Gå til innhold

Trump 2025

Anbefalte innlegg

Skrevet

Beklager om jeg feilaktig rettet påstandene mot deg, Boing_80. Det var ment som en generell kommentar, da andre i tråden har brukt mer nedsettende språk om Trump personlig. Jeg ønsker bare å markere at uenighet er fullt mulig uten å gå til personangrep.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AMajor skrev (2 minutter siden):

Beklager om jeg feilaktig rettet påstandene mot deg, Boing_80. Det var ment som en generell kommentar, da andre i tråden har brukt mer nedsettende språk om Trump personlig. Jeg ønsker bare å markere at uenighet er fullt mulig uten å gå til personangrep.

Okei. Jeg synes bare at det er rart at vi ikke skal kunne si noe negativt om en person med betydelig makt som er på besøk i Skottland og pisker opp stemningen. 

• Liker 3
Skrevet
1 minute ago, AMajor said:

Jeg ønsker bare å markere at uenighet er fullt mulig uten å gå til personangrep.

Ikke for trump selv. Der hagler det med hat og personangrep mot alle som ikke dyrker ham blindt.

Så kan man argumentere for at vi bør være bedre enn trump, men når man står ovenfor idioti og ondskap på det nivået trump og hans tilhengere står for, så er det ikke nødvendigvis snakk om personangrep. Det er kun relativt objektive beskrivelser av hvordan han/de er.

• Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Boing_80 skrev (6 minutter siden):

Okei. Jeg synes bare at det er rart at vi ikke skal kunne si noe negativt om en person med betydelig makt som er på besøk i Skottland og pisker opp stemningen. 

Er du i Skottland nå, eller hvor har du sett at han "pisker opp stemningen"? Interessant å forstå hva du viser til konkret.

• Liker 2
Skrevet (endret)
AMajor skrev (9 minutter siden):

Er du i Skottland nå, eller hvor har du sett at han "pisker opp stemningen"? Interessant å forstå hva du viser til konkret.

Vet du hva? Jeg faller ikke for det du trolig prøver på nå. Det jeg tror du prøver på er å spille en bruker som "prøver" å balansere debatten og viser i bokstavform den absolutte etikk og moral i debatten (milde ord, men gaslightende likevel), og før eller siden vil det komme kommentarer som begynner å gå på siden av denne tråden slik at moderatorene blir nødt til å slette kommentarer, og eventuelt stenge tråden. Så jeg biter ikke på og kommenterer ikke noe på det du skriver :)

Peace out!

Til spørsmålet ditt:
https://www.nettavisen.no/nyheter/trump-kritiserer-eus-migrasjonspolitikk-det-dreper-europa/s/5-95-2541620

Endret av Boing_80
  • Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
AMajor skrev (2 timer siden):

Dette minner mer om følelsesutbrudd enn voksen debatt.

Det er gjerne slik ytre-venstre er.

Så innbiller de seg selv at de er veldig intelligente.

Endret av Kone
  • Liker 1
Skrevet
Kone skrev (50 minutter siden):

Det er gjerne slik ytre-venstre er.

Så innbiller de seg selv at de er veldig intelligente.

Trump tror jo han et geni blant mye annet. 

• Liker 2
Skrevet
Zork skrev (3 timer siden):

Så kan man argumentere for at vi bør være bedre enn trump

Vi er allerede bedre enn ham, uansett i hvor stygge ordlag vi omtaler ham. Vi fremmer ikke å bygge konsentrasjonsleire, kidnappe tilfeldig mørkhudete folk på gata under påskudd om at de kanskje er ulovlige innvandrere, overkjøre rettsligprosess, frata kvinner rettigheter over egen kropp (og muligens stemmerett), true journalister med søksmål og rettslig forfølgelse, invadering av andre land, true med å invadere andre NATO-land, lyve om at innvandrere spiser hunder og katter, beskylde dem for å "forgifte vår nasjons blod", omtale politiske motstandere som "the enemy within", fyre opp under hat mot transpersoner, skape falske ekvivalenser mellom solidaritetskampanjer og terrorisme, projisere om valgmanipulasjon og mye annet jeg ikke kommer på akkurat nå.

Boing_80 skrev (3 timer siden):

Vet du hva? Jeg faller ikke for det du trolig prøver på nå. Det jeg tror du prøver på er å spille en bruker som "prøver" å balansere debatten og viser i bokstavform den absolutte etikk og moral i debatten (milde ord, men gaslightende likevel), og før eller siden vil det komme kommentarer som begynner å gå på siden av denne tråden slik at moderatorene blir nødt til å slette kommentarer, og eventuelt stenge tråden. Så jeg biter ikke på og kommenterer ikke noe på det du skriver :)

Peace out!

Hadde tenkt å skrive det samme, men du kom meg i forkjøpet. Dette er et gaslighting-forsøk på å tone-police folk til å bli mer imøtekommende mot fascisme. Ignorer og ikke bit på.

• Liker 6
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Skrevet
obygda skrev (25 minutter siden):

Trump tror jo han et geni blant mye annet. 

Samtidig som venstre gjengen nå tapte for Trump, og så er det plutselig halve USA som er idioter, og ikke de selv.

Ironien 😅

• Liker 2
Skrevet

Trump legger ikke akkurat opp til "voksendebatt", han som selv tilsynelatende er ute av stand til å delta i voksendebatt uten å slenge dritt om alle som våger å kritisere ham.

Har vi allerede glemt "Truth" Social-innlegget hans kort tid etter at Taylor Swift offentlig støttet Kamala Harris i fjor, det voksne, modne, veloverveide

" I HATE TAYLOR SWIFT!!! "

han spyttet ut fordi hun støttet rivalen hans?

Den dagen Trump begynner å oppføre seg som et voksent menneske istedet for en unge i trassalderen og gjør seg fortjent til å bli møtt med respekt, da kan han bli møtt med respekt.

• Liker 7
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Skrevet
N-4K0 skrev (7 minutter siden):

Trump legger ikke akkurat opp til "voksendebatt", han som selv tilsynelatende er ute av stand til å delta i voksendebatt uten å slenge dritt om alle som våger å kritisere ham.

Har vi allerede glemt "Truth" Social-innlegget hans kort tid etter at Taylor Swift offentlig støttet Kamala Harris i fjor, det voksne, modne, veloverveide

" I HATE TAYLOR SWIFT!!! "

han spyttet ut fordi hun støttet rivalen hans?

Den dagen Trump begynner å oppføre seg som et voksent menneske istedet for en unge i trassalderen og gjør seg fortjent til å bli møtt med respekt, da kan han bli møtt med respekt.

Hvor mange år har han igjen da? Fyren er jo klar for gamlehjemmet hvert øyeblikk.

• Liker 3
Skrevet (endret)

American logic...og ja, jeg generaliserer. Gi meg en grunn til ikke å gjøre det.

Hele videoen kan ses her. Om noen nå forsvarer Trump så vet jeg ikke hva som er rett eller galt lenger.

- I am native american! Whites are native americans (*kaster meg selv ned i bakken*)

Endret av Boing_80
  • Liker 2
Skrevet
AtterEnBruker skrev (1 time siden):

Vi er allerede bedre enn ham, uansett i hvor stygge ordlag vi omtaler ham. Vi fremmer ikke å bygge konsentrasjonsleire, kidnappe tilfeldig mørkhudete folk på gata under påskudd om at de kanskje er ulovlige innvandrere, overkjøre rettsligprosess, frata kvinner rettigheter over egen kropp (og muligens stemmerett), true journalister med søksmål og rettslig forfølgelse, invadering av andre land, true med å invadere andre NATO-land, lyve om at innvandrere spiser hunder og katter, beskylde dem for å "forgifte vår nasjons blod", omtale politiske motstandere som "the enemy within", fyre opp under hat mot transpersoner, skape falske ekvivalenser mellom solidaritetskampanjer og terrorisme, projisere om valgmanipulasjon og mye annet jeg ikke kommer på akkurat nå.

Hadde tenkt å skrive det samme, men du kom meg i forkjøpet. Dette er et gaslighting-forsøk på å tone-police folk til å bli mer imøtekommende mot fascisme. Ignorer og ikke bit på.

Nå er det dere som legger ordene i munnen på meg, ironisk nok med referanse til gaslighting. Er dere noen Mini-Trumps, kanskje? Artig hvor fort "gaslighting" trekkes frem når noen ikke roper høyest.

Skrevet
4 minutes ago, AMajor said:

Er dere noen Mini-Trumps, kanskje?

Sikkert vanskelig for deg å holde styr på hvordan dette startet - du er sikkert travelt opptatt i mange tråder på ulike fora hvor du kjemper tappert i ditt forsvar for trump, men i denne tråden så var det altså med din opprørthet over at det ble brukt "personangrep og nedsettende språk" ovenfor andre... Da blir det fort litt selvmotsigende når du selv tyr til samme grep. 

Anbefaler å ha et regnark hvor du kan holde styr på hva du anklager andre for i ulike tråder slik at du ikke gjør akkurat det samme selv.

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet

Folk snakker om Trump som om han materialiserte seg i 2016. Helt i tråd med den evigvarende kampanjen fra USAs demokratvennlige medier... Over og ut herfra.

• Liker 1
Skrevet
Zork skrev (7 minutter siden):

Sikkert vanskelig for deg å holde styr på hvordan dette startet - du er sikkert travelt opptatt i mange tråder på ulike fora hvor du kjemper tappert i ditt forsvar for trump, men i denne tråden så var det altså med din opprørthet over at det ble brukt "personangrep og nedsettende språk" ovenfor andre... Da blir det fort litt selvmotsigende når du selv tyr til samme grep. 

Anbefaler å ha et regnark hvor du kan holde styr på hva du anklager andre for i ulike tråder slik at du ikke gjør akkurat det samme selv.

Åja, vi var ikke ferdige. At du bygger en hel fortelling rundt meg er helt greit, jeg har ingen problemer med det, komplett med påstått "opprørthet", forumvaner og regnearkbehov uten at noe av det stemmer. Kanskje det er du som trenger et regneark for å holde styr på stråmennene.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...