Gå til innhold

Jeg hater den norske innvandringspolitikken!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet
freedomseeker skrev (38 minutter siden):

Mette Frederiksen:
"– Den største trusselen mot Norden er i mine øyne innvandring, sa Frederiksen."
https://www.nettavisen.no/innvandring-er-den-storste-trusselen-mot-norden-sier-danmarks-statsminister/s/5-95-2444709.

Ingen av de store norske mediene skriver om dette, ikke nrk, ikke dagbladet, heller ingen av løgnavisene fra drittkonsernet schibsted.

Vi som har ønsket at norge skal føre en ansvarlig innvandringspolitikk har tapt, og vi har tapt for lenge siden.

"Politiets trusselvurdering peker også på hvordan kriminelle miljøer utnytter svak norsk kontroll i arbeidslivet. Fiktive selskaper, skatteunndragelse og sosialtrygdsvindel tapper statskassen for milliarder. Parallellsamfunn blomstrer i enkelte innvandrermiljøer, der æreskriminalitet, vold og sosial kontroll gjør det nesten umulig for myndighetene å gripe inn."
https://www.document.no/2025/03/12/politiet-slar-alarm-organisert-kriminalitet-vokser-kraftig-i-norge/

Danmark tør der andre tier…..

• Liker 5
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker minst mulig på temaet innvandring, men ja, jeg skulle ønske vi hadde ført en enormt mye mer restriktiv innvandringspolitikk, og i en helt annen grad lagt langsiktighet og bærekraft til grunn som grunnleggende premisser.

Det sporet vi er på nå virker å være garantert å medføre at spennet og omfanget og omkostningene av alle mulige slags innvandringsproblemer vil gå til himmels. Utenforskap. Kriminalitet. Og en enorm ekstrabyrde for en stat og et samfunn som allerede står overfor monumentale utfordringer.

Ikke minst kan jeg ikke annet enn å oppleve en utvikling der en stadig større andel av skolene i Oslo og Norge har stadig større andeler av minoritetsspråklige elever (vanskelig å finne oppdaterte tall for dette, men i Oslo tror jeg over halvparten av skolene har mer enn halvparten med minoritetsspråk som morsmål), som rimelig hjerteskjærende.

• Liker 1
Skrevet

Det er tiårsvis for sent. Jeg husker ikke om det var fra SSB men det skal finnes et søk hvor man kan få opp befolkningssammensetningen for sin by eller tettsted. Det er begredelig statistikk og det er definitivt en kamp som er tapt for lenge siden.

• Liker 4
Skrevet
SuperKrokodille skrev (45 minutter siden):

Ikke minst kan jeg ikke annet enn å oppleve en utvikling der en stadig større andel av skolene i Oslo og Norge har stadig større andeler av minoritetsspråklige elever (vanskelig å finne oppdaterte tall for dette, men i Oslo tror jeg over halvparten av skolene har mer enn halvparten med minoritetsspråk som morsmål), som rimelig hjerteskjærende.

Når du sier «morsmål», mener du bare mors språk, eller mener du førstespråk? Jeg spør om dette fordi en person kan ha mer enn ett førstespråk. Hvis du mener førstespråk, så er det du sier umulig. Det er nesten 70 000 elever i Oslo, men færre enn 15 000 trenger særskild norskopplæring. Dette betyr at 80% av elever behersker flytende norsk som førstespråk.

https://www.ssb.no/utdanning/grunnskoler/statistikk/elevar-i-grunnskolen

Capture.thumb.PNG.82cffd608cccc80d2c06270bb1ed3865.PNG

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
13 hours ago, Red Frostraven said:

Problemet her er at  du ikke tenker over faktaene som blir presentert, som er lett tilgjengelige for deg -- men promoterer narrativ du ikke har noen fornuftig grunn til å tro på selv, uten å ha noen andre kilder enn retorisk gymnastikk og semantikk.

Kildene i posten min svarer jo direkte på forestillingene du har, som kan oppsummeres;
"Personer har andre navn og det er forskjeller i mytologien, ergo er de ikke samme person" -- selv om de vitterlig er samme person i følge historikere OG skriftlærde religiøse innen religionene.

Det virker som om hen har gått over til å forklare hvordan religionene ikke er identiske (eller bedt chatgtp gjøre det), men det er det vel ingen som påstår? Bare at alle har det til felles å tilbe Abrahams gud.

Akkurat hvem og hvordan denne Abrahams gud ér, enes de vel heller ikke om, selv om det åpenbart vil være likheter når det er samme utgangspunkt.
Det er ikke full enighet mellom Brahmanismen/hinduismen og Buddhismen om fks. hvem eller hvordan Kali ér, ei heller innad i Brahmanismen/hinduismen, men det er likevel en enighet om at det er samme guden man snakker om.

Litt som at den du ser i speilet ikke nødvendigvis er den samme (metafysisk) som moren din ser, når hun ser på deg.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
James G skrev (12 minutter siden):

Når du sier «morsmål», mener du bare mors språk, eller mener du førstespråk? Jeg spør om dette fordi en person kan ha mer enn ett førstespråk. Hvis du mener førstespråk, så er det du sier umulig. Det er nesten 70 000 elever i Oslo, men færre enn 15 000 trenger særskild norskopplæring. Dette betyr at 80% av elever behersker flytende norsk som førstespråk.

https://www.ssb.no/utdanning/grunnskoler/statistikk/elevar-i-grunnskolen

Capture.thumb.PNG.82cffd608cccc80d2c06270bb1ed3865.PNG

Svaret ditt henger ikke sammen logisk sett. Jeg vet ikke om man kan ha flere "førstespråk", men man kan åpenbart ha et annet morsmål (som for øvrig åpenbart er noe annet enn "mors språk") enn norsk, og likevel beherske norsk godt nok til at man ikke trenger / vurderes ikke å trenge spesialundervisning.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
SuperKrokodille skrev (12 minutter siden):

Svaret ditt henger ikke sammen logisk sett. Jeg vet ikke om man kan ha flere "førstespråk", men man kan åpenbart ha et annet morsmål (som for øvrig åpenbart er noe annet enn "mors språk") enn norsk, og likevel beherske norsk godt nok til at man ikke trenger / vurderes ikke å trenge spesialundervisning.

Så hvem mener du med ‘mer enn halvparten med minoritetsspråk som morsmål’? Er for eksempel en elev med innvandrerbakgrunn, som er født og gikk i barnehage i Norge, snakker flytende norsk og snakker et annet språk hjemme, en minoritetsspråklig elev?

Endret av James G
  • Liker 3
Skrevet
SuperKrokodille skrev (4 minutter siden):

Jeg vet ikke om man kan ha flere "førstespråk", men man kan åpenbart ha et annet morsmål (som for øvrig åpenbart er noe annet enn "mors språk") enn norsk, og likevel beherske norsk godt nok til at man ikke trenger / vurderes ikke å trenge spesialundervisning.

Men det er da bare positivt å være flerspråklig, så hvorfor det er ansett som noe negativt i utgangspunktet forstår jeg ikke, de kognitive fordelene alene er jo en god grunn til å oppfordre alle til å lære så mange språk som mulig.   

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
freedomseeker skrev (På 20.5.2025 den 11.02):

https://www.ssb.no/befolkning/folketall/statistikk/befolkning

Fødselsoverskudd 9700. Noe som også inkludere innvandrere, de føder også flere barn enn nordmenn.
Nettoinnvandring 66 000, ja jeg bruker netto da de som flytter ut kan likeså godt være nordmenn.

Og folk påstår at den store befolkningsskifteter en konspirasjonsteori

Denne tolkningen er åpenbart feil. Mer enn 50 000 barn blir født i Norge hvert år. Så hvor mange av disse barna har én eller begge foreldrene som er innvandrere? Dette kan enkelt fastslås ved å begrense alderen til 0 fra statistikktabellen. Omtrent 10 000 barn blir født hvert år med foreldre med innvandrerbakgrunn. Dette tallet har holdt seg stort sett stabilt det siste tiåret.

Sitat

Nettoinnvandring 66 000, ja jeg bruker netto da de som flytter ut kan likeså godt være nordmenn.

Faktisk er gruppene som emigrere mest hvert år østeuropeere, som for eksempel polakker eller ukrainer. Blant nordmennene som har emigrert, finnes det også noen førstegenerasjons innvandrere som har fått norsk statsborgerskap og flyttet tilbake til sitt opprinnelige land etter pensjonering.

Screenshot_20250522_180810_Chrome.thumb.jpg.226a33bdbe2587af1f576a7cd8f80045.jpg

Det er ikke en konspirasjonsteori, det er bare...umm...matematikk?

Endret av James G
  • Liker 3
Skrevet
Subara skrev (På 22.3.2025 den 13.28):

Det stemmer faktisk at det stort sett ikke er nordmenn som passer på de gamle. De sitter i så fall på kontoret.

Vi er helt avhengige av innvandring. De gjør jobber nesten ingen nordmenn vil ha lenger. Tunge løft, vaske foran og bak, det har vi blitt for fine til. Vi skylder dem en stor takk.

Jeg må si at jeg kaster opp litt i munnen når jeg observerer det klassesamfunnet vi har utviklet og er i ferd med å utvikle. Da jeg landet på Gardermoen under covid var ALLE helsearbeiderne som tok den jobben der enten første eller andregenerasjonsinnvandrere.

Det er ikke rart når så mange nordmann bare kjøper og svelger rått påstander som det der: "Vi er helt avhengig av innvandring". Det er bare tull. Den riktige påstanden er at: "Så lenge vi ikke gidder å gjøre jobbene selv, så er vi avhengig av å enten ikke produsere de tjenestene vi vil ha, eller godta innvandring".

Det er i samme kategori som propagandaen om at "Vi må jo ha oppdrettsnæring, for verden trenger mat!" eller den evinnelige "Så og så mange er løftet ut av fattigdom", som er det man stadig får høre dersom man kritiserer kapitalismen.

Det er ren propaganda skapt og spredd av pengekreftene i samfunnet - intet annet.

Når ble det fornuftig å ha 1 million nordmenn på NAV, og samtidig påstå at vi ikke har nok folk til å ta drittjobbene?

Dette er bare latskap og hovmod.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
sjamanen skrev (11 minutter siden):

Jeg må si at jeg kaster opp litt i munnen når jeg observerer det klassesamfunnet vi har utviklet og er i ferd med å utvikle. Da jeg landet på Gardermoen under covid var ALLE helsearbeiderne som tok den jobben der enten første eller andregenerasjonsinnvandrere.

Det er ikke rart når så mange nordmann bare kjøper og svelger rått påstander som det der: "Vi er helt avhengig av innvandring". Det er bare tull. Den riktige påstanden er at: "Så lenge vi ikke gidder å gjøre jobbene selv, så er vi avhengig av å enten ikke produsere de tjenestene vi vil ha, eller godta innvandring".

Det er i samme kategori som propagandaen om at "Vi må jo ha oppdrettsnæring, for verden trenger mat!" eller den evinnelige "Så og så mange er løftet ut av fattigdom", som er det man stadig får høre dersom man kritiserer kapitalismen.

Det er ren propaganda skapt og spredd av pengekreftene i samfunnet - intet annet.

Når ble det fornuftig å ha 1 million nordmenn på NAV, og samtidig påstå at vi ikke har nok folk til å ta drittjobbene?

Dette er bare latskap og hovmod.

Tror du folk som er uføre idag hadde taklet det rotteracet vi har i helsesektoren? 

• Innsiktsfullt 2
Skrevet (endret)
Tussi skrev (12 minutter siden):

Tror du folk som er uføre idag hadde taklet det rotteracet vi har i helsesektoren? 

Høres ut som er rimelig populistisk utspill spør du meg. Mener du virkelig at alle nordmenn som er utenfor arbeidslivet faktisk ikke kan jobbe? Og dette begrenser seg heller ikke helsevesenet, det gjelder mange sektorer som jeg er helt sikker på ganske mange NAVere kunne bidratt i. Og tro meg, jeg rakker ikke ned på NAVere, jeg har selv vært en i lengre perioder. 

Og rotteracet i helsesektoren handler om prioriteringer. Kanskje presset på helsesektoren er urimelig høyt fordi vi lever i et dypt usunt samfunn med altfor stort fokus på prestisje, penger, arbeid, dysfunksjonelle familier og lokalsamfunn, maten vi spiser er enten ultraprosessert eller sprøytet med gift, vi døyver smerten med ferie til Spania, osv. Osv.

For ikke å snakke om ressurser i politi og rettsvesen, mennesker hvis karrierer sløses bort i meningsløs jakt på "narkotika" som istedet kunne vært brukt til faktisk forebyggende arbeid i helsesektoren, eller alle de som ramler utenfor som følge av all skammen i det norske samfunnet, hvor man ikke får lov å stikke seg ut, være homo, eller røyke jointen sin i fred. 

Eller alle ressursene som går med til å rasere naturen vår, bygge enorme motorveier som ødelegger natur og legger beslag på arbeidskraft, nettopp fordi vi trenger "arbeidsplasser" lokalt, samtidig som helsesektoren skriker etter ressurser.

Hvor mange mennesker er engasjert fulltid i å bygge regjeringskvartalet? Kunne disse vært brukt til noe annet?

Med mange år med Senterparti i regjering er det blitt status å kjøre gravemaskin, ikke like gjevt er det å hjelpe folk.

I det hele tatt, det mangler ikke på tilgang på ressurser i landet vårt, det handler om hvordan vi bruker de vi har og hvordan vi sløser og sløser med menneskeliv i alle ender.

Endret av sjamanen
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
sjamanen skrev (10 minutter siden):

Høres ut som er rimelig populistisk utspill spør du meg. Mener du virkelig at alle nordmenn som er utenfor arbeidslivet faktisk ikke kan jobbe? Og dette begrenser seg heller ikke helsevesenet, det gjelder mange sektorer som jeg er helt sikker på ganske mange NAVere kunne bidratt i. Og tro meg, jeg rakker ikke ned på NAVere, jeg har selv vært en i lengre perioder. 

Og rotteracet i helsesektoren handler om prioriteringer. Kanskje presset på helsesektoren er urimelig høyt fordi vi lever i et dypt usunt samfunn med altfor stort fokus på prestisje, penger, arbeid, dysfunksjonelle familier og lokalsamfunn, maten vi spiser er enten ultraprosessert eller sprøytet med gift, vi døyver smerten med ferie til Spania, osv. Osv.

For ikke å snakke om ressurser i politi og rettsvesen, mennesker hvis karrierer sløses bort i meningsløs jakt på "narkotika" som istedet kunne vært brukt til faktisk forebyggende arbeid i helsesektoren, eller alle de som ramler utenfor som følge av all skammen i det norske samfunnet, hvor man ikke får lov å stikke seg ut, være homo, eller røyke jointen sin i fred. 

Eller alle ressursene som går med til å rasere naturen vår, bygge enorme motorveier som ødelegger natur og legger beslag på arbeidskraft, nettopp fordi vi trenger "arbeidsplasser" lokalt, samtidig som helsesektoren skriker etter ressurser.

Hvor mange mennesker er engasjert fulltid i å bygge regjeringskvartalet? Kunne disse vært brukt til noe annet?

Med mange år med Senterparti i regjering er det blitt status å kjøre gravemaskin, ikke like gjevt er det å hjelpe folk.

I det hele tatt, det mangler ikke på tilgang på ressurser i landet vårt, det handler om hvordan vi bruker de vi har og hvordan vi sløser og sløser med menneskeliv i alle ender.

Jeg mener at en del av de som et utenfor arbeidslivet ville kunne jobbe om vi hadde høyere bemanning i helse slik at belastningen på den enkelte gikk ned. Men med det vi har idag? Kanskje slike som meg, som ble bedre, kam jobbe? Var ufør tidligere. Men folk med aktive helseproblemer som gjør den uføre i vårt helsevesen?.nei. 

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
Tussi skrev (3 minutter siden):

Jeg mener at en del av de som et utenfor arbeidslivet ville kunne jobbe om vi hadde høyere bemanning i helse slik at belastningen på den enkelte gikk ned. Men med det vi har idag? Kanskje slike som meg, som ble bedre, kam jobbe? Var ufør tidligere. Men folk med aktive helseproblemer som gjør den uføre i vårt helsevesen?.nei. 

Helsevesenet er nå en ting. Men nordmenn tar jo fader ikke fysisk arbeid lenger. Det er for dårlig betalt (skjev fordeling av profitt mellom kapital og arbeid) slik at kun høytlønnede helseskadelige kontorjobber med fleksitid er godt nok.

Påstand: Ved å.mobilisere folk på arbeidsavklaringspenger alene har vi nok folk til å plukke jordbær, hvor det nå angivelig er mangel på folk, igjen. 

Litt dyrere jordbær har vi sikkert bare godt av. Vi aksepterer slavearbeid i landbruket vårt bare for at det skal være billig nok. Har du ikke råd, så får du gro dine egne. Alle (med unntak av kanskje finnmarkinger) har tilgang på en hageflekk eller et andelslandbruk. Jordbærbøndene kan tjene litt mindre. Neida, vi bare kjører som før og flyr inn (klimavennlig?) horder med utlendinger for å gjøre drittjobbene våre, så vi kan lulle oss inn i bobla vår på hytta om sommeren.

• Innsiktsfullt 2
Skrevet
skaftetryne32 skrev (7 timer siden):

Men det er da bare positivt å være flerspråklig, så hvorfor det er ansett som noe negativt i utgangspunktet forstår jeg ikke, de kognitive fordelene alene er jo en god grunn til å oppfordre alle til å lære så mange språk som mulig.   

Tenker det er mest praktisk og best at alle kan beherske bra norsk i første omgang.

• Liker 1
Skrevet
Vokteren skrev (12 timer siden):

Danmark tør der andre tier…..

Her på berget vil man om ti år si "det er lett å være etterpåklok". 

Jaja. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
Gouldfan skrev (13 timer siden):

Nei, det var politireformen 2017 som la ned enheten.

Ledet av av folk blottet for innsikt.

"Justisminister Per-Willy Amundsen (Frp) tror politifolk som er negative i dag, vil endre mening med tid og stunder, når de får se og oppleve resultatet av reformen. Den vil blant annet medføre nedleggelse av 130 lensmannskontorer og politistasjoner og har ført til at antall politidistrikter er redusert fra 27 til 12."

https://www.bt.no/innenriks/i/zoEvb/politifolk-flest-tviler-paa-politireformen

Med naturlige konsekvenser.

https://www.vg.no/nyheter/i/gPG5mJ/polititopper-slakter-politireformen-oslo-politiet-har-ikke-kraft-til-gjengbekjempelse

https://www.faktisk.no/artikkel/hva-er-konsekvensene-av-politireformen/104723

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...