Gå til innhold

Trump 2025

Melding lagt til av Uderzo,

Charlie Kirk (tilsynelatende) attentat: Dette er en tragisk hendelse, og uavhengig av hva man mener om personen, fortjener ingen å miste livet for sine meninger. Jeg oppfordrer alle til å vise respekt og omtanke i tråden, og ikke feire eller godte seg over det som har skjedd. La oss holde diskusjonen saklig og medmenneskelig.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror Kirk-saken kan avsluttes her, det er et annet tråd der ute. 

For ironifaktoren har eksplodert med atomstyrke. I megatonnstørrelse... 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Er uansett litt spent på hvordan dette utvikler seg 

Ikke slå politisk mynt på dette sier alle. Samtidig som alle gjør hva de kan for å slå politisk mynt på det.

Endret av Jotun
  • Liker 1
Skrevet
JK22 skrev (31 minutter siden):

Vil nok fort bli den viktigste hendelsen i Trump-verden i 2025

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
JK22 skrev (52 minutter siden):

Ironifaktoren er i fri vekst. Ikke bare hadde FBI og myndighetene helt mislykket med å finne skytteren slik at de bad om hjelp, han hadde endog frivillig overgitt seg til dem i følge med hans far som er eks-politimann. Og hva? Jo, de er begge mormontroende. 

En normal hvit mann av middelklassestatus med begrensede jegererfaring - så normalt som mulig. Det er mulig at han i likhet med attentatmannen som hadde ønsket å drepe Trump, hadde "fått nok" som et resultat av den ukontrollerte polariseringen - og vil dermed drepe Kirk, som i øyne på alle har fremmet Trumps sak, vært en pådriver for den høyreekstremistiske aggressiviteten i hele tjue år mot den progressivliberale USA. Muligens også i hensikten om å utløse en borgerkrig. 

Hvis attentatmannen hadde stemt høyre eller er i et miljø med høyre holdninger, vil ironifaktoren eksplodere. 

Trump og hans gærningene vil drepe ham så snart som mulig, men selv om det er dødsstraff i delstaten Utah innbar ikke drapshandlinger automatisk dødsstraff, med tanke på at attentatmannen lot til å ha ren rullebånd, ikke lider av mentale forstyrrelser og ikke hadde ønsket annet enn å drepe en enslig mann han deretter prøvd å unngå ansvaret for. 

Han er, ser man, radikalisert av leftist akademia.

Endret av Ballalaika
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
SilverShaded skrev (3 timer siden):

Svært stor forskjell på for lange negler og koldbrann.

Driten trump er opptatt av å røske opp i er vel mer å sammenligne med koldbrann enn lange tånegler.

• Liker 2
Skrevet

Han skal visstnok ha inngravert følgende på kule hylsene:

«Hey fascist! Catch!»

«Oh bella ciao, bella ciao, bella ciao ciao ciao»

«If you read this you are gay LMAO»

Høres ut som en anti-fascist som har litt humor. Så langt så har det ikke kommet ut om det var flere hylser med inngraveringer, såvidt jeg vet(?)

• Innsiktsfullt 2
Skrevet
1 hour ago, JK22 said:

For ironifaktoren har eksplodert med atomstyrke. I megatonnstørrelse... 

Ja, vi bør heller snakke om Trumps forhold til Epstein

IMG_4752.thumb.jpeg.2e1ef7367a59e25ed80252878a787b78.jpeg

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
mandodiao skrev (59 minutter siden):

Kan du gi meg litt mere kontekst?

Mer kontekst enn hva? 

Var mest ment som en stemningsrapport fra konservative.

Men at han er vokst opp mormoner beviser uansett ikke at han ikke er en radical leftist med tilhørende motiver 

• Liker 2
Skrevet
BamseMums80 skrev (2 timer siden):

Logikken er at flere en meg selv deler samme skremmende erfaringer. Å det kan jo virke som i hvertfall for meg at flere og flere bare blir mørkere og mørkere. Så om plutselig "de fleste" kjenner,eller vet om noen som går ned en mørk sti,så er jo det bekymringsverdig. Det er jo også mange som rett og slett blir skremt av både kommentarfelt og enkelte sosiale medier om dagen. Hatet er intenst. At du ikke ser det,eller opplever det slik er ikke opp til meg å avgjøre,men man må ta inn over seg at mange faktisk opplever tilstanden som truende.

Jeg er ikke sarkastisk lengre nå. Du ser selv problemene med hva du sier her, ikke sant?

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
Ballalaika skrev (16 minutter siden):

Mer kontekst enn hva? 

Var mest ment som en stemningsrapport fra konservative.

Men at han er vokst opp mormoner beviser uansett ikke at han ikke er en radical leftist med tilhørende motiver 

Jeg tenkte på hvem er orginalposter, og hva bidrar denne videoen til å forstå hvem gjerningspersonen er.

Eller om det var sarkastisk.

• Liker 1
Skrevet
Krig og fred skrev (1 time siden):

Ja, vi bør heller snakke om Trumps forhold til Epstein

Det var et tidlig innlegg omkring Acosta som antyder t mulig scenario hvor Trump hadde truet/overtalt muligens sammen med flere andre for å få Epstein til å holde munn inntil det eksploderte i 2019. 

OSINTdefender on X: "During a briefing to congressional staff by senior officials with the Pentagon on Tuesday, it was revealed that the suspected narco-terrorist vessel that was targeted by an MQ-9 “Reaper” using an AGM-114 “Hellfire” Missile last week in the Southern Caribbean, had turned around https://t.co/qZp8SW56TT" / X

Før oppstyret brøt ut hadde kongressmedlemmene til deres sjokk opplevd hvorfor Hegseth hadde nektet å brife dem omkring episoden om den sunkede narkobåten; de militære hadde simpelt ingen ide om båten var venezuelansk, dens eierskap eller om den fraktet narkolast. Den hadde nemlig snudd på vei tilbake til Venezuela da det kom en hasteordre, som de militære representanter ikke ville utdype, om å angripe den med et Hellfire-missil fra et MQ-9 dronefly. Dette gjør episoden svært tvilsomt, om ikke ulovlig også etter amerikansk praksis. 

• Liker 2
Skrevet
18 minutes ago, JK22 said:

Det var et tidlig innlegg omkring Acosta som antyder t mulig scenario hvor Trump hadde truet/overtalt muligens sammen med flere andre for å få Epstein til å holde munn inntil det eksploderte i 2019. 

OSINTdefender on X: "During a briefing to congressional staff by senior officials with the Pentagon on Tuesday, it was revealed that the suspected narco-terrorist vessel that was targeted by an MQ-9 “Reaper” using an AGM-114 “Hellfire” Missile last week in the Southern Caribbean, had turned around https://t.co/qZp8SW56TT" / X

Før oppstyret brøt ut hadde kongressmedlemmene til deres sjokk opplevd hvorfor Hegseth hadde nektet å brife dem omkring episoden om den sunkede narkobåten; de militære hadde simpelt ingen ide om båten var venezuelansk, dens eierskap eller om den fraktet narkolast. Den hadde nemlig snudd på vei tilbake til Venezuela da det kom en hasteordre, som de militære representanter ikke ville utdype, om å angripe den med et Hellfire-missil fra et MQ-9 dronefly. Dette gjør episoden svært tvilsomt, om ikke ulovlig også etter amerikansk praksis. 

Mao en ulovlig ordre

• Liker 1
Skrevet (endret)
Ballalaika skrev (2 timer siden):

Han er, ser man, radikalisert av leftist akademia.

En ekstrem forenkling hvis man mener og tror at bare det at man har blir tatt opp student og får stipend fører til at man blir et monster. Men, det er vel der USA befinner seg for tiden.

Endret av ronron25
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
23 minutes ago, Apathy said:

Mao en ulovlig ordre

Det er ikke ulovlig når høyesterett godkjenner alt trump beordrer dem til å godkjenne.

• Liker 1
Skrevet
ronron25 skrev (5 minutter siden):

En ekstrem forenkling hvis man mener og tror at bare det at man har blir tatt opp student og får stipend fører til at man blir et monster. Men, det er vel der USA befinner seg for tiden.

Vil tro det er at han har gått på universitetet man mener har radikalisert han, ikke bare at han ble tatt opp. Men men.

For tiden og for tiden. Et narrativ om at kristenkonservative sender barna sine på universiteter og så kommer de tilbake 4 år senere indoktrinert som ateistiske kommunister har vært der noen tiår nå.

• Liker 1
Skrevet (endret)
Ballalaika skrev (12 minutter siden):

Vil tro det er at han har gått på universitetet man mener har radikalisert han, ikke bare at han ble tatt opp. Men men.

For tiden og for tiden. Et narrativ om at kristenkonservative sender barna sine på universiteter og så kommer de tilbake 4 år senere indoktrinert som ateistiske kommunister har vært der noen tiår nå.

Det tror jeg også og vil anta det, men jeg ville bare kommentere det som videoen viser. Og hans kommentar viser at man må visst finne opp konseptene kunnskap, nyeanser, fakta etc. på nytt. Det er de enfoldige fremstillingene som gjeldene for tiden.

Og når det gjelder for tiden, så var selv Bush(og andre tidligere presidenter) ikke så dum som det Trump og maga folket er.

Endret av ronron25
Skrevet (endret)
1 hour ago, Zork said:

Det er ikke ulovlig når høyesterett godkjenner alt trump beordrer dem til å godkjenne.

Trump er immun. Alle andre må følge loven. Loven ansvarliggjør individuelle soldater til å gjenkjenne ulovlige ordre å la være å følge dem.

Exit. Og det blir grunnlaget for en ny sivil krig i USA

Endret av Apathy
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...