Gå til innhold

Formel 1 - 2025


Hvilket Team holder du med i 2025 sesongen?  

64 stemmer

  1. 1. Hvilket Team holder du med i 2025 sesongen?

    • Alpine
      1
    • Aston Martin
      3
    • Ferrari
      15
    • Haas
      1
    • Stake Sauber
      0
    • McLaren
      24
    • Mercedes-AMG
      4
    • Racing Bulls
      0
    • Red Bull Racing
      7
    • Williams Racing
      9
  2. 2. Kommer Mohammed bin Sulayems FIA styre til å bli sittende ut sesongen?

    • Ja
      31
    • Nei
      33
  3. 3. Hvilket "best of the rest" team holder du med

    • Alpine
      2
    • Aston Martin
      6
    • Haas
      1
    • Racing Bulls
      0
    • Williams Racing
      11
    • Stake Sauber
      2


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan overhodet ikke se at McLaren gjør ting enklere for Norris enn Piastri.

Men er det på tide at Ferrari skaffer seg en tidligere F1-fører som sjef for strategi? Vi har jo sett flere ganger at førerne for Ferrari gjør bedre beslutninger - mens de kjører - enn alle strategene Ferrari har.

Hadde Sainz ikke kjørt F1 noe mer, og hadde jeg vært sjef i Ferrari, hadde jeg leid inn Sainz umiddelbart for en slik jobb.

Jeg har jo sett mange snakke om å bytte ut Vasseur, men Ferrari har jo ikke vunnet noe siden Raikonnen i 2007. Da er ikke lederne de driver og bytter ut problemet - da er det noe innen systemet som fungerer, som f.eks. at Ferrari alltid skal gjøre ting på sin egen måte.

  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser ut som ingeniørene "vet bedre" enn førerne veldig ofte, som fører til krangling på radioen midt i løp over pitstop eller dekkstrategier.

Skrevet
Ratleto skrev (58 minutter siden):

Jeg kan overhodet ikke se at McLaren gjør ting enklere for Norris enn Piastri.

Men er det på tide at Ferrari skaffer seg en tidligere F1-fører som sjef for strategi? Vi har jo sett flere ganger at førerne for Ferrari gjør bedre beslutninger - mens de kjører - enn alle strategene Ferrari har.

Hadde Sainz ikke kjørt F1 noe mer, og hadde jeg vært sjef i Ferrari, hadde jeg leid inn Sainz umiddelbart for en slik jobb.

Jeg har jo sett mange snakke om å bytte ut Vasseur, men Ferrari har jo ikke vunnet noe siden Raikonnen i 2007. Da er ikke lederne de driver og bytter ut problemet - da er det noe innen systemet som fungerer, som f.eks. at Ferrari alltid skal gjøre ting på sin egen måte.

Leclerc i intervjuet med F1TV etter løpet: There was an issue with the chassis I did not know about at the time.

Skrevet
2 minutes ago, Dragavon said:

Leclerc i intervjuet med F1TV etter løpet: There was an issue with the chassis I did not know about at the time.

Joda, men Ferrari har det jo med å rote til strategien. Innimellom treffer de VELDIG bra, men det er litt vel sjelden.

Så de trenger noen endringer av noe slag, men neppe ny team-leder og sånn.

Skrevet
Ratleto skrev (1 time siden):

Men er det på tide at Ferrari skaffer seg en tidligere F1-fører som sjef for strategi? Vi har jo sett flere ganger at førerne for Ferrari gjør bedre beslutninger - mens de kjører - enn alle strategene Ferrari har.

 

Charles hadde jo en liten utblåsning i dag også. 

Skrevet (endret)

Ja det er noe gærent med kommunikasjonen mellom førerne og ingeniørene deres på dette laget. Det har det vel vært helt siden Sainz sin tid også. Det har jo lenge vært en meme at ferrari bare er klovner på strategien. Kanskje de gjør noe endring i sommerferien. Virker som forholdet mellom Adami og Lewis blir verre og verre.

Syns for øvrig det er teit å ta sommerferie etter de akkurat hadde 3 uker fri..og så fortsette med 2 løp til i Europa før de drar til singapore og USA.

 

Endret av Bytex
Skrevet

Et overaskende bra Hungaroring løp, mye spenning. Ekstremt kjipt å se at siden til Piastri igjen gir han en dårligere strategi enn lagkameraten, men slik er det jo bare en gang. Lando gjorde en god jobb med å holde hodet kaldt og ikke gjøre noen tabber mot slutten. 

Skrevet
Sjørøver skrev (3 timer siden):

 

Charles hadde jo en liten utblåsning i dag også. 

Interesting comment by George on Charles's car:

 

George: "I saw how slow he was so I presumed something was not right. The only thing we can think of is they were running the car too low to the ground and they had to increase the tyre pressures for the last stint because they were using an engine mode that was making the engine slower at the end of the straight which is where you have the most amount of plank-wear.

He's not gonna tell you that they're close to being illegal. That's the only thing we can think of based upon the lap times & engine mode"

Stemmer godt med utblåsningen til Charles. 

 

 

 

Skrevet
1 hour ago, Evil-Duck said:

Et overaskende bra Hungaroring løp, mye spenning. Ekstremt kjipt å se at siden til Piastri igjen gir han en dårligere strategi enn lagkameraten, men slik er det jo bare en gang. Lando gjorde en god jobb med å holde hodet kaldt og ikke gjøre noen tabber mot slutten. 

Det var nok den beste strategien som Piastri hadde, helt til Norris tok en stor sjanse, og gikk for ett stopp bare, siden han havnet på 5. plass etter starten.

  • Liker 1
Skrevet
Ratleto skrev (24 minutter siden):

Det var nok den beste strategien som Piastri hadde, helt til Norris tok en stor sjanse, og gikk for ett stopp bare, siden han havnet på 5. plass etter starten.

Ja, det var mange faktorer i bildet da avgjørelsen ble tatt. Norris i trafikk på hønngamle dekk bør dog være en mulighet for forbikjøring - men det så ut til at Oscar slet med å få det til å stemme ut av siste svingen utifra luken som oppsto

Skrevet (endret)

Piastri fikk den "trygge" strategien, ja – siden fokuset lå på Leclerc, gjorde de egentlig ingenting galt. Men i retrospekt er det ikke feil å si at Norris fikk den beste strategien, uten at det nødvendigvis betyr at noen gjorde en feil eller at det var snakk om favorisering. Énstoppstrategien de valgte for å berge den elendige starten til Norris, viste seg å være den beste. Hadde plassene vært omvendt, og det var Piastri som hadde falt ned til femteplass, hadde nok rollene blitt reversert.

Man skal heller ikke ta fra Norris at han denne gangen kjørte et tilnærmet feilfritt løp – startproblemet til tross.

Ingen konspirasjon her, bare litt frustrasjon over at den føreren man håper skal vinne mesterskapet blant de to som realistisk kan vinne den igjen kommer bak lagkameraten i stor grad på grunn av faktorer han selv ikke hadde kontroll over.  

 

 

Endret av Evil-Duck
  • Liker 1
Skrevet

Det var en av Landos desidert sterkeste sider som vant dette løpet, det å bevare dekkene. At han faktisk hadde dekk igjen til å holde en desperat Piastri bak seg flere runder. Nå er det ikke veldig lett å kjøre forbi der, men med energi/dekkfordel/DRS er det absolutt mulig.

  • Liker 2
Skrevet

Men var ikke løpet kjedelig? Det var bare en masse trafikk og man ventet på at det skjedde noe. Sesongen skuffer veldig synes jeg. Bilene er for pålitelige og førerene er blitt for gode. Vi trenger noen som Latifi eller Mick som krasjer en del.

Skrevet
Sjørøver skrev (14 minutter siden):

Men var ikke løpet kjedelig?

Kjedelig? Dette er en av de beste Ungarn GP vi har sett på mange år. Spenning hele veien. Vi trenger overhodet ikke elendige sjåfører som skaper problemer.

  • Liker 1
Skrevet
36 minutes ago, Sjørøver said:

Men var ikke løpet kjedelig? Det var bare en masse trafikk og man ventet på at det skjedde noe. Sesongen skuffer veldig synes jeg. Bilene er for pålitelige og førerene er blitt for gode. Vi trenger noen som Latifi eller Mick som krasjer en del.

Kan du ikke henge ei klubbe over sofaen med en mekanisme som med random mellomrom lar klubba svinge ned og treffe deg i hodet? Det burde jo live opp et ellers kjedelig løp?

Skrevet (endret)

 

Sjørøver skrev (55 minutter siden):

Men var ikke løpet kjedelig? Det var bare en masse trafikk og man ventet på at det skjedde noe. Sesongen skuffer veldig synes jeg. Bilene er for pålitelige og førerene er blitt for gode. Vi trenger noen som Latifi eller Mick som krasjer en del.

Historisk sett har Hungaroring vært ganske kjedelig, siden det er nærmest umulig å kjøre forbi der. Det er trolig den banen på kalenderen – etter Monaco – hvor track position er viktigst. Noe som ble demonstrert av Alonso-toget, Verstappen som ble sittende fast i P9, Norris som ikke klarte å komme seg forbi en mye tregere Mercedes, og Piastri som satt fast bak en tregere Ferrari.

Men løpet i går var faktisk ganske underholdende til Hungaroring å være. Ikke noe man vil huske som et fantastisk løp, men et solid og bra løp. Spa, derimot – som nesten alltid leverer – ble en real snoozefest i år.

Endret av Evil-Duck
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...