norge med et delvis russisk opphav, men i går ble jeg og et familiemedlem angrepet av to ukrainske flyktninger – fordi vi snakket russisk,"

Hvorfor snakker ikke innvandrere norsk i norge, man ser arabere, polakker, russere og gudene vet hvor de kommer ifra. Over 1 million første og annen generasjon innvandrere. Dem gidder faen meg ikke å snakke norsk, selv 3dje genersajon snakker ikke norsk. De snakker kun norsk når de absolutt må.

Hva slags samfunn blir dette når man ikke forstår hva folk sier, står i butikken og det eneste man hører er polsk og urdu.

• Liker 3
Skrevet
45 minutes ago, freedomseeker said:

Hvorfor snakker ikke innvandrere norsk i norge, man ser arabere, polakker, russere og gudene vet hvor de kommer ifra. Over 1 million første og annen generasjon innvandrere.

Av samme grunn som nordmenn bosatt i Spania ikke snakker spansk: De omgås hovedsaklig andre nordmenn.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
nebrewfoz skrev (38 minutter siden):

Av samme grunn som nordmenn bosatt i Spania ikke snakker spansk: De omgås hovedsaklig andre nordmenn.

Nordmenn er ikke i Spania for å leve av spanjoler.
De er turister og pensjonister - bidrar med til inntekter i Spania og driver heller ikke med kriminalitet.

• Liker 6
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet (endret)
nebrewfoz skrev (1 time siden):

I det minste så bidrar de til en positiv kapitalstrøm til Spania, men slik økonomien utvikler seg så må fremtidige norske pensjonister belage seg på å være hjemme og spise poteter.

Edit,men om dem har flyttet ditt permant så må dem såklart snakke spansk i det offentlige rom. Alt annet er unatulig og et hån mot lokalbefolkningen. Problemet i Norge er også det enorme antallet som ikke snakker norsk, at man skjønner hva folk sier er noe man burde ta som en selvfølge.

Endret av freedomseeker
  • Liker 3
Skrevet (endret)

AfD i Tyskland har nå en oppslutning på 26% og er Tysklands største parti på meningsmålingene. AfD er et tilsvarende parti som Norgesdemokratene.

FrP er lik Socialdemokratiet(aps søsterparti) i Danmark på innvandringspolitikken, om noe så er socialdemokratiet enda strengere. Dette viser tydelig hvor langt til venstre det norske politiske landskapet har flyttet seg. 

Edit, Nederland har forøvrig økt botiden for statsborgerskap til 10 år. Flyktninger som rømmer fra krig skal være der midlertidig, dobbelt statsborgerskap og familiegjenforening begrenses.   

Endret av freedomseeker
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
15 hours ago, freedomseeker said:

Slike oversikter er  dystre, men likevel veldig misvisende da 3dje generasjon innvandrere blir betraktet til å være etnisk norsk.
Hvis man går etter navn så får man dette:

brown-modern-line-chart-infographic-graph-2.thumb.jpg.875b877aebefd133a59f0c288182fac6.jpg

Men hvada, dette?
Dette er fra en sommer-uke i tingretten hvor man har sett vekk fra trafikkforbrytelser (lurer på hvorfor), du må gjerne mene det forteller oss noe generelt, men grafen er altså ikke en generell oversikt, så det er vel ryddig å informere om det når man limer denn inn, selv nazibloggen du henter den fra opplyser om grafens opprinnelse.

[...]Document.no har gjennomgått samtlige publiserte kjennelser fra Oslo tingrett i perioden 21.–28. juli. Klassifisering av bakgrunn er gjort basert på navn og kontekst fra rettsdokumentene. Det er ikke tatt med trafikkforseelser. 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
Sitat

Jeg tror jeg nå vet svaret på hvorfor de 169 ikke gjør noe for å redusere masseinnvandringen fra MENA-landene, Afrika og Asia selv om det koster norske skattebetalere hundretalls milliarder, fører med seg økt kriminalitet og en rekke alvorlige samfunnsmessige ulemper og, på sikt, uomtvistelig medfører befolkningsutskiftning.

Jeg tror også jeg vet svaret på hvorfor stortingspartiene ikke gjøre noe for å stoppe veksten i offentlig sektor, hvorfor de ikke vil adressere den lave yrkesdeltakelsen og overforbruket av trygdeytelser i enkelte befolkningsgrupper, og hvorfor ikke noen av dem tør røre sykelønnsordningen, selv om vi har dobbelt så mange på trygd og sykelønn og ansatte i offentlig sektor, som snittet i OECD.

Jeg tror jeg vet hvorfor de ikke vil fjerne formuesskatten, som skremmer gründerne fra landet og som diskriminere norske eiere i forhold til utenlandske, og som etter hvert kommer til å underminere innovasjonsevnen og dermed mulighetene for å etablere en mer differensiert industristruktur, noe som er helt avgjørende når oljen og gassen etter hvert tar slutt.

Jeg skjønner hvorfor de kaster så mye penger etter håpløse vindkraftprosjekter, batterifabrikker og datalagrinssenter som vi egentlig ikke trenger, som aldri kan regnes hjem og som raserer norsk natur i et omfang vi aldri før har sett maken til.

Og jeg forstår nå til og med hvordan de ved årtusenskiftet kunne avvikle 85% av forsvaret, selv om de fleste som kan litt om forsvars- og sikkerhetspolitikk vet at forsvarsstrukturer er trege strukturer som det tar minst 10-15 år å bygge opp, samtidig som sikkerhetsbildet kan endre seg i løpet av uker og noen ganger i løpet av dager og timer.

Å gjenoppbygge Forsvaret nå, som vi for alle praktiske formål er i krig med vår stormaktnabo i øst, er som å ville forsikre huset når det allerede har tatt fyr på loftet. Vi trenger forsvar nå. Om 10-15 år til er det antakelig for sent.

Det har tatt lang tid å forstå, men jeg skjønner det nå, omsider.

Det er fordi evnen til langsiktig strategisk tenkning er dårlig utviklet i den norske politikerstanden. Det er fordi alle politiske insentiv trekker mot kortsiktige løsninger. Og det er fordi serviliteten er utbredt og den faglige integriteten er svært lav både blant politikerne og i embetsverket.

I politikken er det blitt for mange yrkespolitikere, partibroiler og partipamper som mangler yrkeserfaring og utdannelse. Det har fått utvikle seg nettverkspartier hvor de som kynisk bygger sosiale nettverk for å ivareta egen politikerkarriere, er de som vinner frem i partihierarkiet på bekostning av de med erfaring, kunnskap og evne til langsiktig strategisk tenkning for å ivareta landets interesser.

Det er ikke de «rene og ranke», de prinsippfaste og de skarpeste knivene i skuffen, som blir politikere i Norge. Forskningsprosjektet Paths to Power i 2023, som var basert på databasen WhoGov, analyserte utdanningsbakgrunnen til 40.000 statsråder i 126 land, fant faktisk at Norge har de lavest utdannede statsrådene i hele verden. Det er ikke noen fordel.

De mange svindel- og habilitetssakene blant de 169, er en påminnelse om at det må være noe grunnleggende galt med den norske politikerstanden. Når stadig flere i tillegg mangler både utdannelse og yrkeserfaring fra livet utenfor partikontorene, er det ikke til å undres over at kortsiktige egeninteresser settes foran de langsiktige interessene til land og folk.

https://www.document.no/2025/08/14/jeg-tror-jeg-na-vet-svaret/

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...