Gå til innhold

Marius Nilsen (Frp) nominerer Elon Musk til fredsprisen


Anbefalte innlegg

Stortingsrepresentant Marius Nilsen (Frp) har nominert Tesla-sjef og X-eier Elon Musk til Nobels fredspris, bekrefter han til NRK.

Sitat

– Han er ikke feilfri, definitivt ikke. Men jeg har valgt å se på det han gjør for det globale samfunn. Hva man tenker om Elon Musk, vil nok variere hvor man står politisk.

https://www.nrk.no/nyheter/marius-nilsen-_frp_-nominerer-elon-musk-til-fredsprisen-1.16771638

Endret av frohmage
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Snikpellik skrev (1 time siden):

Det hele blir i det hele tatt ganske ynkelig, der Nilsen ikke har noen gode svar.

Hehe, det sto på i bakgrunnen her og, så fikk ikke med meg alt. Men det var temmelig vagt og flyktig ja.

"Ehhh ja men ytringsfrihet og sånn da liksom, og teknologien for det da på en måte. Men alle er jo ikke perfekt da så, kritikk og politikk har jeg ikke satt meg inn i.... Meeeen ytringsfrihet da."

Var omtrent det inntrykket jeg satt igjen med fra Nilsen.

Endret av mandodiao
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Elon Musk er ett opplagt godt valg til Nobels fredspris - Mest pga. av Space X..

Han er den eneste skikkelig rike makt-personen; som jeg vet om - som sier vi trenger flere mennesker, og ikke færre.

- Synes det er veldig skummelt når mektige folk som Bill Gates, o.l.  plutselig sier at vi er alt for mange folk; da begynner folk begynner å tenke på hvem som er unødvendig.

- Elon Musk's løsning, og visjon; er å spre menneskeheten til flere planeter, og senere andre solsystemer, slik at menneskeheten skal få mest muligheter til å overleve.. :) Og når vi ser han jobbe mot målrettet mot målet, og hva han har fått til så langt, så er det umulig å ikke bli imponert.. :) Jeg heier på Elon, og menneskene..

 

On 21.2.2024 at 8:20 AM, Snikpellik said:

Elon Musks innsats for å stanse hjelpen til Ukraina, hans spredning av russisk krigspropaganda og ønske om å belønne angrepskrig ved å gi bort Krym til Russland. Det hele blir i det hele tatt ganske ynkelig, der Nilsen ikke har noen gode svar.

Elon Musk ga Ukrainere gratis tilgang til StarLink, når russerene ødela Ukrainsk internett-infrastruktur, og fremskyndet oppskytning av masse starlink-satelitter i området, slik at Ukrainerene skulle bli minst mulig berørt av dette.

Ser du er bekymret for at han sprer russisk krigspropaganda.. - Hva tror du russisk militære er mest bekymret over?  Videoer fra Ukraina hvor russiske styrker er innvolvert i grusomme handlinger mot Ukrainere, eller videoer som viser ukrainsk menneskelighet, akkuratt som du ønsker å umenneskeligjøre russere - så prøver russerene det samme med ukrainerene.

- Putin har lite bekymring for hva vi i vesten ser, men han er bekymret over hva russerene ser og hører.

- Starlink er komunikasjon - og komunikasjon går begge veier. 😕   

Det er helt andre regler og lover som gjelder for å medvirke i angrep på russiske styrker og/eller russiske skip i internasjonalt, Ukrainsk eller Russisk farvann - dette er ulovlig i.flg. både amerikanske lover og det er også diverse internasjonale lover om våpensystemer basert i rommet. 

Det er også avslørt planer fra både Kina og USA om hvordan de kan ødelegge hele Starlink satelitt-nettverket dersom det blir ett fiendtlig våpen - det er lite sannsynlig at ikke russerene har lignende planer i bakhånd, da de er like god på verdensrommet som alle andre supermakter.  - Det vil også gjøre all romfart mye farligere og vanskligere, dersom ett angrep på Starlink skulle forekomme.

Det er plenty land som kan alliere seg og gi Ukrainerene satelitter til deres våpensystemer; de er også mye bedre egnet til å forsvare seg selv etter en slik avgjørelese enn det er for en enkelt privat-person, uansett hvor masse penger de har. - Dersom Jonas Gahr Støre kan ringer Zelensky i morgen, og si at vi har stemt på stortinget for å gå inn i krigen, og vi har begynnt å sende opp masse satelitter fra Kola-halvøyen, og så nå kan vi hjelpe til å styre ukrainske raketter på russiske militære mål, er det en ting - men dersom sjefen for kystverket på eget initiativ ringer Zelensky å tilbyr sine 4 satelitter å hjelpe ukrainske våpensystemer i å angripe russiske skip - så hadde han/hun også kommet i trøbbell, tipper jeg. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, en svenske nominerte Hitler til fredsprisen, dog var det ment sarkastisk.

Nå er Elon Musk med i kappløpet, sammen med Hamas ... jeg mener UNWRA, som er nominert av Arbeiderpartiets egen eventyrfigur, Åsmund Aukrust.

Assange er nominert av Sofie Marhaug i Rødt, og en haug med palestinere er nominert av Seher Aydar, også i partiet Rødt.

Dag Inge Ulstein i KRF har åpenbart nominert paven, hvem andre.

Lan Marie Berg og Audun Lysbakken, som de klovnene de er, har nominert sjefsklovnen til fredsprisen, António Guterres.

Abid Raja dro en "innertier" for fremtidig jobb i et eller annet internasjont byrå, å nominerte like gjerne Jens'ern (Stoltenberg).

Den noe ukjente amerikanske politikeren Claudia Tenney har nominert Donald Trump, og SV-leder Kirsti Bergstø har nominert Palestinske Røde Halvmåne.

Blant alle <sarkasme> disse fremragende nominert </sarkasme>, så holder jeg en knapp på Sir David Attenborough, den eneste som ser ut til å fortjene en fredspris i år.


Mange er tydeligvis blendet av Musks store ord, men mye tyder på at det han er mest interessert i, er å fylle sine egne lommer, og alt som kommer i veien for det, enten det er fagforeninger eller rettferdig behandling av andre mennesker, ikke er så nøye. Den eneste prisen han fortjener, er "mest egosentriske menneske i solsystemet".

Liste over nominerte -> https://en.wikipedia.org/wiki/2024_Nobel_Peace_Prize

Endret av 0laf
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...