Gå til innhold

Helldivers 2 sparker ut spillere som er inaktive


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
mrBytemare skrev (45 minutter siden):

Da er det like greit å vente med kjøpt av dette spillet til ting er stabilt. Eventuelt om kommer på tilbud.

Det er et problem for utviklere at så mange venter på tilbud. Det er også større mulighet for at ting faktisk fikses om folk kjøper spillet istedenfor å vente til alt skal fikses. Det koster tross alt penger å utvikle spill og disse pengene går til lønn og utvikling av spill.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
pakjensen skrev:
mrBytemare skrev (45 minutter siden):

Da er det like greit å vente med kjøpt av dette spillet til ting er stabilt. Eventuelt om kommer på tilbud.

Det er et problem for utviklere at så mange venter på tilbud. Det er også større mulighet for at ting faktisk fikses om folk kjøper spillet istedenfor å vente til alt skal fikses. Det koster tross alt penger å utvikle spill og disse pengene går til lønn og utvikling av spill.

jo det er et problem for lommeboka mi å kjøpe på dag 1 også men jeg er tilbudsjeger og kjøper aldri på dag 1 lenger vil ikke være betatester heller. slik som industrien er i dag de kan skylde seg selv
  • Liker 4
Lenke til kommentar
pakjensen skrev (45 minutter siden):

Det er et problem for utviklere at så mange venter på tilbud. Det er også større mulighet for at ting faktisk fikses om folk kjøper spillet istedenfor å vente til alt skal fikses. Det koster tross alt penger å utvikle spill og disse pengene går til lønn og utvikling av spill.

Jaha, ja. Det er et problem?

Da er det et problem for alle som selger noe at folk venter på tilbud da?

For en rar vinkling.

Helldivers 2 har vel for øvrig solgt meget bra uten salg, tror det handler mer om det tekniske enn penger akkurat nå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Radford skrev (8 timer siden):

Jaha, ja. Det er et problem?

Da er det et problem for alle som selger noe at folk venter på tilbud da?

For en rar vinkling.

Helldivers 2 har vel for øvrig solgt meget bra uten salg, tror det handler mer om det tekniske enn penger akkurat nå.

Det er stor forskjell fra å kjøpe et spill som krever oppussing og justeringer og et brød på tilbud på Meny. Jeg sa ikke at de hadde et pengeproblem heller. Hvis du synes vinklingen min var rar synes jeg dette her er mye rarere: "Da er det et problem for alle som selger noe at folk venter på tilbud da?" Sier mye om hvor stor kverulant du er.

Endret av pakjensen
Lenke til kommentar
likferd skrev (8 timer siden):

Får flashbacks til World of Warcraft tiden der man måtte bruke kreative metoder for å få karakteren til å bevege sej mens du var på toalettet, slik du ikke skulle bli koblet av, og havne bakerst i timesvis med kø.

Gjorde det når jeg spilte GTA Online 🤣

Lenke til kommentar

Er et forsåvidt et veldig godt release spill mtp bugs, flertall av AAA spill har mer enn dette. 
Kjipt at folk ikke logger seg ut men ville bare påpeke at muligheten å joine en venn/“venn” direkte alltid har fungert så man slipper ventetid, fungerer i det minste på Ps5. 

Dette er tross alt et SCI produkt som burde gi en pekepinn på kvalitet de forventet av spill som gis ut, er vel det safeste en kan se når en fyrer opp et release spill uavhengig pc eller konsoll. 
 

Kan snakke fra Ps5 sin side og har vært og er et underholdende spill fra dag 1, eneste bakdel var quick match ikke har fungert tidligere en periode men tenker de fleste har hatt x antall venner på listen som spiller det grunnet populæritet. 
 

Så får man utrolig mye for pengene med tanke på god Coop og videre planer for spillet så er litt imponert, men nå har utviklerne beste support sånn sett. 
 

Ikke noe bugs jeg går og irriterer meg over dog jeg skulle ønske jeg visste konkret hva armor bug er som de skal rette neste gang siden jeg ikke merker det på medium/light men dauer fort i heavy, tenkt den er grunnet stamina men mulig mangler rette values. 
 

Langt svar men anbefales hvis man liker et godt Coop spill med strategi og koordinasjon på vanskeligere vanskelighetsgrad. 
Et spill man enkelt kan hoppe ut av en periode og komme tilbake igjen (spilte gjennom banishers før jeg vendte tilbake 2 dager siden og gledet meg). 
 

 

Lenke til kommentar
pakjensen skrev:
mrBytemare skrev (45 minutter siden):

Da er det like greit å vente med kjøpt av dette spillet til ting er stabilt. Eventuelt om kommer på tilbud.

Det er et problem for utviklere at så mange venter på tilbud. Det er også større mulighet for at ting faktisk fikses om folk kjøper spillet istedenfor å vente til alt skal fikses. Det koster tross alt penger å utvikle spill og disse pengene går til lønn og utvikling av spill.

Jeg synes rett å slett denne kommentaren her er idiotisk . At det er vanlig at kundene er betalende betatestere er en trist trend . Jeg venter somregel 1 år på nye spill skal modnes - dette er visdom og kommer med alderen .
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Fleskelars skrev:
pakjensen skrev:
mrBytemare skrev (45 minutter siden):

Da er det like greit å vente med kjøpt av dette spillet til ting er stabilt. Eventuelt om kommer på tilbud.

Det er et problem for utviklere at så mange venter på tilbud. Det er også større mulighet for at ting faktisk fikses om folk kjøper spillet istedenfor å vente til alt skal fikses. Det koster tross alt penger å utvikle spill og disse pengene går til lønn og utvikling av spill.

Jeg synes rett å slett denne kommentaren her er idiotisk . At det er vanlig at kundene er betalende betatestere er en trist trend . Jeg venter somregel 1 år på nye spill skal modnes - dette er visdom og kommer med alderen .
Noen må faktisk kjøpe spillet for at det skal kunne overleve et år.
Lenke til kommentar
Alpred93 skrev:
Fleskelars skrev:
pakjensen skrev:
mrBytemare skrev (45 minutter siden):

Da er det like greit å vente med kjøpt av dette spillet til ting er stabilt. Eventuelt om kommer på tilbud.

Det er et problem for utviklere at så mange venter på tilbud. Det er også større mulighet for at ting faktisk fikses om folk kjøper spillet istedenfor å vente til alt skal fikses. Det koster tross alt penger å utvikle spill og disse pengene går til lønn og utvikling av spill.

Jeg synes rett å slett denne kommentaren her er idiotisk . At det er vanlig at kundene er betalende betatestere er en trist trend . Jeg venter somregel 1 år på nye spill skal modnes - dette er visdom og kommer med alderen .
Noen må faktisk kjøpe spillet for at det skal kunne overleve et år.
Og det er trist mange som gjør , vi bør helle tvinge frem offisielle utgivelser som er spillbare . Early access derimot , der utviklere er åpne om spillets utvikling - er en annen vei å gå , mer redelig .
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så lenge bransjen slipper tidlige beta-versjoner til fullpris kommer det til å være kunder som venter til ting er stabilt nok til å gi en god nok spillopplevelse. Det vil alltid være noen som absolutt skal være først ute med å kjøpe noe, og så lenge det finnes nok av slike kunder vil det alltid være mange nok til å kjøpe noe de første få peak-ukene etter release. Folk flest venter heller til spillet er godt nok patchet, og da har prisen også som regel falt fordi spillet er mindre aktuelt.

Konklusjonen er sånn sett at det er for mye økonomisk skvis for å slippe ting for tidlig, og at dette gjør at selskapene sånn sett sterkt bidrar til å grave sin egen grav slik man holder på. Nå er spillutvikling generelt vanskelig selv for gode utviklere, og det er også eksponentielt vekst i hvor mange som har fingrene sine med i utviklingen av et spill, så vanskelighetsgraden øker vesentlig da, noe som neppe bidrar til at ting slippes med mye polish. Det er noen få selskap som mestrer dette, Rockstar er vel et av disse selskapene. Det slipper langt fra perfekte ting, men det er som regel ganske featurecomplete og inneholder sjelden ting som ødelegger spillopplevelsen/progresjonen. Kjøpte f.eks GTA V for mange år siden til PS4, og fikk vel en oppdatering for et par dager siden, så de holder fremdeles på med forbedringer (det nærmer seg vel 50 siden release).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...