Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Krangel med bilverksted


Loko

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Enden på visa ble at jeg sendte inn en lang klagemail hvor jeg klaget på kundeservicen og måten jeg ble behandlet på i tillegg til å poengtere at dette er en mangel og argumenterte deretter. 
Poengterte også at jeg var langvarig kunde som har kjøpt en betydelig menge nye biler fra dem.

Serviceleder - som var blitt hentet dit for å rydde opp i ting - ringte meg og beklaget måten jeg ble behandlet på og innrømmet at dem hadde en del problemer med hvordan kunder blir møtt og at nettopp min klage ble tatt opp og diskutert.
Hun mente fortsatt at kalibrering av radar ikke var en garantisak hvor jeg poengterer at den beviselig ikke har vært utsatt for ytre påvirkning. Hun kommenterer da at bilen blir utsatt for ytre påvirkninger med en gang den kjører ut på veien. Jeg sier da at det er jeg ikke enig i og at folk flest vil føle dette som urimelig og at dette er noe en bil skal tåle.
Hun sier videre at hun ønsker å kreditere regningen som en slags plaster på såret fordi jeg som kunde ikke har blitt behandlet riktig - ikke pga at det skal være dekket av reklamasjonen å fikse det.

Så sitter igjen med et litt sånn tja.. inntrykk av hele situasjonen. Jeg fikk kreditert regningen, men det var nok mer pga jeg ropte høyt og brukte mitt lange og gode kundeforhold til dem i min klage, enn at dem faktisk godtok mitt forsøk på å argumentere at dette var en mangel.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Loko skrev (3 timer siden):


Hun mente fortsatt at kalibrering av radar ikke var en garantisak hvor jeg poengterer at den beviselig ikke har vært utsatt for ytre påvirkning. Hun kommenterer da at bilen blir utsatt for ytre påvirkninger med en gang den kjører ut på veien.

Serviceleder sier altså at bilen har komponenter som ikke tåler at bilen brukes. Normal bruk regnes neppe som ytre påvirkning i en reklamasjonssammenheng.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Sitat

Hun kommenterer da at bilen blir utsatt for ytre påvirkninger med en gang den kjører ut på veien.

Den er fin 😂 Det vil si at nybilgaranti hos VW kun gjelder når bilen ikke er i bruk og står plassert innendørs.

Når jeg hadde nybilgaranti på min BMW fikk jeg byttet foringer i understellet gratis, bilen var gått 180k og var straks 5 år gammel. Er litt forskjell ja. 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
On 15.2.2024 at 8:00 AM, Patek said:

Den er fin 😂 Det vil si at nybilgaranti hos VW kun gjelder når bilen ikke er i bruk og står plassert innendørs.

Nei.

Ikke der heller. For hvordan fikk du den fra butikken og inn i et hus hjemme? 

Dette høres jo ut som at nybilgaranti gjelder når den er ny, og når bilen har kjørt fra butikken er den ikke ny lenger. Strålende.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...