Gå til innhold

Å være woke er forbundet med psykisk sykdom


Anbefalte innlegg

qwerty11 skrev (Akkurat nå):

Jeg har ingen tro på at det er utbredt at jenter går omveier for å unngå gutter.

Kanskje du ikke vekker så mye tillit blant jenter at de forteller deg hvordan de opplever skolehverdagen? Vil det hjelpe om jeg fremlegger forskning på det? Hadde du brydd deg om hvordan jenter opplevde det, hvis de fortalte deg det? Eller hadde det vært en positiv greie, som du kunne vri til at jentene har respekt for guttene? (Når de roper seksualiserte og nedsettende ting som gorillaer langs veiene, for å føle seg maskuline)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Neffi skrev (6 minutter siden):

Kanskje du ikke vekker så mye tillit blant jenter at de forteller deg hvordan de opplever skolehverdagen? Vil det hjelpe om jeg fremlegger forskning på det? Hadde du brydd deg om hvordan jenter opplevde det, hvis de fortalte deg det? Eller hadde det vært en positiv greie, som du kunne vri til at jentene har respekt for guttene? (Når de roper seksualiserte og nedsettende ting som gorillaer langs veiene, for å føle seg maskuline)

Nei, jeg kjenner ingen skolejenter. Det bare virker veldig fremmed for meg. Jeg kan tenke meg at de er redde for enkelte gutter, slik har det alltid vært. Den mer kriminelle delen av befolkningen.

Det er derimot ikke en kjønnsgreie, men en del av biologiens verden. I det at noen menn er selektert i de banene.

Endret av qwerty11
  • Liker 1
Lenke til kommentar
qwerty11 skrev (16 timer siden):

Woke har ingen ting med medfølelse å gjøre. Det er kynisk maktpolitikk. Det gir privilegier, urettmessig, til visse grupper. 


De av oss som er woke er i spissen for å løse problemene med unge menn (og kvinner) sin psykiske helse, og å sørge for at mennesker får en meningsfull hverdag -- uavhengig av rase og religion.

Vi deltar i organisasjoner som forsøker å rekruttere unge menn, og forsøker aktivt å rekruttere unge menn til aktiviteter som bedrer deres mentale og fysiske helse, apolitisk. Vi er engasjerte i arbeidsmiljø og å fortsatt sikre at lønnsnivået er jevnere mellom samfunnsklassene, slik at barn ikke blir låst til en samfunnsklasse.

Woke er fundert på empati, men også sannhet og rettferdighet.
Forestillingen din om at venstre side er kynisk er totalt malplassert:

Forestillingene dine er basert på kynisk manipulasjon og løgn.

---

Som nevnt tidligere av noen andre, så er intelligens og empati forbundet med det å ikke være lykkelig.
https://www.psychologytoday.com/us/blog/evolution-the-self/202111/13-reasons-why-high-iq-can-make-you-less-happy

Blant annet fordi vi ser urettferdighet som er helt fremmed for mennesker som har denne uretten i egen familie, fordi de ikke klarer å få hodet sitt ut av egen navle eller rumpe.

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Markiii skrev (59 minutter siden):

Men jeg påpeker at det er samme type holdninger.

Så når jeg sier noe, du svarer at jeg tråkker alle minoriteter ned i søla og jeg oppklarer at jeg ikke gjør det.. 

Så har jeg fremdeles samme holdning..?

 

Det er jo nøyaktig dette jeg forsøker å få frem som problematisk. 

 

Jeg har ikke sagt noe galt, og det virker som at vi begge er enige om det. Men allikevel er alle minoriteter et offer for feil holdninger..? (Fra min side?)

  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
qwerty11 skrev (3 minutter siden):

Nei, jeg kjenner ingen skolejenter. Det bare virker veldig fremmed for meg.

Tror du på meg hvis jeg sier at jeg kjenner svært mange skolejenter, og at de er redd? Så redd at mange av de unngår å oppsøke sosiale arenaer, og i stor grad isolerer seg? Eller tror du da at jeg bare finner det opp som et ledd i en eller annen feminisme-propaganda?

qwerty11 skrev (3 minutter siden):

Jeg kan tenke meg at de er redde for enkelte gutter, slik har det alltid vært. Den mer kriminelle delen av befolkningen.

Nemlig; den andre siden av spekteret vi klassifiserer personligheter i. Og du klager på de overfølsomme, tenkende og angstfulle. Du har viet en hel tråd til hvor trasig de er.

qwerty11 skrev (3 minutter siden):

Det er derimot ikke en kjønnsgreie, men en del av biologiens verden. I det at noen menn er selektert i de banene.

Hvem skal beskytte jentene mot disse? Skal vi holde jentene hjemme fra skolen?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
qwerty11 skrev (20 minutter siden):

Jeg har ingen tro på at det er utbredt at jenter går omveier for å unngå gutter. 

Noen gutter går de nok gjerne ganske lange omveier for å unngå.

Artig nok er det nettopp de guttene, som faktisk plager jenter, det ikke er lov å si er stygt ord om - ifølge woke.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Neffi skrev (1 time siden):

Alvorlig talt. Antagelig er jeg gammel nok til å være din mor. Og jeg er ikke en jente. Jeg er den undertrykte moren - førmødre, som du peker på.

Fiendebildet vi har, av (noen enkelte) norske menn, skaper dere selv, hver gang dere starter en hat-tråd. Dere har til og med skapt egne plattformer, bare for akkurat slik spredning. Vi drukner i budskapet, og tar hintet.

Dette er en video enkelte her bør se. Hele.

Se f.eks. delen nær starten der det snakkes om å dele folk inn i mindre grupper for å skape fiendebilder og indre motsetninger, for på den måten å gjøre det enklere å svekke samfunnet som helhet.

Det er det vi ser i blant annet denne tråden.

Videoen er gammel, men likevel høyaktuell i dag, med fremveksten av ekstremister som hater stadig flere grupper.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
shockorshot skrev (18 minutter siden):

Var inntrykket fra posten at jeg ikke visste om fornorskingspolitikken?

Det var du som spurte om samer har vært undertrykket i Norge. Jeg bare ga deg et utgangspunkt til å lære mer om dette, siden du tilsynelatende ikke visste om det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Cyrio skrev (12 minutter siden):

Så når jeg sier noe, du svarer at jeg tråkker alle minoriteter ned i søla og jeg oppklarer at jeg ikke gjør det.. 

Det er jo det du gjør. Poenget mitt var nettopp at dine nedsettende holdninger overfor transpersoner er nøyaktis samme type som er rettet mot homofile, de med en annen hudfarge, osv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Markiii skrev (2 minutter siden):

Det er jo det du gjør. Poenget mitt var nettopp at dine nedsettende holdninger overfor transpersoner er nøyaktis samme type som er rettet mot homofile, de med en annen hudfarge, osv.

Men hvor har @Cyrio kommet med «nedsettende holdninger»? 🤔

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Skrevet (endret)
Neffi skrev (27 minutter siden):

Tror du på meg hvis jeg sier at jeg kjenner svært mange skolejenter, og at de er redd? Så redd at mange av de unngår å oppsøke sosiale arenaer, og i stor grad isolerer seg? Eller tror du da at jeg bare finner det opp som et ledd i en eller annen feminisme-propaganda?

Nemlig; den andre siden av spekteret vi klassifiserer personligheter i. Og du klager på de overfølsomme, tenkende og angstfulle. Du har viet en hel tråd til hvor trasig de er.

Hvem skal beskytte jentene mot disse? Skal vi holde jentene hjemme fra skolen?

Jeg tviler sterkt på at det er ordinære norske gutter som gjør slikt. Uansett hva de skulle mene om politikk, så er de fleste menn snille med kvinner. Det er fordi de stort sett er gode, og fordi det er viktig å ha et godt rykte blant jenter, for å finne kjæreste og ha et godt sosialt liv. Her har du en av årsakene til at det går så galt i Norge, fordi mange menn gjør alt for å blidgjøre kvinner. De bør heller holde det til det personlige og ikke politikk.

Endret av qwerty11
  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
23 minutes ago, Red Frostraven said:


De av oss som er woke er i spissen for å løse problemene med unge menn (og kvinner) sin psykiske helse, og å sørge for at mennesker får en meningsfull hverdag -- uavhengig av rase og religion.

Vi deltar i organisasjoner som forsøker å rekruttere unge menn, og forsøker aktivt å rekruttere unge menn til aktiviteter som bedrer deres mentale og fysiske helse, apolitisk. Vi er engasjerte i arbeidsmiljø og å fortsatt sikre at lønnsnivået er jevnere mellom samfunnsklassene, slik at barn ikke blir låst til en samfunnsklasse.

Woke er fundert på empati, men også sannhet og rettferdighet.
Forestillingen din om at venstre side er kynisk er totalt malplassert:

Forestillingene dine er basert på kynisk manipulasjon og løgn.

---

Som nevnt tidligere av noen andre, så er intelligens og empati forbundet med det å ikke være lykkelig.
https://www.psychologytoday.com/us/blog/evolution-the-self/202111/13-reasons-why-high-iq-can-make-you-less-happy

Blant annet fordi vi ser urettferdighet som er helt fremmed for mennesker som har denne uretten i egen familie, fordi de ikke klarer å få hodet sitt ut av egen navle eller rumpe.

Woke er per definisjon politisk, så dette er renspikket vrøvl og løgn. Det er vanskelig om ikke umulig å finne noen som er woke som faktisk er tilfreds med livet. Denne tråden er et perfekt eksempel på folk som om ikke er woke, har woke-esque tendenser og ikke er tilfreds. Det er en venstreekstrem ideologi som forgifter alt og alle den kommer borti, og er en av grunnene til at den blir kastet ut og sagt nei til.

Inntil folk begynner å forstå at det de tilbyr er rett og slett ideologisk søppel vil "høyre" fortsette å bli mer populær. 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Yakamaru skrev (32 minutter siden):

Det er en venstreekstrem ideologi som forgifter alt og alle den kommer borti, og er en av grunnene til at den blir kastet ut og sagt nei til.

Ikke venstreekstrem, bare humane verdier. Helt vanlige holdninger feks. hos lærere. Og glad skal vi være for det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
qwerty11 skrev (56 minutter siden):

Jeg tviler sterkt på at det er ordinære norske gutter som gjør slikt. Uansett hva de skulle mene om politikk, så er de fleste menn snille med kvinner. Det er fordi de stort sett er gode, og fordi det er viktig å ha et godt rykte blant jenter, for å finne kjæreste og ha et godt sosialt liv. Her har du en av årsakene til at det går så galt i Norge, fordi mange menn gjør alt for å blidgjøre kvinner. De bør heller holde det til det personlige og ikke politikk.

Kan det hende du ikke forstår hvordan det er å være kvinne? Du sier selv du ikke kjenner noen skolejenter, men har en mening om hvordan de opplever det. Videre virker det som om at du mener at vi ikke har sosiale kjønnsrelaterte problemer i norsk kultur (eksempelvis av seksuell eller voldelig karakter, krenkelser og frykt)? Kjenner du noen kvinner i det hele tatt? Har du en mor eller annen kvinnelig slekt? Venner? 

Jeg forstår deg ikke, og er fundamentalt uenig i alt du alltid sier, men jeg syns du er kjempeflink til å utrykke hva tankene dine bygger på, og du står stødig på det fundamentet du baserer tankene dine på. Det respekterer jeg deg for, men det virker for meg som om at du skulle hatt kjempegodt av å ta noen uker eksempelvis på akutten på sykehuset, eller vært en flue på veggen inne på et terapirom. For din virkelighet kjenner jeg rett og slett ikke igjen, i mitt virkelige liv.

Men du er interessant å diskutere med. Jeg må liksom ut av min egen virkelighet for å se hvordan du tenker, og det er spennende på ett vis. Så takk for at du svarer så saklig og ærlig. Til og med når du skal putte meg i bås, så bruker du fenomen, og ikke merkelapper. Det er ganske kult.

Endret av Neffi
  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Markiii skrev (1 time siden):

Det er jo det du gjør. Poenget mitt var nettopp at dine nedsettende holdninger overfor transpersoner er nøyaktis samme type som er rettet mot homofile, de med en annen hudfarge, osv.

Hvilke nedsettende holdninger?

Er alle omtaler av en minoritet som ikke innebærer å "hylle" nevnte minoritet nedsettende? 

 

For å ta noen enkle eksempler:

Er vi kommet dit hen at jeg er transfobisk om jeg for eksempel mener at man ikke bør dele ut pubertetsblokkere til barn uten å forske mer på følgene av dette? 

Evnt at jeg er rasistisk om jeg mener at enkelte lokasjoner i f. Eks Sverige har virkelige utfordringer grunnet en feilslått innvandrings/integreringspolitikk? 

Om svaret er ja, så bekrefter det jo at vi lever i et ganske woke samfunn all den tid jeg kan logge på Facebook og skrive "herregud som jeg hater Rednecks". Dette er av en eller annen grunn akseptert og jeg kan tilogmed ende opp med at både svigers og sjefen på arbeidsplassen trykker liker på den. 

Er ikke det litt dobbeltmoral?

Bekrefter ikke det at vi kun blindt forsvarer de minoritetene som er "in" å forsvare?

Jeg har ikke sagt noe negativt om hverken transer eller innvandrere, men jeg har sagt at vi bør utrede før vi utfører, og det er faktisk nok til å terge på seg ganske mange da det ikke er "aksepterte" meninger. 

  • Liker 4
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
1 hour ago, Yakamaru said:

Woke er per definisjon politisk, så dette er renspikket vrøvl og løgn. Det er vanskelig om ikke umulig å finne noen som er woke som faktisk er tilfreds med livet.

Det virker igrunn vanskeligere å finne noen som er så opptatt av hvor ille "woke" er som har det bra med livet sitt. At det er så mye sutring om dette amerikanske begrepet vi knapt ser spor av her i Norge er for meg uforståelig. Når man ser hvem som poster om og om og om igjen om dette virker det ærlig talt ikke akkurat som de er fornøyde med livet sitt. Og det er tydeligvis ikke måte på hvordan alle andre har ødelagt livene deres her i priveligerte Norge.

Det virker mer som om man blir mer misfornøyd med eget liv når man bruker mye tid på den typen amerikanske nettsider.

Endret av Reg2000
  • Liker 7
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Markiii said:

Det var du som spurte om samer har vært undertrykket i Norge. Jeg bare ga deg et utgangspunkt til å lære mer om dette, siden du tilsynelatende ikke visste om det.

Posten min var et retorisk spørsmål til en fyr som ramset opp en rekke folk som ifølge henne selv ikke har blitt nevneverdig diskriminert i Norge, for deretter følge opp med et eksempel (som var en del av posten du quotet) på hvordan vi forskjellsbehandler i skolen fortsatt idag når det kommer til den samiske delen av Norge.

Sliter du med retoriske spørsmål?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Yakamaru skrev (4 timer siden):

Woke er per definisjon politisk

Bekjempelse av og å være informert om faktisk urett i samfunnet, woke, er en forholdsvis nøytral tilstand -- ikke politikk.

Det å påstå at det kun er venstre side som er interessert i å løse faktiske problemer i samfunnet er å skyte seg selv i foten -- men i stedet for å oppsøke hjelp for det selvpåførte såret, så startet ytre høyre å omdefinere og vanne ut uttrykket mellom 2014 og 2017, før de lykkes med å etablere uttrykket som slagord også i radikale og populistiske høyre...
...og så har folk som ser på kilder fra alternative høyre blitt lurt til å bruke den alternative definisjonen etter det, som fremdeles forteller oss mye om hva folk fortærer av informasjon på nett.

...

Utøvelsen av woke er ikke spesielt politisk, for min del:
Mennesker som genuint ikke har råd til å delta i sport får delta gratis, uten at det legges politikk inn i det.
Det er dog helt åpenbart woke å tilrettelegge for at mennesker som har foreldre som ikke har råd til å betale for sporten, skal få delta uten stigma eller engang å vite om verken politikken som ligger til grunn eller ideologien til dem som sørger for at de slipper å betale i en periode: Det er mer nærliggende å ikke blande politikk inn i privat søken etter sosial utjevning enn å blande det.

Sitat

så dette er renspikket vrøvl og løgn

Nei. Du projiserer;
Det er dem som forteller deg at woke er politisk som faktisk lager politiske videoer kamuflert som noe annet enn hva det er som sprer en ekstrem ideologi.
 

Sitat

Det er vanskelig om ikke umulig å finne noen som er woke som faktisk er tilfreds med livet

Tilfreds med eget liv betyr ikke at man er lykkelig, om man er empatisk.
Det er krig i ukraina, det er folk som er grovt desinformerte og sprer desinformasjon over alt, og det er større trusler mot vår frihet og demokatiet i flere land.

For oss som er samfunnsengasjerte og samfunnsbevisste, woke, så er det vanskelig å være lykkelig i moralske nedgangstider -- selv om vi er tilfreds med hva vi har og eget liv.
 

Sitat

 

 

Det er en venstreekstrem ideologi som forgifter alt og alle den kommer borti, og er en av grunnene til at den blir kastet ut og sagt nei til.

 

 

 

Jeg tror du har latt deg forgifte grundig av menneskene som faktisk driver med forgifting av mennesker, faktiske ekstremister, gjennom desinformasjon og spredningen av hat, her i samfunnet. 
Du siterer jo bokstavelig talt videoer fra siden som driver med historieforfalsking og brønnpissing, fra alternative høyre -- og som forteller deg at han er ekstrem.

https://rationalwiki.org/wiki/Sargon_of_Akkad
 

Woke er ingen ideologi i seg selv -- det er et adjektiv.

Men du har delvis rett:
Frem til folk forstår at de er både misbrukt og lurt, og vi får bukt med desinformasjon, så kommer alternative høyre til å vokse og vokse -- fundert på desinformasjon om en gruppe mennesker og forestillinger om en Woke-ideologi som ikke finnes i praksis, da det er en stråmann bygget av alle halmstråene diverse splittede faksjoner av diveres ytre høyre klarte å beholde når de igjen samles til alternative høyre, med støtte fra et enormt desinformasjonsapparat av fornedrede hvite menn og en haug tidligere nynazister.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...