Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ice bruker nok mest på reklamere på sosiale medier og få tilbake kundene sine.

når stavanger /sandnes er hovedeiere er nok ikke kundeservice fokus.

(håper de lærer dnb tabben)

https://proff.no/aksjonærer/-/lyse-as/980001482

 

vil helst bruke telenor / telia nett. talkmore med obos var verdt det over nicemobil.

 

https://www.bytt.no/erfaringer/mobilabonnement/ice-net

Endret av joandreas
  • Liker 1
Lenke til kommentar
7 minutes ago, joandreas said:

ice bruker nok mest på reklamere på sosiale medier og få tilbake kundene sine.

vil helst bruke telenor / telia nett. talkmore med obos var verdt det over nicemobil.

 

https://www.bytt.no/erfaringer/mobilabonnement/ice-net

Jeg skulle ønske det fantes noe bedre enn bytt.no for faktiske sammenligninger, men det er nesten alltid kun de med dårlig erfaring som klager, og ingen metodikk for å jevne ut dette basert på kundemasse / antall tilbakemeldinger. Jeg får sjelden det som står der til å passe meg egne erfaringer, og klarer rett og slett ikke å stole på de. Det er ikke slik at de vekter opp leverandører som de selv tjener mest på å lenke til?

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Dette er heilt sikkert også mogeleg hos dei fleste operatørar som tilbyr subsidierte mobiltelefonar. Det er ikkje alle kundar som treng ny mobil kvart år (og ikkje er det bra for miljøet heller). Det er difor ofte betre med rabatt på abonnement i staden for subsidiert telefon.

Lenke til kommentar
torbjornen skrev (7 timer siden):

Dette er heilt sikkert også mogeleg hos dei fleste operatørar som tilbyr subsidierte mobiltelefonar. Det er ikkje alle kundar som treng ny mobil kvart år (og ikkje er det bra for miljøet heller). Det er difor ofte betre med rabatt på abonnement i staden for subsidiert telefon.

Rabatt på telefon mot binding er essensielt når jeg velger leverandør. Nye telefoner er blitt for dyrt som det er. Men jeg vurderer faktisk om jeg skal gå for en swap lignende avtale neste gang. Sitter nå med en telefon jeg ikke er fornøyd med, og da hadde det vært fint om jeg kunne blitt kvitt den etter ett år i stedet for 3.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For min del likar eg Chilimobil. Dei har låge prisar og inga binding. Av og til, som f.eks. under Black Week får ein eksklusiv rabatt i Samsung sin nettbutikk. Då kan ein gjere eit godt kjøp. Eg betalar heller litt ekstra for å få det ypperste når eg fyrst slår til, og forventar til gjengjeld at mobilen skal vare nokre år før eg treng ein ny.

Lenke til kommentar

Jeg syns prisen for å ha mobiltelefon og bredbånd på samme abonnement til 366,- hos ICE har hjulpet meg godt de siste årene. 199 for 10 gb med årsavtale, tvillingsim og datasim samt fri data har vært gull for meg som har brukt tid på å etablere meg igjen mens jeg har leid en leilighet der jeg ikke kunne ha egen nettlinje inn til huset eller kabel tv. MYE billigere har det vært. Jeg syns det er synd at ice har sluttet med det for nye kunder. Jeg ser at jeg fortsatt kan fornye årsavtale hos meg, og det skal utnyttes så lenge jeg kan :)

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
On 4.4.2024 at 10:15 PM, NorsknRev said:

Finnes det håndholdte telefoner/utstyr som støtter 4G 450 MHz?

Kjøpte inn en Ice minirouter i dag for uttesting. Ser ut til at den kjører litt seinere enn den stasjonære routeren, men det kan jo bare være at basestasjonen har stor belastning ved uttestingen. Kjører ellers helt greit nok.

Kjøpte den inn på grunn  av at den bruker veldig lite strøm og så dekker den også 450 Mhz båndet. Tenker å bruke den ombord i seilbåten for å ha dekning lengre ut enn det vanlig 800 Mhz mobiltelefoni rekker.

Den er håndholdt, den har et batteri som kan vare i 5 ca timer, den har dekning over 450 Mhz båndet, på fastlandet og ute på havet, og den selges nå som "utgått produkt" hos Power til en ganske kraftig redusert pris.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
On 10.4.2024 at 7:22 PM, Kynxx said:

Jeg syns prisen for å ha mobiltelefon og bredbånd på samme abonnement til 366,- hos ICE har hjulpet meg godt de siste årene. 199 for 10 gb med årsavtale, tvillingsim og datasim samt fri data har vært gull for meg som har brukt tid på å etablere meg igjen mens jeg har leid en leilighet der jeg ikke kunne ha egen nettlinje inn til huset eller kabel tv. MYE billigere har det vært. Jeg syns det er synd at ice har sluttet med det for nye kunder. Jeg ser at jeg fortsatt kan fornye årsavtale hos meg, og det skal utnyttes så lenge jeg kan :)

Jeg har pleid å være enten på jobb, på hytta, på tur i seilbåten, eller i utlandet, slik at fast kablet bredbåd hjem, det har vært nesten meningsløst. Har samme type abonnement, men med litt større kvote, tror det er 40 GB, som jeg egentlig er mer enn jeg har bruk for. Med rollover så blir det vel vanligvisa 80 GB + 1 TB Ice+ Tror jeg betaler noe rundt 450,- men det er jeg ikke kikket så nøye etter. Bruker også 3 sim-kort.

Det har fungert problemfritt, gjennom alle år, på hytta, i båten, hjemme og i utlandet, i EØS og utenfor EØS (med datapakke). Ingen problemer av noen art, og bare en forholdsvis liten regning å betale.

Har aldri hatt årsavtale på grunn av at jeg alltid har likt tanken å kunne bytte leverandør på 5 minutter, men jeg lurer jo på om det nå kan være lurt å skaffe seg en slik årsavtale. Kanskje en god ide, hvis muligheten fortsatt finnes.

Endret av arne22
  • Liker 1
Lenke til kommentar
joandreas skrev (På 9.4.2024 den 11:12 PM):

når stavanger /sandnes er hovedeiere er nok ikke kundeservice fokus.

(håper de lærer dnb tabben)

https://proff.no/aksjonærer/-/lyse-as/980001482

 

Hva i ALLE DAGER babler du om!? Her må du komme med mer enn oppgulp fra din egen pung. 

Hvem er Stavanger /Sandnes i ditt tilfelle? er det folket som bor der, og dermed jobber i firmaet, eller er det kommunene, som er valgt av folket? Er Stavanger og Sandnes spesielt kjent for å være fientlig i kontakt med innbyggere? 

Eller er det bare du som har lagt deg ut mot en eller begge kommuner i din ene sære sak som du mest sannsynlig ikke har rett i, men som du aldri vil innrømme?

Endret av Andre1980
  • Liker 2
Lenke til kommentar
On 9.4.2024 at 11:12 PM, joandreas said:

når stavanger /sandnes er hovedeiere er nok ikke kundeservice fokus.

Lyse sitt bredbåndsprodukt er jo Altibox som leveres over hele landet. (Tror jeg da.)

Det som skjer nå, det er jo at det bredbåndproduktet som leveres over hele landet, nå kombineres med mobiltelefoni og mobilt bredbånd, som også leveres over hele landet, med de samdriftsfordeler dette medfører.

Stemmer ikke det?  

Endret av arne22
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Phantom Software skrev (På 9.4.2024 den 11:24 PM):

Jeg skulle ønske det fantes noe bedre enn bytt.no for faktiske sammenligninger, men det er nesten alltid kun de med dårlig erfaring som klager, og ingen metodikk for å jevne ut dette basert på kundemasse / antall tilbakemeldinger. Jeg får sjelden det som står der til å passe meg egne erfaringer, og klarer rett og slett ikke å stole på de. Det er ikke slik at de vekter opp leverandører som de selv tjener mest på å lenke til?

rating system på nettet har man mest ut av  og se på 2 til 4 stjerners rating der folk er mer nøytrale til produktet.

5 stjerners på amazon snakker som ofte ikke om hva det produktet spesielt har bra.

Litt vanskeligere teste dekning på et mobilnett.

Andre1980 skrev (21 timer siden):

Hva i ALLE DAGER babler du om!? Her må du komme med mer enn oppgulp fra din egen pung. 

https://no.wikipedia.org/wiki/Lyse-konsernet

https://www.lysekonsern.no/om-oss/eierskap-og-historie/

Endret av joandreas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...