Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Epost:

Sitat

Vi bytter selskapsnavn til Lyse Tele


…men du trenger ikke være urolig, alt annet forblir som før💛
Prisene og abonnementet ditt forblir det samme 😄 Den eneste forskjellen er at fakturaen kommer fra Lyse Tele – og det er alt!

I februar 2022 kom nyheten om at Lyse kjøpte ice, og nå har tiden kommet for å slå oss sammen med våre gode kolleger i Altibox. Det betyr at vi endrer selskapsnavn til Lyse Tele.

 

Vi fortsetter å jobbe for at du skal få den beste mobilopplevelsen, og som en del av Lyse Tele fortsetter vi 5G-utbygningen i rekordfart!

 

Hilsen oss i ice 💛

Endret av Komplett ubrukelig
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med tidligere erfaringer fra eierskifte og overføringer til andre selskaper ser jeg mørkt på de fremtidige betingelsene hos ICE (og NICE) fremover: Min erfaring når jeg har blitt tvunget over fra et selskap til et annet i.f.m. salg er ensidig negativt. Værst har Telia vært med direkte løgner omkring betingelser og "forbedringer" som ensidig var forværringer for oss som ble flyttet over til Telia!!!

Nye eiere pleier ofte å være raske med å endre eksisterende abonnement til å være "utgått", fryse betingelsene i abonnementene, og opprette andre abonnementer med bedre betingelser og høyere priser som etter hvert tvinger oss som har vært flyttet over på dyrere abonnementer!!!

Håper det at det ikke er gjort noe tidligere etter oppkjøpet betyr at det ikke gjøres noe slikt nå heller, men er pessimist når de først begynner med å endre navnet...

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, kjetilkl said:

Det er jo trist, kunne jo håpe at de fikk bedre dekning :D

Har du dårlig dekning med ICE/NICE, så gå ut i skogen eller på vidda'. Min erfaring er at det er der og andre steder som folk ikke er at ICE har (best) dekning 😝

Endret av Gjest MKII
Lenke til kommentar
Gjest MKII skrev (7 minutter siden):

Med tidligere erfaringer fra eierskifte og overføringer til andre selskaper ser jeg mørkt på de fremtidige betingelsene hos ICE (og NICE) fremover: Min erfaring når jeg har blitt tvunget over fra et selskap til et annet i.f.m. salg er ensidig negativt. Værst har Telia vært med direkte løgner omkring betingelser og "forbedringer" som ensidig var forværringer for oss som ble flyttet over til Telia!!!

Nye eiere pleier ofte å være raske med å endre eksisterende abonnement til å være "utgått", fryse betingelsene i abonnementene, og opprette andre abonnementer med bedre betingelser og høyere priser som etter hvert tvinger oss som har vært flyttet over på dyrere abonnementer!!!

Håper det at det ikke er gjort noe tidligere etter oppkjøpet betyr at det ikke gjøres noe slikt nå heller, men er pessimist når de først begynner med å endre navnet...

Dette er noe helt annet enn at en virtuell operatør legger ned. Lyse har eid ice en god stund allerede. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Komplett ubrukelig said:

OK, stryk siste setningen min og forhold deg til: "Dette er noe helt annet enn at en virtuell operatør legger ned"

Fullstendig klar over det. Men det er fortsatt nye eiere uavhengig av om det er en virtuell operatør eller en faktiskt operatør. Sammenslåingen med Altibox er også nytt. Har inntrykk av at de ikke akuratt er særlig kjent for god kundebehandling, gode betingelser hos de, eller fornøyde kunder.

Poenget mitt var at jeg er pessimistisk med tanke på at det nå er begynt med å gjøre endring av navnet. Stopper det der, eller fortsetter de med andre endringer nå når de først er begynt med å endre navnet. Det er minst en klisje' om at nye ledere gjør endringer for å gjøre endringer for å "markere revir" og gi inntrykk av å gjøre noe uavhengig av om det som gjøres er fornuftig og/eller smart.

Lenke til kommentar
Skrevet (endret)
Phantom Software skrev (30 minutter siden):

Mobilproduktet heter vel fortsatt ice - det vil fortsatt være ice.no osv.?

Det er bare juridisk at selskapet endrer navn til Lyse Tele slik at fakturaene vil komme derfra, om jeg skjønte det riktig.

Mulig du har rett, men litt voldsomt å sende ut en slik "beroligende" e-post 2 år etter da. 

E-postemne: Lyse + ice = Lyse Tele💛

Endret av Komplett ubrukelig
Lenke til kommentar
1 hour ago, Gjest MKII said:

Med tidligere erfaringer fra eierskifte og overføringer til andre selskaper ser jeg mørkt på de fremtidige betingelsene hos ICE (og NICE) fremover: Min erfaring når jeg har blitt tvunget over fra et selskap til et annet i.f.m. salg er ensidig negativt. Værst har Telia vært med direkte løgner omkring betingelser og "forbedringer" som ensidig var forværringer for oss som ble flyttet over til Telia!!!

Her er situasjonen en helt annen. Telia kjøper opp konkurrenter for å ta vekk konkurrenter. Lyse er en meget solid Internett-leverandør, som nå også har tatt mål av seg til å konkurrere med de store leverandørene av teletjenester. Da må man konkurrere ved å være bedre på produkt, så det er nok ikke utenkelig at man også ønsker å beholde eksisterende kunder på eksisterende eller bedre vilkår.

Det er nok ikke sannsynlig at Lyse-konsernet går inn i dette for å tape eksisterende kunder til eksisterende konkurrenter. Da har man jo tapt, og målet er nok heller å bli større. Det forutsetter også at man er bedre.

Endret av arne22
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...