Gå til innhold

YouTube struper hastigheten


Anbefalte innlegg

Hvordan er det vedrørende innhold med aldersgrense med Youtube Premium?

Prøvde å se den offisielle CGI-videoen fra CDPR når Phantom Liberty kom, men fikk beskjed om der måtte jeg logge inn for å se videoen - og så ville Google jeg skulle laste opp bilde av mitt førerkort for å bekrefte alder. IKKE F**N!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
PaladinNO skrev (20 minutter siden):

Hvordan er det vedrørende innhold med aldersgrense med Youtube Premium?

Prøvde å se den offisielle CGI-videoen fra CDPR når Phantom Liberty kom, men fikk beskjed om der måtte jeg logge inn for å se videoen - og så ville Google jeg skulle laste opp bilde av mitt førerkort for å bekrefte alder. IKKE F**N!!!

Aldri blitt spurt om ID, hverken med eller uten Premium. 
Ikke som jeg kan huske ihvertfall. 

Lenke til kommentar

Shorts er et rent svar på TikTok og er ikke noe som er bra verken for innholdsprodusenter eller seere.

Folk flest liker vel det siden ting blir mer to-the-point og at det ikke har reklame. For min del er det mest et sinkhole av spekulative greier og enda et steg i en destruktiv "sosial media" retning som folk ikke trenger.

Alt handler jo mer og mer om kortsiktige dopamin-hits og effekten det har på folk og spesielt barn og unge er alt annet en bra.

Edit: Personlig så etterlever jeg å stoppe etter *en* short, for tiden har en tendens til å gå veldig raskt om en havner på shorts-kjøret.

Det går jo rykter om at TikTok har gjort dette for å fordumme vesten, så det at Alphabet/Google gjør dette handler nok om at de er redde for å miste markedsandeler. En ser jo også nå på Android i alle fall at det begynner å komme reklame på dette. Ironisk nok fra TikTok.

Endret av vidor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har hatt Premium lenge og det er verdt hver krone. 

Det er forståelig at man ikke liker reklame, men at viktigste er at man kan betale seg bort ifra det. 

Å forvente at noe skal være gratis OG uten reklame er og forblir bare latterlig. 

Endret av MrL
Lenke til kommentar

Det som er greia med YT er at de bygger opp en profil på deg som person som går rett i Ad-sense, så sånn sett blir du et salgbart produkt av å bl.a konsumere videoer. Google har sykt mange følere ute på nettet du normalt ikke ser eller tenker over, selv etter avsløringene til Snowden. Det at YT i tillegg tar seg betalt er bare moderne kapitalisme.

Folk flest bryr seg først om privatlivet sitt etter at de har mistet det, men da er det for sent.

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (På 16.1.2024 den 9:11 AM):

Jeg har hatt YT Premium så lenge jeg kan huske. Mest fordi jeg ikke kan fordre reklame. Det som irriterer meg mest med YT nå er disse Short videoene som popper opp i alle søk. 

Siden jeg stort sett er ute etter videoer som varer lenger, så forsvinner Short videoene fra søket hvis jeg legger inn at at jeg kun søker på videoer som varer 4 minutter eller mer. 

Har man Premium abonnement og Youtube hadde fjernet Short videoene, så hadde alt vært perfekt for meg. 

Mener å huske at @Uderzo nevnte en extension eller et script som fjernet YT Shorts fra Youtube 🤔

Lenke til kommentar
34 minutes ago, bshagen said:

Mener å huske at @Uderzo nevnte en extension eller et script som fjernet YT Shorts fra Youtube 🤔

That is correctly

On 16.10.2023 at 12:26 PM, Uderzo said:

Det er Youtubes forsøk på å konkurrere med TikTok o.l.
Jeg bruker dette scriptet, den skjuler automatisk videoer du har sett fra din abonnentside, men du kan også velge å skjule alle shorts.
https://github.com/EvHaus/youtube-hide-watched

Lenke til kommentar
Eskove skrev (På 16.1.2024 den 10:47 AM):

om du ikke betaler er det du som er produktet ;)

Betaler man får man i pose og sekk, man er produktet og betaler for produktet ;)
YouTube burde hatt en løsning der man kun betaler for å slippe reklame. Jeg har f.eks ingen interesse av alt det youtube premium tilbyr, men kunne betalt en symbolsk sum for å slippe reklame, jeg bruker uansett adblock i dag.
10-20kr pr måned f.eks..

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...