Gå til innhold

Nå skal minst 40% av styrene i store og mellomstore selskaper være kvinner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sjørøver skrev (22 timer siden):

Kvotering er bare uheldig og fører til dårlig miljø. Ingen vil være en kvinne som blir kvotert inn til fordel for noen andre. Det vil veldig ofte føre til misnøye blant de ansatte. Mange menn vil også føle på hat eller sinne overfor kvinner når de blir tilsidesatt til fordel for noen kvoterte. 

Jeg vil dra det så langt til å si at kvotering i seg selv er én grunn til at kvinner kan bli sett på som inkompetente til den stillingen de har.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Cervinus skrev (21 timer siden):

En vanlig løgn … 

Rikdom skapes. Hvis jeg dyrker grønnsaker i hagen min, har jeg skapt rikdom og det har blitt mer mat i verden. Selv om jeg da har blitt rikere, så har ingen andre blitt fattigere.

Jeg mistenker at denne 40% regelen er enda en regel, fra de røde, for å ramme private bedrifter og stikke kjepper i hjulene for næringslivet. Helt tullete at en bedrift, i en bransje, der det kanskje er vanskelig å få tak i gode styremedlemmer (f.eks. behov for spesiell/sjelden kompetanse) må forholde seg til slike tulleregler som dette.

Hvis du dyrker dine egne grønnsaker handler du mindre grønnsaker i butikken. Mindre penger til butikken. Du har flyttet "rikdom". Ikke skapt den.

Lenke til kommentar
wampster skrev (Akkurat nå):

Nei kjedelig med folk som kommer med vulgæriteter, personangrep og slikt
Og folk som ikke holder det de (gjentatte ganger) lover.

Altså, jeg kommer og går inn i tråden hele tiden, siden jeg er på jobb. Om du har tatt det som at jeg har tenkt å forlate jorden, så må jeg skuffe deg! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
16 minutes ago, Neffi said:

Jeg har dokumentert hver påstand jeg har kommet med om Kongsberg Gruppen. Du kommer med 'erfaringer', som du ikke kan dokumentere. Når man diskuterer bruker man logikk basert på noen logiske normer. En sånn norm er at en personlig erfaring ikke er et bevis på at noe 'er sånn'. Ellers kjører vi på nivå med Amber Heard, og det vil vi ikke. Når du ikke klarer å holde deg innenfor normer, så trekker jeg meg ut. Om du syns min tilbakedragning er ufin, det regelrett driter jeg i. Anbefaler deg å lese kommentaren under:

 

 

59 minutes ago, Neffi said:

Har du bevis for påstandene dine? Jeg kjenner mange på gulvet i bedriften og har aldri hørt noen klage, tvert imot.

Jeg bøyer meg i støvet for "bevisførselen" din...

Spoiler

NOT 😒

 

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (15 timer siden):

Nei, ikke det jeg sier. Det jeg sier er at menn må la være å gi  styreverv til kompisene sine hvis det finnes bedre kvalifiserte kvinner. Jeg er ikke for kvotering i utgangspunktet. Og syns det er forferdelig trist at det må en slik lovendring til for at menn faktisk gidder å lete etter kvinner. Kvinner som gjerne har bedre kvalifikasjoner enn de mannlige vennene deres. 

 

Uansett jobb så vil man helst slippe lete mer enn nødvendig etter folk, og hvis man må lete så er vel problemet noe annet enn at man ikke vil ha kvinner.

Lenke til kommentar
6 hours ago, Neffi said:

Det sitter èn ingeniør i styret til Kongsberg, og det er en kvinne: Board of directors - KONGSBERG Du kan klikke selv!

Små selskaper kan lære av de store og bruke kompetansen de trenger. Styret er ikke utviklingsavdelingen, eller programmeringsavdelingen. Styret vil kunne ha noen ord med på hvor stor del av budsjett som forsvarlig kan brukes på utvikling uten å spise opp et avkastningskrav, men det er ikke styret som utvikler produktet. Hvis det er sånn at en ingeniør bedre vet hvordan man skaper organisasjonell vekst, enn for eksempel økonomer, så har du helt rett. Men du tar feil. Man fordeler oppgaver. Ingeniøren videreutvilker produkt, økonomene videreutvikler selskap. 

  På den listan fant jag 5 st med teknisk utdanning varav 3 siving/master of science/ingenjører eller vad man nu kallar det numera ...

Tror vel fremdeles ikke heller att styret i en gigantisk bedrift som Kongsberg er så relevant før en liten bedrift med 10 ansatte.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...