Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
14 hours ago, Komplett ubrukelig said:

1400 ansatte står det i artikkelen du linker til 

Ikke godt å si. Det høres litt mye ut. I følge Lysekonsernet selv, så har de totalt 1900 ansatte, i konsernet som helhet, som omfatter Norge og utlandet, drift av kraftselskaper, distribusjon av strøm, osv, osv, fordelt på 15 forskjellige selskaper. Flesteparten av disse jobber vel neppe med mobiltelefoni, men det er sikkert flere enn 14 mann som gjør det. Lyse Tele AS er vel ellers ett av disse 15 selskapene som har til sammen ca 1900 ansatte.

Rettelse: I følge proff.no så dreier det seg ikke om 15 men 44 selskaper som er organisert sammen som et konsern. Ikke godt å si hvor mange som jobber hvor. Ser ut som at de har 11-12 milliarder i overskudd i 2022, så de skulle ikke lide noen stor nød.

Endret av arne22
Lenke til kommentar
arne22 skrev (6 timer siden):

Har aldri hatt årsavtale og har også takket nei til alle gode tilbud om å kjøpe telefon med ett års binding.

Nå kan man sitte der og angre seg.

 

Tror de fortsatt selger telefoner så bare å bestille så raskt som mulig ;)

Lenke til kommentar

Spurte selgeren på Elkjøp om det akkurat nå nylig. Jada, jeg kunne godt få billig telefon, men da måtte jeg redusere datakvoten fra 40 til 10 Gb/mnd pluss ice+. Det var ikke mulig å videreføre 1 års binding med eksisterende vilkår.  Det hadde nok fungert like bra og bruker vel uansett ikke 10 GB i ordinært nett. Takket nei, og betaler gladelig noen få kroner ekstra for å ha Internett og telefon som fungerer bestandig og som aldri er i nærheten av å gå tomt for data. 

Endret av arne22
Lenke til kommentar
arne22 skrev (2 minutter siden):

Spurte selgeren på Elkjøp om det akkurat nå nylig. Jada, jeg kunne godt få billig telefon, men da måtte jeg redusere datakvoten fra 40 til 10 Gb/mnd pluss ice+. Det var ikke mulig å videreføre 1 års binding med eksisterende vilkår.  Det hadde nok fungert like bra og bruker vel uansett ikke 10 GB i ordinært nett. Takket nei, og betaler gladelig noen få kroner ekstra for å ha Internett og telefon som fungerer bestandig og som aldri er i nærheten av å gå tomt for data. 

Du får kjøpt med 30GB og binding på ICE sine sider. 

Det at ICE har gode priser er jeg veldig enig i. Jeg synes også NICE tilfører bransjen noe helt nytt med enda lavere priser mot å fjerne mulighet for ekstra sim og forhåndsbetaling via kredittkort. At man heller ikke får slått av telefonsvarerern får man ta med i vurderingen hos NICE. Alt i alt et friskt pust som tilbyr noe litt utenfor boksen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fikk beskjed i fjor fra en selger på Power da jeg inngikk 1 års avtale med Telia (hadde allerede Telia) for rabatt og å gi inn en gammel telefon at jeg ville miste min gamle ordning som hadde ekstra rabatt og dobbel data da jeg skrev under på den nye.
Men ingenting skjedde, har fortsatt samme abonnement som før avtalen. :) 

Endret av Fantomtegningen
Lenke til kommentar
On 14.4.2024 at 6:23 PM, Kynxx said:

Mulig selskapet har vokst med tiden. Skal sies at min kunnskap er noe utdatert. 😅 Det har vel blitt skiftet eiere siden sist dette stemte.

De var 290 som jobbet der i 2017; riktignok med både tele og mobilt bredbånd samlet, men vil anta at tele var den største andelen siden det var der de fokuserte og vokste: https://www.dataforeningen.no/hvordan-ice-skapte-en-aktivitetsbasert-arbeidsplass/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...