Gå til innhold

YouTube struper hastigheten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og strupingen av hastighet eller tvinge kundene sine med og opprette til premium eller plussabomang er ikke rett og gjøre. Hvis medlemene ikke vil, så vil de ikke. YT har knust mine ønsker mange ganger, dermed ingen premium oppdatering fra min side, så får jeg bare leve med at det går tregt. Og jeg vet at jeg er ikke alene med dette, at YT har knust ønskene til mange av brukerne sine. Har ikke tallet om hvor mange det er snakk om.

Denne debatten jeg viser i lenken under er ikke 100% mot det jeg sikter til. Men det er noe om hva jeg snakker om.

https://www.quora.com/What-is-your-opinion-on-the-current-youtube
OBS: Denne debatten i den linken her er 7 år gammel, så det kan ha blidt endringer i folks meninger igjennom de årene.
Det er det beste fakta jeg klarte og finne blant folks meninger. Jeg vet jeg har sett det en stund tilbake, i det jeg faktisk forteller.

Endret av TheDarkSycamore - SCM
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Wheeljack said:

Det er en krig dem aldri vil vinne. Noen vil finne på metoder rundt dette også.

Forstår at det må finansieres, men intrusiv reklame er en pest og en plage. Jeg har omtrent slutta å se på sport på TV lengre fordi jeg bare blir irritert av alle avbruddene.

Du får veldig mye for premium, langt mer enn spotify synes eg.  Når eg vil ha en megamix, eller noe som er lagt ut "ulovlig", som ikke finnes i youtube music, er den i youtube, og eg kan høre den likevel. Eg finner ikke alt eg vil på spotify.

Hadde eg ikke hatt premium, hadde eg sett til andre plattformer, for reklame er noe eg må leve uten. Eg støtter INGEN å drive med annonsering og reklame, det er noe av det verre eg vet. Å legge ut det en driver som hobby, og forvente å tjene på det, synes eg er tullete. Hobby er noe en brenner for av lidenskap, og vil spre gleden, helt gratis for andre. Så viss du har talent kan du heller se om det er marked for å gå fulltid som jobb.

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Jeg har premium YT. Det har jeg hatt siden det kom, siden jeg ser veldig mye via chromecast og dessuten så kan podcaster og den slags gå sjøl under lockscreen.

3 minutes ago, hatredFan911 said:

Eg støtter INGEN å drive med annonsering og reklame, det er noe av det verre eg vet. Å legge ut det en driver som hobby, og forvente å tjene på det, synes eg er tullete. Hobby er noe en brenner for av lidenskap, og vil spre gleden, helt gratis for andre. Så viss du har talent kan du heller se om det er marked for å gå fulltid som jobb.

Dette her blir litt for naivt å si syntes jeg.  Det går vanvittig mye jobb i å filme videoer, redigere videoer og laste dem opp. Ofte mange timer. Det er ikke mange som gjør den type arbeid gratis over lengre tid. Uten noen inntekt fra det så tror jeg ikke det er mange som hadde giddi i lengden bare for å "spre glede"

Så jeg forstår hvorfor det er reklame på YT. Det er måten det blir levert på jeg syntes blir intrusiv.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Jeg har hatt YT Premium så lenge jeg kan huske. Mest fordi jeg ikke kan fordre reklame. Det som irriterer meg mest med YT nå er disse Short videoene som popper opp i alle søk. 

Siden jeg stort sett er ute etter videoer som varer lenger, så forsvinner Short videoene fra søket hvis jeg legger inn at at jeg kun søker på videoer som varer 4 minutter eller mer. 

Har man Premium abonnement og Youtube hadde fjernet Short videoene, så hadde alt vært perfekt for meg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg hater reklamer like mye som den neste, spesielt påtvingende dustete reklamer som er laget teite bevist fordi de vet det påvirker oss. All reaksjon er god reaksjon. Jeg spyr og hater med en lidenskap alle som jobber med reklamer.

Men med det sagt, Youtube eies av Google, Google er et av verdens mest suksessfulle selskaper. Jeg tror i 2021 var de god for over 1 trilliard(!) USD. Problemet mitt ligger i den endeløse griskheten. De trenger ikke at noen av brukerne deres skal betale for å bruke tjenestene deres, likevel spør de (unnskyld, de krever nå) om at vi betaler et beløp som bringer de 10-talls millioner inn hver år, om ikke mer. Og nå gjør de alt de kan for at folk skal måtte betale for å bruke YT.

Hadde YT vært et lite selskap som ikke var så økonomisk sterke skulle jeg gjerne støttet med månedlig abonnement. Men det er griskheten her misliker her.

Adblockers hele veien, alltid.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
hatredFan911 skrev (26 minutter siden):

Du får veldig mye for premium, langt mer enn spotify synes eg.  Når eg vil ha en megamix, eller noe som er lagt ut "ulovlig", som ikke finnes i youtube music, er den i youtube, og eg kan høre den likevel. Eg finner ikke alt eg vil på spotify.

Hadde eg ikke hatt premium, hadde eg sett til andre plattformer, for reklame er noe eg må leve uten. Eg støtter INGEN å drive med annonsering og reklame, det er noe av det verre eg vet. Å legge ut det en driver som hobby, og forvente å tjene på det, synes eg er tullete. Hobby er noe en brenner for av lidenskap, og vil spre gleden, helt gratis for andre. Så viss du har talent kan du heller se om det er marked for å gå fulltid som jobb.

Er helt enig idet du sier der, det med og tjene på det er helt tullete. Og hobby er noe man er engasjert for og vil bare spre glede.
 

Wheeljack skrev (18 minutter siden):

Jeg har premium YT. Det har jeg hatt siden det kom, siden jeg ser veldig mye via chromecast og dessuten så kan podcaster og den slags gå sjøl under lockscreen.

Dette her blir litt for naivt å si syntes jeg.  Det går vanvittig mye jobb i å filme videoer, redigere videoer og laste dem opp. Ofte mange timer. Det er ikke mange som gjør den type arbeid gratis over lengre tid. Uten noen inntekt fra det så tror jeg ikke det er mange som hadde giddi i lengden bare for å "spre glede"

Så jeg forstår hvorfor det er reklame på YT. Det er måten det blir levert på jeg syntes blir intrusiv.

Jojo, det er jo forså vidt sant. Men det trenger ikke og bety at man skal stemple uønsket reklame på brukerne sine i panna, det er ikke helt rett er det? Jeg personlig ville hatt mulighet og velge de reklamene man selv ønsker. Hadde ikke det vart en bedre løsning, isteden for og vise uinteressante reklamer? Jeg tror det ville kanskje løst dette problemet. Vet ikke hvordan det vil gjøres i praksis da.
 

opensky skrev (6 minutter siden):

Jeg hater reklamer like mye som den neste, spesielt påtvingende dustete reklamer som er laget teite bevist fordi de vet det påvirker oss. All reaksjon er god reaksjon. Jeg spyr og hater med en lidenskap alle som jobber med reklamer.

Men med det sagt, Youtube eies av Google, Google er et av verdens mest suksessfulle selskaper. Jeg tror i 2021 var de god for over 1 trilliard(!) USD. Problemet mitt ligger i den endeløse griskheten. De trenger ikke at noen av brukerne deres skal betale for å bruke tjenestene deres, likevel spør de (unnskyld, de krever nå) om at vi betaler et beløp som bringer de 10-talls millioner inn hver år, om ikke mer. Og nå gjør de alt de kan for at folk skal måtte betale for å bruke YT.

Hadde YT vært et lite selskap som ikke var så økonomisk sterke skulle jeg gjerne støttet med månedlig abonnement. Men det er griskheten her misliker her.

Adblockers hele veien, alltid.

Enig med deg også. De største selskapene er blidt blind og ser kun pengene sine ikke brukerne.

Endret av TheDarkSycamore - SCM
Lenke til kommentar

Når videoer både har generisk reklame i forkant, betalt innslag som en del av videoen ("og nå noen ord fra sponsoren av denne videoen") OG at opplasteren så kjekt nevner at man kan bli med på Patreon, betale for en kaffe eller sende en donasjon på andre måter, da blir rett og slett totalpakka for stor. 

Adblock er kommet for å bli. :) 

Endret av :utakt
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Alle tenker på penger og alle vil tjene mest mulig. Hvis du skal selge en bil, så driter jo du i økonomien til kjøper. Du skal ha mest mulig for bilen og selger til den som gir deg mest. 

Det samme gjelder dem som drifter Youtube. Dem prøver desperat å finne ut måter dem kan tjene mer penger på. Noen ganger tråkker dem feil i forsøket, mens andre ganger klarer dem det. 

Det med Youtube og annonser etc. er ren psykologi. Dem implementer ting, folk er uenige, det blir leven, og etter litt tid vil det ofte gå seg til og sjefene smiler fra øre til øre. 

Hvis IKKE det går å Youtube VET årsaken, så vil dem selvsagt rette opp i det for å ikke tape penger. 

Så hva kundene mener er dem nok lite interresert i. Det er bevegelsene på pengesekken som gjelder. Å slik er ikke dem noe værre enn andre. 

Lenke til kommentar

Tjenesten er like elendig med premium, så ser ikke vits i å betale. 

Lyst på mulighet til å kategorisere kanaler og videoer, bedre playlist. Full kontroll på hva som skjer på forsida, mer kontroll over anbefalings algoritmen, siden den er enda mer ubrukelig. 

Er mye de kan gjøre for å forbrede YT. Utseende er laget for å vise mest mulig ads, algoritmen er vel spesifikk laget for å prioriter de videoene YT tjener mest på. Burde ikke fortsatt vært slik når man har premium.

Kampen mot adblock gjør bare at jeg bruker mindre tid på YT nå, igrunn bare 2-3 kanaler igjen jeg ser på. 

Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (1 time siden):

Jeg har hatt YT Premium så lenge jeg kan huske. Mest fordi jeg ikke kan fordre reklame. Det som irriterer meg mest med YT nå er disse Short videoene som popper opp i alle søk. 

Siden jeg stort sett er ute etter videoer som varer lenger, så forsvinner Short videoene fra søket hvis jeg legger inn at at jeg kun søker på videoer som varer 4 minutter eller mer. 

Har man Premium abonnement og Youtube hadde fjernet Short videoene, så hadde alt vært perfekt for meg. 

Korte videoer plager ikke meg. 🤗 Når det kommer til lange videoer, da kommer det litt ann på hva som vises. Vis publisereren viser en drit lang video om hvordan man bygger/lager etter annet. Det foretrekker jeg det i korte videoer. Jeg kjeder meg vis sånne type videoer er drit lange. Svært skjeldent jeg gidder og se på sånt i en 2 til 3 timers lang video. Og hvis det er noe med gameplay eller dokumentar den slags så vil jeg ha alt samlet i en lang video. 😏

Jeg fordrar ikke at YT lager spillelister eller anbefaler dem for meg. Trykker alltids på ikke interessert, hvis det lar seg gjøre. Jeg er den som liker og lage mine egne spillelister.

Endret av TheDarkSycamore - SCM
Lenke til kommentar
:utakt skrev (2 timer siden):

Når videoer både har generisk reklame i forkant, betalt innslag som en del av videoen ("og nå noen ord fra sponsoren av denne videoen") OG at opplasteren så kjekt nevner at man kan bli med på Patreon, betale for en kaffe eller sende en donasjon på andre måter, da blir rett og slett totalpakka for stor. 

Adblock er kommet for å bli. :) 

Mange seere som faktisk spørr om en Youtuber har Patreon etc. 

Jeg ble lurt inn i Premium med en prøveperiode, og har ikke giddet avslutte abb., og i disse tider er jeg glad jeg fortsatt har Premium da jeg har skrudd av adblock på Youtube og har dermed ingen problemer med Youtube. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når det er gratis premium så velger jeg det og avslutter abb dagen før sånn jeg ikke må betale, ellers går det i ublock origin. 

Jeg kan heller ikke fordra shorts videoer. Søkeresultatene er svært dårlige i forhold til hva man søker på, og kommer ofte videoer som ikke er relevante i det hele tatt. Det er til stor irritasjon da jeg synes søkefunksjonen fungerte mye bedre før. 

Lenke til kommentar

Ja, den nye søkefunksjonen deres er helt forferdelig, og er mer laget for å få deg til å se så mange videoer som mulig, enn å gi så nøyaktig treff som mulig. Etter de 2-3 første treffene, blander de inn shorts, "People also watched", "People also search for", "For you", "Previously watched", "From related searches", osv...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...