jjkoggan Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden Satan666 skrev (20 minutter siden): Men hva har han gjort som er viktig? Han har brukt sin makt på nye måter og endret flere normer som ingen president før ham. Det er viktig fordi det gjør det lettere for den neste presidenten til å misbruke sin makt. Det er ikke alltid negativt, Abraham Lincoln misbrukte sin makt når han frigjorde slavene ifølge flere eksperter
Sjalottløk Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden En annen bruker spurte deg om noe som du ikke har svart på
Føniks Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden (endret) Sjalottløk skrev (3 minutter siden): Jeg tror du ikke er helt med på notene her? Joda, jeg er helt med. Forskjellen på meg og deg er at jeg klarer å identifisere saker jeg er enig og uenig i. På begge sider av politikken. Jeg kan finne saker hvor jeg er enig med demokratene, og jeg kan også finne saker hvor jeg er uenig med Trump og republikanerne. Jeg kaster ikke bort tid på de som ikke har samme evne. Endret 18 timer siden av Føniks
Sjalottløk Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden Just now, Føniks said: Joda, jeg er helt med. Forskjellen på meg og deg er at jeg klarer å identifisere saker jeg er enig og uenig i. På begge siden av politikken. Jeg kan finne saker hvor jeg er enig med demokratene, og jeg kan også finne saker hvor jeg er uenig med Trump og republikanerne. Jeg kaster ikke bort tid på de som ikke har samme evne. Du er ikke med på notene her. 1
Sjalottløk Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden 4 minutes ago, jjkoggan said: Han har brukt sin makt på nye måter og endret flere normer som ingen president før ham. Det er viktig fordi det gjør det lettere for den neste presidenten til å misbruke sin makt. Det er ikke alltid negativt, Abraham Lincoln misbrukte sin makt når han frigjorde slavene ifølge flere eksperter Gjerne så litt i dybden her 1
Satan666 Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden jjkoggan skrev (7 minutter siden): Han har brukt sin makt på nye måter og endret flere normer som ingen president før ham. Det er viktig fordi det gjør det lettere for den neste presidenten til å misbruke sin makt. Det er ikke alltid negativt, Abraham Lincoln misbrukte sin makt når han frigjorde slavene ifølge flere eksperter Hitler gjorde også det, og mange syntes det var positivt. Så hva som er negativ/positivt er generelt sett ikke hugget i stein, men flyktige saker, alltid åpent for debatt.
jjkoggan Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden Sjalottløk skrev (6 minutter siden): Gjerne så litt i dybden her Hvilken sak?
halnes1 Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden Eli LillyGoochland, VA, USA$5.0 billionAPIs for cancer, autoimmune, ADCs~650 jobs; complete by ~2030 ([32])([32]) Eli LillyHouston, TX, USA$6.5 billionAPIs for weight-loss (orforglipron), cancer~600 jobs; complete by ~2030 ([17])([17]) LillyLebanon, IN, USA$4.5 billionAdvanced "Medicine Foundry" (3 API/FP lines)400 jobs; opens 2027 ([27])([27]) AstraZenecaAlbemarle County, VA, USA$4.5 billion (+$0.5B)Cancer, metabolic, weight-loss drugs600 jobs; opens ~2030 ([4])([4]) AstraZenecaPrince George’s County, MD / other (US)– (part of $50B plan)(R&D/cell therapy expansions)–([3]) Johnson & JohnsonWilson, NC, USA$2.0 billion+Biologics (cancer, immune, neurological)400 jobs; construction H1 2025 ([35])([5]) ([35]) RocheHolly Springs, NC, USA$0.7 billion (+$0-$?)Next-gen obesity (GLP-1) treatments(Part of multi-site expansion) ([8])([8]) RocheIndianapolis, IN, USA$0.55 billionContinuous glucose monitors (CGM)(Through 2030) ([8])([8]) NovartisSan Diego, CA, USA– (R&D center)R&D center (oncology)part of 10 facilities ([7])([7]) Novartis(undisclosed) FL & TX, USA– (part of $23B)Cancer therapiesSee commitment ([7])([7]) SanofiBeijing, China$1.05 billionInsulin production–([51]) Sanofi(US sites/partnerships)– (part of $20B plan)Vaccines, anti-inflammatories–([10]) GSKUpper Merion, PA, USA$1.2 billionRespiratory, cancer (inhalers, injectables)Opens ~2026 ([11])([11]) GSK(existing US sites)– (AI/digital upgrades)––([11]) BiogenRTP, NC, USA$2.0 billionMS, Alzheimer’s therapiesadded to ~$10B base ([43])([43]) Biogen(Raleigh-Durham, NC, campuses)(existing)Various modulators–([43]) Merck & Co.Durham County, NC, USA$1.0 billionVaccines (pediatrics, adult)~$XX jobs; opened Mar 2025 ([39])([39]) Merck & Co.Newark, DE, USA$1.0 billionKeytruda (cancer) biologicsops by ~2028; 260 jobs ([24])([24]) AmgenHolly Springs, NC, USA$1.0 billionBiologics (multiple Holistic)370 jobs; expands existing campus ([60])([60]) AmgenWest Point, PA, USA$0.9 billionBiologics (fusion proteins)750 jobs ([61])([61]) GileadFoster City, CA, USA(part of $32B plan)Next-gen antivirals, biologicsunder construction ([42])([42])
Zork Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden 8 hours ago, Sjalottløk said: Du er ikke med på notene her. De som ikke er med på notene her er de som ukritisk fremdeles forer selv de mest åpenbare trollene i tråden her. 2 1
Pop Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden Nå vet nok de fleste her at begrepet "etikk" neppe befinner seg i trumps vokabular, som er grunnen til at vi ser saker som dette og mange flere på vei de kommende 3 (sukk) årene vi har igjen Den amerikanske kystvakten selger Trump-vin Om jeg var vinprodusent i usa ville jeg antakelig etterspurt loven om et fritt og konkurransepreget marked... 2
Snikpellik Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden (endret) halnes1 skrev (4 timer siden): Ikke så relevant til Trump. Dette er resultatet av loven The Biden Chip Act (CHIPS and Science Act of 2022). https://en.wikipedia.org/wiki/CHIPS_and_Science_Act#Passage MAGA-republikanerne i Kongressen var mot, det samme var Trump. Normale republikanere stemte dog med demokratene, som fikk den gjennom. Trump sa i en tale til Kongressen tidligere i år at han ønsket å fjerne den, men har foreløpig ikke gjort det. Endret 9 timer siden av Snikpellik 3
Tussi Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden Ser at høyesterett nekter å behandle saken der en funksjonær nektet å skrive ut ekteskapsattester til lileljønnwde ektepar Høyesterett har altså, slik mange har påstått, ikke tenkt å oppheve dommen som tillater homofile ekteskap 1
Smule8o Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden 3 hours ago, Snikpellik said: Ikke så relevant til Trump. Dette er resultatet av loven The Biden Chip Act (CHIPS and Science Act of 2022). https://en.wikipedia.org/wiki/CHIPS_and_Science_Act#Passage MAGA-republikanerne i Kongressen var mot, det samme var Trump. Normale republikanere stemte dog med demokratene, som fikk den gjennom. Trump sa i en tale til Kongressen tidligere i år at han ønsket å fjerne den, men har foreløpig ikke gjort det. Det er også relevant å nevne at dette ikke gjør USA 100% selvforsynt av de mest avanserte brikkene. Hele økosystemet av underleverandører som behøves ligger fortsatt i stor grad i Tawian, og det tar tid å bygge slikt.
Zork Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden 4 hours ago, Pop said: Nå vet nok de fleste her at begrepet "etikk" neppe befinner seg i trumps vokabular, som er grunnen til at vi ser saker som dette og mange flere på vei de kommende 3 (sukk) årene vi har igjen Den amerikanske kystvakten selger Trump-vin Om jeg var vinprodusent i usa ville jeg antakelig etterspurt loven om et fritt og konkurransepreget marked... Mesteparten av vinprodusentene i USA befinner seg jo i California, så om trump kan ødelegge for dem så ser han vel bare på det som en ekstra bonus. 1
Filmvenn Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden (endret) Helt siden resultatene forrige uke så har Trump og republikanerne forsøkt å få velgerbasen frampå igjen. Jeg liker hvordan Trump, MAGA og republikanere som støtter Trump hevder å like grunnloven. De bokstavelig talt sendte inn falske dokumenter og presenterte seg selv som å være de virkelige valgmennene. Trump sa jo sjæl at han ville benåde alle som hjalp han i å vinne valget i 2020. Og her hevdes det på ene favorittkanalen til Trump av en gjest at de ble jakta på av Biden. Endret 4 timer siden av Filmvenn 1
Filmvenn Skrevet 28 minutter siden Skrevet 28 minutter siden Trump kommer til å benåde Ghislaine Maxwell. Ingen tvil om det. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå