Gå til innhold

Trakasering i gaming milijøet - CTRLZ -


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sidenote. Fant ut her om dagen at det er internett-kafeer i østblokken som opperer med premium Faceit accounts uten oppsatt Steam-profil, noe som igjen ødelegger litt for meningen med Faceit og premium. F.eks setter silver spillere seg ned og spiller på faceit lvl 7-8 accounts med kompiser. Ikke rart flere er på Premier i cs nå.

Lenke til kommentar

Alle trakasseres i spilling. Det er "normalt". Men det var ikke før jenter og kvinners inntog i gaming at det ble gjort til en stor greie, og da valgte man også den politisk korrekte vinklingen om at dette var misogyny, i stedet for realiteten, som er at noen mennesker rett og slett er rasshøl. Det er også, for better or worse, slik gutter og menn snakker til og behandler hverandre. Ikke bare i gaming, men også i idrett, eller når de henger sammen.

Personlig har jeg ikke noe til overs for slik oppførsel, slik at jeg holder meg rett og slett unna eller spiller med folk jeg kjenner og folk som kan oppføre seg - ofte jenter og kvinner.

I min oppfatning er det et gjennomgående problem at jenter og kvinner generelt ikke liker å ta personlig ansvar for ting og istedet klager om det, og gud, som de elsker å klage og å være ofre.

Kvinnfolk må lære seg å stemme med lommeboka og ta litt initiativ. Hvis det er noe du ikke liker så er det ikke logisk å trenge seg inn på en arena som brukes av andre og kreve at de endrer seg.

Veldig mange kvinner, særlig de yngste, er patologisk opptatt av konformitet. Det kommer nok av at de ofte mobber hverandre på måter som er langt grovere enn det menn gjør. Menn kaller hverandre ukvemsord litt på faen, eller tom for morro skyld, og fem minutter etterpå er det glemt. Kvinner mobber hverandre til de blir anorektiske og selvskadere.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
8 hours ago, Brother Ursus said:

Alle trakasseres i spilling. Det er "normalt". Men det var ikke før jenter og kvinners inntog i gaming at det ble gjort til en stor greie, og da valgte man også den politisk korrekte vinklingen om at dette var misogyny, i stedet for realiteten, som er at noen mennesker rett og slett er rasshøl. Det er også, for better or worse, slik gutter og menn snakker til og behandler hverandre. Ikke bare i gaming, men også i idrett, eller når de henger sammen.

Personlig har jeg ikke noe til overs for slik oppførsel, slik at jeg holder meg rett og slett unna eller spiller med folk jeg kjenner og folk som kan oppføre seg - ofte jenter og kvinner.

I min oppfatning er det et gjennomgående problem at jenter og kvinner generelt ikke liker å ta personlig ansvar for ting og istedet klager om det, og gud, som de elsker å klage og å være ofre.

Kvinnfolk må lære seg å stemme med lommeboka og ta litt initiativ. Hvis det er noe du ikke liker så er det ikke logisk å trenge seg inn på en arena som brukes av andre og kreve at de endrer seg.

Veldig mange kvinner, særlig de yngste, er patologisk opptatt av konformitet. Det kommer nok av at de ofte mobber hverandre på måter som er langt grovere enn det menn gjør. Menn kaller hverandre ukvemsord litt på faen, eller tom for morro skyld, og fem minutter etterpå er det glemt. Kvinner mobber hverandre til de blir anorektiske og selvskadere.

Så dette skal ikke tolkes som misogyni, bare at du rett og slett er rasshøl?

Endret av Atib Azzad
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
47 minutes ago, Atib Azzad said:

Så dette skal ikke tolkes som misogyni, bare at du rett og slett er rasshøl?


Jeg personlig? Nei. Jeg spiller som sagt ikke med sånne folk. Men det er mitt personlige valg. Og mitt ansvar. Jeg løper ikke til media og krever at staten skal regulere andres spilling.

Kvinner ville behandles på samme måte som menn. Nå blir de det. I det minste i gaming. De har langt igjen på mange andre fronter.

Be careful what you wish for.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
22 minutes ago, Brother Ursus said:


Jeg personlig? Nei. Jeg spiller som sagt ikke med sånne folk. Men det er mitt personlige valg. Og mitt ansvar. Jeg løper ikke til media og krever at staten skal regulere andres spilling.

Kvinner ville behandles på samme måte som menn. Nå blir de det. I det minste i gaming. De har langt igjen på mange andre fronter.

Be careful what you wish for.

Som gutt / mann, hvor ofte har du blitt truet med å bli voldtatt fordi du er mann? Det er det som er greia, de utsettes for dustete holdninger fra guttejævler av eneste grunn at er er kvinner. Det de spør om er at folk oppfører seg litt mer normalt. Anbefaler at du faktisk tar en samtale med en del jenter / kvinner for å lære litt om deres utfordringer og hva de faktisk ønsker. Avslutnignsvis så er det ikke slik at man oppsøker rasshølene, de trenger seg på på arenaer du ikke ønsker og er uavhengig av egen oppførsel.

Endret av The Very End
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
27 minutes ago, The Very End said:

Som gutt / mann, hvor ofte har du blitt truet med å bli voldtatt fordi du er mann? Det er det som er greia, de utsettes for dustete holdninger fra guttejævler av eneste grunn at er er kvinner. Det de spør om er at folk oppfører seg litt mer normalt. Anbefaler at du faktisk tar en samtale med en del jenter / kvinner for å lære litt om deres utfordringer og hva de faktisk ønsker. Avslutnignsvis så er det ikke slik at man oppsøker rasshølene, de trenger seg på på arenaer du ikke ønsker og er uavhengig av egen oppførsel.

 

Er voldstrusler eller seksualiserte trusler verre mot kvinner enn mot menn? Jeg vedder på at de aller fleste menn som spiller de samme spillene har blitt utsatt for trusler også. Mange av dem seksualiserte. Men løper de til mediene? Løper de til utgiverne? Poster de om det i sosiale medier for å skape oppmerksomhet om seg selv?

Nei.

Menn tar seg ikke like nær av slikt. Til tross for at 9/10 som utsettes for den groveste volden er menn.

Jenter og kvinner lærer ikke å være like psykologisk resistente som gutter og menn må være.

Endret av Brother Ursus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
19 minutes ago, Brother Ursus said:

 

Er voldstrusler eller seksualiserte trusler verre mot kvinner enn mot menn? Jeg vedder på at de aller fleste menn som spiller de samme spillene har blitt utsatt for trusler også. Mange av dem seksualiserte. Men løper de til mediene? Løper de til utgiverne? Poster de om det i sosiale medier for å skape oppmerksomhet om seg selv?

Nei.

Menn tar seg ikke like nær av slikt. Til tross for at 9/10 som utsettes for den groveste volden er menn.

Jenter og kvinner lærer ikke å være like psykologisk resistente som gutter og menn må være.

Det er noe annet å si "din kødd" og "jeg skal voldta deg". At du snakker om at dette er en sak om å være "resistent" eller å få det til å høres ut som det er jentenes feil at de ikke kan åpne kjeften uten å bli truet, forteller noe om ditt verdisyn (mer korrekt: mangelen på dette).  Om man reflekterer over problemstillinger så tror jeg det er ganske innlysende at menn ikke ofte truest med voldtekt av eneste grunn at de er menn i et spill. 

Endret av The Very End
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Tja, hva om man kanskje bare.. Ignorerer de som er toxic?

Som enkelte allerede har nevnt, så har dette vært slik hele veien egentlig. 
Husker i "gode gamle dager" når man satte opp CS matcher via egne kanaler i IRC. Da ble det utvekslet ukvemsord under warmup, under matchen, og i enkelte tilfeller også på IRC etter machen. 

Optimalt? 
Nei, sannsynligvis ikke
Tok man skade av det? 
Nei, ikke så lenge man innså at dette her var noen som som bare ville være "morsomme", provoserende eller rett og slett kun distraherende. 
De tar tak i alle halmstrå de kan. Kjønn, etnisitet, alder, "skills" osvosv. 
Men det var ikke en eneste gang jeg virkelig trodde på at en eneste av de jeg møtte gjennom en årrekke kom til å møte opp hjemme hos meg for å gjøre alt det de sa at de skulle gjøre med min mor. :) (Eller at de allerede hadde inngått et "romantisk forhold" til henne på et tidligere tidspunkt for den saks skyld) 

Men jada, du fikk høre det når du gjorde noe feil ja. 
Da blir du syndebukk for det meste og du kunne se langt etter at det forble ubemerket. 

Men så skjedde det noe rart. 
Folk begynte plutselig å ta seg nær av slikt. 
Man fikk plutselig sensur på tekst-chat, og det ble selvsagt omgått meget lett med ekstra mellomrom eller spesialtegn istedenfor symboler.

Så begynner vi (som alltid) å kurere symptomer uten å se på hvorfor. 
Intel begynte med AI for å begrense rasisme på HW-nivå, og ble selvsagt selv offer for mobbekampanje. 
Ikke overraskende om du spør meg. Var kanskje ikke helt gjennomtenkt å lage "rasismefilter" hvor du selv kunne bestemme graden av sensur. Ble jo litt "i dag tror jeg at jeg kjører på med middels rasisme og mye kvinnehat" vitser ut av det hele.. (I tillegg kommer jo hele diskusjonen rundt  hva som er "litt" kvinnehat kontra "medium" kvinnehat osvosv, men det er en annen diskusjon) 

Jeg tror at det vi ser i online-gaming i dag er det samme vi ser i samfunnet generelt. 
Folk er rett og slett utrolig raske til å innta en offer-rolle, og spille på denne fremfor å gjøre det hele gaming-verdenen gjorde for 10 år siden. Innse at denne personen som skriker kan mutes, at han ikke aner hvem du er i virkeligheten, at du ikke trenger beskyttelse i den virkelige verdenen og at 5 minutter etter endt match kommer han aldri til å huske deg uansett. 

Det er ikke farlig i det hele tatt, det er bare ubehagelig. (Dersom du velger å la det være ubehagelig)
Da gjør du en av tre ting. 1) Mute/Block, 2) Vær toxic tilbake eller 3) ignorer

Om noen faktisk oppriktig tar skade av "hets" i en tilfeldig public-lobby så er det faktisk en selv som trenger hjelp. 
Det sier jeg ikke for å være slem, men da er man så sart at man er relativt nærme en psykisk knekk når virkeligheten innhenter deg på jobb eller skole. Det er mye vanskeligere å forholde seg til sinte sjefer/kollegaer enn det er å forholde seg til en tilfeldig tenårsingsgamer.

Nå er det selvsagt forskjell på hets og "hets". 

Hets= Når noen faktisk forfølger deg fra lobby til lobby eller fra spill til spill og kanskje til og med har mulighet til å røpe ditt ekte navn, bosted osv. 

"Hets" = Når noen forsøker å score billige humorpoeng eller sier noe slemt fordi det tilfeldigvis var du som var i nærheten. 
Førstnevnte er selvsagt ikke ok, men relativt sjelden vare i forhold til sistnevnte som folk faktisk bare får ignorere.  

Da er det viktigere med fokus på juksing, "Doxing" og ren sabotasje av spillservere/matcher som faktisk er reelle problemer. 

Enten det, eller så får man bannlyse både Voip og textbasert kommunikasjon på servere, og heller sitte igjen med god selvfølelse samtidig som man like gjerne kunne spilt med bots ettersom man fjerner hele det menneskelige aspektet. 

Beklager å si det, men om man spiller et kompetativt spill kommer sjeldent motstanderlaget til å komme med støttende tilrop. (med mindre det faktisk er en organisert comp eller lignende) 

Om man synes det er litt slitsomt å forholde seg til slike ting har jeg heldigvis 2 gode alternativer: 

1: Lag en egen klan/vennegruppe som gamer sammen, behovet er absolutt tilstede da mange ønsker faste "spillvenner"
2:Gå inn på innstillinger og deaktiver chat. 

 Lykke til der ute, det blir ikke værre enn man selv lar det bli. :)

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
6 hours ago, Cyrio said:

Tja, hva om man kanskje bare.. Ignorerer de som er toxic?

Som enkelte allerede har nevnt, så har dette vært slik hele veien egentlig. 
Husker i "gode gamle dager" når man satte opp CS matcher via egne kanaler i IRC. Da ble det utvekslet ukvemsord under warmup, under matchen, og i enkelte tilfeller også på IRC etter machen. 

Optimalt? 
Nei, sannsynligvis ikke
Tok man skade av det? 
Nei, ikke så lenge man innså at dette her var noen som som bare ville være "morsomme", provoserende eller rett og slett kun distraherende. 
De tar tak i alle halmstrå de kan. Kjønn, etnisitet, alder, "skills" osvosv. 
Men det var ikke en eneste gang jeg virkelig trodde på at en eneste av de jeg møtte gjennom en årrekke kom til å møte opp hjemme hos meg for å gjøre alt det de sa at de skulle gjøre med min mor. :) (Eller at de allerede hadde inngått et "romantisk forhold" til henne på et tidligere tidspunkt for den saks skyld) 

Men jada, du fikk høre det når du gjorde noe feil ja. 
Da blir du syndebukk for det meste og du kunne se langt etter at det forble ubemerket. 

Men så skjedde det noe rart. 
Folk begynte plutselig å ta seg nær av slikt. 
Man fikk plutselig sensur på tekst-chat, og det ble selvsagt omgått meget lett med ekstra mellomrom eller spesialtegn istedenfor symboler.

Så begynner vi (som alltid) å kurere symptomer uten å se på hvorfor. 
Intel begynte med AI for å begrense rasisme på HW-nivå, og ble selvsagt selv offer for mobbekampanje. 
Ikke overraskende om du spør meg. Var kanskje ikke helt gjennomtenkt å lage "rasismefilter" hvor du selv kunne bestemme graden av sensur. Ble jo litt "i dag tror jeg at jeg kjører på med middels rasisme og mye kvinnehat" vitser ut av det hele.. (I tillegg kommer jo hele diskusjonen rundt  hva som er "litt" kvinnehat kontra "medium" kvinnehat osvosv, men det er en annen diskusjon) 

Jeg tror at det vi ser i online-gaming i dag er det samme vi ser i samfunnet generelt. 
Folk er rett og slett utrolig raske til å innta en offer-rolle, og spille på denne fremfor å gjøre det hele gaming-verdenen gjorde for 10 år siden. Innse at denne personen som skriker kan mutes, at han ikke aner hvem du er i virkeligheten, at du ikke trenger beskyttelse i den virkelige verdenen og at 5 minutter etter endt match kommer han aldri til å huske deg uansett. 

Det er ikke farlig i det hele tatt, det er bare ubehagelig. (Dersom du velger å la det være ubehagelig)
Da gjør du en av tre ting. 1) Mute/Block, 2) Vær toxic tilbake eller 3) ignorer

Om noen faktisk oppriktig tar skade av "hets" i en tilfeldig public-lobby så er det faktisk en selv som trenger hjelp. 
Det sier jeg ikke for å være slem, men da er man så sart at man er relativt nærme en psykisk knekk når virkeligheten innhenter deg på jobb eller skole. Det er mye vanskeligere å forholde seg til sinte sjefer/kollegaer enn det er å forholde seg til en tilfeldig tenårsingsgamer.

Nå er det selvsagt forskjell på hets og "hets". 

Hets= Når noen faktisk forfølger deg fra lobby til lobby eller fra spill til spill og kanskje til og med har mulighet til å røpe ditt ekte navn, bosted osv. 

"Hets" = Når noen forsøker å score billige humorpoeng eller sier noe slemt fordi det tilfeldigvis var du som var i nærheten. 
Førstnevnte er selvsagt ikke ok, men relativt sjelden vare i forhold til sistnevnte som folk faktisk bare får ignorere.  

Da er det viktigere med fokus på juksing, "Doxing" og ren sabotasje av spillservere/matcher som faktisk er reelle problemer. 

Enten det, eller så får man bannlyse både Voip og textbasert kommunikasjon på servere, og heller sitte igjen med god selvfølelse samtidig som man like gjerne kunne spilt med bots ettersom man fjerner hele det menneskelige aspektet. 

Beklager å si det, men om man spiller et kompetativt spill kommer sjeldent motstanderlaget til å komme med støttende tilrop. (med mindre det faktisk er en organisert comp eller lignende) 

Om man synes det er litt slitsomt å forholde seg til slike ting har jeg heldigvis 2 gode alternativer: 

1: Lag en egen klan/vennegruppe som gamer sammen, behovet er absolutt tilstede da mange ønsker faste "spillvenner"
2:Gå inn på innstillinger og deaktiver chat. 

 Lykke til der ute, det blir ikke værre enn man selv lar det bli. :)

 

 

Er slike holdninger som gjør at det ikke blir bedre. Ignorer og late som ingenting er jo det vi alltid har gjort.

Ting kan jo bli bedre selv om slikt er, og alltid har vært sånn. Hvorfor skal vi ikke prøve å få til et hyggeligere miljø? (både gaming og ellers i samfunnet for den del). 

Ser ikke hvorfor det skal være så mye negativt mot motstanderlaget heller. Er selvsagt morro og "plage" de man kjenner igjen, hvis man greier å ta de flere gang på rad osv, men det må gjøres med humor og respekt, ikke negativ dritt snakk. 

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (20 timer siden):

Alle trakasseres i spilling. Det er "normalt". Men det var ikke før jenter og kvinners inntog i gaming at det ble gjort til en stor greie, og da valgte man også den politisk korrekte vinklingen om at dette var misogyny, i stedet for realiteten, som er at noen mennesker rett og slett er rasshøl. Det er også, for better or worse, slik gutter og menn snakker til og behandler hverandre. Ikke bare i gaming, men også i idrett, eller når de henger sammen.

Personlig har jeg ikke noe til overs for slik oppførsel, slik at jeg holder meg rett og slett unna eller spiller med folk jeg kjenner og folk som kan oppføre seg - ofte jenter og kvinner.

I min oppfatning er det et gjennomgående problem at jenter og kvinner generelt ikke liker å ta personlig ansvar for ting og istedet klager om det, og gud, som de elsker å klage og å være ofre.

Kvinnfolk må lære seg å stemme med lommeboka og ta litt initiativ. Hvis det er noe du ikke liker så er det ikke logisk å trenge seg inn på en arena som brukes av andre og kreve at de endrer seg.

Veldig mange kvinner, særlig de yngste, er patologisk opptatt av konformitet. Det kommer nok av at de ofte mobber hverandre på måter som er langt grovere enn det menn gjør. Menn kaller hverandre ukvemsord litt på faen, eller tom for morro skyld, og fem minutter etterpå er det glemt. Kvinner mobber hverandre til de blir anorektiske og selvskadere.

Hva mener du med det, det kommer nok av at de ofte mobber hverandre på måter som er langt grovere enn det menn gjør? Hvordan kan du vite at kvinner er grovere i ord bruken? 🤔 Er ikke menn grovere i ord bruken? 😐

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (10 timer siden):


Jeg personlig? Nei. Jeg spiller som sagt ikke med sånne folk. Men det er mitt personlige valg. Og mitt ansvar. Jeg løper ikke til media og krever at staten skal regulere andres spilling.

Kvinner ville behandles på samme måte som menn. Nå blir de det. I det minste i gaming. De har langt igjen på mange andre fronter.

Be careful what you wish for.

Hvor har du det fra? Har du bevis på det, da vil jeg gjerne se. Oppsøk fakta før du utdyper deg, det hadde vært fint.

Endret av TheDarkSycamore - SCM
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
freedomseeker skrev (På 20.11.2023 den 12:19 AM):

Fordi norsk løgnmedia elsker å hate norske menn, påstanden om nordmenn(etniske) trakasserer kvinner i spill får stå for deres egen regning. Har til gode for å se noen konkrete bevis.

Min erfaring er det helt motsatte. Før voice ble vanlig laget jeg en kvinnelig karakter i Everquest 2, og fy helvete for en behandling jeg fikk av for mange mannlige spillere. Det er utrolig naivt å tro at ikke en del menn faktisk bedriver trakassering. Dette skjer over alt, på arbeidsplassen, utesteder, skolen, og blant gamere.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
BadCat skrev (På 20.11.2023 den 12:13 AM):

Jeg har sett videoen. De lager problemer i stedet for å løse dem.

Hvis folk har så store problemer får de slutte med public games, pick up groups eller hva enn de gjør som fører til at de møter på tilfeldige drittfolk. Dette har folk skjønt i 20 år minst. Bli med i et lag eller ei forening, tren eller spill casual med de og spill kamper osv med laget.

Spill Hearthstone eller noe. Der kan man ikke kommunisere og hvis folk legger deg til som venn etter gamet så trenger man ikke godta. Nesten alt er toxic i dag. WoW/MMORPG, ARPG, Heathstone, shootere, Battle Royale, mobilspill. Hvis det finnes en chat eller voice chat vil det være toxic nesten uten unntak med mindre man spiller i lukkede grupper.

Hvorfor skal folk som oppfører seg normalt måtte tilpasse seg psykopater og slutte med noe de liker?

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM skrev (På 13.11.2023 den 9:36 PM):

Hvorfor er det slik at det er ett toxic oppførsel i spill?

Men hvor stort problem er det egentlig? Jeg har spilt mye forskjellig online siden tidlig 2000-tallet. Det eneste spillet jeg synes har hatt veldig dårlig miljø er heroes of the storm. 

I apex legends så bruker en mdue voicechat. Der er det utelukkende menn som oppfører seg værst. Men rundt 50% av kvinner tåler ikke å bli behandlet likt som en mann. Ganske merkelig fenomen. 

 

Jeg har også hatt en kvinnelig karakter i wow, og ble utelukkende behandlet bedre. 

Endret av Sjørøver
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (3 minutter siden):

Men hvor stort problem er det egentlig? Jeg har spilt mye forskjellig online siden tidlig 2000-tallet. Det eneste spillet jeg synes har hatt veldig dårlig miljø er heroes of the storm. 

I apex legends så bruker en mdue voicechat. Der er det utelukkende menn som oppfører seg værst. Men rundt 50% av kvinner tåler ikke å bli behandlet likt som en mann. Ganske merkelig fenomen. 

Det er et faktisk et stort problem. Det skjer så og si alle online type spill. Her er spill som jeg vet har toxic oppførsel i COD, WoW, Overwatch og PUBG. Det er sikkert enda flere en det for alt jeg vet. Wow og OW har jeg selv blidt blidt trakassert i.

Da har du vært helig. Og funnet rette gruppa. De siste årene, har jeg alltids mutet folk i online spill. Men og mute løser egentlig ikke dette problemet på noen måter. Derfor er det viktig og prate om dette.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (19 minutter siden):

Jeg spiller nesten alltid med tilfeldige. 

 

Kan du utdype? Hvor går skillet mellom irriterende og trakkasering? 

Nå er jeg ikke akkurat så flink til og utdype meg da. 🙄 Men jeg kan prøve. 🤗 Det jeg har opplevd at i Wow, spesielt de som leder gruppa og de som tror de kan bedre en andre, de har tildens til og ta litt hardt i når de prøver og informere om hva andre gjør feil. De tenker som regel ikke at andre prøver og gjøre så godt de kan. Det jeg mener med og ta litt i er at de begynner og banner og tråkke andre ned pga demmes feil, det er ikke greit. De er skjelden saklig og tenker lite på andre. Og litt det samme i OW også, der sendte en person meg en PM på playstation en hardst melding til meg om hva jeg gjorde feil. Måten han sa det på var veldig ned trekkende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 11/26/2023 at 2:06 PM, The Very End said:

Som gutt / mann, hvor ofte har du blitt truet med å bli voldtatt fordi du er mann? Det er det som er greia, de utsettes for dustete holdninger fra guttejævler av eneste grunn at er er kvinner. Det de spør om er at folk oppfører seg litt mer normalt. Anbefaler at du faktisk tar en samtale med en del jenter / kvinner for å lære litt om deres utfordringer og hva de faktisk ønsker. Avslutnignsvis så er det ikke slik at man oppsøker rasshølene, de trenger seg på på arenaer du ikke ønsker og er uavhengig av egen oppførsel.

Jeg spiller med mange kvinner og har aldri opplevde at de har blitt truet med voldtekt. Selv i Rust som er en av de mest toxic plattformene. Men det skjer nok i like stor grad som drapstrusler uavhengig av kjønn. Men så er det hvor alvorlig man skal ta umodne individer som sier hva som helst. Det beste er å utestenge de det gjelder.

Dette er ikke en kjønnskamp men en generell problematikk.

Endret av Theo343
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...