Gå til innhold

Break Even for bitcoin


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Trulss skrev (49 minutter siden):

Er det penger å tjene på dette lenger som følge av de skyhøye strømprisene?

Generelt sett nei. Dog noen få i Norge som har billig strøm ennå.

Du kan legge inn din strømpris i en mining-kalkulator, så ser du om du kan tjene. Bare husk at det er dagens høye bitcoin-pris som brukes i kalkulatoren. Hvis bitcoin-prisen går ned igjen etter at du har kjøpt en miner kan du fort gå med tap allikevel, hvis du da ikke er villig til å sitte å holde på bitcoinsa til prisen evt. går opp igjen før du selger selvsagt.

Endret av Aiven
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Aiven skrev (11 minutter siden):

Generelt sett nei. Dog noen få i Norge som har billig strøm ennå.

Du kan legge inn din strømpris i en mining-kalkulator, så ser du om du kan tjene. Bare husk at det er dagens høye bitcoin-pris som brukes i kalkulatoren. Hvis bitcoin-prisen går ned igjen etter at du har kjøpt en miner kan du fort gå med tap allikevel, hvis du da ikke er villig til å sitte å holde på bitcoinsa til prisen evt. går opp igjen før du selger selvsagt.

Takk for svar. Jeg trenger noe enkelt (støysvakt) som kun trekker 2kW. Hva kjøper jeg da?

Lenke til kommentar

Flere år siden mining med skjermkort var lønnsomt, i de fleste tilfeller. 

Btc mining trenger du en Asic maskin, disse er dyre og støyende. Typisk trekker de 3300 watt. Det ligger til salgs for ca 500 dollar per stykk nå ser jeg. 

Lenke til kommentar
kremt skrev (5 minutter siden):

Flere år siden mining med skjermkort var lønnsomt, i de fleste tilfeller. 

Btc mining trenger du en Asic maskin, disse er dyre og støyende. Typisk trekker de 3300 watt. Det ligger til salgs for ca 500 dollar per stykk nå ser jeg. 

Jeg har bare 2kW å avse (10 amp kurs), og strøm koster meg svært lite.
Aner ikke hva jeg bør kjøpe/se etter da.

Lenke til kommentar

Tja, de som driver stort tenker jo profitt på sikt, så om Bitcoin dobler seg i pris vil det nok være meget lønnsomt, desverre så vet man ikke hva som kan skje i kryptomarkedet annet enn analyser av tidligere år, som sålangt har stemt ganske bra dog, men som sagt, man vet aldri.

Lenke til kommentar
Trulss skrev (45 minutter siden):

Takk for svar. Jeg trenger noe enkelt (støysvakt) som kun trekker 2kW. Hva kjøper jeg da?

Vil understreke at jeg ikke har drevet med dette selv ennå, så har begrenset peiling. Men jeg tror de støyer stort sett. Alternativet er vel vannkjøling, om du får til å modde sjøl.

Antminer S17 Pro 50 TH/s bruker 2kW og burde gå an å få tak i. Hvis du har gratis strøm kan det funke, men de fleste i Norge vil gå med tap med dagens strømpriser med den. Ulempen er at dette er en 5 år gammel modell, så om den har stått og gått i 5 år risikerer du å kjøpe en som går i stykker om ikke for mye tid.

Jeg ser det er flere modeller som bruker 2kW, men det er ikke merker jeg har sett til salgs i Norge. Kan evt. kjøpe noe fra utlandet sikkert.

Endret av Aiven
Lenke til kommentar
Aiven skrev (31 minutter siden):

Vil understreke at jeg ikke har drevet med dette selv ennå, så har begrenset peiling. Men jeg tror de støyer stort sett. Alternativet er vel vannkjøling, om du får til å modde sjøl.

Antminer S17 Pro 50 TH/s bruker 2kW og burde gå an å få tak i. Hvis du har gratis strøm kan det funke, men de fleste i Norge vil gå med tap med dagens strømpriser med den. Ulempen er at dette er en 5 år gammel modell, så om den har stått og gått i 5 år risikerer du å kjøpe en som går i stykker om ikke for mye tid.

Jeg ser det er flere modeller som bruker 2kW, men det er ikke merker jeg har sett til salgs i Norge. Kan evt. kjøpe noe fra utlandet sikkert.

En slik vil typisk produsere over 75db i støy, noe som ikke akkuratt er stillegående.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dragonlove skrev (10 minutter siden):

En slik vil typisk produsere over 75db i støy, noe som ikke akkuratt er stillegående.

Enig i det, jeg vet bare ikke om noe stillegående som bruker 2kW (fra fabrikk). Men mulig det finnes.

Lenke til kommentar

Her er en grei side hvor du får info om mange forskjellige ASIC's og hvor mye profitt du kan regne med å få. En ting å huske på er at profitt kan variere fra dag til dag og måned til måned. Kan være du har 1000kr denne måneden og i neste måned sitter du med en overpriset brevvekt som koster mer i strøm enn hva du tjener.

 

Lenke til kommentar

Jeg bruker mining som varmeovn. Er vel eneste måten det gir mening i dag.

Har to maskiner som miner Ravencoin og to som miner vertcoin, og det holder loftstuen oppvarmet og garageboden frostfri. Lite verdi I dag men det kan jo endre seg.

Jeg tjente en del tusen på dogecoin når verdien plutselig skøyt i været 10 år etter jeg minet det i bare noen dager.

Lenke til kommentar
Complexity skrev (19 minutter siden):

Jeg bruker mining som varmeovn. Er vel eneste måten det gir mening i dag.

Har to maskiner som miner Ravencoin og to som miner vertcoin, og det holder loftstuen oppvarmet og garageboden frostfri. Lite verdi I dag men det kan jo endre seg.

Jeg tjente en del tusen på dogecoin når verdien plutselig skøyt i været 10 år etter jeg minet det i bare noen dager.

Krever noe av dette maskineriet  (ASIC) tilleggsinvesteringer i form av annen type hardware, eller kan jeg bruke en gammel laptop tilknyttet internet?

Kjenner jeg har en bratt læringskurve foran meg.

Lenke til kommentar
3 minutes ago, Trulss said:

Krever noe av dette maskineriet  (ASIC) tilleggsinvesteringer i form av annen type hardware, eller kan jeg bruke en gammel laptop tilknyttet internet?

Kjenner jeg har en bratt læringskurve foran meg.

Nix. Men ravencoin krever skjermkort som har litt ram innabords. Er vel minimum 5gb eller noe i dag (øker hele tiden)

Vertcoin krever ingenting og kan mines på alt. Den ene minern min er en laptop (uten batteri da det blir ødelagt av varmen og å være 100% oppladet hele tiden)

Burde lære deg litt om clocking av skjermkort forøvrig. Ikke vits å bruke mere strøm enn nødvendig så man må clocke seg nedover til det påvirker hashraten.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Complexity skrev (4 minutter siden):

Nix. Men ravencoin krever skjermkort som har litt ram innabords. Er vel minimum 5gb eller noe i dag (øker hele tiden)

Vertcoin krever ingenting og kan mines på alt. Den ene minern min er en laptop (uten batteri da det blir ødelagt av varmen og å være 100% oppladet hele tiden)

Burde lære deg litt om clocking av skjermkort forøvrig. Ikke vits å bruke mere strøm enn nødvendig så man må clocke seg nedover til det påvirker hashraten.

Ja, hmm, akkurat, neidaså...

Det finnes ikke noe plug and play for dummies da tro?
(jeg tenkte bare å bruke den 10A kursen til noe nyttig uten at det krever for mye investeringer eller hodebry)

Lenke til kommentar
Trulss skrev (2 timer siden):

Det finnes ikke noe plug and play for dummies da tro?

Tvilsomt.

For Bitcoin er det kun asics som er brukbart.

Crypto mining med datamaskiner har en break even på mer enn ca 700 dager. Det betyr at det er sannsynligvis bedre å investere i noe annet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...