Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Reise til utlandet som kvinne for å finne kjærligheten?


Gjest d7a3b...c1b

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest MKII skrev (5 minutter siden):

Tatt i betraktning at Norge vel er det nest mest likestillte landet i verden, så er vel heller trolig Norge det landet hvor menn er nest mest positivt innstillt til kvinner...

Eller at menn i norge er nest mest sint fordi kvinnene er likestilte?

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
RRhoads skrev (30 minutter siden):

Tror ikke kvinnesynet blant menn i utlandet er noe bedre enn her i Norge.

Det kan du ha rett i. Samtidig så er vel Frankrike det landet hvor forskjellene mellom menns og kvinners lønn er lavest. Så det kan tyde på at man verdsetter kvinner der på en annen måte enn de blir verdsatt her hjemme. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
7 minutes ago, Neffi said:

Eller at menn i norge er nest mest sint fordi kvinnene er likestilte?

Og du innbiller deg at patriarkiet er endret PÅ GRUNN AV at menn ikke ønsker likestilling og unner kvinner rettigheter?! Djeeeeeeeeeeeses... 😒

For all del: Jeg unner alle jenter og kvinner som bare ser ned på norske menn og klager og syter over norske menn å ta seg en tur og hente seg en mann i Tyrkia, Afrika og lignende kulturer. Det tror jeg slike fortjener...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest MKII skrev (Akkurat nå):

For all del: Jeg unner alle jenter og kvinner som bare ser ned på norske menn og klager og syter over norske menn å ta seg en tur og hente seg en mann i Tyrkia, Afrika og lignende kulturer. Det tror jeg slike fortjener...

Butthurt very much, hu? Vi må spørre deg om lov først og bare land du godkjenner, såklart. Haha!  

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
3 minutes ago, leticia said:

Det kan du ha rett i. Samtidig så er vel Frankrike det landet hvor forskjellene mellom menns og kvinners lønn er lavest. Så det kan tyde på at man verdsetter kvinner der på en annen måte enn de blir verdsatt her hjemme. 

Nå er det vel fastslått at grunnen til at menn tjener mer enn kvinner i Norge er at menn også JOBBER mer enn kvinner. Så krav om likelønn er i realiteten et krav om at kvinner skal tjene MER enn menn hvis man ser på timebetaling hvis kvinner skal få samme lønn i betydningen årsinntekt for mindre arbeid!!! Men det "glemmer" de som krever "likelønn" å ta med i betraktningen gang på gang på gang på... Pussig nok... 🙄

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har ikke VG pluss, så jeg får ikke lest artikkelen, men jeg har sett denne dama på tv. 60+, har giftet seg med en tyrker på ca 30, som ikke kan et ord engelsk. Alle må jo forstå at dette er ekte kjærlighet, der de går rundt i gatene og hun gneldrer på norwenglish og han bare smiler overbærende. Så er hun sur for at denne fyren ikke får opphold i Norge... 

https://www.vg.no/rampelys/i/jl24vq/annema-yuvali-de-har-alltid-kontaktet-meg-foerst

Lenke til kommentar
Gjest MKII skrev (Akkurat nå):

Nå er det vel fastslått at grunnen til at menn tjener mer enn kvinner i Norge er at menn også JOBBER mer enn kvinner. Så krav om likelønn er i realiteten et krav om at kvinner skal tjene MER enn menn hvis man ser på timebetaling hvis kvinner skal få samme lønn i betydningen årsinntekt for mindre arbeid!!! Men det "glemmer" de som krever "likelønn" å ta med i betraktningen gang på gang på gang på... Pussig nok... 🙄

Det er fastslått at når menn og kvinner er ansatt i samme jobb for å utføre  de samme oppgavene så har fremdeles menn en fordel. I samme undersøkelse kommer det også fram, som jeg sier at lønnsgapet er lavere i Frankrike enn i Norge.

Så er det andre mer sammensatte årsaker, som gjør gapet større. F.eks barnefødsler, permisjoner og at menn gjerne jobber mer overtid. 

https://www.nrk.no/trondelag/forskjell-i-lonn-mellom-kvinner-og-menn_-mye-ulik-lonn-for-likt-arbeid_-viser-ny-forskning-1.16199902

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (14 minutter siden):

Samtidig så er vel Frankrike det landet hvor forskjellene mellom menns og kvinners lønn er lavest. Så det kan tyde på at man verdsetter kvinner der på en annen måte enn de blir verdsatt her hjemme. 

Det er lik lønn for likt arbeide i Norge. I Norge har vi pushet fælt for å få menn inn i såkalt "kvinnearbeide", men vi har ikke sett den samme innsatsen for å få kvinner inn i"mannearbeide". Når vi ser like mange kvinner i bygg å anlegg, kloakk å septikk, fiskeri osv så ser du nok fort at smuss å risikotillegg hadde utjevnet forskjellene.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (3 minutter siden):

Det er lik lønn for likt arbeide i Norge. I Norge har vi pushet fælt for å få menn inn i såkalt "kvinnearbeide", men vi har ikke sett den samme innsatsen for å få kvinner inn i"mannearbeide". Når vi ser like mange kvinner i bygg å anlegg, kloakk å septikk, fiskeri osv så ser du nok fort at smuss å risikotillegg hadde utjevnet forskjellene.

Den problematikken fins ikke i Frankrike 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...