Gå til innhold

Anbefalinger til nytt mobilabonnement med "Fri Bruk"?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Trulss skrev (1 time siden):

Har aldri hatt bruk for wifi-tale og jeg lurer veldig på hvorfor du trenger dette om det faktisk er mobildekning der du er?

Fordi jeg oppholder meg noen ganger steder hvor det ikke er mobildekning men derimot wifi-dekning. Som eksempelvis i kjeller-etasjen på ene driftsbygningen på gården vår, du er inni en grunnmur fylt med tykk betong som dreper mobilsignalet og uten Wifi Tale ville jeg aldri vært tilgjengelig for samtaler og sms når jeg arbeider i den etasjen.

Vil uansett ikke miste tjenester jeg har hatt siden 2016 når jeg først skal velge ny mobiloperatør.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Hedonism skrev (På 18.12.2023 den 11:25 PM):

Slik jeg leser det på Plussmobil og Happybytes sine nettsider så støtter de ikke Wifi Tale med den nye tjenesteplattformen sin og ifølge tråden om det samme her på forumet.

Så da er de uaktuelle, jeg kan ikke gå tilbake til en verden uten Wifi tale etter alle disse årene med tjenesten. Mye å ta hensyn til her, og ikke minst ting jeg tar for gitt at alle mobiloperatørene har som en del av "basis-tjenestene" sine.

Jeg har PlussMobil med Erate, her virker VoLTE og VoWiFi som før plattformbytte (iPhone).

Info for Android her

Endret av zanta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
OC-Freak skrev (6 timer siden):

Det blir feil å si.

Det virker på iphone og de fleste nyere samsung.

Det virker ikke på mange andre android telefoner, som oneplus, motorola, google pixel og sikkert mange andre merker.

Fant liste fra plussmobil:

Samsung, Motorola, Sony: WiFi-tale blir tilgjengelig på de telefonene som får oppgradert til Android 14. Vi forventer at WiFi-tale blir tilgjengelig på en av de første oppdateringene med Android 14, sannsynligvis i november/desember.

Google: Forventet lansering av WiFi-tale er mars 2024.

Xiaomi: Aktiver WiFi-tale ved å ringe til ##869434##

OnePlus, Nokia: Foreløpig fungerer ikke WiFi-tale, men vi avventer svar fra produsenten på når dette blir klart.

Huawei: Huawei støtter ikke WiFi-tale på våre abonnement.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Glemte å skrive i mitt innledende innlegg at jeg benytter meg av en iPhone 15 Pro Max. Ut i fra det jeg leser her i tråden så vil alle kunne levere full brukeropplevelse i forhold til 4G Tale og Wifi Tale på nyere mobiler fra Apple så jeg trenger ikke være bekymret for en dårligere opplevelse uansett hvem jeg går for når det gjelder slike "basistjenester".

Tenkte litt på dekning, jeg har hatt Telenor de siste årene og syntes de leverer en bra opplevelse i Bergen og Hardanger hvor jeg oppholder meg mesteparten av tiden. Telia er fortsatt litt ymse ifølge de jeg kjenner som kjører en del på vestlandsveiene, et konkret eksempel er en lang tunnel jeg ofte kjører igjennom hvor Telia mange år etter den ble bygget fortsatt har 0 mobildekning i 5-6 km mens Telenor har ringedekning hele veien. Men totalt sett er det jo lite forskjell på Telenor og Telia 98% av tiden vil jeg tro. Telia er eneste som har 5G der gården vår ligger, men her kommer vel Telenor etter på nyåret siden de lover 5G overalt i løpet av 2024. 

Komplett ubrukelig skrev (På 19.12.2023 den 12:22 AM):

"Privat+ FRI kan ikke kombineres med tvilling- og datasimkort"

Bra noen her er observante, jeg la ikke merke til den kommentaren hos Saga Mobil. 🙂

Har tenkt meg litt om rundt bruken min i dag og ser jeg kan klare meg med ett datasim. Har pleid å ha et datasim i iPad'en men det er jo egentlig svært sjeldent jeg aktiverer det og deling av data fra iPhone til iPad er satt opp til å fungerer ganske sømløst så da skal jeg klare meg med ett datasim.   

Valgets kval, blir å legge inn bestilling i januar og har ikke bestemt meg enda for hva jeg går for. 🤔

Lenke til kommentar

Hvis du klarer å få 20 prosent rabatt med talkmore (bl.a obos og naf) så får du fri data til 415 kr og tvillingsim til 29 kr. Om du skulle oppleve problemer med tvilling så kan du få deaktivert anrop om du snakker med rett person hos kundeservice.

Jeg har brukt tvilling i ruter uten problemer.

Talkmore vil ikke bytte til Erate siden det er telenorselskap. 

Endret av Komplett ubrukelig
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Komplett ubrukelig skrev (47 minutter siden):

Hvis du klarer å få 20 prosent rabatt med talkmore (bl.a obos og naf) så får du fri data til 415 kr og tvillingsim til 29 kr. Om du skulle oppleve problemer med tvilling så kan du få deaktivert anrop om du snakker med rett person hos kundeservice.

Jeg har brukt tvilling i ruter uten problemer.

Talkmore vil ikke bytte til Erate siden det er telenorselskap. 

Bra tips, samboeren min er NAF-medlem men ser hun må være eier da av abonnementet. Obos er vi ikke medlem i. 

Får vurdere det, er jo en god månedspris og ikke krise om abonnementet står på henne med meg som bruker. 

Lenke til kommentar

Jeg slenger meg på her.

Med 20 prosent rabatt virker jo talkmore ubegrenset som er god deal, men hva om man trenger mer enn 100GB data? Vil man få rabatt på hastighetsreload? Da vil evt. inntil 100GB ekstra data koste 400 kroner (uansett hvor mye av de 100GB man bruker).

Med familieabonnement kan man visstnok få 140GB ekstra for 500 kroner måneden før rabatt. Dersom man får 20% rabatt på alt vil man få 280 GB for kr 1480 per måned. Da har man 2 simkort.

Finnes det noen bedre alternativer dersom man trenger mer enn 100GB uten hastighetsbegrensning?

Endret av mobile999
Lenke til kommentar

 

Da ble det et "safe" valg, gikk for Talkmore Ubegrenset Rask med 20% NAF-rabatt og ett tvillingsim. Takk til @Komplett ubrukelig for tipset om å bruke NAF-medlemskapet for rabatt.

Etter å ha pratet med familie og venner i Hardanger-området så mener de som bruker Telia at de ikke er helt der enda med dekningen i enkelte områder sammenlignet med Telenor. Ellers ville jeg nok vurdert Chili eller Fjordkraft Mobil.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Telenor har vist en "skjult" kampanje for de som er under 30. Vet ikke hvor lenge de holder den.

Jeg ringte Telenor og spurte om tilbud. Fikk til å bestille ubegrenset basis til 329 kr mnd. Altså 200 kr av fra opprinnelig pris! Er også garantert prisen så lenge jeg er kunde.
Vil si de må vær kupp.

 

Telenor har også "skjult" kampanje på dobbel data på fast datamengde abonnementene. Spurte ikke om de gjaldt kun under 30.

Endret av Maxma
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

 

Mine foreldre har Fjordkraft Mobil og er fornøyde, selv etter overgangen til Telia-dekning.

Telia har faktisk bygget ut 5G i fjorden hvor gården vår ligger mens Telenor enda ikke har fått mer enn 4G på plass der. Det var motsatt med 3G, Telenor kom med dette flere år før Telia klarte å bygge ut mer enn 2G-dekning. 

Opplever også at Telenor fortsatt har best dekning på de vestlands-veiene jeg kjører mye langs, men forskjellen har blitt mindre med årene. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...