Gå til innhold

Anmeldelse: Skull and Bones


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spill som blir lansert for tiden har egentlig bare én sjanse til å få det til.

Selv om de lover utvidelser her senere, så har folk spilt spillet. Vil tippe at de som kommer tilbake for å teste utvidelser er kanskje 5-10% av kjøperene ved lansering.

Folk finner nye spill hver uke, early access og closed betaer går konstant på rullering.

Noen få spill som CyberPunk har klart å få tilbake en del spillere etter expansion, men de aller fleste dør ut over tid. F.eks enshrouded var et meget pent og utfyllende spill, men jeg har vært igjennom det i den grad at jeg ikke kommer til å spille det på nytt bare for å sjekke ut en ny sone eller tre. Opplevelsen blir sjeldent det samme etter flere runder.

Får et spill sukssess, slik som Palworld, så ville jeg startet med et nytt spill. Selv om det sikkert er mange som vil prøve seg på en utvidelse senere, så er det nok bare en brøk del av dagens spillere. Og de har allerede kjøpt spillet...

Lenke til kommentar
Crazning skrev:

Spill som blir lansert for tiden har egentlig bare én sjanse til å få det til.

Selv om de lover utvidelser her senere, så har folk spilt spillet. Vil tippe at de som kommer tilbake for å teste utvidelser er kanskje 5-10% av kjøperene ved lansering.

Folk finner nye spill hver uke, early access og closed betaer går konstant på rullering.

Noen få spill som CyberPunk har klart å få tilbake en del spillere etter expansion, men de aller fleste dør ut over tid. F.eks enshrouded var et meget pent og utfyllende spill, men jeg har vært igjennom det i den grad at jeg ikke kommer til å spille det på nytt bare for å sjekke ut en ny sone eller tre. Opplevelsen blir sjeldent det samme etter flere runder.

Får et spill sukssess, slik som Palworld, så ville jeg startet med et nytt spill. Selv om det sikkert er mange som vil prøve seg på en utvidelse senere, så er det nok bare en brøk del av dagens spillere. Og de har allerede kjøpt spillet...

Cyberpunk 2077, og No Man's Sky er to eksempler på at det KAN gå i mål, selv med en røff start. Men så har du også spill som Anthem. Jeg stusser på om Ubisoft visste at dette ble å floppe, men at de måtte lansere det uansett, framfor å begynne på nytt igjen. Nok et veldig trist eksempel på at å hype opp et spill ALT FOR TIDLIG aldri er en god idé.
Lenke til kommentar

Spillet burde vært bedre, spesielt etter så lang tid…men jeg må innrømme jeg koser meg med spillet. Har ikke kjøpt det enda da jeg har spilt mange timer i open beta og nå via 8 timer trail. Kjekt at all fremgang i beta og trail lagres så jeg kan fortsette når jeg kjøper det.

Og der ligger det største problemet med Skull And Bones. 939kr for standard utgaven på PlayStation5 er helt latterlig.

Men tar nok ikke lang tid i klassisk Ubisoft stil at prisen er kraftig nedjustert. Da blir det kjøp 👌🏻

 

Lenke til kommentar
LarZen skrev (10 minutter siden):

Og der ligger det største problemet med Skull And Bones. 939kr for standard utgaven på PlayStation5 er helt latterlig.

Men tar nok ikke lang tid i klassisk Ubisoft stil at prisen er kraftig nedjustert. Da blir det kjøp 👌🏻

 

Er det prisen i PS-butikken? Koster 698 på Power, ser jeg.

Lenke til kommentar
Crazning skrev:

Spill som blir lansert for tiden har egentlig bare én sjanse til å få det til.

Selv om de lover utvidelser her senere, så har folk spilt spillet. Vil tippe at de som kommer tilbake for å teste utvidelser er kanskje 5-10% av kjøperene ved lansering.

Folk finner nye spill hver uke, early access og closed betaer går konstant på rullering.

Noen få spill som CyberPunk har klart å få tilbake en del spillere etter expansion, men de aller fleste dør ut over tid. F.eks enshrouded var et meget pent og utfyllende spill, men jeg har vært igjennom det i den grad at jeg ikke kommer til å spille det på nytt bare for å sjekke ut en ny sone eller tre. Opplevelsen blir sjeldent det samme etter flere runder.

Får et spill sukssess, slik som Palworld, så ville jeg startet med et nytt spill. Selv om det sikkert er mange som vil prøve seg på en utvidelse senere, så er det nok bare en brøk del av dagens spillere. Og de har allerede kjøpt spillet...

Føler det kan være annerledes i tilfellet med Palworld. Det har et konsept som egner seg bedre til fremtidige utvidelser.
Lenke til kommentar
Donkey Kong skrev:
LarZen skrev (10 minutter siden):

Og der ligger det største problemet med Skull And Bones. 939kr for standard utgaven på PlayStation5 er helt latterlig.

Men tar nok ikke lang tid i klassisk Ubisoft stil at prisen er kraftig nedjustert. Da blir det kjøp 👌🏻

 

Er det prisen i PS-butikken? Koster 698 på Power, ser jeg.

10% av prisen på fysiske spill hos Elkjøp også, ikke at det gjør det særlig mer fristende å kjøpe akkurat dette spillet :P Er jo bare komisk å på prisene på PlayStation Store. Gikk som forventet med dette spillet da ja, ser ikke ut til at det er store hypen der ute for dette her. Folk mistet nok håpet etter alle utsettelsene. Så har vi Helldivers 2 igjen, som (neten) kommer ut av det blå og gjør reint bord. Har til gode å spille noen av titlene dog.
Lenke til kommentar

Det ble vel en litt for lav score synes jeg, men hver sin smak, for meg er det kanskje 6.5/10 kanskje mere hvis sesong oppdateringene bringer mere.

Liker dette mye bedre enn feks avatar eller ac mirage, føles som noe nytt men det skulle vært bedre når man styrer figuren, og en lengre bedre historie. Med dette og mere online innhold kunne det virkelig vært noe for seg selv.

Det som trekker opp er at det blir noe nytt å spille og combaten er ganske så smooth og bra! Et stort kart og utforske. Dette spillet er et båtspill akkurat som world of tanks er et tanks spill. 

Hadde en topp spillprodusent laget dette kunne man sett for seg rdr2 bare i pirat tiden, liker konseptet og kunne tenkt meg noen rene historie spill fra denne tiden. 

Hvorfor koster det 939kr i ps store? 
Må være det dyreste standard edition på psstore.
Epic game store på pc koster det 599kr, pc tilbud om 3 mnd tid blir det sikkert 299.

Pc gamere kan kjøpe det på 50% tilbud om kort tid for 299, helt klart verdt det, men ps store prisen blir uaktuelt for dette spillet som i tillegg er det dyreste standard edition å finne.

Endret av raym123
Lenke til kommentar

Skull an bones blir nok ikke husket som et av de beste spillene gjennom tidene. Det er også lov til å ha forskjellig smak, men imho er anmelder vel negativ. Har spilt 20-30 timer og koser meg som sjørøver på et vakkert hav. Synes kampene er ganske artige og du har flere ulike skip og våpen som bør påvirke hvordan du angriper. 

Har spilt en del sammen med en annen og vi har det gøy. Der åpenbart ting som kunne ha vært bedre, men opplever nesten det er sport i å hate spillet. Har ikke opplevd noen tekniske problemer til sammenligning med feks Helldivers 2 (som er dritkult), men dom hsr hatt enorme problemer de siste dagene. Det er null risk med Skull and Bones gjennom trail på 8 timer. Prøv selv og ikke la denne anmeldelsen, ei heller hva jeg mener, bestemme for deg.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
oyvindhauge skrev (12 timer siden):

Skull an bones blir nok ikke husket som et av de beste spillene gjennom tidene. Det er også lov til å ha forskjellig smak, men imho er anmelder vel negativ. Har spilt 20-30 timer og koser meg som sjørøver på et vakkert hav. Synes kampene er ganske artige og du har flere ulike skip og våpen som bør påvirke hvordan du angriper. 

Har spilt en del sammen med en annen og vi har det gøy. Der åpenbart ting som kunne ha vært bedre, men opplever nesten det er sport i å hate spillet. Har ikke opplevd noen tekniske problemer til sammenligning med feks Helldivers 2 (som er dritkult), men dom hsr hatt enorme problemer de siste dagene. Det er null risk med Skull and Bones gjennom trail på 8 timer. Prøv selv og ikke la denne anmeldelsen, ei heller hva jeg mener, bestemme for deg.

Mange av de som syter og klager har ikke prøvd det, ellers så har de hatt forventninger om et slags Black flag II. Du vet, mennesker like å klage, helst i flokk. 
Jeg synes spillet er bra det. Spilte betaen i 10 timer og kjøpte premium edition dageen etter, så vet hva jeg gikk til og har vel 25 timer i spillet nå. Greit å ha et spill man kan legge bort å komme tilbake til. Liker også live-service spill.
For meg er det 7/10, samme karakter som IGN og PC gamer blant annet har gitt det. Spillet har et enormt utviklingspotensiale og vi får håpe at det blir bedre med tiden, eller kanskje det blir et nytt Anthem, tiden vil vise.  Prisen skremmer meg ikke, det er en fuktig kveld på byen og det driver jeg ikke med lenger.  

Gleder meg til The Division 3, da blir det enda mer penger kastet mot Ubisoft ;) 

Endret av Guybrush 3pwood
Skrivefeil
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Fleskelars skrev (10 timer siden):

For prisen av dette spillet , får man altså 2-3 indiespill med kolossalt mer spilleglede ( Dredge , Sunken Land , Enshrouded , Grim Dawn etch ) . Nei , disse tusenlapp-spillene fra store firmaer er som film-blockbusters , ræva og luftig underholdning .

This ^^ Latterlig pris og komisk dårlig piratspill dessverre. Testa det ut noen timer i betaen og ble fort lei når jeg skjønte at spillet var såpass limited. Skuffende, Ubisoft! 

 

Endret av Iterion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...