Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kastet bort så mange år


Gjest a93de...946

Anbefalte innlegg

Gjest a93de...946

I kveld har jeg sett litt på gamle nostalgiske minecraft videoer og hørt litt på musikk.

Da kom jeg til å tenke gjennom livet mitt, slik jeg ved jevne mellomrom gjør.

Tankene svever mot hva jeg har brukt årene mine på. Nå er jeg 31 år og vil bli 32 om 4 måneder.

I tiden min på jorden har jeg greid noen bragder. Som å skaffe meg en god utdanning og behagelig jobb. 

Men jeg har ikke hatt det så fint. Jeg har aldri hatt en kjæreste og har slitt med sykelig dårlig selvfølelse. Som har skapt mye angst og har gjort at jeg har vært lite sosial.

Jeg drømte meg heller inn i spillverden, blant annet minecraft, skyrim, witcher ol. Det har vært morsomt, men det har ingen verdi.

Det er ikke noe galt med å spille, innenfor rimeligjetens grenser, men jeg har kastet bort mye tid. Som jeg heller burde brukt til å forbedre meg selv.

Å heller bli den mannen jeg ønsker å være, å bli en mann andre forventer at en er. 

Fremover ønsker jeg å gjøre noe som har verdi. Men den store kjærligheten finner jeg nok aldri. Fordi jeg ikke greier å ta igjen resten av mennene på min alder i egenskapene kvinner forventer.

Anonymous poster hash: a93de...946

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå på ett treningstudio. Kjøp deg en 'dags entre'. Skift til joggebukse og bare gå rundt omkring inne i treningstudioet.

Hvorfor bare gå rundt omkring, og hvorfor dags entre? Fordi det er den enkleste og beste oppfordringen som kan få deg til å ta steget inn dit.

Etterhvert når du går rundt omkring der, så vil du bli nysgjerrig på maskinene der.

Du kan også bare spørre i resepsjonen når du kommer inn. "Jeg har aldri vært her før, kan du fortelle meg om ting her?"

Hvis du allerede har vært på ett treningstudio, så kan posten min fremdeles hjelpe de som føler de har samme situasjon, og ikke har vært i ett treningstudio.

 

Men hvorfor treningstudio? Ikke fordi treningstudio er en nødvendig ting i livet, men fordi det fungerer utmerket som ett springbrett for å komme seg ut blandt folk, røre kroppen og bli sterkere fysisk, som hjelper det mentale. Og du blir mer attraktiv for kvinner. Og får etterhvert mer handlingsevne i livet til å forandre det.

Å se på treningstudio som en plass der man skal heeeeele tiden utfordre seg selv, og presse seg selv skikkelig, og prøve å se hvor mye som skal til for å ødelegge kroppen, er i min mening svært uheldig måte å bruke ett treningstudio. Så jeg oppfordrer ikke til det.

Lenke til kommentar
Gjest f1da6...1eb

Hør med den lokale skolen om du kan få holde foredrag om emnet. Skulle så ønsket at mine barn fikk dette inn fra andre en meg. Skriv en bok om det. 

Anonymous poster hash: f1da6...1eb

Lenke til kommentar

Løpet er på ingen måte kjørt, men om du bestemmer deg for at det er det så er det fort en selvoppfyllende profeti.

 

Ikke kast bort mer tid på å sture over hvor mye tid du allerede har kastet bort. Gjort er gjort, se heller framover og bruk litt tid på å finne ut hva du heller vil bruke tiden på. Fysisk aktivitet av eget valg kan kanskje være noe? Skal være bra for både kropp og sjel, og det syns jeg jeg merker selv også.

  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest a93de...946 skrev (5 timer siden):

I kveld har jeg sett litt på gamle nostalgiske minecraft videoer og hørt litt på musikk.

Da kom jeg til å tenke gjennom livet mitt, slik jeg ved jevne mellomrom gjør.

Tankene svever mot hva jeg har brukt årene mine på. Nå er jeg 31 år og vil bli 32 om 4 måneder.

I tiden min på jorden har jeg greid noen bragder. Som å skaffe meg en god utdanning og behagelig jobb. 

Men jeg har ikke hatt det så fint. Jeg har aldri hatt en kjæreste og har slitt med sykelig dårlig selvfølelse. Som har skapt mye angst og har gjort at jeg har vært lite sosial.

Jeg drømte meg heller inn i spillverden, blant annet minecraft, skyrim, witcher ol. Det har vært morsomt, men det har ingen verdi.

Det er ikke noe galt med å spille, innenfor rimeligjetens grenser, men jeg har kastet bort mye tid. Som jeg heller burde brukt til å forbedre meg selv.

Å heller bli den mannen jeg ønsker å være, å bli en mann andre forventer at en er. 

Fremover ønsker jeg å gjøre noe som har verdi. Men den store kjærligheten finner jeg nok aldri. Fordi jeg ikke greier å ta igjen resten av mennene på min alder i egenskapene kvinner forventer.

Anonymous poster hash: a93de...946

Klok selverkjennelse som flere burde burde ta lærdom av.

Spillgenerasjonen opptrer ikke akkurat på en arena som fremmer sosiale evner…..

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest a93de...946 skrev (8 timer siden):

Jeg drømte meg heller inn i spillverden, blant annet minecraft, skyrim, witcher ol. Det har vært morsomt, men det har ingen verdi.

Altså dette er bullshit, jeg skjønner greia, videospill er djevelens verk osv, men det stemmer jo ikke, en kan treffe å bli kjent med folk gjennom spill det er tonnevis av sosiale spill, om du velger å spille dem. En kan lære seg noe nytt, en får bedre fingerferdighet, kirurger bruker spill som trening. Spill har historier, moral, etikk å filosofi akkurat som annen underholdning som litteratur å film, i tillegg hadde du det moro. 

 

Gjest a93de...946 skrev (8 timer siden):

Men den store kjærligheten finner jeg nok aldri. Fordi jeg ikke greier å ta igjen resten av mennene på min alder i egenskapene kvinner forventer.

Kvinner spiller de også, det er helt normalt og du har ikke kastet bort noe tid, hva er det egentlig å ta igjen ? Hvilke egenskaper mener du at du mangler i forhold til andre 31 åringer ?  

Om det folk sier om spill stemmer så stemmer det like mye for litteratur, folk har vært redde for nye ting i flere tusen år og har like lenge funnet på negative påstander om nye ting. Du kan lett finne en kvinne mens du gamer, itte no problem. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest a93de...946
Komplett ubrukelig skrev (10 timer siden):

Hva slags egenskaper har disse mennene forsprang på som du ikke kan ta igjen, som gjør deg uaktuell som kjæreste? 

Det er i hovedsak sosiale evner, selvfølelse, evner til å flørte ol. Kvinner, til eldre de blir, til høyere forventninger får de til personlighet.

 

Radford skrev (9 timer siden):

Synd å høre at du føler du har kastet bort så mange år av livet ditt. Jeg ønsker deg masse lykke til videre og håper du når dine mål!.

Takk for det :)

Selfuniverse skrev (7 timer siden):

Gå på ett treningstudio. Kjøp deg en 'dags entre'. Skift til joggebukse og bare gå rundt omkring inne i treningstudioet.

Hvorfor bare gå rundt omkring, og hvorfor dags entre? Fordi det er den enkleste og beste oppfordringen som kan få deg til å ta steget inn dit.

Etterhvert når du går rundt omkring der, så vil du bli nysgjerrig på maskinene der.

Du kan også bare spørre i resepsjonen når du kommer inn. "Jeg har aldri vært her før, kan du fortelle meg om ting her?"

Hvis du allerede har vært på ett treningstudio, så kan posten min fremdeles hjelpe de som føler de har samme situasjon, og ikke har vært i ett treningstudio.

 

Men hvorfor treningstudio? Ikke fordi treningstudio er en nødvendig ting i livet, men fordi det fungerer utmerket som ett springbrett for å komme seg ut blandt folk, røre kroppen og bli sterkere fysisk, som hjelper det mentale. Og du blir mer attraktiv for kvinner. Og får etterhvert mer handlingsevne i livet til å forandre det.

Å se på treningstudio som en plass der man skal heeeeele tiden utfordre seg selv, og presse seg selv skikkelig, og prøve å se hvor mye som skal til for å ødelegge kroppen, er i min mening svært uheldig måte å bruke ett treningstudio. Så jeg oppfordrer ikke til det.

Der tenker jeg du har rett. Jeg har begynt å jogge hver dag og har gått ned mye i vekt det siste året. Men treningsstudio jan være positivt for å øje motivasjon og kanskje bli bedre sosialt om jeg kommer i kontakt med noen. Har også vurdert å solr noen kamerater om de blir med.

 

Gjest fa663...05b skrev (6 timer siden):

Thaidame. Book flight til Asia nå.

Anonymous poster hash: fa663...05b

Det må bli nødløsningen 😅 Det er noe jeg avsolutt vurderer.

 

Gjest f1da6...1eb skrev (5 timer siden):

Hør med den lokale skolen om du kan få holde foredrag om emnet. Skulle så ønsket at mine barn fikk dette inn fra andre en meg. Skriv en bok om det. 

Anonymous poster hash: f1da6...1eb

Hehe. Det kunne vært artig :)

HansiBanzi skrev (5 timer siden):

Løpet er på ingen måte kjørt, men om du bestemmer deg for at det er det så er det fort en selvoppfyllende profeti.

 

Ikke kast bort mer tid på å sture over hvor mye tid du allerede har kastet bort. Gjort er gjort, se heller framover og bruk litt tid på å finne ut hva du heller vil bruke tiden på. Fysisk aktivitet av eget valg kan kanskje være noe? Skal være bra for både kropp og sjel, og det syns jeg jeg merker selv også.

Godt råd, takk 👍

Inspector skrev (5 timer siden):

Klok selverkjennelse som flere burde burde ta lærdom av.

Spillgenerasjonen opptrer ikke akkurat på en arena som fremmer sosiale evner…..

Der har du det dummeste jeg har gjort. Jeg har i hovedsak spilt single player spill, i kombinasjon med å være lute sosialt. Selvsagt blir jeg dårlig sosialt da, men ikke bare det. Jeg lærte ikke meg selv å kjenne og elske. Samtidig som jeg i mitt indre muslikte meg selv mer og mer, fordi jeg visste allerede da at jeg ikke brukte tiden min nyttig.

Sjørøver skrev (5 timer siden):

Fortell 

 

Fortell 

Jeg har en mastergrad i økonomi og en ganske chill jobb. Et ganske obskurt yrke i det offentlige, med lite kontroll ... 🤣

skaftetryne32 skrev (2 timer siden):

Altså dette er bullshit, jeg skjønner greia, videospill er djevelens verk osv, men det stemmer jo ikke, en kan treffe å bli kjent med folk gjennom spill det er tonnevis av sosiale spill, om du velger å spille dem. En kan lære seg noe nytt, en får bedre fingerferdighet, kirurger bruker spill som trening. Spill har historier, moral, etikk å filosofi akkurat som annen underholdning som litteratur å film, i tillegg hadde du det moro. 

 

Kvinner spiller de også, det er helt normalt og du har ikke kastet bort noe tid, hva er det egentlig å ta igjen ? Hvilke egenskaper mener du at du mangler i forhold til andre 31 åringer ?  

Om det folk sier om spill stemmer så stemmer det like mye for litteratur, folk har vært redde for nye ting i flere tusen år og har like lenge funnet på negative påstander om nye ting. Du kan lett finne en kvinne mens du gamer, itte no problem. 

Jeg er helt enig med deg. Problemet her er heller hvordan jeg har brukt spill og fritiden min. De fleste greier helt fint å finne en sunn mengde spilling og å være sosiale gjennom spill. Mange finner jo tkl og med kjæresten gjennom spilling.

Anonymous poster hash: a93de...946

Lenke til kommentar
Gjest a93de...946 skrev (11 timer siden):

Som jeg heller burde brukt til å forbedre meg selv.

Du kan begynne med å gjøre deg selv lykkelig alene. En dame kommer ikke til å komme inn i livet ditt og automatisk gjøre deg lykkelig. Å ha denne forventningen gjør deg bare til en belastning og får deg til å sette urimelige krav.

Snu om på andre ting i livet ditt. Gjør deg selv lykkelig alene, så utstråler du også mer attraktivitet.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Det er jo ikke sånn at du blir evneveik av å spille dataspill. Nekter å tro at du gikk fra klassens midtpunkt til det du beskriver i dag.

Du trenger ikke være så flink sosialt for å få deg kjæreste. Det er enormt stor forskjell på egenskaper for å få seg kjæreste og å få seg mest mulig sex. Du har "alt på stell" for å få deg kjæreste, du mangler bare sosiale arenaer og det klarer alle å ordne om man gidder. Men det virker som du er mest opptatt av å synes synd i deg selv. Veldig greit det så slipper man å ta i et tak og komme seg ut av komfortsonen. 

Endret av Komplett ubrukelig
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest cb217...f96
Gjest f1da6...1eb skrev (På 3.3.2024 den 7:44 AM):

Hør med den lokale skolen om du kan få holde foredrag om emnet. Skulle så ønsket at mine barn fikk dette inn fra andre en meg. Skriv en bok om det. 

Anonymous poster hash: f1da6...1eb

Mens du selv sitter på et diskusjonsforum...
Ironien blant foreldre som tror spill er en dødsdom er underholdning i seg selv.

Antar at du ikke konsumerer underholdning i den formen du selv liker det heller og bare sitter der med "sunne" verdier på daglig basis?

Men som med veldig mange andre.. så kan man jo anta du har vært en av de foreldrene som ga lite innsats, kjeftet mye da barna ikke gjorde som du ville og deretter klager på hvordan de har blitt i ettertid.

( Og ja.. jeg elsker synsing basert på lite fakta og info ) 

 

Anonymous poster hash: cb217...f96

Lenke til kommentar

Fra Iron Maiden - Wasted Years: "So, understand, don't waste your time always searching for those wasted years. Face up, make your stand, and realize you're living in the golden years."

Som betyr at ikke se deg tilbake og tenk at du har kastet bort årene. Men ta et standpunkt for hva slags liv du ønsker deg, ta ansvar, og få det til å skje. Du lever dine beste år nå, og har mange gode tiår foran deg, mange.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 9ddd9...1bc
Gjest a93de...946 skrev (På 3.3.2024 den 2:41 AM):

I kveld har jeg sett litt på gamle nostalgiske minecraft videoer og hørt litt på musikk.

Da kom jeg til å tenke gjennom livet mitt, slik jeg ved jevne mellomrom gjør.

Tankene svever mot hva jeg har brukt årene mine på. Nå er jeg 31 år og vil bli 32 om 4 måneder.

I tiden min på jorden har jeg greid noen bragder. Som å skaffe meg en god utdanning og behagelig jobb. 

Men jeg har ikke hatt det så fint. Jeg har aldri hatt en kjæreste og har slitt med sykelig dårlig selvfølelse. Som har skapt mye angst og har gjort at jeg har vært lite sosial.

Jeg drømte meg heller inn i spillverden, blant annet minecraft, skyrim, witcher ol. Det har vært morsomt, men det har ingen verdi.

Det er ikke noe galt med å spille, innenfor rimeligjetens grenser, men jeg har kastet bort mye tid. Som jeg heller burde brukt til å forbedre meg selv.

Å heller bli den mannen jeg ønsker å være, å bli en mann andre forventer at en er. 

Fremover ønsker jeg å gjøre noe som har verdi. Men den store kjærligheten finner jeg nok aldri. Fordi jeg ikke greier å ta igjen resten av mennene på min alder i egenskapene kvinner forventer.

Anonymous poster hash: a93de...946

Det er aldri for sent å utvikle seg, utfordre seg og få seg kjæreste. 

Hva tenker du at du ikke har av egenskaper, som en kvinne forventer? 

Kvinner er forskjellige. Det finnes mange kvinner som liker gaminging og sitter nok med de samme tankene som deg.

Spørsmålet er hva du ønsker. Har du noen tanker om hvor du er i dag, og hvor du ønsker deg hen? Ikke hva andre forventer, men hva du ønsker. 

For ofte er dette misforstått. Man ønsker det andre har, eller hva man tror andre forventer. Da ender man ofte opp ulykkelig.

Spillingen har hatt verdi for deg. Og gitt deg noe. Gjør det noe at du drømmer deg inn i den verdenen? Jeg tror de fleste mennesker flykter i ny og ne. Kobler av. Med tv, spill, musikk, trening etc. 

Selvbilde kan man alltids jobbe med. Men så lenge man sammenligner seg med alle rundt, vil det være vanskelig. Hva med å akseptere deg slik du er, se det positive med deg selv, samtidig som du utfordrer deg selv? 

Anonymous poster hash: 9ddd9...1bc

Lenke til kommentar
On 3.3.2024 at 1:46 PM, Guest a93de...946 said:

Der tenker jeg du har rett. Jeg har begynt å jogge hver dag og har gått ned mye i vekt det siste året. Men treningsstudio jan være positivt for å øje motivasjon og kanskje bli bedre sosialt om jeg kommer i kontakt med noen. Har også vurdert å solr noen kamerater om de blir med.

Ikke vent på om du 'får med' noen kamerater! Du er over 30! På tide å bli en mann som gjør noe med livet sitt! Gjør noe annet enn det du har gjort til nå. Hvis du skal ha en standard om at du må ta med deg noen gamle kjente kamerater, så kan du bli overtalt til at (bruk teit stemme her->) "Treningstudio er jo bare for raringer som ikke vet hva de skal bruke tiden sin til, skal du virkelig dit?... høhø, hva har skjedd med deg da?" Eller de kan si "Huh?!... hvorfor det? Har du ikke fått med deg at Diablo Endless Time Waster And Gambling Nightmare 5 har fått den nye Ultimate Enchanted God Weapons Triple Slayer Deluxe nedlastingspakken!!??? Som du bare trenger å kjøpe en average på rundt 350 loot boxes for å få de beste gjenstandene, men som du bare MÅÅÅ ha!?"

De gamle kameratene dine kommer til å få deg på andre tanker rimelig fort, også fordi de også kanskje er veldig redd for å prøve å forandre livet sitt. De vil da antakeligvis prøve å holde deg nede slik at du ikke muligens måtte forlate dem på ett eller annet tidspunkt for å leve livet ditt fullt ut.

Hvis du vil ha med deg kameratene dine, så må nok du være istand til å overtale dem, og det tror jeg ikke du er klar for. Derfor må du bryte ut av det skallet du har laget rundt deg og vis for deg selv at du er mann nok til å gå ett nytt sted alene. Det er bare bra at du eksponerer deg for nye ukomfortable situasjoner. Det er det som må til for at du utvikler deg selv videre nå. Og som du sier selv, så kan du komme i kontakt med nye folk der.

Jeg ville ikke hørt på de som sier at du kan finne en kvinne som driver med spilling på lik linje som deg, fordi, ja de kan være der ute, men de er akkurat like tilbakeholden som deg, som gjør at dere ganske sikkert aldri kommer til å treffes. Og å prøve å finne kjærligheten gjennom ett spill, og å forvente at denne kvinnen er helt klar for ett ekte forhold, OG ikke er for langt unna, kan by på en del utfordringer.

Livet har uansett veldig mye mer å by på enn digitale spill. Utforsk verdenen vår som om du er i ett spill hvis det føles enklere.

Lenke til kommentar
Gjest a93de...946 skrev (På 3.3.2024 den 2:41 AM):

Fremover ønsker jeg å gjøre noe som har verdi. Men den store kjærligheten finner jeg nok aldri. Fordi jeg ikke greier å ta igjen resten av mennene på min alder i egenskapene kvinner forventer.

Anonymous poster hash: a93de...946

Hvorfor skal du ta igjen de andre? Om du begynner nå kan det være du er nærmere forventet "oppførsel" for din alder, selvom du ikke tar de igjen. Begynn med forandringer nå, så om 5 år er du oppe og nikker. Om du ikke gjør noe er du om 5 år på stedet hvil.

Jeg ble nettopp 40 og vært singel i 5 år, og fant ut at jeg må begynne å jobbe med meg selv om jeg ikke skal feire 50 årsdagen min også singel. Og på første tindersvipe ble det faktisk treff. Jeg er ingen don Juan, og introvert, så har ikke noen fordeler for å si det slik. Men jeg er kanskje litt uten om det vanlige, og har allverdens tid sånn egentlig for jeg har fått 2 døtre med eksen, så no rush der 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...