Gå til innhold

Å være woke er forbundet med psykisk sykdom


Anbefalte innlegg

Nasjonalisten skrev (23 minutter siden):

Når man ser hvordan woke folk oppfører seg og hva de sier, så kan vi trygt påstå at woke ER en psykisk lidelse i seg selv.
Folk med sunne hoder sier ikke ting som ''det finnes 42 kjønn'', ''person med vagina'' fremfor kvinne, ''hvite folk kan ikke oppleve rasisme''.

Det du snakker om er ungdomskulturer. Og disse du her snakker om hører til på den nervøse/engstelige siden av skalaen jeg tok opp tidligere.

På den andre siden av skalaen har vi volds og hat-kulturen, hvor en stor andel av ungdommene har et rulleblad innen de er har fullført ungdomsskolen. Er dette et sunnhetstegn i dine øyne? Er dette det du forbinder med mentalt friske?

Sannheten er at undommer og deres hormoner enkelt kan sammenlignes med mental uhelse, akkurat på samme måte som at vi kan si at forelskelser er temmelig urasjonell og ofte kalt galskap. De fleste vokser det i stor grad av seg. Men at enkelte 'voksne' her inne skal bruke disse ungdommene til skytsel for sine politiske agendaer, syns jeg er kvalmt. Direkte og konkret motbydelig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Entern skrev (1 time siden):

Gode poenger @Cyrio 👍

Det handler veldig mye om gruppetenkning, og frykt for å ha feil meninger. Ikke fordi man nødvendigvis mener noe, eller føler sterkt for noe (selv om noen åpenbart gjør dette) men rett og slett fordi det viktige er å ha «riktige» meninger.

Når man kan svartmale anstendighet og respekt for mennesker som 'politisk korrekt' og 'riktige meninger', så må vi jo helt klart få et bedre samfunn. Sånn bortsett fra at noen må forklare meg hvordan.

Endret av Neffi
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
5 hours ago, qwerty11 said:

Det stemmer ikke. Det har aldri vært særlig med utlendinger her i Norge før 80-tallet. De har aldri blitt undertrykt. Kvinner har hatt en lavere posisjon enn menn rundt om i verden i hovedsak fordi de har måtte føde svært mange barn for å holde befolkningen ved like. 

Woke er maktpolitikk som gir enkelte grupper privilegier på andres bekostning.

Hva med samer, har de vært undertrykt i Norge? Hvor mange vanlige nordmenn er det som får tilbud (ikke en gang krav slik som nynorsk) om å lære seg det andre offisielle språket (samisk) i Norge på skolen?

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Neffi skrev (14 minutter siden):

Når man kan svartmale anstendighet og respekt for mennesker som 'politisk korrekt' og 'riktige meninger', så må vi jo helt klart få et bedre samfunn. Sånn bortsett fra at noen må forklare meg hvordan.

Nei.

Du vet like godt som meg at det ikke handler om anstendighet og respekt for mennesker. Det handler om litt mer.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Vil heller si det er mer ideologisk enn psykisk da woke er mer eller mindre Marxisme i forkledning. 

Og nå som fler og flere folk ser hvor utrolig langt utpå jordet disse gærningene virkelig er vil de ikke ha det hverken i popkultur, gaming, musikk, film eller overhode i noen som helst makt posisjon. Det handler hverken om inklusivitet, mangfold eller respekt men om makt. 

De reagerte hysterisk til skaperne av Helldivers 2 og Kabrutus som lagde "Sweet Baby Inc Detected" curator gruppa på Steam, og de vet at med en gang folk bare sier nei så har de null makt over hverken deg eller innholdet. 

KKK ville fått tårer i øya hvis de så hvor rasistiske disse gærningene virkelig var.

 

Endret av Yakamaru
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Entern skrev (6 timer siden):

Nei.

Du vet like godt som meg at det ikke handler om anstendighet og respekt for mennesker. Det handler om litt mer.

Nei, jeg vet ikke 'like godt som'. Det er ikke noe godt å vite her. Hører til stadighet, fra propagandaen deres, meningsløse setninger om at alle andre vet og tror det dere vet, men der tar dere grundig og solid feil! Tankegodset deres er ikke noe alle andre innerst inne tenker. Mange har fått en oppdragelse med humane verdier, og tenker ikke slike tanker. De skjønner rett og slett ikke på hvilket verdigrunnlag slike tanker kan stå på. Annet enn på forskrudd frykt. Synd at dere er så redde.

Dere er rammet av det samme fryktmomentet som gir pedofile tilbøyeligheten til å flytte grensene og 'like' barn. Eller samme fryktmomentet som produserer voldelige mennesker, fordi de innerst inne føler seg svak. Og samme fryktmomentet som trigger narsissister til å være i krig med sine utvalgte. Sånn sjelesettende frykt som endrer hvordan man tenker - og ikke til det bedre. 

Igjen, forklar meg hvordan vi får et bedre samfunn med å legge anstandighet og respekt for mennesker død, under fanen av at det er politisk korrekt og 'riktige tanker'? Saken er at dere ikke kan forklare det selv. For det er ikke noe sammenhengende eller årsak og konsekvens-logikk bak holdningene deres. Det er bare god gammel primitiv frykt. Kognitiv bevegelse på apenivå.

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Neffi skrev (Akkurat nå):

Nei, jeg vet ikke 'like godt som'. Det er ikke noe godt å vite her. Hører til stadighet, fra propagandaen deres, meningsløse setninger om at alle andre vet og tror det dere vet, men der tar dere grundig og solid feil! Tankegodset deres er ikke noe alle andre innerst inne tenker. Mange har fått en oppdragelse med humane verdier, og tenker ikke slike tanker. De skjønner rett og slett ikke på hvilket verdigrunnlag slike tanker kan stå på. Annet enn på forskrudd frykt. Synd at dere er så redde.

Dere er rammet av det samme fryktmomentet som gir pedofile tilbøyeligheten til å flytte grensene og 'like' barn. Eller samme fryktmomentet som produserer voldelige mennesker, fordi de innerst inne føler seg svak. Og samme fryktmomentet som trigger narsissister til å være i krig med sine utvalgte. Sånn sjelesettende frykt som endrer hvordan man tenker - og ikke til det bedre. 

Igjen, forklar meg hvordan vi får et bedre samfunn med å legge anstandighet og respekt for mennesker død, under fanen av at det er politisk korrekt og 'riktige tanker'? Saken er at dere ikke kan forklare det selv. For det er ikke noe sammenhengende eller årsak og konsekvens-logikk bak holdningene deres. Det er bare god gammel primitiv frykt. Kognitiv bevegelse på apenivå.

 

Hva faen?
 

Jeg har absolutt en oppdragelse med humane verdier.

 

SKJERP DEG!

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Entern skrev (Akkurat nå):

Hva faen?

Jeg har absolutt en oppdragelse med humane verdier.

SKJERP DEG!

Man er ikke human hvis man dehumaniserer andre. Å være human betyr noe mer enn å forme bortforklarende meldinger på et forum, for å ikke komme i et dårlig lys. Igjen, forklar meg argumentene med ord. Fra en årsak som leder til konsekvenser. Om du kan. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Neffi skrev (Akkurat nå):

Man er ikke human hvis man dehumaniserer andre. Å være human betyr noe mer enn å forme bortforklarende meldinger på et forum, for å ikke komme i et dårlig lys. Igjen, forklar meg argumentene med ord. Fra en årsak som leder til konsekvenser. Om du kan. 

Hvis meg, i tråden, hvor jeg har dehumanisert andre, vennen.

Jeg skylder ikke deg å hjelpe deg med noe som helst.

DU skylder MEG en unnskyldning.

PS.: den som bruker dehumaniserende språk her…er deg. Sånn til opplysning.

PPS.: ikke innbill deg at du vet noe som helst om hva jeg kan eller ikke kan.

  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
qwerty11 skrev (15 timer siden):

Les her: https://www.psypost.org/study-woke-attitudes-linked-to-anxiety-depression-and-a-lack-of-happiness/

En undersøkelse fra Finland viser at woke meninger er forbundet med angst og depresjon.

Her er noen av holdningene beskrevet som woke:

“If white people have on average a higher level of income than black people, it is because of racism.”

“University reading lists should include fewer white or European authors.”

“Microaggressions should be challenged often and actively.”

“Trans* women who compete with women in sports are not helping women’s rights.” (reverse scored)

“We don’t need to talk more about the color of people’s skin.”

“A white person cannot understand how a black person feels equally well as another black person.”

“A member of a privileged group can adopt features or cultural elements of a less privileged group.” (reverse scored)

Å være woke, i alle fall for europeiske folkeslag, er forbundet med selvhat. Dårlig selvfølelse er en komponent i angst og depresjon.

Hva tenker dere om studien? Er dette bare en tilfeldig sammenheng eller er det en årsakssammenheng?

Dette blir like dumt som å si at «Mor Nille kan ikke fly, derfor er hun en stein» (fritt etter Ludvig Holberg)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Entern skrev (11 minutter siden):

Hvis meg, i tråden, hvor jeg har dehumanisert andre, vennen.

Jeg skylder ikke deg å hjelpe deg med noe som helst.

DU skylder MEG en unnskyldning.

PS.: den som bruker dehumaniserende språk her…er deg. Sånn til opplysning.

PPS.: ikke innbill deg at du vet noe som helst om hva jeg kan eller ikke kan.

Å henge ut og nedsnakke ungdomskulturer som kan forbindes med politiske retninger, er dehumaniserende og grenseovertredende. Vi skal beskytte barn og unge. Det er én dimensjon av hvordan dere er dehumaniserende. En til er hvordan det her i tråden forsvares å undertrykke, fordi det er til ulempe for menn. Det er dirkete dehumaniserende. For alle andre enn menn. Men dere er så vant med det at dere ikke ser det selv. Dere skjønner ikke koblingen. At om dere skal se på dere selv som overmennsker, så dehumaniserer dere alle de under dere selv.

Du er ikke skyldig meg noen verden ting. Men dette er et forum. Man diskuterer ting. Du bare påstår ting, uten forklaringer. Påstår til og med at jeg forstår hva du mener og tenker. Jeg aner virkelig ikke hva du sikter til og man kan ikke bruke en eller annen merkelig form for telepati når man skal diskutere på et forum. Det er ikke sånn diskusjoner føres.

Endret av Neffi
  • Liker 5
Lenke til kommentar
11 minutes ago, Entern said:

Hvis meg, i tråden, hvor jeg har dehumanisert andre, vennen.

Jeg skylder ikke deg å hjelpe deg med noe som helst.

DU skylder MEG en unnskyldning.

PS.: den som bruker dehumaniserende språk her…er deg. Sånn til opplysning.

PPS.: ikke innbill deg at du vet noe som helst om hva jeg kan eller ikke kan.

Det personen spurte om er hvorfor du mener hva du mener (eller andre). Å si noe uten å kunne ressonere (hvorfor du mener xyz) gir lite verdi, da det ikke synes å være en gjennomtenkt tanke / grunn til hvorfor man er kommet frem til sitt standpunkt. Nettopp derfor er det også interessant når noen anklager ungdommer for å være woke / tette i pappen om man selv ikke kan resonnere rundt egne standpunkt. 

Endret av The Very End
  • Liker 4
Lenke til kommentar
The Very End skrev (3 minutter siden):

Det personen spurte om er hvorfor du mener hva du mener (eller andre). Å si noe uten å kunne ressonere (hvorfor du mener xyz) gir lite verdi, da det ikke synes å være en gjennomtenkt tanke / grunn til hvorfor man er kommet frem til sitt standpunkt. Nettopp derfor er det også interessant når noen anklager ungdommer for å være woke / tette i pappen om man selv ikke kan resonnere. 

10% av det personen du nevner postet hadde med spørsmål du nevner å gjøre, resten var personangrep.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Neffi skrev (4 minutter siden):

Å henge ut og nedsnakke ungdomskulturer som kan forbindes med politiske retninger, er dehumaniserende og grenseovertredende. Vi skal beskytte barn og unge. Det er en dimensjon av hvordan dere er dehumaniserende. En til er hvordan det her i tråden forsvares å undertrykke, fordi det er til ulempe for menn. Det er dirkete dehumaniserende. For alle andre enn menn. Men dere er så vant med det at dere ikke ser det selv. Dere skjønner ikke koblingen. At om dere skal se på dere selv som overmennsker, så dehumaniserer dere alle de under dere selv.

Du er ikke skyldig meg noen verden ting. Men dette er et forum. Man diskuterer ting. Du bare påstår ting, uten forklaringer. Påstår til og med at jeg forstår hva du mener og tenker. Jeg aner vikrelig ikke hva du sikter til og man kan ikke bruke en eller annen merkelig form for telepati når man skal diskutere på et forum. Det er ikke sånn diskusjoner føres.

Å nedsnakke negative ungdomskulturer er ikke dehumaniserende og slett ikke grenseoverskridende - med mindre vi lever i et totalitært eller autoritært samfunn og ungdomskulturen det er snakk om er Rødegardister eller Hitlerjugend - da er det «grenseoverskridende» - i makthavernes øyne - med farlige konsekvenser.

Woke fremmer selvhat. Noe som er negativt og fortjener kritikk.

Jeg hater incel dritten enda mer enn woke opplegget. Det er vel også en slags «ungdomskultur», er det dehumaniserende og grenseoverskridende å påpeke at incel kulturen er dritt?

 

For meg handler for øvrig woke mindre om ungdomskultur* enn om all den ekstreme «politiske korrektheten» i media og blant politikere, og den negative effekten denne har på samfunnet :) 

  • Liker 7
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Entern skrev (2 timer siden):

10% av det personen du nevner postet hadde med spørsmål du nevner å gjøre, resten var personangrep.

Like mye personangrep som å si at woke er mentalt syke. Å angripe undommer er faen meg mental sykdom det òg. Jeg snakket om tankegymnastikk som må til for å dehumanisere. At du tok det personlig er ikke det samme som at det var et personangrep. At du føler deg truffet i en eller annen kategori er ikke et angrep. Men kanskje det blir sånn når man innerst inne er piss-redd.

Endret av Neffi
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Entern skrev (Akkurat nå):

Jeg hater incel dritten enda mer enn woke opplegget. Det er vel også en slags «ungdomskultur», er det dehumaniserende og grenseoverskridende å påpeke at incel kulturen er dritt?

Ja, å lage en tråd med fokus på deres eventuelle mentale sykdommer ville vært svært så dehumaniserende! Derfor gjør vi ikke det. Vi snakker om det som noe annet enn sykdom.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
The Very End skrev (4 minutter siden):

Så det er personangrep når vi spør hvorfor du mener det du mener

Edit: leste feil beklager. Men greit - hopp forbi det andre, la oss fokusere på «hvorfor».

Det er ok :) 

Jeg mener det negative er selvhatet som ser ut til å plage mange. Det er det verste.

Og ditto gruppetenkning men det er ikke akkurat unikt for woke. Selv om det kombinert med renhetstankegang blir ganske kjipt.

Det kjipe med å være kritisk til woke er at da kan man puttes i bås med incels, ytre høyre og andre kjipinger.

Jeg mener jeg har alltid vært for likestilling, pro GLBT og mot rasisme. Da er det kjipt å bli kalt alt mulig rart fordi man ikke er «ren» nok, selv om man vet at «renhetskonkurransen» er en fool’s game man ikke kan vinne :) 

Husk Mimir sine ord: vi trenger ikke amerikansk identitetspolitikk i Norge :) 

  • Liker 8
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Neffi skrev (4 minutter siden):

Like mye personangrep som å si at woke er mentalt syke. Å angripe undommer faen meg mental sykdom det og. Jeg snakket om tankegymnastikk som må til for å dehumanisere. At du tok det personlig er ikke det samme som at det var et personangrep. At du føler deg truffet i en eller annen kategori er ikke et angrep. Men kanskje det blir sånn når man innerst inne er piss-redd.

Bortsett fra at det ikke var jeg som sa det, jeg sa jeg til en viss grad var enig med en poster som til en viss grad var enig med TS.

Det er litt som å ta Venstre for noe FrP har sagt. ;) 

  • Innsiktsfullt 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...