Gå til innhold

Erfaringer fra Temu


Anbefalte innlegg

Tenkte vi kunne starte en tilsvarende tråd om Temu som vi har om Aliexpress, da dette nettstedet begynner å bli ganske populært.

Selv har jeg handlet 3 ganger allerede og den siste ordren tok ca 7 dager fra Kina inkuldert helg og helligdager, det er rimelig kjapt vil jeg si.

Stort sett så har jeg bestilt pads til bil, led pærer til bil, led lommelykter, led hodelommelykt pluss en jakke faktisk (kostet svimlende 200,- ca)

Har hatt 1 reklamasjon og valgte å få penger inn på kreditt, det gikk faktisk umiddelbart.

Så kan bare si så langt at jeg er kjempefornøyd, det er en del ting jeg ikke har funnet ennda som Aliexpress har, og det er litt større ting som forskjellige spesifikke bildeler men regner med slike ting kommer etterhvert.(Snakker ikke bremseskiver og slikt, for sånn kjøper man ikke fra Kina)

Er det en ting jeg reagerer litt på er det tilbakemeldingene på produktene de er utelukkende positve, jeg tenker det må jo være noe som ikke er 100%

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hørt navnet et par ganger rundtomkring. Men hva er forskjellen på Temu og alle de andre dropshipping-frontene som Wish, Ebay, Aliexpress? Hvorfor ikke bare bruke Aliexpress?

Virker for meg som en helt standard dropshipping-front med et enormt marketing-budsjett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gavekort skrev (20 minutter siden):

Har hørt navnet et par ganger rundtomkring. Men hva er forskjellen på Temu og alle de andre dropshipping-frontene som Wish, Ebay, Aliexpress? Hvorfor ikke bare bruke Aliexpress?

Virker for meg som en helt standard dropshipping-front med et enormt marketing-budsjett.

Jeg liker for eksempel og prøve nye ting og om Temu kan være kjappere og billigere enn Aliexpress så er det en god deal for min del, men noe er billigere på Aliexpress mens annet er billigere på Temu, når det er sagt så kjøper jeg stort sett kun ting fra Kina når jeg trenger noe og som regel ikke bare sånn raps som stort sett de fleste kjøper, mitt siste inkkjøp i den seriøse enden av skalen er verktøy for og programmere nøkler (Merk til de fleste biler) , samt nøkler til BMW (Har noen av de stående kan du si)

Disse innkjøpene var fra Aliexpress vel og merke (Er ikke og oppdrive hos Temu)

Hvorfor ikke bruke de andre sier du? tja, har vel kanskje noe med marketing og gjøre, husker ikke hvor jeg hørte om Temu første gang, men jeg tenker de har nok blitt store gjennom sosiale media som Tiktok osv.. Wish føler jeg ikke har hatt samme gjennomslagskraft og Aliexpress føler jeg har vært litt for oss som har handlet fra Kina siden tidenes morgen, man har jo plenty andre også som Dhgate, madeinchina, Gearbest, Banggod osv...

Endret av Dragonlove
Lenke til kommentar

Hvordan er VOEC-erfaringen så langt for dere som har handlet fra Temu?

Ser de skilter med ‘Free shipping on all orders’ samt ‘Free returns Within 90 days’ men fant i farten ikke noe mer info om betingelsene (det med liten skrift) 🤔

Lenke til kommentar
NoBo skrev (1 time siden):

Hvordan er VOEC-erfaringen så langt for dere som har handlet fra Temu?

Ser de skilter med ‘Free shipping on all orders’ samt ‘Free returns Within 90 days’ men fant i farten ikke noe mer info om betingelsene (det med liten skrift) 🤔

Temu er registret i VOEC registeret og man betaler mva når man handler, mva står i kvittering man får på mail etter handel.

Lenke til kommentar

Alltid bra med flere alternativer. Min erfaring til nå er at AliExpress fremdeles har greie produkter og priser. Veldig mange selger det samme dyrere, så det er nok derfor jeg har mesteparten av handlene på AliExpress.

Handler mest utenfor AliExpress hvis jeg ikke finner det jeg trenger.

For mange år siden det gikk det mest i Deal Extreme, men bruker ikke dem lenge. Kvaliteten de holdt var også litt ymse for min del.

Endret av vidor
Lenke til kommentar
vidor skrev (6 timer siden):

Alltid bra med flere alternativer. Min erfaring til nå er at AliExpress fremdeles har greie produkter og priser. Veldig mange selger det samme dyrere, så det er nok derfor jeg har mesteparten av handlene på AliExpress.

Handler mest utenfor AliExpress hvis jeg ikke finner det jeg trenger.

Før mange år siden det gikk det mest i Deal Extreme, men bruker ikke dem lenge. Kvaliteten de holdt var også litt ymse for min del.

Ja, brukte også mye Dealextreme, drev også endel med dropshipping via Dealextreme og brukte Qxl som plattform for salg, det gikk vel stort sett i tap, da mye av produktene var defekte og som den ærlige sjelen jeg er så erstattet jeg varene :)

Dealextreme sluttet vel å opphøre i 2021 eller noe sånn tror jeg.

Lenke til kommentar
19 hours ago, Dragonlove said:

Hva tenkte du på da? Forøvrig så er appene til både Aliexpress og Autodoc irriterende, begge ber deg om å sjekke inn for å opptjene bonuser, har forøvrig sluttet å bry meg :lol:

autoplay på videoer ved mouseover, autoåpning av dialogbokser ved mouseover.
apper? Kommer aldri på tale. Dersom en "butikk" har et nettsted som jeg irriterer meg over, så lar jeg være å bruke den. Installere noe for å kunne handle? Forget it.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
tingo skrev (19 minutter siden):

autoplay på videoer ved mouseover, autoåpning av dialogbokser ved mouseover.
apper? Kommer aldri på tale. Dersom en "butikk" har et nettsted som jeg irriterer meg over, så lar jeg være å bruke den. Installere noe for å kunne handle? Forget it.

Sånne ting skrur man av i nettleser etter at man har installert Windows, det gjør iallefall jeg, samt bruker ad/popup blocker.

Lenke til kommentar

Jeg bruker det for det er billig. Kjøpte 18 golf ting for 1500 spenn. I Norske golfbutikker hadde det kostet mange tusen. I tillegg er de god på logistikk, oppdatering på app når pakkene kommer osv og kort leveringstid. Produktene har også vært gode om en legger til grunn prisen som ofte er under femtilappen.

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (5 minutter siden):

Jeg bruker det for det er billig. Kjøpte 18 golf ting for 1500 spenn. I Norske golfbutikker hadde det kostet mange tusen. I tillegg er de god på logistikk, oppdatering på app når pakkene kommer osv og kort leveringstid. Produktene har også vært gode om en legger til grunn prisen som ofte er under femtilappen.

Ja, man må ta det litt for hva det er og ikke forvente gull og grønne skoger, men så lenge man vet litt hva det går i så er det mye småtterier der som er gull verdt, har forøvrig kjøpt meg en jakke derfra til 200,- forventer ikke all verden, men jeg kan jo bli overasket også :) 

Lenke til kommentar
Dragonlove skrev (Akkurat nå):

Ja, man må ta det litt for hva det er og ikke forvente gull og grønne skoger, men så lenge man vet litt hva det går i så er det mye småtterier der som er gull verdt, har forøvrig kjøpt meg en jakke derfra til 200,- forventer ikke all verden, men jeg kan jo bli overasket også :) 

Jepp, jeg har kjøpt sokker og undertøy nå. Det er forbruksvarer. Så om de varer noen vask mindre er det lett verdt det til de prisene.

I tillegg har jeg kjøpt en del utstyr til kjøkkenet, helt velfungerende og latterlig billig. 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...