Gå til innhold

Hva er du mest stolt over å ha oppnådd?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott idé til en tråd.

Utenom å få tre flotte barn, så er det å ha lært å tegne profesjonelt, selv med cerebral parese og en spådom at jeg aldri ville klare å skrive for hånd.

Motgang lager stahet 😅

  • Liker 2
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar

Spennende tråd!

Jeg er stolt over å ha gått fra så og si dropp-out på VGS (klarte det på hengende håret takket være gamle fraværsregler) til å fullføre en mastergrad. Det tok riktignok en modningsreise på 8 år og en rekke drittjobber før jeg var klar for universitetet, men, kom meg gjennom med et snitt rundt B og tenker at det er et bra resultat for en kar som ikke har fått noe gratis hva angår skoleferdigheter. (Siste del er ikke ment som skryt for B’en, men at jeg som selv vil kalle meg nokså tjukk i huet klarte et akseptabelt resultat takket være 5 år målrettet innsats).

Endret av The Very End
  • Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar

Jeg er mest stolt over å ikke ha tatt livet av meg (selvom det har vært nære på noen ganger), etter en oppvekst med narkomane foreldre, vold, misbruk og mobbing. Og at jeg har klart å snu en negativ og pessimistisk tankegang, dårlig selvtillit, angst og depresjon til det motsatte. At jeg nå klarer å føle ekte glede og kjærlighet i hjertet mitt, gi det videre og gjøre det jeg kan for å hjelpe og bygge opp andre mennesker som sliter og har det vondt. Og som @Martelè sier over om spiseforstyrrelsene sine, jeg har for det aller meste gjort det helt selv. Har fått lite hjelp på veien av helsevesenet og klart meg mest på egenhånd. Jeg er veldig takknemlig for den hjelpen jeg har fått da, for det meste ganske tilfeldige enkelthendelser 😊 Det har vært tungt og innimellom er jeg fortsatt litt trist over livet mitt og føler meg ensom og har tunge dager, men det er ingentig sammenliknet med det som var utgangspunktet mitt. Har mange andre ting jeg er stolt over også, men dette er det største for meg. Forskjellen er som natt og dag, et helt annet liv. Man kan skape sin egen virkelighet og liv, og alt starter med hvordan man tenker 😃

Takk for at du har laget en fin tråd, håper mange poster og bidrar her 🥰👍

PS. Er det lov å poste flere ganger om andre ting? Ikke spamme ned tråden selvsagt, men å senere skrive om noe annet man er stolt over også? 

  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg er mest stolt over at jeg har klart å "overvinne" utfordringer i forhold til meg selv.

Når jeg klarer å være min egen "bestevenn" i vanskelige situasjoner, ved å gjøre det som er best for meg (det kan være veldig vanskelig noen ganger).

Stå imot "fristelser" som jeg opplever ikke kommer til å gagne meg på lang sikt.

Det blir jo litt som å "tisse" i buksa. Det blir først varmt, for så å bli veldig kaldt. Det liker jeg ikke (jeg mener ikke bokstavelig her altså...bare så det er på det rene). 

Noen ganger er det veldig vondt å gjøre det som du mener er rett, selv om man så inderlig godt vet at det må bli slik. Dette er mitt aller verste punkt, og her kan jeg slite mange ganger. Så når jeg klarer dette til tross for at det smerter meg å gjøre det så blir jeg ufattelig stolt av meg selv.......Stolt med en "bismak" kan man si.....Så da er jeg ekstra "snill" med meg selv en periode siden jeg syns jeg fortjener det. Så har jeg omsider klart å "godta" at jeg ikke bestandig er så god som jeg skal ha det til....Er et menneske på godt og vondt med mine mangler og feil.... akkurat som alle andre...

Har lært vannvittig mye om meg selv ❤️.

Stå opp for meg selv, og det jeg tror er riktig for meg (og ikke hva alle andre mener). 

Så ja jeg er veldig fornøyd med meg selv 🌞

 

Endret av Oxalidaceaee
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar

Personlig bragd må vel være å overvinne høydeskrekk ved å hoppe i strikk på Rjukan. 

 

Ellers er jeg jo fornøyd med å greie å leve et godt liv, selv som nylig singel, der jeg ikke må ta noen økonomiske steg som å selge huset, bilen eller annet fordyrende i disse tider der rente og strøm skal opp. 

Endret av Hansien
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Gått ned 23kg så langt. Er en evig krig mellom god vekt kontroll i ukedagene og ren latskap i helgene. :p

Fått fast jobb og jobber skift på deratt. Skal snart gå opp til fagprøva i Logistikk. 

Truckfører for klasse T1, T2 og T4. Motvekt spesielt er morsomt å kjøre. o3o

Overkommet min frykt for å kjøre bil og har hatt ei lita søt Hyundai i30 2012 modell i over 2 år.

Tatt tak i min sosiale angst og frykter ikke lenger folk. Mine sosiale ferdigheter kan ikke sammenliknes lenger med hvordan jeg var for knappe 5 år siden. Psykiske helsa er på topp og samme er humøret.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Oxalidaceaee skrev (3 timer siden):

Det tror jeg ingenting på.....

Det må da være noe som har gitt deg en eller annen form for mestringsfølelse?

Nei jeg vokste opp under barnevernet på 1990 tallet det jeg skammer meg mest over er at jeg aldri fikk gitt mine foreldre barnebarn min mor gikk bort i 2011 når jeg var 23 år pappa gikk bort 16 Desember 2023 han ble 78 år vi stod hverandre nær ☹️ nå er jeg igjen alene ☹️

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Maskinfører skrev (1 minutt siden):

Nei jeg vokste opp under barnevernet på 1990 tallet det jeg skammer meg mest over er at jeg aldri fikk gitt mine foreldre barnebarn min mor gikk bort i 2011 når jeg var 23 år pappa gikk bort 16 Desember 2023 han ble 78 år vi stod hverandre nær ☹️ nå er jeg igjen alene ☹️

Maskinfører, du er et godt menneske, det i seg selv betyr alt ❤️ Klem til deg, ikke undervurder deg selv ❤️

  • Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Maskinfører skrev (4 minutter siden):

Nei jeg vokste opp under barnevernet på 1990 tallet det jeg skammer meg mest over er at jeg aldri fikk gitt mine foreldre barnebarn min mor gikk bort i 2011 når jeg var 23 år pappa gikk bort 16 Desember 2023 han ble 78 år vi stod hverandre nær ☹️ nå er jeg igjen alene ☹️

Det å være et godt menneske er også noe å være stolt av vet du. ❤️ 

Jeg har ikke noe å være stolt av, men ville svare deg. 

  • Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Tussi skrev (12 minutter siden):

Maskinfører, du er et godt menneske, det i seg selv betyr alt ❤️ Klem til deg, ikke undervurder deg selv ❤️

Njæææ vet ikke :nei: njææ mulig jeg er ett godt menneske aner ikke da jeg ikke løper rundt og skryter av meg sjøl det får andre ta seg av 😉 Klem tilbake @Tussi ❤️🌹

  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Stripete skrev (12 minutter siden):

Det å være et godt menneske er også noe å være stolt av vet du. ❤️ 

Jeg har ikke noe å være stolt av, men ville svare deg. 

Ja en prøver jo å være ett godt menneske men er ikke alltid man lykkes nå har jeg feks 60 dagers utestengelse fra KG så de syns sikkert ikke jeg er noe godt menneske sier man at Co2 er livets gass så er man ond ☹️ Tusen takk ❤️ noe må det vel være ? ❤️ 

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
3 hours ago, Maskinfører said:

60 dagers utestengelse fra KG

...er en velsignelse til å ikke lenger bruke tid der tiden din ikke blir verdsatt verken for deg selv eller andre.

Jeg brukte en del tid i ett nisje marked på internet for veldig mange år siden, som jeg visste dypt inne at ikke var bra for meg i det hele tatt. Min underbevisthet ledet meg til at jeg tilslutt endelig avsluttet all tid der. Etterpå ble livet mye mye bedre når jeg ikke lenger fokuserte på dette nisje markedet.

Ikke hva jeg er mest stolt av vedrørende trådens tema, men bare tenkte jeg skulle påpeke hvor heldig Maskinfører er, som blir fortalt av KG at han ikke er velkommen, og vist bort, slik at han ikke lenger trenger å bruke sin verdifulle tid der.

Litt i samme spor, så kunne jeg ha gått inn i den lokale kirka for å prøve å argumentere mot prestene der, og eventuelt bli vist bort mange ganger. Men det er særdeles dårlig investering av min tid tror jeg.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Maskinfører skrev (4 timer siden):

Nei jeg vokste opp under barnevernet på 1990 tallet det jeg skammer meg mest over er at jeg aldri fikk gitt mine foreldre barnebarn min mor gikk bort i 2011 når jeg var 23 år pappa gikk bort 16 Desember 2023 han ble 78 år vi stod hverandre nær ☹️ nå er jeg igjen alene ☹️

Du betyr mye for oss som kjenner deg her og på KG 😊 og du er et godt menneske 😊

  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...