Gå til innhold

Nå skal minst 40% av styrene i store og mellomstore selskaper være kvinner


Anbefalte innlegg

leticia skrev (6 minutter siden):

Vi kan begynne allerede med overskriften på tråden. - Så fortsetter det her  

"De fant ut at de ikke bare kunne kreve 40% kvinner pga grunnlovens paragraf om likhet for loven. Ellers hadde det nok bare vært for kvinner. "

Og her...

 

"Jeg tror at årsaken til at flere menn starter bedrifter og flere menn sitter i styrer er at færre kvinner har interesse av å arbeide så mye som det kreves for å inneha disse posisjonene.

Hvorfor skal de egentlig det, når belønningen er så mye mindre. Menn blir belønnet i form av å få den jenta han vil. Kvinner blir ikke valgt som partner fordi de innehar gode posisjoner, fordi det ikke gir noen mening. En kvinne i en manns biologiske øyne er å få barn, omsorgsfull oppfostring + god genetikk. En mann i en kvinnes biologiske øyne er å sørge for henne på alle måter mens hun har barn + genetikk. "

Dette er hat for deg? Ok. Da legger du vel ikke lista der folk flest legger den vil jeg tro.

leticia skrev (6 minutter siden):

Jeg kan sikkert fortsette, men gidder faktisk ikke bruke tid på å kommentere hver en nedlatende holdning mot kvinner i tråden, det blir for mye å gjøre. Men denne tråden vi kommenterer nå er ikke så ille i forhold til flere av de andre som verserer rundt. 

Være nedlatende er ikke det samme som hat. De er knapt nok i samme familie.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
leticia skrev (14 minutter siden):

Vi kan begynne allerede med overskriften på tråden. - Så fortsetter det her  

"De fant ut at de ikke bare kunne kreve 40% kvinner pga grunnlovens paragraf om likhet for loven. Ellers hadde det nok bare vært for kvinner. "

Og her...

"Jeg tror at årsaken til at flere menn starter bedrifter og flere menn sitter i styrer er at færre kvinner har interesse av å arbeide så mye som det kreves for å inneha disse posisjonene.

1, Hvordan er det å påpeke at man ikke kun kan kreve 40% kvinner men at det må være likhet for loven å være kvinnehater?
2, Hvordan er det å tro noe så uskyldig som at menn har mer interesse av å starte bedrifter/sitte i styrer kvinnehat? Statistikken viser jo at de fleste firmaer er startet av menn? Det er ingen som hindrer kvinner å starte sine egne bedrifter

Hvis dette er alt som skal til for å bli karakterisert som kvinnehater er det ikke mye som skal til altså.
Gud bedre

Det neste er vel at man skal bli kalt nasizt for å observere at folk er forskjellige?

edit (fra finansavisen) i forbindelse til punkt 2
Analysen viser at 9 prosent av den norske befolkningen planlegger eller har allerede startet egen bedrift. Av disse er 29 prosent kvinner og 71 prosent menn. I tillegg sier 6 prosent av befolkningen at de går med en drøm om å starte egen bedrift

edit (fra forskning.no) i forbindelse til punkt 2
Bare 20 prosent av dem som starter aksjeselskap er kvinner og kun 4 prosent av nye teknologiselskaper eies av damer.

Endret av wampster
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (4 minutter siden):

Kan du virkelig med hånden på hjertet si at det ikke er endel spinnville mannshatende feminister der ute?

Da må jeg legge til at man trenger ikke være feminist for å hate menn. Man kan bare ha hatt dårlig e erfaringer med menn. 

 

fokkeslasken skrev (5 minutter siden):

Veldig bibelsk det der. Øye for øye altså. Eller, to urett blir en rett.

Nei ikke det jeg sier i det hele tatt. Altså at 2 urett blir 1 rett. Jeg sier at jeg har forståelse for at når man blir angrepet så angriper man tilbake. 

 

fokkeslasken skrev (7 minutter siden):

Problemet ligger nok i selve kvoteringen.

Problemet ligger i at de nå ikke lenger bare kan velge menn, og det syns dem ikke noe om. "Forandring er skummelt". 

 

fokkeslasken skrev (10 minutter siden):

Jeg må jo legge til at du ikke er så ille der da. Jeg har møtt virkelige mannshatere, og de er ingenting som du er i det hele tatt. Jeg har også møtt virkelige kvinnehatere, og de er ingenting som noen i denne tråden heller.

En ordentlig kvinnehater eller mannehater hater vel alle kvinner eller alle menn. Jeg hater bare holdningene til enkelte menn (og kvinner). 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (37 minutter siden):

Det er mye kvinnehat her, folk som absolutt må nevne feminisme (altså likestilling) i negativt ordlag.

Beklager men likestilling å feminisme skilte lag for ganske lenge siden, ja du kan bruke ordet feminisme på den gamle måten, men det er liten tvil om at ekstremistene har tatt eierskap på definisjonen på feminisme for ganske lenge siden, og det er ikke så rart egentlig for vi fikk likestilling en lang lang tid siden. De nye ekstrem-feministene er søppel, like ille som incels å lignende kvinnehatende avskum, som eksisterer ja, men kvinners hat er ikke noe bedre enn menn sitt hat. 2 feil blir ikke en rett. 

  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
leticia skrev (3 minutter siden):

Nei ikke det jeg sier i det hele tatt. Altså at 2 urett blir 1 rett. Jeg sier at jeg har forståelse for at når man blir angrepet så angriper man tilbake.

Klart. Men hvis man gjør det på sviktende grunnlag fremstår man selv som idioten. Da typisk via at man angriper tilbake grunnet en misforståelse eller annet som gjør reaksjonen malplassért. Som hvis noen sier de ikke liker feminisme, så er det et bomskudd å si at de er imot likestilling, for de kan tenke noe helt annet om det og sågar være imot feminisme fordi de er for likestilling.

leticia skrev (3 minutter siden):

Problemet ligger i at de nå ikke lenger bare kan velge menn, og det syns dem ikke noe om. "Forandring er skummelt".

Da trekker du forhastede og forenklede slutninger. Eller sier du at det ikke eksisterer andre grunner for å være imot kvotering?

leticia skrev (3 minutter siden):

En ordentlig kvinnehater eller mannehater hater vel alle kvinner eller alle menn. Jeg hater bare holdningene til enkelte menn (og kvinner). 

Og selv de som har klart å blitt kvinnehatere eller mannshatere hater nok i bunn og grunn egentlig kun de som har gjort dem slik, og så er det satt opp vegger som umuliggjør videre kunnskap på feil grunnlag. Forståelig nok sikkert, men det gjør det jo ikke mer rett av den grunn.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
wampster skrev (2 minutter siden):

1, Hvordan er det å påpeke at man ikke kun kan kreve 40% kvinner men at det må være likhet for loven å være kvinnehater?
2, Hvordan er det å tro noe så uskyldig som at menn har mer interesse av å starte bedrifter/sitte i styrer kvinnehat? Statistikken viser jo at de fleste firmaer er startet av menn? Det er ingen som hindrer kvinner å starte sine egne bedrifter

Hvis dette er alt som skal til for å bli karakterisert som kvinnehater er det ikke mye som skal til altså.
Gud bedre

1. Det er ikke det som blir påpekt. Det som blir påpekt er at man hadde nok gitt fordeler kun til kvinner hvis man hadde mulighet til det. 

2. Det var dette du greide å dra ut fra hele den nederste teksten? Jeg tenkte mest på det som står nedenfor dette, som du unnlot å kommentere. Når det gjelder oppstart av bedrifter så har jeg allerede tidligere i tråden vist til at investorer satser dobbelt så ofte på menn som kvinner når de presenterer samme produkt. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (4 minutter siden):

Beklager men likestilling å feminisme skilte lag for ganske lenge siden, ja du kan bruke ordet feminisme på den gamle måten, men det er liten tvil om at ekstremistene har tatt eierskap på definisjonen på feminisme for ganske lenge siden, og det er ikke så rart egentlig for vi fikk likestilling en lang lang tid siden. De nye ekstrem-feministene er søppel, like ille som incels å lignende kvinnehatende avskum, som eksisterer ja, men kvinners hat er ikke noe bedre enn menn sitt hat. 2 feil blir ikke en rett. 

Du må gjerne komme med eksempler på hva disse fæle feministene gjør. Og når det gjelder likestilling så har vi enda ikke oppnådd likestilling verken for kvinner eller menn. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Cervinus skrev (På 7.12.2023 den 3:43 PM):

Rikdom skapes. Hvis jeg dyrker grønnsaker i hagen min, har jeg skapt rikdom og det har blitt mer mat i verden. Selv om jeg da har blitt rikere, så har ingen andre blitt fattigere.

Hva hvis 100 personer dyrker i hagen sin, du gir dem 1 krone kiloet...

Noen som jobber for bedriften din vasker og sorterer dem -- noen kjører dem videre til et sted de blir kontrollert og pakket -- før de kjøres videre til grossister som betaler 60 kroner kiloet... og disse selges for 90 kroner kiloen inkludert 7% mva...

Hvem er verdiskaperen?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
leticia skrev (7 minutter siden):

1. Det er ikke det som blir påpekt. Det som blir påpekt er at man hadde nok gitt fordeler kun til kvinner hvis man hadde mulighet til det. 

2. Det var dette du greide å dra ut fra hele den nederste teksten? Jeg tenkte mest på det som står nedenfor dette, som du unnlot å kommentere. Når det gjelder oppstart av bedrifter så har jeg allerede tidligere i tråden vist til at investorer satser dobbelt så ofte på menn som kvinner når de presenterer samme produkt. 

 

Hva investorer gjør i etterkant er irrelevant for punktet.
Menn starter omtrent 80% av firmaer/AS. Det er da naturlig at menn er de som sitter i styrene.
Investorer kommer som ofte (lenge) etter at et firma er startet (om i det hele tatt)
 

Endret av wampster
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
leticia skrev (1 minutt siden):

Dette blir gjort av en mann også på diskusjon.no, vet ikke om han har gjort det i denne tråden, men han har gjentatt det flere ganger. 

Javel, og det er noen i Russland som er kommunister.
Ingen av delene har noe å si for hva som blir diskutert/skrevet i denne tråden.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (2 minutter siden):

Feministene på bloggsiden maddam mente det var greit for kvinner å slå barn, men ikke for menn, for kvinner de gjorde det ut av kjærlighet.

Det har ikke jeg kjennskap til, og er selvfølgelig helt uenig med disse hvis det stemmer. Er du sikker på at de syns dette er greit fordi de er feminister? Eller kan det tenkes å ha andre årsaker? 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (1 minutt siden):

Dette blir gjort av en mann også på diskusjon.no, vet ikke om han har gjort det i denne tråden, men han har gjentatt det flere ganger. 

Ja, men vi er vel enige om at denne typen holdninger ikke er mye å skryte av ? Jeg tipper det fins langt flere menn å kvinner med kjipe holdninger enn det, det er vel for faen ikke noe nytt ? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
wampster skrev (8 minutter siden):

Hva investorer gjør i etterkant er irrelevant for punktet.
Menn starter omtrent 80% av firmaer/AS. Det er da naturlig at menn er de som sitter i styrene.
Investorer kommer som ofte (lenge) etter at et firma er startet.
 

Det er naturlig at en mann sitter i styret i egen bedrift ja. Det er ikke naturlig at det kun skal sitte menn i styret bare fordi det er en mann som har startet bedriften. (Kommer selvfølgelig an på hvor mange styremedlemmer man snakker om her). 

Endret av leticia
lagt til siste setning
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...